НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

П'ятница, 03 травня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського о..."  № 562-12/2021-12 від 22.04.2021р. 
Документ №562-12/2021 від 22.04.2021р. Втратив чинність
        

 
Повязані документи

Рішення міської ради  Про затвердження Положення про управління бухгалтерського обліку та закупівель міської ради
Рішення міської ради  №1525-23/2021 від 09.12.2021р. Внесено зміни в інший нормативний акт

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

26.04.2021



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(12  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 22.04.2021р.  № 562-12/2021-12
 

Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського обліку та звітності міської ради


       Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженим Постановою КМУ від 26.01.2011р. №59, міська рада


                                         вирішила:


1. Затвердити  Положення про відділ  бухгалтерського обліку та звітності міської ради (додається).

2. Визнати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 29.06.2006р. №74 «Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського обліку та звітності міської ради».

3. Організацію виконання рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тараса КУХТАРА.               .

      4. Контроль за виконанням рішення доручити   постійній комісії з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньо-економічних відносин  (Ігор КОСТЮК).


       

Міський голова                                                                                      Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ

       

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 22.04.2021 р. № 562-12/2021


ПОЛОЖЕННЯ

про відділ бухгалтерського обліку та звітності  міської ради


                                           1.Загальні положення


1.1. Відділ бухгалтерського обліку та звітності Коломийської міської ради (далі – Відділ) є виконавчим органом Коломийської міської ради. Відділ підконтрольний та підзвітний міській раді, підпорядкований міському голові,  виконавчому комітету Коломийської міської ради. Відділ бухгалтерського обліку та звітності Коломийської міської ради створений відповідно до п.1 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та рішення Коломийської міської ради від 20.11.2002 року №163. Утворення Відділу є виключною компетенцією Коломийської міської ради. Відділ є самостійним, не має статусу юридичної особи.

1.2. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, «Про службу в органах  місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та  іншими законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Івано-Франківської обласної ради, Регламентами і рішеннями Коломийської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.

1.3. Посадові особи, що працюють у Відділі, є посадовими особами місцевого самоврядування, мають посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок міського бюджету.


                                 2. Основні завдання і функції  відділу


Основні завдання відділу :


2.1. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності бюджетної установи та складення звітності.

2.2. Відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про  господарські  операції  і результати діяльності, необхідної для оперативного  управління  бюджетними  призначеннями (асигнуваннями)  та  фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.

2.3. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті  бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань,  здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного   та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.

2.4. Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням  фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до  затверджених нормативів і кошторисів.

2.5. Запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській   діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.


Функції Відділу :


       2.6. Відділ відповідно до покладених завдань веде бухгалтерський облік  відповідно  до  національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності.

        2.7. Складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність (декларації) в порядку, встановленому законодавством.

            2.8. Здійснює поточний контроль за:

2.8.1. дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в органах Казначейства та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань;

2.8.2. правильністю зарахування  та  використання власних надходжень бюджетної установи;

2.9. Подає звітність.

2.10. Перераховує податки і збори (обов'язкові платежі) до відповідних бюджетів.

2.11. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:

2.11.1. використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;

2.11.2. інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей,     документів,      розрахунків     та       інших        статей        балансу.

2.12. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та   погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.

2.13. Забезпечує:

2.13.1. дотримання порядку проведення розрахунків за  товари,  роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;

2.13.2. достовірність та правильність оформлення інформації, включеної  до реєстрів бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань;

2.13.3. повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;

2.13.4. зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення  у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності;

2.13.5. відповідні структурні підрозділи бюджетної установи даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

       2.14. Здійснює нарахування плати за оренду нежитлових приміщень та контроль за її надходженням відповідно до наданих відділом з питань майна комунальної власності договорів оренди, складає та реєструє податкові накладні по коштах, які надійшли як плата за оренду нежитлових приміщень та коштах від продажу нежитлових приміщень, що підлягають приватизації, перераховує вищезазначені кошти відповідно до державного та місцевого бюджетів згідно законодавства.

2.15. Розробляє проекти нормативно-правових актів, зокрема розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету, рішень міської ради відповідно до компетенції Відділу.

2.16. Здійснює  заходи  щодо  усунення  порушень  і  недоліків, виявлених  під  час  контрольних  заходів,  проведених  державними органами  та  підрозділами  бюджетної  установи,  що  уповноважені здійснювати    контроль    за    дотриманням    вимог   бюджетного законодавства.


3. Права


3.1. Відділ має право:

3.1.1. Представляти Коломийську міську раду в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов'язкового державного    соціального страхування, підприємствах,  установах та  організаціях  незалежно  від форми власності.

3.1.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Відділу структурними підрозділами Коломийської міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також  здійснювати контроль за їх дотриманням.

3.1.3. Одержувати від структурних підрозділів Коломийської міської ради необхідні відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них.

3.1.4. Вносити міському голові пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.



                                           4. Керівництво відділом


4.1.1.  Начальником відділу бухгалтерського обліку та звітності міської ради є начальник відділу-головний бухгалтер міської ради, який підпорядковується та є підзвітним міському голові.

4.1.2. Начальник відділу-головний  бухгалтер призначається на посаду на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою законодавством України та звільняється з посади міським головою.

4.1.3. Прийняття  (передача)  справ  начальником відділу-головним бухгалтером у разі призначення на посаду або звільнення з посади  здійснюється  після проведення  внутрішньої  перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності,  за результатами  якої  оформляється  відповідний  акт.


Начальник відділу-головний бухгалтер:


4.2. Організовує роботу з  ведення  бухгалтерського  обліку  та забезпечує виконання завдань, покладених на Відділ;

4.3. Здійснює  керівництво  діяльністю Відділу, забезпечує раціональний   та ефективний розподіл посадових обов'язків між працівниками Відділу з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання  зловживанням  під час ведення бухгалтерського обліку.

4.4. Подає міському голові та керуючому справами виконавчого комітету міської ради установи пропозиції щодо:

4.4.1. визначення облікової   політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності Коломийської міської ради і  технології оброблення облікових даних, у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку  та  правил документообігу,    додаткової   системи   рахунків   і   регістрів аналітичного  обліку,  звітності  та  контролю  за  господарськими операціями;

4.4.2. визначення оптимальної  структури Відділу та чисельності його працівників;

4.4.3. призначення на посаду та звільнення  з  посади  працівників Відділу;

4.4.4. вибору та  впровадження  уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та  звітності  з  урахуванням  особливостей діяльності бюджетної установи;

4.4.5. створення умов  для належного збереження майна,  цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;

4.4.6. притягнення до  відповідальності  працівників Відділу за  результатами контрольних    заходів,    проведених   державними   органами   та підрозділами  бюджетної  установи,  що  уповноважені   здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;

4.4.7. удосконалення порядку здійснення поточного контролю;

4.4.8. організації навчання  працівників відділу з   метою  підвищення  їх професійно-кваліфікаційного рівня;

4.5. Підписує звітність та документи, які є підставою для:

4.5.1. перерахування податків і зборів (обов'язкових платежів);

4.5.2. проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;

4.5.3. оприбуткування та списання рухомого і нерухомого майна;

4.5.4. проведення інших господарських операцій;

4.6. Відмовляє у прийнятті до обліку документів,  підготовлених з   порушенням   встановлених   вимог,  а  також  документів  щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та  інформує  керівника  про встановлені факти порушення бюджетного законодавства.

4.7. Здійснює контроль за:

4.7.1. відображенням у  бухгалтерському  обліку  всіх  господарських операцій, що проводяться міською радою;

4.7.2. складенням звітності;

4.7.3. цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних),  інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;

4.7.4. дотриманням вимог   законодавства  щодо  списання  (передачі) рухомого та нерухомого майна;

4.7.5. правильністю проведення  розрахунків  при  здійсненні  оплати товарів,  робіт  та  послуг, відповідністю взятих   бюджетних   зобов'язань    відповідним бюджетним   асигнуванням та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов'язанням та бюджетним асигнуванням;

4.7.6. додержанням вимог   законодавства    під    час    здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;

4.7.7. оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;

4.7.8. усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи,  що  уповноважені  здійснювати  контроль  за дотриманням вимог бюджетного законодавства.

4.8. Погоджує   документи,   пов'язані   з  витрачанням  фонду заробітної  плати,  встановленням  посадових  окладів  і  надбавок працівникам, проекти нормативно-правових актів.

4.9. Працівники Відділу, які призначаються на посаду та звільняються з  посади у порядку, встановленому законодавством про працю, підпорядковуються начальнику відділу-головному бухгалтеру.

4.10. Виконує інші обов'язки, передбачені законодавством.


5. Відповідальність


5.1. Начальник відділу несе відповідальність за:

5.1.1. виконання покладених на Відділ завдань і здійснення ним своїх функціональних обов'язків відповідно до цього Положення;

5.1.2. своєчасну і достовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Відділу, стан діловодства.


6. Прикінцеві положення


6.1. Відділ утримується за рахунок коштів місцевого бюджету. Граничну чисельність Відділу затверджує міська рада, штатний розпис та витрати на його утримання затверджує міський голова.

6.2. Відділ має свій бланк, круглу печатку з своїм найменуванням і штампи встановленого зразка, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства. Посадові особи відділу можуть мати службові посвідчення відповідного зразка.

6.3. Керівництво міської ради створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових та організаційних питань.

6.4. Покладання на Відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, не допускається.

6.5. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у встановленому законом порядку.

6.6. Ліквідація і реорганізація відділу проводиться міською радою в порядку, встановленому чинним законодавством України.



Начальник відділу бухгалтерського

обліку та звітності – головний бухгалтер

міської ради                                                                             Марія ЛАЗАРОВИЧ                                                    



2011-2024 © Всі права застережено.