НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Четвер, 05 грудня 2024 року
Повязані документи
Пов'язаних документів немає
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
11.12.2017
Про звернення Коломийської міської ради до
Президента України П. Порошенка,
Голови Верховної Ради України А. Парубія,
Народних депутатів України
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
вирішила:
1. Підтримати звернення Коломийської міської ради до Президента України П. Порошенка, Голови Верховної Ради України А. Парубія, Народних депутатів України щодо застосування всіх можливих заходів для забезпечення та гарантування незалежності НАБУ, в тому числі щодо запобігання будь-яким спробам перешкоджання його діяльності; прискорення проведення реформ у сфері боротьби з корупцією, в тому числі щодо створення антикорупційних судів, що є гарантією підвищення ефективності у роботі НАБУ та спеціалізованої антикорупційної прокуратури (додається).
- Рішення та текст звернення надіслати Президенту України П. Порошенку, Голові Верховної Ради України А. Парубію, Народним депутатам України та оприлюднити на офіційному сайті міської ради.
- Організацію та контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради Л. Жупанського.
Міський голова І. Слюзар
Президенту України
П. Порошенку
Голові Верховної Ради України
А. Парубію
Народним депутатам України
Ми, депутати Коломийської ради, занепокоєні ситуацією, яка розгортається навколо діяльності Національного антикорупційного бюро України (надалі – НАБУ) та спрямована на дискредитацію його роботи, адже українське суспільство високо оцінює роботу цього органу та довіряє йому. Схвальні відгуки про результати діяльності НАБУ отримано також і від депутатів Європарламенту.
Більше того, такі висновки про НАБУ підтверджує і статистика:
- за два з половиною роки роботи органу відкрите 461 провадження, відшкодовано у бюджет держави 136 млн. грн., вдалось запобігти збиткам на суму 879,9 млн. грн.
- вперше в історії незалежної України порушено провадження проти високопосадових осіб, зокрема повідомлено про підозру Голові Державної фіскальної служби, чинному Голові Центральної виборчої комісії, очільнику Рахункової палати.
- провадження, у яких НАБУ проводила спецоперації (зокрема, «Газова справа Онищенка» та «Бурштинова справа»), є унікальними за розмірами збитків, рівнем посад підозрюваних, кількістю негласних слідчих дій та процесуальних документів.
Сьогодні НАБУ проводить розслідування злочинів, збитки від яких складають 87,2 млрд. грн., розширюється і перелік високопосадовців, які стають фігурантами розслідувань (18 народних депутатів, 17 суддів, семеро керівників органів виконавчої влади та навіть двоє керівників правоохоронних органів).
Такі успіхи детективів бюро повинні гуртувати навколо себе усі прогресивні сили в Україні, а органи влади повинні сприяти такій діяльності всіма допустимими засобами.
Проте, ми стаємо свідками неймовірного опору чинних владних структур та маніпуляцій, спрямованих на нівелювання кількамісячної роботи детективів НАБУ: наприклад, взаємні звинувачення у незаконності дій, протистояння Генеральної прокуратури та НАБУ, спроба створити тиск на НАБУ через призначення “контрольованого” незалежного аудитора, постійна дискредитація НАБУ з боку корумпованих депутатів, чиновників та проплачених “експертів” тощо.
Та особливо ганебною стала ситуація 29 листопада, коли було зірвано спецоперацію НАБУ та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури із викриття масштабної корупційної схеми в Державній міграційній службі України
НАБУ є унікальним органом, адже створений з нуля саме в незалежній Україні та з метою протидії кримінальним корупційним правопорушенням, які вчинені, перш за все, вищими посадовими особами. Спроби інших органів державної влади чи посадових осіб втручатись у спецоперації НАБУ, контролювати здійснення працівниками органу своїх повноважень є зловживанням та блокуванням реальної боротьби з корупцією на найвищих рівнях.
Відповідно до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» забороняється незаконне втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, політичних партій, громадських об’єднань, інших фізичних або юридичних осіб у діяльність Національного бюро.
Очевидно, реалізація цієї норми закону потребує не лише часу, але й перш за все сильної спільної позиції голови держави, парламенту та громадянського суспільства щодо незворотності боротьби і протистояння корупції у всіх проявах.
Без існування цілком незалежного та непідзвітного жодній з гілок влади антикорупційного органу – протидія корупції, особливо на найвищому рівні, є безрезультатною.
Враховуючи вищесказане та з метою забезпечення послідовності у підтримці антикорупційних реформ, забезпечення результативності боротьбі з корупції
просимо:
- Вжити всіх можливих заходів для забезпечення та гарантування незалежності НАБУ, в тому числі щодо запобігання будь-яким спробам перешкоджання його діяльності.
- Прискорити проведення реформ у сфері боротьби з корупцією, в тому числі щодо створення антикорупційних судів, що є гарантією підвищення ефективності у роботі НАБУ та спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
Депутати Коломийської міської ради VII демократичного скликання
Прийнято на XХVII сесії міської ради
VII демократичного скликання
07 грудня 2017 року