НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

П'ятница, 04 липня 2025 року
 Рішення міської ради  "Про приєднання до Європейської ініціативи "Угода мерів ..."  № 4429-63/2025-63 від 26.06.2025р. 
Документ №4429-63/2025 від 26.06.2025р. Внесено зміни в інший нормативний акт
        

 
Повязані документи

Пов'язаних документів немає

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

30.06.2025



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(63  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 26.06.2025р.  № 4429-63/2025-63
 

Про приєднання до Європейської ініціативи «Угода мерів щодо клімату та енергії»

Керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ознайомившись з Європейською ініціативою “Угода мерів щодо клімату та енергії” щодо створення і підтримки впровадження планів дій зі сталого енергетичного розвитку, енергоефективності та відновлювальних джерел енергії, міська рада


вирішила:


1. Приєднатися до Європейської ініціативи «Угода мерів щодо клімату та енергії» (додаток 1).

2. Уповноважити міського голову Богдана СТАНІСЛАВСЬКОГО від імені Коломийської міської територіальної громади підписати форму приєднання до Європейської ініціативи «Угода мерів – Східне партнерство» (додаток 2).

3. Визнати таким, що втратило чинність рішення Коломийської міської ради від 30.12.2014 року № 1987-49/2014 «Про приєднання до Європейської ініціативи «Угода мерів»».

4. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Романа ОСТЯКА.

5. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньоекономічних відносин (Ігор КОСТЮК) та постійній  комісії з питань екології, використання земель, природних ресурсів та регулювання земельних відносин (Євгеній ЗАГРАНОВСЬКИЙ).



Міський голова                                                      Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ




Додаток 1

до рішення міської ради

від 26.06.2025 р. №4429-63/2025




УГОДА МЕРІВ ЩОДО КЛІМАТУ ТА ЕНЕРГІЇ


Ми, мери, що підписуємо Угоду мерів, поділяємо бачення сталого майбутнього – незалежно від розмірів нашого муніципалітету та його розташування на карті світу. Це загальне бачення стимулює наші дії щодо вирішення взаємопов'язаних проблем: пом'якшення наслідків зміни клімату, адаптації та сталої енергетики. Разом ми готові здійснювати конкретні довгострокові кроки, які забезпечать екологічно, соціально та економічно стійке середовище для нинішніх та майбутніх поколінь. Наш загальний обов'язок полягає у створенні більш сталих, привабливих, комфортних, стійких та енергоефективних територій.

МИ, МЕРИ, ВИЗНАЄМО, ЩО:

Зміна клімату вже є одним із найсерйозніших викликів нашого часу, що потребує негайних дій та співпраці між місцевими, регіональними та національними органами влади по всьому світу;

Місцеві органи влади – це ключові рушії енергетичного переходу та боротьби зі зміною клімату на найближчому до громадян рівні. Вони несуть спільну відповідальність за дії у сфері захисту клімату із регіональною та національною владами, і хочуть діяти незалежно від зобов'язань інших сторін. Місцеві та регіональні органи влади, у всіх соціально-економічних ситуаціях та географічних місцях розташування, стоять на передовій у боротьбі за зниження вразливості своїх територій до різних негативних впливів зміни клімату. Хоча зусилля, спрямовані на скорочення викидів, вже докладаються, проте адаптація досі залишається необхідним та невід'ємним доповненням до пом'якшення наслідків зміни клімату;

Пом'якшення наслідків зміни клімату та адаптація можуть дати численні переваги для довкілля, суспільства та економіки. Спільне вирішення цих проблем відкриває нові можливості для сприяння сталому розвитку на місцях. Сюди входить: формування інклюзивних, стійких до зміни клімату, енергоефективних громад та інфраструктур; покращення якості життя; стимулювання інвестицій та інновацій; стимулювання розвитку місцевої економіки та створення робочих місць; більш активне залучення зацікавлених сторін та розвиток співробітництва;

Вирішення проблем на локальному рівні, пов'язаних з енергією та кліматом, допомагають забезпечити безпечну, стійку, конкурентоспроможну та доступну енергію кожному громадянину та, відповідно, сприяють скороченню енергетичної залежності та захисту вразливих споживачів.

МИ, МЕРИ, РОЗДІЛЯЄМО ЗАГАЛЬНУ ВІЗІЮ ДО 2050:

Мати більші кліматичні амбіції та вживати заходів у темпі, який диктує наука, щоб спільними зусиллями утримати підвищення глобальної температури нижче 1,5 ? – найвищу мету Паризької угоди.

Мати більш стійкі території до зміни клімату, які готові до неминучих негативних впливів зміни клімату;

Забезпечити надання безпечних, стійких та доступних енергетичних послуг для всіх, що дозволяє покращити рівень життя та підвищити енергетичну безпеку.

ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЄЇ ВІЗІЇ, МИ, МЕРИ, ЗОБОВ'ЯЗУЄМОСЯ:

Визначити середньострокову ціль щодо скорочення викидів CO2 (і, можливо, інших парникових газів) на території наших муніципалітетів, зокрема, за рахунок підвищення енергоефективності та ширшого використання відновлюваних джерел енергії;

Визначити довгострокову ціль щодо скорочення викидів CO2 (і, можливо, інших парникових газів) на території наших муніципалітетів у відповідності до національних цілей і прагнути досягти кліматичної нейтральності до 2050;

При визначенні довгострокової цілі скорочення викидів CO2 (і, можливо, інших парникових газів) врахувати рішення Правління «Угоди мерів – Схід» щодо мінімальних вимог на рівні не менше ніж 60% до 2050 року порівняно з рівнем викидів у 1990 році або не менше ніж на 40% до 2050 року, якщо базовий рік було обрано після 2005 року;

Гармонізувати розробку Плану дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату (ПДСЕРК) та Муніципального енергетичного плану (МЕП), а також врахувати вимоги національного плану з енергетики та клімату, ЗУ “Про основні засади державної кліматичної політики та вторинного законодавства щодо цілей та заходів із пом’якшення та адаптації до зміни клімату;

Підвищити стійкість шляхом адаптації до наслідків зміни клімату;

Боротися з енергетичною бідністю, як однією з ключових проблем на шляху  забезпечення справедливого переходу та доступу населення до недорогої, безпечної та сталої енергії.

Обмінюватись нашим баченням, результатами, досвідом та ноу-хау з іншими місцевими та регіональними органами влади з країн Східного партнерства,  ЄС та поза його межами шляхом безпосередньої співпраці та рівноправної взаємодії, зокрема, в рамках Глобальної Угоди Мерів.

Для реалізації наших зобов'язань, ми беремо на себе обов’язок реалізації, представленої в додатку I, покрокової дорожньої карти, включаючи розробку Плану дій зі сталого енергетичного розвитку та клімату, а також регулярний моніторинг його виконання.

МИ, МЕРИ, УСВІДОМЛЮЄМО, ЩО ВЗЯТІ НА СЕБЕ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ВИМАГАЮТЬ:

сильного політичного лідерства;

постановки амбітних довгострокових цілей, що виходять за межі політичних повноважень;

скоординованої взаємодії в рамках впровадження заходів щодо пом'якшення наслідків зміни клімату та адаптації, шляхом мобілізації всіх муніципальних підрозділів, що мають відношення до вирішення цих проблем;

міжсекторного та цілісного територіального підходу;

виділення відповідних людських, технічних та фінансових ресурсів;

залучення всіх відповідних зацікавлених сторін;

надання повноважень мешканцям як ключовим споживачам енергії, "користувачам професійного рівня" та учасникам енергетичної системи, що реагує на попит;

негайних дій, з оглядом на здобутий досвід та можливості сьогодення;

впровадження розумних рішень технічних та суспільних проблем, пов'язаних із енергетичним переходом;

періодичної корекції наших дій виходячи з результатів моніторингу та оцінки;

комбінованої співпраці на горизонтальному та вертикальному рівнях (наприклад, між місцевими органами влади та урядовими структурами).

МИ, МЕРИ, ВІТАЄМО:

Ініціативу Європейської Комісії щодо об’єднання питань пом'якшення наслідків зміни клімату та адаптації до зміни клімату у єдину спільну ініціативу та посилення подальшої синергії з іншими відповідними стратегіями та ініціативами ЄС;

Підтримку Європейської Комісії у поширені підходу Угоди мерів на інші частини світу через Глобальну Угоду мерів;

Підтримку Угоди мерів та її цілей з боку Комітету регіонів як інституційного голосу місцевих та регіональних органів влади ЄС;

Допомогу місцевим органам влади у виконанні їх зобов'язань щодо пом'якшення наслідків та адаптації до зміни клімату, що надається країнами ЄС, регіонами, провінціями, містами-наставниками та іншими інституційними структурами

МИ, МЕРИ, ЗАПРОШУЄМО:

  • ІНШІ МІСЦЕВІ ОРГАНИ ВЛАДИ:

Долучатись до спільноти Угода мерів;

Ділитись знаннями та приймати участь в діяльності щодо розбудови потенціалу в рамках Угоди мерів.

  • РЕГІОНАЛЬНІ ОРГАНИ ВЛАДИ:

Надавати нам стратегічне керівництво, технічну та фінансову підтримку у розробці, реалізації та моніторингу наших Планів дій та відповідних заходів;

Допомагати нам у посиленні співробітництва та застосуванні спільних підходів з метою підвищення ефективності заходів.

  • НАЦІОНАЛЬНІ ОРГАНИ ВЛАДИ:

Брати на себе відповідальність за вирішення проблеми зміни клімату та надавати відповідну політичну, технічну та фінансову підтримку у підготовці та реалізації наших місцевих стратегій щодо пом'якшення наслідків  та адаптації до зміни клімату;

Залучати нас до підготовки та реалізації національних стратегій щодо пом'якшення наслідків зміни клімату та адаптації;

Забезпечувати доступ до механізмів фінансування заходів щодо боротьби зі зміною клімату на локальному рівні;

Визнавати вплив наших зусиль на місцях, враховувати наші потреби та відображати наші погляди у національних, європейських та міжнародних кліматичних процесах.

  • ЄВРОПЕЙСЬКІ ІНСТИТУЦІЇ:

Консолідувати політичні зусилля для підтримки реалізації місцевих кліматичних та енергетичних стратегій та налагодження співпраці між громадами;

Надавати нам відповідну операційну і технічну допомогу та заохочувальну підтримку;

Продовжувати сприяти просуванню Угоди мерів у відповідних стратегіях, програмах підтримки Європейського Союзу, залучаючи нас на етапах підготовки та реалізації;

Продовжувати створювати можливі джерела фінансування, сприяючи виконанні наших зобов'язань, а також надавати засоби для допомоги у підготовці проектів, які допоможуть нам впроваджувати інвестиційні програми;

Визнавати нашу роль та зусилля щодо пом'якшення наслідків зміни клімату та адаптації, а також інформувати міжнародне співтовариство про наші досягнення.

  • Інші зацікавлені сторони1:

Мобілізувати досвід, ноу-хау, технології та фінансові ресурси, які доповнюють та посилюють нашу діяльність на місцях, та ділитися ними, а також розширювати потенціал, сприяти інноваціям та інвестиціям;

Стати активними гравцями в енергетичному переході та підтримувати нас шляхом участі у діях спільноти.

МИ, МЕРИ, ВИЗНАЄМО, ЩО:

Політичне підтвердження. Рішення про приєднання, План дій зі сталого енергетичного розвитку та клімату та інші відповідні документи, мають бути затверджені рішенням місцевої ради. Це створює можливості для надійної довгострокової політичної підтримки.

Чітка, послідовна та узгоджена основа для збору даних та звітності. Заснована на досвіді  муніципалітетів-практиків, регіонів та мереж міст, методологія Угоди мерів спирається на значну технічну та наукову базу, розроблену спільно з Європейською Комісією. Розроблено загальні методологічні принципи та шаблони звітів, що дозволяють підписантам структуровано та систематично відстежувати результати, звітувати та публічно розкривати інформацію про свої успіхи. Представлений План дій зі сталого енергетичного розвитку та клімату є загальнодоступним для ознайомлення на онлайн профілі (сторінці) підписанта на веб-сайті Угоди мерів. Це забезпечує прозорість, підзвітність та сумісність дій підписантів щодо боротьби зі зміною клімату.

Визнання та візуалізація зусиль. Індивідуальні та колективні результати підписантів, зібрані завдяки шаблонам звітності, публікуються на веб-сайті Угоди мерів для того, щоби надихати і сприяти обміну інформацією та самооцінці. Звітні дані, отримані завдяки Угоді мерів, дають можливість підписантам демонструвати широкий вплив своєї діяльності на місцях. Дані, що збираються завдяки базі Угоди мерів, також забезпечують необхідний зворотний зв'язок щодо дій на місцях для національних, європейських та міжнародних органів, що приймають відповідні рішення.

Оцінка даних від підписантів. Такий контроль якості сприяє забезпеченню надійності та обґрунтованості всієї ініціативи Угоди мерів.

Припинення участі. Підписанти згодні з тим, що вони будуть відсторонені від участі в ініціативі – після отримання письмового повідомлення від Секретаріату Угоди мерів – у разі, якщо зазначені вище документи (тобто, План дій зі сталого енергетичного розвитку та клімату) не будуть представлені протягом встановлених часових рамок. Така процедура забезпечує більш високу прозорість та справедливість стосовно інших підписантів, які виконують свої зобов'язання.


Міський голова                                                      Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ


Додаток 2

до рішення міської ради

від 26.06.2025 р. №4429-63/2025



«Угода мерів – Східне партнерство»


Активізація дій, спрямованих на забезпечення більш справедливої, кліматично нейтральної Європи та Східного партнерства


Цим документом ми, мери громад Східного партнерства, заявляємо про наші амбітні прагнення щодо збереження клімату і беремо на себе зобов’язання діяти настільки активно, наскільки цього вимагають науковці, щоб спільними зусиллями втримати світове зростання температури на рівні не вище 1,5°С, що визначено першочерговою метою Паризької угоди.

Уже багато років громади перетворюють виклики, пов’язані із кліматом та захистом довкілля, у можливості. Настав час, коли це має стати першочерговим пріоритетом. 

Як підписанти «Угоди мерів – Схід», ми беремо на себе зобов’язання залучити всі зацікавлені сторони до цієї мети. Ми забезпечимо, щоб ніхто не залишився осторонь нашої політики та програм.

Перехід до кліматично нейтрального Східного партнерства вплине на всі сфери життєдіяльності нашого суспільства. Як місцеві лідери, ми повинні ретельно відслідковувати цей вплив, щоб гарантувати справедливість та інклюзивність. Ми очікуємо лише справедливого переходу, який забезпечуватиме інклюзивність та повагу до нас, мешканців усього світу і до ресурсів нашої планети. 

Згідно з нашим баченням, до 2050 року ми всі будемо жити у декарбонізованих та стійких громадах, які матимуть доступ до безпечної та сталої енергії. В рамках ініціативи «Угода мерів» ми і надалі будемо (1) скорочувати викиди парникових газів на нашій території, (2) підвищувати стійкість і готуватися до негативних наслідків зміни клімату, а також (3) вирішувати проблему енергетичної бідності, оскільки це є ключовим для справедливого переходу. 

Ми добре усвідомлюємо те, що усі країни та міста Східного партнерства перебувають на різних етапах такого переходу, і кожен з них має власні ресурси для досягнення амбітних цілей, визначених Паризькою угодою. Ми ще раз підкреслюємо, що боротьба зі зміною клімату – це наша спільна відповідальність. Для подолання численних труднощів необхідна потужна політична реакція на всіх рівнях управління. «Угода мерів» – це, перш за все, ініціатива відданих мерів, які діляться місцевими рішеннями і надихають один одного на шляху до реалізації цього бачення. 

Ми зобов’язуємося внести свій вклад за допомогою таких дій:

  1. БРАТИ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ щодо визначення середньо- та довгострокових цілей, які узгоджуватимуться із цілями ЄС і нашими національними цілями. Наша мета полягатиме у докладанні зусиль для досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року з урахуванням мінімальних цілей, які було визначено рішенням Правління Угоди мерів – Схід . Зважаючи на надзвичайну ситуацію, пов’язану із кліматом, яку ми маємо станом на сьогоднішній день, кліматичні дії стануть нашим пріоритетом, і ми будемо інформувати про це наших громадян.
  2. ЗАЛУЧАТИ наших громадян, приватний сектор та органи влади усіх рівнів до реалізації такого бачення і трансформації наших соціально-економічних галузей. Ми прагнемо укласти місцеву угоду щодо клімату з усіма зацікавленими сторонами, які допомагатимуть нам у досягненні цих цілей.
  3. ДІЯТИ, тепер і разом, щоб розпочати роботу в цьому напрямку і пришвидшити необхідний перехід. Ми будемо розробляти, впроваджувати і звітуватися – в рамках визначених термінів – щодо впровадження плану дій, спрямованого на досягнення наших цілей. У наших планах буде викладено бачення щодо пом’якшення наслідків і адаптацію до зміни клімату, і в той же час забезпечення інклюзивності.
  4. СПІВПРАЦЮВАТИ з колегами-мерами та місцевими лідерами, у країні і за її межами, щоб надихати один одного. Ми будемо заохочувати їх долучатися до нас в рамках ініціативи «Глобальна Угода мерів», де б вони не знаходилися, якщо вони поділяють цілі та бачення, описані у цьому документі.

Ми, підписанти «Угоди мерів-Схід», підтверджуємо, що ми можемо сьогодні вжити таких кроків (Брати зобов’язання, Залучати, Діяти, Співпрацювати) для забезпечення добробуту теперішнього та майбутніх поколінь. Ми будемо разом працювати над тим, щоб втілити наше бачення в життя. 

Ми розраховуємо на підтримку з боку органів державної влади наших країн та європейських установ у забезпеченні стратегічних, технічних та фінансових ресурсів, які відповідають рівню наших прагнень. 

                                                  

Коломийська міська рада

Адреса: 78200 Україна, м. Коломия, проспект Михайла Грушевського, 1

Контактна особа: Інна Ткачук, начальник управління економіки міської ради, [email protected], 0968554872



«___»____________2025р.


Міський голова                                                      Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ



1 Наприклад приватний сектор, фінансові інституції, організації громадянського суспільства та наукові спільноти



2011-2025 © Всі права застережено.