НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Середа, 04 грудня 2024 року
Повязані документи
Пов'язаних документів немає
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
26.08.2024
Про звернення Коломийської
міської ради до голови Верховної
Ради України Руслана Стефанчука,
Прем’єр-міністра України Дениса
Шмигаля
Відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада
вирішила:
1. Підтримати звернення Коломийської міської ради до голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука, Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля щодо недопущення вилучення коштів місцевих бюджетів у 2025-2027 роках (текст додається).
2. Рішення та текст звернення міської ради надіслати голові Верховної Ради України Руслану Стефанчуку, Прем’єр-міністру України Денису Шмигалю та оприлюднити на офіційному сайті міської ради.
Міський голова Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ
Голові Верховної Ради України
Руслану СТЕФАНЧУКУ
Прем’єр-міністру України
Денису ШМИГАЛЮ
ЗВЕРНЕННЯ
щодо недопущення вилучення коштів місцевих бюджетів у 2025-2027 роках
Звертаємось до Вас, бо повинні продовжувати всі разом допомагати нашим Збройним силам України.
Бюджетна децентралізація, проведена у 2014-2015 роках, стала однією з найбільш успішних українських реформ. Місцеві громади отримали не лише повноваження, але й можливості для створення гідних умов для життя українців та розвитку громад. Центральна ж влада зберегла важелі контролю і забезпечення законності. Такий баланс дозволив не лише поліпшити умови життя у громадах, але й витримати серйозні виклики в часи повномасштабного російського вторгнення , коли дії центральної влади були не завжди ефективними і вчасними. Децентралізація правдиво вважається основою української стійкості.
Держава делегувала місцевим громадам велику кількість видатків, які безпосередньо пов’язані з життям місцевих громадян, і ці видатки мають бути покриті доходами, зокрема, від ПДФО:
1. Саме місцеві громади під час війни несуть основний тягар забезпечення допомоги внутрішньо переміщеним особам та безперебійної роботи системи підтримки життя наших громадян – у тому числі лікарень, шкіл, місцевого транспорту.
2. Саме від місцевих громад значною мірою залежатиме, як українці переживуть зиму.
3. Саме місцеві громади забезпечують терміновий ремонт інфраструктурних об’єктів та ремонт укриттів.
4. Саме місцеві громади по мірі можливості перераховують військовим підрозділам, що знаходяться на її території (і не тільки), кошти на придбання необхідного військового спорядження, авто, ремонту техніки та приміщень.
Всі підрозділи Об?єднаних сил ЗСУ - це наші підрозділи, незалежно від місця їх дислокації. Сьогоднішні військові – це здебільшого вчорашні цивільні, які до мобілізації жили разом із своїми родинами в наших громадах, працювали і сплачували ПДФО. Всі громадяни України - це наші мешканці, незалежно від місця їх роботи, а тим більше служби Україні.
Бюджетна декларація на 2025-2027 роки, що подана Урядом на розгляд Верховної Ради, передбачає зниження частки зарахування до місцевих бюджетів податку з доходів фізичних осіб з 64% до 60% та продовження вилучення з доходів бюджетів територіальних громад «військового» ПДФО.
Кошти на оборону, які надаються військовим підрозділам органами місцевого самоврядування, стали доповненням централізованого забезпечення, обов?язковою частиною успішної системи Об?єднаних сил Збройних сил України, адже:
- є доступними: керівники військових підрозділів уникають довгої системи погоджень в міністерстві для отримання ексклюзивних постачань, індивідуальних замовлень, що економлять мільйони державних гривень;
- є швидкими: потреби вирішуються в момент їх виникнення, силами місцевої ради, ї депутатів і, звичайно, місцевого бюджету;
- є підконтрольними державі: низка контролюючих і правоохоронних органів моніторять всі платежі місцевого самоврядування до й після здійснення виплат;
- є інклюзивними та стимулюючими: мешканці громад через місцеві бюджети відчувають свою співучасть в допомозі військовим і їх родинам, отже збільшують особисті перекази на допомогу армії, в тому числі United24;
- є прозорими: громадяни мають можливість впливати на рішення місцевої ради, контролювати всі процедури та кожного службовця органу місцевого самоврядування.
Допомога органів місцевого самоврядування, яка надходить максимально швидко до конкретного підрозділу Об’єднаних сил Збройних сил України, і, головне, вирішує проблеми армійських та правоохоронних з’єднань поза межами можливостей і компетенції міністерств та відомств, рятує життя й здоров’я військовослужбовців і техніку. Більше того, підтримка, яку отримують Об’єднані сили Збройних сил України з місцевих бюджетів, доповнюється також допомогою місцевого бізнесу, населення, волонтерів тощо.
Тому, ми вимагаємо залишити 64% доходів від ПДФО у місцевих громадах (і ще 15% – на рівні областей), як це зараз передбачено чинним законодавством, для прийняття якісних рішень про надання фінансової та матеріальної підтримки сектору безпеки і оборони у період дії воєнного чи надзвичайного стану, а також при затвердженні і фінансуванні місцевих програм підтримки сектору безпеки і оборони (крім надання вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових речовин, вибухових пристроїв), відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з підтримки сектору безпеки і оборони України».
Депутати Коломийської міської ради VIIІ демократичного скликання
Прийнято на 55 сесії міської ради
VIIІ демократичного скликання
22 серпня 2024 року