НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Четвер, 05 грудня 2024 року
Повязані документи
Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського обліку та звітності міської ради
Рішення міської ради №562-12/2021 від 22.04.2021р. Втратив чинність
Про затвердження Положення про відділ з питань закупівель та економічного аналізу міської ради
Рішення міської ради №560-12/2021 від 22.04.2021р. Втратив чинність
Про втрату чинності рішень міської ради
Рішення міської ради №3586-54/2024 від 27.06.2024р. Внесено зміни в інший нормативний акт
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
13.12.2021
Про затвердження Положення про управління бухгалтерського обліку та закупівель міської ради |
Відповідно до рішення міської ради від 18.11.2021 р. №1384-22/2021 «Про внесення змін в структуру та чисельність апарату міської ради та її виконавчих органів», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011р. №59, міська рада
вирішила:
1. Затвердити Положення про управління бухгалтерського обліку та закупівель міської ради (додається).
2. Визнати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 22.04.2021 р. №562-12/2021 «Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського обліку та звітності міської ради», рішення міської ради від 22.04.2021 р. №560-12/2021 «Про затвердження Положення про відділ з питань закупівель та економічного аналізу міської ради».
3. Організацію виконання рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тараса КУХТАРА.
4. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньо-економічних відносин (Ігор КОСТЮК).
Міський голова Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від 09.12.2021 р. № 1525-23/2021
ПОЛОЖЕННЯ
про управління бухгалтерського обліку та закупівель міської ради
1.Загальні положення
1.1. Управління бухгалтерського обліку та закупівель Коломийської міської ради (далі – Управління) є виконавчим органом Коломийської міської ради. Управління підконтрольне та підзвітне міській раді, підпорядковане міському голові, виконавчому комітету Коломийської міської ради. Управління створене відповідно до п.1 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Утворення Управління є виключною компетенцією Коломийської міської ради. Управління є самостійним, не має статусу юридичної особи.
1.2. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Івано-Франківської обласної ради, Регламентами і рішеннями Коломийської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також Положенням про управління бухгалтерського обліку та закупівель міської ради (далі – Положення).
2. Основні завдання Управління
2.1. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності Коломийської міської ради (бюджетної установи), головного розпорядника бюджетних коштів (далі – міська рада) та складення звітності.
2.2. Відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
2.3. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.
2.4. Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів.
2.5. Запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.
2.6. Забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” із змінами (далі – Закон).
2.7. Координація планування протягом року здійснення міською радою закупівель відповідно до затвердженого кошторису (плану асигнувань, плану використання бюджетних коштів) шляхом надання пропозицій щодо визначення предмету закупівлі, а також вибору процедури закупівлі у відповідності до вимог Закону.
2.8. Забезпечення проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до вимог Закону.
2.9. Формування бюджетних запитів, паспортів бюджетних програм, здійснення оцінки ефективності бюджетних програм міської ради, відповідно до порядку використання бюджетних коштів.
2.10. Розробка проектів нормативно-правових актів, в тому числі рішень міської ради, рішень виконавчого комітету міської ради та розпоряджень міського голови.
3. Основні функції Управління:
Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Веде бухгалтерський облік відповідно до Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності.
3.2. Складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність (декларації) в порядку, встановленому законодавством.
3.3. Здійснює поточний контроль за:
3.3.1. дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в органах Казначейства та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань;
3.3.2. правильністю зарахування та використання власних надходжень міської ради.
3.4. Формує та подає звітність.
3.5. Перераховує податки і збори (обов'язкові платежі) до відповідних бюджетів.
3.6. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
3.6.1. використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;
3.6.2. інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, документів, розрахунків та інших статей балансу.
3.7. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.
3.8. Забезпечує:
3.8.1. дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;
3.8.2. достовірність та правильність оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань.
3.8.3. повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;
3.8.4. зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності;
3.8.5. структурні підрозділи міської ради даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
3.9. Здійснює нарахування плати за оренду нежитлових приміщень та контроль за її надходженням відповідно до наданих структурним підрозділом з питань майна комунальної власності договорів оренди, складає та реєструє податкові накладні по коштах, які надійшли як плата за оренду нежитлових приміщень та коштах від продажу нежитлових приміщень, що підлягають приватизації, перераховує вищезазначені кошти відповідно до державного та місцевого бюджетів згідно законодавства.
3.10. Розробляє проекти нормативно-правових актів, зокрема розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету, рішень міської ради відповідно до компетенції Управління.
3.11. Здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.
3.12. Готує проекти річного плану закупівель міської ради щодо здійснення закупівель відповідно до затверджених кошторисів.
3.13. Організовує своєчасне оприлюднення необхідної інформації про здійснення закупівель відповідно до вимог законодавства.
3.14. Розглядає пропозиції учасників, поданих для участі у закупівлях на відповідність вимогам документації/оголошення про проведення закупівлі.
3.15. Розробляє проекти тендерної документації та змін.
3.16. Здійснює контроль за строками укладання договорів про закупівлі.
3.17. Надає роз’яснення та консультації працівникам структурних підрозділів міської ради щодо застосування законодавства у сфері публічних закупівель та правового забезпечення закупівель.
3.18. Вживає заходи щодо забезпечення ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, максимальної їх економії під час здійснення закупівель.
3.19. Забезпечує підготовку інформаційних та аналітичних матеріалів для подання міському голові з питань, що належать до компетенції Управління.
3.20. Забезпечує розгляд заяв, скарг, пропозицій громадян та юридичних осіб з питань, які відносяться до компетенції Управління.
3.23. Готує документацію щодо закупівлі товарів, робіт і послуг у сфері публічних закупівель на підставі технічних завдань.
3.24. Взаємодіє з постачальниками/надавачами послуг з метою укладення договорів та забезпечення виконання договірних зобов’язань.
3.25. Складає договірні зобов’язання міської ради на закупівлю товарів, робіт та послуг та здійснює роботу по розробці та формуванні необхідних документів відповідно до вимог чинного законодавства щодо обов’язкової реєстрації бюджетних зобов’язань в органах Державної казначейської служби України.
3.26. Проводить іншу роботу, пов’язану із застосуванням законодавства про публічні закупівлі.
3.27. Складає паспорти бюджетних програм та звіти про їх виконання у встановленому законодавством порядку.
3.28. Забезпечує оприлюднення на офіційному сайті міської ради паспортів бюджетних програм, включаючи зміни до них та звітів про їх виконання у терміни визначені законодавством.
3.29. Подає проекти паспортів бюджетних програм в паперовій формі до фінансового управління міської ради.
3.30. Погоджує проекти паспортів бюджетних програм в установленому законодавством порядку.
3.31. Подає на затвердження паспорти бюджетних програм у встановленому порядку.
3.32. Організовує та складає бюджетні запити і подає на погодження у встановленому порядку.
4. Права Управління
В межах своїх повноважень Управління має право:
4.1. Представляти міську раду в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції управління, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Управління структурними підрозділами міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.
4.3. Одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів Коломийської міської ради, підприємств, установ, організацій інформацію, документи, відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них, необхідні для виконання покладених на Управління завдань.
4.4. Залучати спеціалістів структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції.
4.5. Проводити аналіз стану виконання рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, протокольних доручень, а також законодавчих та інших нормативних актів з питань, віднесених до компетенції Управління.
4.6. Ініціювати в установленому порядку скликання нарад з питань, що належать до компетенції Управління.
4.7. Брати участь у засіданнях міської ради, її постійних комісій, виконавчого комітету, нарадах міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів влади, керуючого справами виконавчого комітету.
4.8. Вносити міському голові пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності, а також з питань публічних закупівель, економічного аналізу та планування міської ради.
5. Керівництво Управління
5.1.1. Керівником управління бухгалтерського обліку та закупівель міської ради є начальник управління, який підпорядковується та є підзвітним міському голові;
5.1.2. начальник управління призначається на посаду міським головою на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою законодавством України та звільняється з посади міським головою;
5.1.3. прийняття (передача) справ начальником управління у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану роботи управління, за результатами якої оформляється відповідний документ.
5.2. Начальник управління:
5.2.1. організовує роботу, складає плани роботи та забезпечує виконання завдань, покладених на Управління;
5.2.2. здійснює керівництво діяльністю Управління, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов'язків між працівниками Управління з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням;
5.2.3. затверджує Положення про структурні підрозділи Управління;
5.2.4. забезпечує підготовку посадових інструкцій працівників Управління;
5.2.5. підписує документи та звітність, що відносяться до його компетенції;
5.2.6. здійснює розробку проектів нормативно-правових актів, зокрема проектів рішень міської ради та виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань, що належать до компетенції Управління, проводить експертизу таких актів;
5.2.7. забезпечує підвищення кваліфікації працівників Управління;
5.2.8. вживає заходи щодо підвищення ефективності роботи Управління.
5.3. Начальник управління подає міському голові пропозиції щодо:
5.3.1. визначення облікової політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності міської ради;
5.3.2. визначення оптимальної структури Управління та чисельності його працівників;
5.3.3. призначення на посаду та звільнення з посади працівників Управління;
5.3.4. створення умов для належного збереження майна, цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;
5.3.5. притягнення до відповідальності працівників Управління за результатами контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;
5.3.6. удосконалення порядку здійснення поточного контролю;
5.3.7. організації навчання працівників управління з метою підвищення їх професійно-кваліфікаційного рівня.
6. Відповідальність
Працівники Управління зобов’язані:
6.1. Дотримуватися Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про доступ до публічної інформації» та інших чинних нормативно-правових актів.
6.2. Виконувати покладені на Управління завдання і здійснювати свої функціональні обов'язки відповідно до цього Положення.
6.3. Не допускати вчинків, несумісних із статусом посадової особи.
6.4. Дотримуватися трудової та виконавчої дисципліни, виявляти високий рівень культури, професіоналізму, витримку і тактовність, повагу до громадян, керівництва та інших посадових осіб.
6.5. Забезпечувати своєчасну і достовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Управління.
7. Прикінцеві положення
7.1. Управління утримується за рахунок коштів місцевого бюджету. Граничну чисельність Управління затверджує міська рада, штатний розпис та витрати на його утримання затверджує міський голова.
7.2. Управління має свій бланк, круглу печатку з своїм найменуванням і штампи встановленого зразка, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства в Коломийській міській раді та її виконавчих органах. Посадові особи Управління можуть мати службові посвідчення відповідного зразка.
7.3. Керівництво міської ради створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Управління, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами з правових та організаційних питань.
7.4. Покладання на Управління обов'язків, не передбачених цим Положенням, не допускається.
7.5. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у встановленому законом порядку.
7.6. Ліквідація і реорганізація Управління проводиться міською радою в порядку, встановленому чинним законодавством України.
Керуючий справами виконавчого
комітету міської ради Тарас КУХТАР