НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Субота, 23 листопада 2024 року
Повязані документи
Про внесення змін до Програми "Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами "Сади Перемоги" на 2022-2024 роки"
Рішення міської ради №3161-49/2023 від 09.11.2023р. Втратив чинність
Про внесення змін до Програми "Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами "Сади Перемоги" на 2022-2024 роки"
Рішення міської ради №3507-54/2024 від 25.04.2024р. Втратив чинність
Про затвердження Програми "Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами "Сади Перемоги" на 2022-2024 роки
Рішення виконавчого комітету №169 від 14.06.2022р. Втратив чинність
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
01.07.2024
Про затвердження Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади Перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція) |
З метою підтримки розвитку сільського господарства в Коломийській міській територіальній громаді, враховуючи рішення Ради національної безпеки і оборони України від 09.10.2023р. «Про стан забезпечення продовольчої безпеки», введеного в дію Указом Президента України від 09.10.2023р. № 681/2023, керуючись Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", міська рада
вирішила:
- Затвердити Програму «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція), додається.
- Вважати таким, що втратило чинність:
- рішення виконавчого комітету Коломийської міської ради від 14.06.2022 р. № 169 «Про затвердження Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами "Сади Перемоги” на 2022-2024 роки»;
- рішення міської ради від 09.11.2023 р. № 3161-49/2023 «Про внесення змін до Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади Перемоги» на 2022-2024 роки»;
- рішення міської ради від 25.04.2024 р. №3507-54/2024 «Про внесення змін до Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади Перемоги» на 2022-2024 роки».
3. Доручити управлінню економіки міської ради (Інна ТКАЧУК) сформувати комісію з питань фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин і подати її на затвердження міському голові.
4. Управлінню фінансів і внутрішньому аудиту міської ради (Ольга ГАВДУНИК) передбачити кошти в міському бюджеті для реалізації заходів Програми.
5. Координацію робіт та узагальнення інформації про виконання Програми покласти на головного відповідального виконавця - управління економіки міської ради (Інна ТКАЧУК).
6. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Романа ОСТЯКА.
7. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньоекономічних відносин (Ігор КОСТЮК).
Міський голова Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО рішення міської ради від 27.06.2024 р. №3667-54/2024 |
ПРОГРАМА
«Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами
«Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки» (нова редакція)
Розробник Програми
Управління економіки
міської ради __________________ Інна ТКАЧУК
Керівник Програми __________________ Роман ОСТЯК
ПОГОДЖЕНО:
Управління фінансів
і внутрішнього аудиту
міської ради __________________ Ольга ГАВДУНИК
Юридичний відділ
міської ради __________________ Владислава МАКСИМ’ЮК
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
«Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція)
1. Ініціатор розроблення Програми - Коломийська міська рада
2. Розробник Програми - Управління економіки міської ради
3. Термін реалізації Програми – 2022 - 2024 роки
4. Етапи фінансування Програми – 2022 -2024 роки
5. Обсяги фінансування Програми - 25 624,0 тис. грн.
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування тис. грн |
За роками |
||
2022 |
2023 |
2024 |
||
Державний бюджет |
4 048,0* |
2 053,0* |
1 058,0* |
937,0* |
Обласний бюджет |
3 287,0* |
1 818,0* |
722,0* |
747,0* |
Міський бюджет |
5 392,0 |
392,0 |
2 500,0 |
2 500,0 |
Інші джерела |
12 897,0 |
7 875,0 |
2 816,0 |
2 206,0 |
Всього |
25 624,0 |
12 138,0 |
7 096,0 |
6 390,0 |
*- фінансування з державного та обласного бюджету можливе при затвердженні Кабінетом Міністрів рішення про порядок надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на забезпечення нагальних потреб в продуктах харчування, в тому числі сільськогосподарського призначення в умовах воєнного стану.
6. Очікувані результати виконання Програми:
- придбання насіннєвого матеріалу, мінеральних добрив, засобів захисту рослин, паливо – мастильних матеріалів для передачі комунальному підприємству (далі – на договірних засадах домогосподарствам), що забезпечить ефективне використання земельного потенціалу громади;
- придбання сільськогосподарської техніки з навісним обладнанням дасть змогу ефективно обробляти не задіяні земельні ділянки та можливість надавати послуги домогосподарствам і внутрішньо переміщеним особам з меншими трудовими та часовими затратами, а також більш якісно освоювати угіддя;
- забезпечення облаштування пунктів зберігання та реалізації готової продукції, що дасть можливість раціонально розподілити продукти харчування, створити резерв, а також забезпечить часткову компенсацію вкладених коштів;
- розвиток різноманітних форм господарювання, підприємництва та кооперації в сфері сільського господарства;
- підвищення продуктивності галузей рослинництва і тваринництва через інвестиційне забезпечення;
- збільшення обсягів виробництва і підвищення рівня споживання плодів та ягід, овочів, м’яса та молока;
- підвищення рівня доходів сільського населення.
7. Терміни проведення звітності – 1 раз на рік до 31 березня.
Замовник програми
Міський голова _____________ Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ
Відповідальний виконавець:
Управління економіки
міської ради _____________ Інна ТКАЧУК
Керівник Програми
Заступник міського голови _____________ Роман ОСТЯК
Програма
«Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами
«Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки» (нова редакція)
- Загальні положення
Програма «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки (далі Програма) розроблена відповідно до законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про Державний земельний кадастр», «Про землеустрій», Земельного кодексу України, ст. ст. 27, 28, 52, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», указів Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», від 06 травня 2024 року №271/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» та спрямована на забезпечення продовольчої безпеки територіальної громади в умовах російсько-української війни.
- Мета програми
Програма спрямована на придбання насіннєвого матеріалу, мінеральних добрив, засобів захисту рослин, паливо – мастильних матеріалів, проведення інвентаризації з техніко-економічним обґрунтуванням використання земель, придбання сільськогосподарської техніки з навісним обладнанням, облаштування приміщень для зберігання готової продукції та місць реалізації продуктів харчування сільськогосподарського призначення особистими домогосподарствами та комунальним підприємством «Роздрібно-торгово закупівельна база громадського харчування» (далі - КП «РТЗБ»), з метою ефективного обробітку доступних земельних ділянок і залучення ресурсів для вирощування сільськогосподарської продукції задля недопущення продовольчої кризи в Коломийській міській територіальній громаді з урахуванням охорони земель, забезпечення сталого розвитку землекористування, створення екологічно безпечних умов проживання населення і провадження господарської діяльності, захисту земель від виснаження, деградації та забруднення, відтворення та підвищення родючості ґрунтів, збереження функцій ґрунтового покриву.
Реалізація Програми забезпечить самозайнятість населення і буде сприяти розвитку аграрної сфери та недопущенню продовольчої кризи в Коломийській міській територіальній громаді в воєнний час та після воєнний період.
3. Визначення оптимальних кроків впровадження програми
1. З’ясування кількості та демографічні характеристики людей, які переїхали до громади під час війни, їх кваліфікаційні характеристики та готовність долучитись до ініціативи Програми.
2. Оцінка потреб громади у харчових продуктах на основі норм споживання окремих категорій продуктів та реальної кількість жителів.
3. Проведення обліку земельних ділянок, що використовуються чи можуть бути використані для розширення виробництва сільськогосподарської продукції, виготовлення технічної документації на них, проведення розліснення даних територій та знищення на них борщівника Сосновського, а також визначення місць реалізації продуктів харчування сільськогосподарського призначення домогосподарствами з метою недопущення виникнення стихійної торгівлі.
4. Збір потреб домогосподарств та внутрішньо переміщених осіб, яким потрібно надати допомогу для освоєння земельних ділянок та вирощування сільськогосподарської продукції.
5. Розгляд можливості ефективного використання не задіяних земель сільськогосподарського призначення КП «РТЗБ».
6. Визначення обсягів харчових продуктів, які після задоволення власних потреб можуть бути спрямовані на забезпечення війська та для допомоги іншим громадам.
7. Придбання сільськогосподарської техніки з навісним обладнанням для надання допомоги домогосподарствам та внутрішньо переміщеним особам при обробітку землі.
8. Розроблення механізму розподілу та використання матеріалів, техніки, інвентаря, обладнання для вирощування, збереження та збуту продовольчої продукції.
9. Забезпечення зберігання та реалізації сільськогосподарської продукції.
10. Сприяння мотивації до кооперації та укрупнення дрібних сільськогосподарських товаровиробників,
11. Сприяння розвитку тваринництва та бджільництва.
12. Підтримка та сприяння розвитку особистих селянських господарств (сімейних ферм).
13. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання всіх форм власності про основні питання розвитку та підтримки агропромислового комплексу.
14. Створення додаткових робочих місць.
4. Визначення проблеми, на розв’язування
якої спрямовується програма
В умовах російсько-української війни однією з основних проблем Коломийської міської територіальної громади (як і більшості громад в Україні) в 2022 та наступних роках буде відсутність достатньої кількості харчових продуктів для жителів громади. Це пов`язано, насамперед із такими факторами, як: ведення бойових дій на значній площі територій, де вирощувалась велика кількість продукції рослинництва, руйнування продовольчих складів, нищення ферм і птахофабрик; руйнування поставок харчових продуктів як всередині України так і з-за кордону. За оцінками експертів починаючи з 2022 року Україна може недоотримати 30-70% середньорічного врожаю більшості найважливіших с/г культур, що може спричинити значну нестачу продовольства, зокрема третина українців може мати проблеми в отриманні достатньої кількості харчових продуктів в міських, сільських та селищних громадах.
Територія Коломийської міської територіальної громади складається з території міста Коломиї, а також восьми старостинських округів у складі території сіл: Шепарівцівський старостинський округ – с. Шепарівці; Раківчицький старостинський округ – с. Раківчик; Товмачицький старостинський округ – с. Товмачик; Іванівецький старостинський округ - с. Іванівці; Саджавський старостинський округ – с. Саджавка, с. Кубаївка; Воскресинцівський старостинський округ – с. Воскресинці; Королівський старостинський округ – с. Королівка, Корницький старостинський округ – с. Корнич, с. Грушів та земель за межами населених пунктів зазначених старостинських округів.
Земельний фонд Коломийської міської територіальної громади становить 18 227,8 гектарів і характеризується високим рівнем освоєння. 9 644,92 га сільськогосподарських земель, що становить близько 52,9 відсотків земельного фонду громади. З них 2 472,1541 фактично використовуються великими агрокомпаніями. 726 га простоюють через заліснення, оскільки тривалий час не оброблялися.
Населення Коломийської міської територіальної громади станом на 01.01.2022 року - 74 497 осіб, з них в жителів міста Коломиї – 61 140.
Для ефективного використання с/г земель потрібна відповідна техніка та навісне обладнання до неї, наприклад, міні-трактор, сівалка овочева дискова з бункером для мінеральних добрив, картоплесаджалка дворядна, картоплекопачка вібраційна дворядна, оприскувач ручний акумуляторний, оприскувач навісний, сівалка зернова, лущильник дисковий навісний, культиватор навісний, грунтофреза та інше. Наявність даної техніки дозволила би КП «РТЗБ» обробляти не задіяні площі комунальної власності та площі, які не обробляються домогосподарствами в силу різних причин. Дефіцит паливно-мастильних матеріалів через знищення російськими окупантами нафтобаз і нафто-переробних заводів, а також значне підвищення цін на пальне у зв’язку із доставкою їх із Європи також не сприяють розвитку сільського господарства в даний період часу.
Ще одним питанням, яке потрібно вирішувати - це відсутність приміщень та обладнання для зберігання готової продукції КП «РТЗБ» та індивідуальними домогосподарствами, оскільки в довоєнний період потреба в цьому була відсутня. Наразі така проблема загострилася через воєнний стан та велику кількість ВПО (як тих, хто проживають постійно, так і тих, хто тимчасово зупиняється на декілька днів). Наразі виникла необхідність реалізації залишків с/г продукції у регіони, які постраждали від бойових дій, тому плануємо КП «РТЗБ» модернізувати для здійснення даних видів діяльності.
Внаслідок війни знищується інфраструктура, склади продуктів та медикаментів. Зафіксовано багато випадків знищення сільськогосподарської техніки. Програма в рамках всеукраїнської кампанії «Сади Перемоги» спрямована на ефективне використання доступних земельних ділянок і спрямування всіх ресурсів для вирощування сільськогосподарської продукції продуктів харчування задля недопущення продовольчої кризи в Україні.
Інфраструктура, що забезпечує Коломийську громаду продуктами харчування складається з 157 магазинів, з них здійснюють роздрібну торгівлю продуктами харчування сільськогосподарського призначення 48 магазинів, найбільші з них: «АТБ», «Берегиня», «Гостинний маркет», «Дивоцвіт», «Еко - маркет», «Кошик», «Купідон», мережа соціальних магазинів, «Наш край», «Нива», «Продукти», «Рукавичка», «Сіті-маркет», «Слан», «Соломон», «Торба», «Фрукти, овочі, продукти» та 3 ринки с/г продукції: ринок «Торговиця», КП «Коломийський центральний продовольчий ринок», оптовий «Продовольчий ринок».
Ці торгові мережі у 2021-2024 роках в основному забезпечували потреби жителів громади.
Станом на 2022 рік (з моменту початку війни) ситуація щодо кількості магазинів та ринків суттєво не змінилася, але в зв’язку з воєнними діями в інших регіонах забезпечення певними видами продукції стало складнішим. Зокрема, зросли в попиті такі продукти харчування, як крупи, макаронні вироби, хлібобулочні вироби, овочі, м’ясна, молочна та рибна продукція, тощо, які частково можуть забезпечуватися за рахунок власного виробництва за умови забезпечення громади необхідним насіннєвим матеріалом, паливно-мастильними матеріалами та технічним обладнанням і устаткуванням.
Виходячи із рекомендованих (та фактичних за 2021 рік) норм споживання, для повноцінного забезпечення жителів громади та ВПО загальною чисельністю 81 911 осіб щорічно потрібно такий обсяг харчових продуктів:
Назва продукту |
Од. виміру |
Норма споживання |
Потреба громади на рік |
На одну особу |
(Норма споживання на 1особу помножена на кількість населення (N) |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
М`ясо |
кг |
53,8 |
4406812 |
Молоко і молокопродукти |
кг |
201,9 |
16537831 |
Яйця |
шт. |
278 |
22771258 |
Хлібобулочні вироби, макарони, крупи) |
кг |
96,6 |
7912603 |
Овочі різні у тому числі: |
кг |
164 |
13433404 |
Картопля |
кг |
123 |
10075053 |
Цибуля на ріпку |
кг |
11,6 |
950167,6 |
Цибуля зелена |
кг |
2,4 |
196586,4 |
Капуста білокачанна |
кг |
29 |
2375419 |
Капуста цвітна |
кг |
4,2 |
344026,2 |
Морква |
кг |
9 |
737199 |
Помідори |
кг |
39 |
3194529 |
Огірок |
кг |
10 |
819110 |
Буряк столовий |
кг |
10 |
819110 |
Часник |
кг |
0,8 |
65528,8 |
Кабачки і патисони |
кг |
3,2 |
262115,2 |
Редиска і редька |
кг |
3,6 |
294879,6 |
Перець |
кг |
2,8 |
229350,8 |
Баклажан |
кг |
2,8 |
229350,8 |
Фрукти, ягоди |
кг |
56,5 |
4627972 |
Цукор |
кг |
27,8 |
2277126 |
Олія |
кг |
12,3 |
1007505 |
Із такого переліку та обсягів харчових продуктів, що потрібні для забезпечення повноцінного харчування жителів громади, частина продуктів вироблялась в межах самої громади індивідуальними домогосподарствами та підприємцями, а більша частина покривалась за рахунок поставок ззовні через мережу торгових закладів.
У разі збереження в 2022-2024 роках обсягів продажу в мережі роздрібної та оптової торгівлі (включаючи продовольчі ринки) громади або поза її межами для забезпечення потреб її жителів та ВПО в харчових продуктах відповідно до норм споживання потрібно виробити власними силами (або придбати) щонайменше кількість харчових продуктів за видами згідно додатку 1.
Проте тривалий час основною проблемою галузі тваринництва є зменшення поголів'я тварин, яке відбувається в господарствах усіх форм власності. Переважна більшість власників худоби не мають вільних обігових коштів для забезпечення навіть простого відтворення виробництва. Внаслідок цього не лише зменшується чисельність поголів’я худоби, але й знижується його продуктивність при збільшенні матеріальних, кормових, трудових та інших затрат на одиницю продукції.
Особисте селянське господарство (ОСГ) є традиційною та важливою формою індивідуального сільськогосподарського виробництва, що дозволяє додатково насичувати аграрний ринок продукцією. Будучи побудованим на праці членів родин, ОСГ дозволяє мати додатковий заробіток до основного доходу для членів такого господарства, а також забезпечувати потреби територіальної громади у сільськогосподарській продукції.
Отже, враховуючи умови, що склалися, основними проблемами щодо забезпечення продовольством жителів громади та створення продовольчого фонду для реалізації продовольчої продукції за її межі є:
- недостатня кількість основних харчових продуктів, що виробляються у громаді для мінімізації ризиків їх постачання у громаду у воєнний та повоєнний період;
- недостатня обізнаність та психологічна неготовність більшості населення щодо самозабезпечення харчовими продуктами, сподівання на гарантоване постачання у торгівельних мережах;
- не використання усіх земельних ресурсів, які можуть бути використаними для вирощування необхідних продуктів;
- використання індивідуальними домогосподарствами маловрожайних та схильних до хвороб сортів овочів;
- брак відповідної с/г техніки та паливно-мастильних матеріалів (ПММ) для обробітку земель комунальної власності;
- відсутність приміщень та обладнання для зберігання готової продукції КП «РТЗБ» та індивідуальними домогосподарствами;
- відсутність достатньої кількості облаштованих торгових місць для збуту вирощеної продукції;
- низький рівень мотивації у сільськогосподарських товаровиробників до розвитку трудомістких галузей – овочівництва, ягідництва, скотарства, які потребують значних трудових затрат і тривалого обороту вкладених ресурсів;
- низький рівень матеріально-технічного забезпечення сільськогосподарських виробників;
- використання застарілих технологій у сільськогосподарському виробництві;
- недостатня мотивація до кооперації дрібних сільськогосподарських товаровиробників;
- низький рівень зайнятості сільського населення;
- відсутність постійних каналів збуту продукції, що негативно відбивається на формуванні цінової ситуації та прибутковості ведення агробізнесу.
Окремо слід виділити проблеми галузі бджільництва, це зокрема:
- погіршення екологічної ситуації, неконтрольоване використання пестицидів та отрутохімікатів сільськогосподарськими виробниками, що призводить до постійних конфліктів «пасічник-аграрій», через отруєння та загибель бджіл.
Створення Програми зумовлено необхідністю мінімізувати існуючі загрози посилення продовольчої кризи в умовах війни та післявоєнної відбудови. Виникає нагальна потреба у скоординованій співпраці, злагодженій роботі влади, підприємств і домогосподарств задля виконання комплексу весняних польових робіт в умовах ресурсного обмеження вирощення, збору та зберігання урожаю.
5. Обґрунтування шляхів та засобів розв’язування проблеми
Розв’язання наявних проблем забезпечення продовольством жителів громади можливо із застосуванням принаймні 3-х шляхів.
Перший – збереження існуючої ситуації («status quo»), коли на практиці в основному будуть збережені підходи, які були нормою для мирного періоду та відсутності жодних перебоїв з постачанням необхідної продукції для задоволення потреб різних категорій споживачів. В той же час з урахуванням обмежених ресурсів, існуючих проблем та викликів щодо продовольчої безпеки в умовах війни та повоєнний період, які стоять перед територіальною громадою та країною в цілому, цей варіант не можна вважати прийнятним. Він не враховує наявні потреби та ситуацію із постачанням продуктів харчування в умовах руйнування інфраструктури (в т.ч. агровиробництва, складських приміщень, тощо) міст, сіл та селищ, окупації території, забруднення та мінування с/г земель, масової міграції та внутрішнього переміщення населення.
Другий - передбачає активізацію роботи з окремими категоріями громадян і місцевого підприємництва, здійснення точкових кроків, спрямованих на збільшення виробництва окремих видів продуктів харчування на окремих територіях. Зазначений варіант може забезпечити досягнення певних результатів, наприклад, активізувати аграріїв та окремі домогосподарства, зменшити кількість необроблюваних ділянок, використати більші площі для посівів і насаджень с/г культур, зібрати кращий врожай та повернути частину для потреб ЗСУ. Однак, такий підхід дасть можливість лише частково та ситуативно вирішити окремі проблеми, що виникли та виникатимуть внаслідок війни проти України, дозволить отримати лише частковий результат.
Третій - пропонує застосувати системний підхід та залучити максимальну кількість домогосподарств та додаткові площі комунальної власності сільськогосподарського призначення для вирощування усіх необхідних видів продуктів харчування, що дозволить найбільш повно забезпечити нормативні потреби у продуктах харчування домогосподарств, ВПО, соціальних комунальних закладів (харчування у садочках, школах та ін.), а у разі надлишку харчових продуктів надати допомогу у забезпеченні продуктами харчування ЗСУ, передати чи реалізувати залишки для потреб інших територіальних громад України.
В основі цього варіанту є діяльність, яка передбачає:
- проведення інформаційної кампанії;
- оцінку потреб жителів громади у продуктах харчування;
- передачі земельних ділянок у користування чи оренду КП «РТЗБ»;
- інвентаризацію ресурсів та можливостей щоб забезпечити вирощення, збір, переробку та зберігання на території громади продуктів харчування ;
- придбання необхідних матеріалів, техніки, інвентаря, обладнання для вирощування, збереження та збуту вирощеної продукції;
- консультаційну підтримку населення.
У порівнянні з попередніми, третій варіант є оптимальним, оскільки дозволить комплексно підійти до вирішення наявної проблеми, забезпечить ефективне використання потенціалу територіальної громади, дозволить задовольнити власні потреби в продуктах харчування, сприятиме створенню певного місцевого продовольчого резерву та дасть змогу надати важливу підтримку у продовольчому забезпеченні ЗСУ, а також інших громад.
Потрібно налагоджувати зв’язки великих та середніх сільськогосподарських товаровиробників з особистими селянськими господарствами, розвивати інвестиційного середовища для залучення коштів у збільшення сільськогосподарського виробництва та підтримувати розвитк сільськогосподарської кооперації в громаді.
Кожне селянське домогосподарство, кожна сім’я внутрішньо переміщених осіб, яка переселилась у села, кожна міська сім’я, яка має дачу чи город, кожен клаптик комунальної землі Коломийської міської територіальної громади, а також землі агровиробників мають бути залучені до процесу самозабезпечення харчовими продуктами.
6. Обсяги і джерела фінансування
Фінансування орієнтовних заходів, передбачених Програмою (додаток 2) здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету в межах затверджених бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період, обласного бюджету, державного бюджету (субвенцій, дотацій), безповоротної фінансової та матеріальної допомоги, благодійних внесків фізичних та юридичних осіб, а також за рахунок коштів інших джерел, не заборонених законодавством України.
Ризики - неможливості фінансування запланованих заходів програми, такі як: дефіцит державного бюджету, відсутність додаткових коштів для надання
субвенції, недоотримання коштів місцевого бюджету, тощо.
Фінансування з державного та обласного бюджетів можливе при затвердженні Кабінетом Міністрів рішення про порядок надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на забезпечення нагальних потреб в продуктах харчування, в тому числі сільськогосподарського призначення в умовах воєнного стану.
Начальник управління
економіки міської ради Інна ТКАЧУК
Додаток
до програми «Підтримка самозабезпечення
Коломийської міської територіальної
громади харчовими продуктами «Сади перемоги»
на 2022-2024 роки» (нова редакція)
Таблиця для розрахунку рекомендованого обсягу виробництва (придбання)
необхідної кількості харчових продуктів відповідно до потреби жителів громади
Назва продукту |
Од. виміру |
Норма споживання на одну особу |
Потреба громади на рік |
Обсяг реалізованих харчових продуктів закладами торгівлі в 2021 році |
Рівень покриття потреби через придбання продовольства в мережі торгівлі в 2021 році |
Рекомендований обсяг харчових продуктів власного виробництва на 2022 рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
М`ясо |
кг |
53,8 |
4406812 |
3930876 |
89,20 |
475935,7 |
Молоко і молокопродукти |
кг |
201,9 |
16537831 |
12486062 |
75,50 |
4051769 |
Яйця |
шт. |
278 |
22771258 |
16691332 |
73,30 |
6079926 |
Хлібобулочні вироби, макарони, крупи |
кг |
96,6 |
7912603 |
7319157 |
92,50 |
593445,2 |
Овочі різні у тому числі: |
кг |
164 |
13433404 |
10128787 |
75,40 |
3304617 |
Картопля |
кг |
123 |
10075053 |
6266683 |
62,20 |
3808370 |
Цибуля на ріпку |
кг |
11,6 |
950167,6 |
790539,4 |
83,20 |
159628,2 |
Цибуля зелена |
кг |
2,4 |
196586,4 |
163559,9 |
83,20 |
33026,52 |
Капуста білокачанна |
кг |
29 |
2375419 |
2130751 |
89,70 |
244668,2 |
Капуста цвітна |
кг |
4,2 |
344026,2 |
308591,5 |
89,70 |
35434,7 |
Морква |
кг |
9 |
737199 |
621458,8 |
84,30 |
115740,2 |
Помідори |
кг |
39 |
3194529 |
2954939 |
92,50 |
239589,7 |
Огірок |
кг |
10 |
819110 |
706891,9 |
86,30 |
112218,1 |
Буряк столовий |
кг |
10 |
819110 |
697062,6 |
85,10 |
122047,4 |
Часник |
кг |
0,8 |
65528,8 |
53864,67 |
82,20 |
11664,13 |
Кабачки і патисони |
кг |
3,2 |
262115,2 |
229875 |
87,70 |
32240,17 |
Редиска і редька |
кг |
3,6 |
294879,6 |
258904,3 |
87,80 |
35975,31 |
Перець |
кг |
2,8 |
229350,8 |
223846,4 |
97,60 |
5504,419 |
Баклажан |
кг |
2,8 |
229350,8 |
211002,7 |
92,00 |
18348,06 |
Фрукти, ягоди |
кг |
56,5 |
4627972 |
3841216 |
83,00 |
786755,2 |
Цукор |
кг |
27,8 |
2277126 |
2247523 |
98,70 |
29602,64 |
Олія |
кг |
12,3 |
1007505 |
1005490 |
99,80 |
2015,011 |
Додаток
до програми «Підтримка самозабезпечення
Коломийської міської територіальної
громади харчовими продуктами «Сади перемоги»
на 2022-2024 роки» (нова редакція)
Перелік заходів, обсяги та джерела фінансування Програми
№п/п |
Найменування заходу |
Виконавець |
Термін виконання |
Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн |
Очікувані результати |
|||||
Роки |
Всього |
В т.ч. за джерелами фінансування |
||||||||
Державний бюджет |
Обласний бюджет |
Міський бюджет |
Інші джерела |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Завдання 1. Координація впровадження Програми «Сади перемоги» |
||||||||||
1.1. |
Створення робочої групи з впровадження Програми «Сади перемоги» |
Управління економіки міської ради |
червень |
2022- 2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Забезпечено взаємодію з структурними підрозділами міської ради |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
1.2. |
Розробка документів для впровадження Програми «Сади перемоги» |
Управління економіки міської ради |
червень 2022 |
2022- 2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Якісно реалізована Програма «Сади перемоги» |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
1.3. |
Координація старостами впровадження Програми «Сади перемоги» у старостинських округах (наприклад, залучення техніки для оранки тим, хто не в змозі, формування мінімально необхідного обладнання тощо) |
Старости старостинських округів |
постійно |
2022- 2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Забезпечено соціальну підтримку населення громади |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
1.4. |
Залучення закладів освіти, охорони здоров’я та КП «РТЗБ» до впровадження Програми «Сади перемоги» |
Управління економіки міської ради, управління освіти міської ради |
постійно |
2022- 2024 в т.ч. |
15,0 |
3,0 |
3,0 |
3,0 |
6,0 |
Розширено можливості для впровадження Програми |
2022 |
5,0 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
2,0 |
|||||
2023 |
5,0 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
2,0 |
|||||
2024 |
5,0 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
2,0 |
|||||
Завдання 2. Визначення реальних даних щодо потреб домогосподарств |
||||||||||
2.1. |
Проведення оцінки кількості жителів у громаді (постійних, ВПО та тих, хто приїхав у громаду з інших місць) |
Управління економіки міської ради |
постійно |
2022- 2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Отримано актуальну інформацію про жителів громади |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2.2. |
Інвентаризація земель (визначення земельних ділянок, у т.ч. комунальних, що використовуються чи можуть бути використаними для розширення площ вирощування сільськогосподарської продукції та розроблення технічної документації на них) |
Управління земельних відносин та майнових ресурсів |
постійно |
2022- 2024 в т.ч. |
597,0 |
100,0* |
100,0* |
48,0* |
349,0 |
Збільшено площі земельних ділянок для реалізації Програми |
2022 |
199,0 |
37,0* |
37,0* |
16,0* |
109,0 |
|||||
2023 |
199,0 |
42,0* |
41,0* |
16,0* |
100,0 |
|||||
2024 |
199,0 |
21,0* |
22,0* |
16,0* |
140,0 |
|||||
2.3. |
Визначення потреби індивідуальних домогосподарств та КП «РТЗБ» у насінні, техніці, інвентарі, обладнанні, добривах, кормах для збільшення обсягів вирощування сільськогосподарської продукції |
Старости старостинських округів, КП «РТЗБ» |
Червень-липень 2022 |
2022- 2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Збільшено обсяг вирощування сільськогосподарської продукції |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2.4. |
Відведення земельних ділянок для облаштування міні-ринків для збуту вирощеної продукції і недопущення поширення стихійної торгівлі у невстановлених місцях |
Управління земельних відносин та майнових ресурсів |
Червень-липень 2022 |
2022-2021 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Ліквідовано стихійну торгівлю в громаді |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
Завдання 3. Забезпечення процесу вирощення, збирання та зберігання продукції для задоволення потреб в харчуванні. |
||||||||||
3.1. |
Проведення інформаційно-комунікаційні роботи: інформування, донесення інформації через різні канали комунікації, соціальні мережі, сходи селян тощо. |
Управління комунікацій та інформаційних технологій міської ради, старости старостинських округів |
постійно |
2022-2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Забезпечено взаємодію місцевої влади та жителів громади |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
3.2. |
Придбання необхідного обладнання та техніки для вирощення с/г продукції та проведення робіт по розлісненню додаткових територій (наприклад): -Міні-трактор -Картоплекопач двох рядний Картоплесаджалка 2-х рядна -Культиватор -Плуг 2-х корпусний -Розкидач мінеральних добрив 500 л. -Лущільник дисковий навісний -грунтофреза -мульчер, - ротоватор |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
Червень-листопад постійно |
2022-2024 в т.ч. |
6 694,0 |
1 100,0* |
994,0* |
100,0 |
4 500,0 |
Забезпечено розліснення території громади |
2022 |
4 600,0 |
850,0* |
650,0* |
50,0 |
3 050,0 |
|||||
2023 |
1 400,0 |
175,0* |
150,0* |
25,0 |
1 050,0 |
|||||
2024 |
694,0 |
75,0* |
194,0* |
25,0 |
400,0 |
|||||
3.3. |
Забезпечення паливно-мастильними матеріалами сільськогосподарської техніки яка обробляє земельні ділянки на території громади |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
червень-листопад постійно |
2022-2024 в т.ч. |
3000,0 |
750,0* |
750,0* |
250,0 |
1 250,0 |
Забезпечено паливно-мастильними матеріалами сільськогосподарську техніку |
2022 |
600,0 |
150,0* |
150,0* |
50,0 |
250,0 |
|||||
2023 |
1 200,0 |
300,0* |
300,0* |
100,0 |
500,0 |
|||||
2024 |
1 200,0 |
300,0* |
300,0* |
100,0 |
500,0 |
|||||
3.4. |
Закупівля насіння для потреб жителів громади (насіння картоплі, цибулі, буряка, квасолі, моркви, гороху, огірків, кабачків, гарбузів тощо) |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
червень -вересень постійно |
2022-2024 в т.ч. |
534,0 |
105,0* |
45,0* |
9,0 |
375,0 |
Забезпечено потребу насіння овочів для жителів громади |
2022 |
108,0 |
15,0* |
15,0* |
3,0 |
75,0 |
|||||
2023 |
213,0 |
45,0* |
15,0* |
3,0 |
150,0 |
|||||
2024 |
213,0 |
45,0* |
15,0* |
3,0 |
150,0 |
|||||
3.5. |
Проведення біологічних, агротехнічних та агрохімічних заходів по знищенню борщівника Сосновського, придбання міндобрива, засобів захисту рослин (цибуля, картопля, горох, огірки, кабачки, гарбуз, буряк, квасоля) |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
травень-вересень, постійно |
2022-2024 в т.ч. |
564,0 |
135,0* |
45,0* |
9,0 |
375,0 |
Забезпечена ліквідація борщівника Сосновського, здійснено захист рослин |
2022 |
108,0 |
15,0* |
15,0* |
3,0 |
75,0 |
|||||
2023 |
228,0 |
60,0* |
15,0* |
3,0 |
150,0 |
|||||
2024 |
228,0 |
60,0* |
15,0* |
3,0 |
150,0 |
|||||
3.6. |
Придбання поголів’я молодняку, кормів і добавок |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
травень-вересень, постійно |
2022-2024 в т.ч. |
1 870,0 |
700,0* |
240,0* |
30,0 |
900,0 |
Підтримка розвитку тваринництва |
2022 |
390,0 |
100,0* |
80,0* |
10,0 |
200,0 |
|||||
2023 |
740,0 |
300,0* |
80,0* |
10,0 |
350,0 |
|||||
2024 |
740,0 |
300,0* |
80,0* |
10,0 |
350,0 |
|||||
3.7. |
Закупівля бджолосімей (з племінних пасік), закупівля карпатської племінної матки та ліків для бджіл, надання підтримки у створенні демонстраційної пасіки |
Управління економіки міської ради, ГО "Товариство бджолярів Коломийщини» |
червень – листопад постійно |
2022-2024 в т.ч. |
264,0 |
90,0* |
45,0* |
9,0 |
120,0 |
Підтримка розвитку галузі бджільництва, збільшення чисельності бджолосімей та обсягів виробництва меду |
2022 |
88,0 |
30,0* |
15,0* |
3,0 |
40,0 |
|||||
2023 |
88,0 |
30,0* |
15,0* |
3,0 |
40,0 |
|||||
2024 |
88,0 |
30,0* |
15,0* |
3,0 |
40,0 |
|||||
3.8. |
Налагодження (звернення, листи про підтримку) взаємодії із місцевими і зарубіжними партнерами (громадами, містами-побратимами, проектами МТД) для отримання необхідних матеріальних ресурсів, техніки, обладнання, посівного матеріалу, консультаційних послуг. |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
постійно |
2022-2024 в т.ч. |
15,0 |
х |
х |
3,0 |
12,0 |
Збільшено рівень інвестицій в громаді |
2022 |
5,0 |
х |
х |
1,0 |
4,0 |
|||||
2023 |
5,0 |
х |
х |
1,0 |
4,0 |
|||||
2024 |
5,0 |
х |
х |
1,0 |
4,0 |
|||||
3.9. |
Закупівля та встановлення необхідних матеріалів, обладнання, устаткування для підготовки приміщення щодо зберігання с/г продукції, наприклад, ангар сільськогосподарського, промислового, складського призначення з системою активної вентиляції, кондиціонування повітря |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
2022-2024 роки |
2022-2024 в т.ч. |
7 000,0 |
1 000,0* |
1 000,0* |
300,0 |
4 700,0 |
Покращено якість зберігання сільськогосподарської продукції |
2022 |
5 600,0 |
800,0* |
800,0* |
200,0 |
3 800,0 |
|||||
2023 |
700,0 |
100,0* |
100,0* |
50,0 |
450,0 |
|||||
2024 |
700,0 |
100,0* |
100,0* |
50,0 |
450,0 |
|||||
Завдання 4. Формування місцевого продовольчого резерву, а також реалізація надлишків сільськогосподарської продукції. |
||||||||||
4.1. |
Облаштування міні-ринків в різних районах міста для збуту вирощеної домогосподарствами с/г продукції для недопущення виникнення стихійної торгівлі в невстановлених місцях |
Управління економіки міської ради |
Липень-жовтень 2022 |
2022-2024 в т.ч. |
400,0 |
50,0* |
50,0* |
50,0 |
250,0 |
Покращено якість надання послуг для с/г виробників |
2022 |
400,0 |
50,0* |
50,0* |
50,0 |
250,0 |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
4.2. |
Розроблення Порядку використання місцевого резервного фонду харчових продуктів, насіння, створення наборів для благодійної допомоги та потреб ЗСУ |
Управління економіки міської ради, КП «РТЗБ» |
Серпень-вересень постійно |
2022-2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Укладено договори з СГ для поповнення резерву |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
4.3. |
Формування та розподіл місцевого резервного фонду харчових продуктів, насіння, створення наборів для благодійної допомоги та потреб ЗСУ |
КП «РТЗБ» |
вересень- грудень постійно |
2022-2024 в т.ч. |
105,0 |
15,0* |
15,0* |
15,0 |
60,0 |
Організовано підтримку ЗСУ |
2022 |
35,0 |
5,0* |
5,0* |
5,0 |
20,0 |
|||||
2023 |
35,0 |
5,0* |
5,0* |
5,0 |
20,0 |
|||||
2024 |
35,0 |
5,0* |
5,0* |
5,0 |
20,0 |
|||||
4.4. |
Інформування домогосподарств та СПД про можливості підтримки підприємницької діяльності в агросфері (державна, місцева, донорська та інше) |
Управління економіки міської ради, Управління комунікацій та інформаційних технологій міської ради |
2022 – 2024 роки |
2022-2024 в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Підвищення рівня взаємодії між місцевою владою та домогосподарствами, СПД |
2022 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
Завдання 5. Підтримка розвитку сільського господарства. |
||||||||||
Здійснення супроводу та надання практичної допомоги в реєстрації в Державному аграрному реєстрі (ДАР) |
Управління економіки міської ради |
2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
х |
х |
х |
х |
х |
Надання можливості аграріям приймати участь у залученні державних коштів відповідно до діючих державних програм |
|
2023 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
2024 |
х |
х |
х |
х |
х |
|||||
5.2 |
Сприяння створенню Асоціації сільськогосподарських виробників Коломийської міської територіальної громади |
Управління економіки міської ради |
2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
40 |
х |
х |
40 |
х |
Підвищення ефективності виробництва, можливості розширення аграрного бізнесу |
2023 |
20 |
х |
х |
20 |
х |
|||||
2024 |
20 |
х |
х |
20 |
х |
|||||
5.3 |
Надання фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги фізичним особам – підприємцям та особистим селянським господарствам за утримання свиноматок (від 3 голів по 2,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30,0 тис. грн) |
Управління економіки міської ради |
4 кв. 2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
200 |
х |
х |
200 |
х |
Розвиток галузі свинарства, збільшення чисельності поголів’я |
2023 |
100 |
х |
х |
100 |
х |
|||||
2024 |
100 |
х |
х |
100 |
х |
|||||
5.4 |
Надання фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги фізичним особам – підприємцям та особистим селянським господарствам за утримання свиней на відгодівлі (від 5 голів по 1,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30,0 тис. грн) |
Управління економіки міської ради |
4 кв. 2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
240 |
х |
х |
240 |
х |
Нарощування обсягів виробництва м’яса свинини |
2023 |
120 |
х |
х |
120 |
х |
|||||
2024 |
120 |
х |
х |
120 |
х |
|||||
5.5 |
Надання матеріальної допомоги фізичним особам за утримання корів усіх напрямів продуктивності (по 3,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30 тис. грн) |
Управління економіки міської ради |
4 кв. 2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
1 986 |
х |
х |
1 986 |
х |
Збільшення обсягів виробництва молочної продукції |
2023 |
993 |
х |
х |
993 |
х |
|||||
2024 |
993 |
х |
х |
993 |
х |
|||||
5.6 |
Надання матеріальної допомоги фізичним особам за утримання овець та кіз (від 3 голів по 1,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30,0 тис. грн) |
Управління економіки міської ради |
4 кв. 2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
500 |
х |
х |
500 |
х |
Відновлення розвитку вівчарства та створення умов для подальшого розвитку; збільшення обсягів виробництва молочної продукції |
2023 |
250 |
х |
х |
250 |
х |
|||||
2024 |
250 |
х |
х |
250 |
х |
|||||
5.7 |
Надання матеріальної допомоги фізичним особам, які є власниками ідентифікованих коней наявних в поточному році (по 4,0 тис. грн на голову, але не більше 20,0 тис. грн) |
Управління економіки міської ради |
4 кв. 2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
600 |
х |
х |
600 |
х |
Підтримка розвитку галузі конярства на території Коломийської міської територіальної громади |
2023 |
300 |
х |
х |
300 |
х |
|||||
2024 |
300 |
х |
х |
300 |
х |
|||||
5.8 |
Надання матеріальної допомоги фізичним особам, які є власниками бджолосімей наявних в поточному році (від 5 бджолосімей по 200 грн за бджолосім’ю, але не більше ніж 20, 0 тис. грн) |
Управління економіки міської ради |
4 кв. 2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
920 |
х |
х |
920 |
х |
Підтримка розвитку галузі бджільництва, збільшення чисельності бджолосімей та обсягів виробництва меду |
2023 |
460 |
х |
х |
460 |
х |
|||||
2024 |
460 |
х |
х |
460 |
х |
|||||
5.9 |
Сприяння місцевим виробникам в організації торгівлі продукцією власного виробництва, створення належних умов для реалізації зазначеної продукції на ринках громади |
Управління економіки міської ради, КП «Коломийський центральний продовольчий ринок», Коломийський центр туризму та дозвілля |
2023 – 2024 роки |
2023-2024, в т.ч. |
80 |
х |
х |
80 |
х |
Розширення ринку збуту сільськогосподарської продукції, удосконалення процесу реалізації продукції, задоволення потреб споживачів щодо кількості та якості продукції |
2023 |
40 |
х |
х |
40 |
х |
|||||
2024 |
40 |
х |
х |
40 |
х |
|||||
ВСЬОГО ПО ПРОГРАМІ |
2022-2024, в т.ч. |
25 624,0 |
4 048,0* |
3 287,0* |
5 392,0 |
12 897,0 |
||||
2022 |
12 138,0 |
2 053,0* |
1 818,0* |
392,0 |
7 875,0 |
|||||
2023 |
7 096,0 |
1 058,0* |
722,0* |
2 500,0 |
2 816,0 |
|||||
2024 |
6 390,0 |
937,0* |
747,0* |
2 500,0 |
2 206,0 |
*- фінансування з державного та обласного бюджету можливе при затвердженні Кабінетом Міністрів рішення про порядок надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на забезпечення нагальних потреб в продуктах харчування, в тому числі сільськогосподарського призначення в умовах воєнного стану.
Додаток 3
до програми «Підтримка самозабезпечення
Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція)
ПОРЯДОК
надання фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин на виконання заходів Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція)
1. Порядок надання фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин (далі – Порядок) визначає механізм та умови надання фінансової підтримки та матеріальної допомоги на безповоротній основі на виконання заходів Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція) (далі - Програма), а саме:
- фінансова підтримка та/або матеріальна допомога фізичним особам - підприємцям та особистим селянським господарствам за утримання свиноматок і свиней на відгодівлі;
- матеріальна допомога фізичним особам за утримання корів, овець і кіз та коней;
- матеріальна допомога фізичним особам за утримання бджолосімей.
2. Головним розпорядником бюджетних коштів є Коломийська міська рада.
Отримувачем фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги є фізичні особи – підприємці, фізичні особи та особисті селянські господарства, що зареєстровані та провадять діяльність у галузі сільського господарства в межах Коломийської міської територіальної громади.
Здійснення діяльності власниками бджолосімей на території Коломийської громади підтверджується інформацією з рішення про державну реєстрацію потужності. Пасіка повинна бути зареєстрована на території Коломийської міської територіальної громади.
3. Для надання бюджетних коштів для фінансової підтримки та матеріальної допомоги зазначених заходів розпорядженням міського голови утворюється комісія з питань фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин (далі - Комісія).
4. У своїй роботі Комісія керується цим Порядком.
5. Комісію очолює голова, який організовує її роботу, розподіляє обов’язки між членами комісії та проводить засідання. У разі відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник голови комісії.
6. Рішення комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні.
Засідання Комісії є правомірним, якщо на ньому присутні більше як половина її членів.
7. Підготовка матеріалів до розгляду комісією, а також ведення діловодства покладаються на секретаря комісії.
8. Голова, секретар та члени Комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
9. Засідання комісії проводиться при потребі за наявності поступлених заяв.
10.Члени Комісії мають право:
- ознайомлюватися з матеріалами, поданими на її розгляд;
- заявляти клопотання, наводити свої мотиви, висловлювати міркування з питань, що розглядаються та заносяться до протоколу;
- брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування.
11. Фінансова підтримка та матеріальна допомога не надається отримувачам , які мають заборгованість з платежів до місцевого бюджету громади на момент формування Реєстру фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб та особистих селянських господарств, яким нараховано фінансову підтримку та матеріальну допомогу за утримання тварин.
12. Бюджетні кошти спрямовуються на безповоротній основі:
- як фінансова підтримка та/або матеріальна допомога фізичним особам - підприємцям і особистим селянським господарствам за такими напрямками:
- за утримання свиноматок,
- за утримання свиней на відгодівлі;
- як матеріальна допомога фізичним особам за такими напрямками:
- за утримання корів,
- за утримання овець і кіз,
- за утримання коней,
- за утримання бджолосімей (далі – тварин).
Отримувач може скористатися одноразово в поточному році за кожним із напрямків.
13. Надання фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги фізичним особам - підприємцям та особистим селянським господарствам за утримання від 3 голів свиноматок по 2,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30,0 тис. грн.
14. Надання фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги здійснюється фізичним особам - підприємцям та особистим селянським господарствам за утримання від 5 голів свиней на відгодівлі по 1,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30,0 тис. грн.
Для отримання фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги зазначеної в п. 13, 14 фізичні особи - підприємці та особисті селянські господарства подають до адміністраторів ЦНАПу за місцем провадження господарської діяльності:
- заяву за встановленою формою (додаток 1);
- засвідчені підписом отримувача копії:
довідки про відкриття поточного рахунка, видану банком;
витягу з Єдиного державного реєстру тварин на момент подання документів;
довідки про благополуччя, щодо інфекційних захворювань у господарстві на момент подання документів (фізичні особи - підприємці);
довідки про клінічний стан тварин у господарстві на момент подання документів (особисті селянські господарства);
документ підтвердження ведення особистого селянського господарства.
15. Надання матеріальної допомоги фізичним особам за утримання корів усіх напрямів продуктивності (від 1 голови по 3,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30,0 тис. грн).
16. Надання матеріальної допомоги фізичним особам за утримання овець та кіз старше 12 місячного віку (від 3 голів по 1,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 30,0 тис. грн).
17. Надання матеріальної допомоги фізичним особам, які є власниками ідентифікованих коней старше 12 місячного віку (по 4,0 тис. грн на 1 голову, але не більше 20,0 тис. грн).
Для отримання матеріальної допомоги зазначеної в п. 15, 16, 17 фізичні особи подають до адміністраторів ЦНАПу за місцем провадження господарської діяльності:
- заяву за встановленою формою (додаток 2);
- засвідчені підписом отримувача копії:
довідки про відкриття поточного рахунку видану банком;
витягу з Єдиного державного реєстру тварин на момент подання документів;
довідки про клінічний стан тварин у господарстві на момент подання документів.
18. Надання матеріальної допомоги фізичним особам, які є власниками бджолосімей наявних у поточному році (від 5 бджолосімей по 200 грн за бджолосім’ю, але не більше 20, 0 тис. грн).
Для отримання матеріальної допомоги фізичні особи власники бджолосімей подають до адміністраторів ЦНАПу за місцем провадження господарської діяльності:
- заяву за встановленою формою (додаток 3);
- засвідчені підписом отримувача копії:
довідки про відкриття поточного рахунку видану банком;
ветеринарно - санітарного паспорта пасіки з відміткою про весняне обстеження бджолосімей у поточному році;
рішення про державну реєстрацію потужності.
19. Крім зазначеного переліку документів:
у пунктах 13, 14, 15, 16, 17, 18 фізичні особи – підприємці, фізичні особи та особисті селянські господарства подають:
копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (стор. 1, 2, 11, стор. 3, 4, 5, 6 за необхідністю) паспорта громадянина України, паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьової та зворотної сторін).
копію картки фізичної особи - платника або довідки про присвоєння ідентифікаційного номера.
у пунктах 13, 14 фізичні особи – підприємці подають копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань отриману не пізніше, ніж за 30 календарних днів до дня її подання.
20. Надання фінансової підтримки та матеріальної допомоги здійснюється за утримання наявних тварин в поточному році.
21. Щорічно після погодження календарного плану заходів Програми на відповідний рік комісія розпочинає прийом документів фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб та особистих селянських господарств, які претендують на отримання фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання тварин.
Оголошення про прийом документів оприлюднюється на офіційному сайті Коломийської міської ради.
22. Документи реєструються секретарем комісії у Журналі реєстрації документів, поданих для отримання фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання тварин (додаток 4).
23. Рішення комісії оформляється протоколом, який підписують усі члени комісії. Член комісії, який не згідний з її рішенням, підписує протокол з окремою думкою, яка є невід’ємною частиною протоколу.
24. Комісія на підставі поданих документів визначає обсяги фінансової підтримки та матеріальної допомоги в межах наявних бюджетних асигнувань для кожної фізичної особи – підприємця, фізичної особи та особистого селянського господарства і приймає рішення про включення їх до Реєстру отримувачів, яким нараховано фінансову підтримку та матеріальну допомогу за утримання тварин.
25. На підставі рішення комісії управління економіки міської ради формує Реєстр фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб та особистих селянських господарств, яким нараховано фінансову підтримку та матеріальну допомогу за утримання тварин (додаток 5) та подає на затвердження виконавчому комітету міської ради.
26. На підставі рішення виконавчого комітету міської ради про затвердження реєстру міська рада перераховує бюджетні кошти на рахунки отримувачів, відкриті в банках в установленому законодавством порядку.
27. Відповідність отримувачів вимогам зазначеним в пункті 11 перевіряється відповідно до «Порядку надання звітності в розрізі платників податків органам місцевого самоврядування», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.11.2020 року № 723.
28. Фізична особа – підприємець, фізична особа та особисте селянське господарство несе відповідальність за достовірність поданих документів в установленому законодавством порядку.
29. Звітність про використання коштів програми здійснюється в установленому законодавством порядку.
Начальник управління економіки
міської ради Інна ТКАЧУК
Додаток 1 до Порядку
|
(прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, ОСГ)
(місцезнаходження, місце проживання)
(ідентифікаційний номер фізичної особи - підприємця, ОСГ)
(місце провадження господарської діяльності)
(контактний номер телефону, е-mail)
ЗАЯВА
на отримання фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин
Прошу розглянути подані документи на отримання фінансової підтримки та/або матеріальної допомоги фізичних осіб – підприємців та ОСГ відповідно до Порядку надання фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин на виконання заходів Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція), а саме:
(необхідне підкреслити)
1. Утримання свиноматок;
2. Утримання свиней на відгодівлі.
До заяви додаю:
засвідчені підписом отримувача копії:
- Копію довідки про відкриття поточного рахунку видану банком.
- Копію витягу з Єдиного державного реєстру тварин на момент подання документів.
- Копію довідки про благополуччя, щодо інфекційних захворювань у господарстві на момент подання документів (фізичні особи - підприємці).
- Копію довідки про клінічний стан тварин у господарстві на момент подання документів ( особисті селянські господарства).
- Копію документа підтвердження ведення особистого селянського господарства.
- Копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань отриману не пізніше, ніж за 30 календарних днів до дня її подання (фізичні особи - підприємці).
- Копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (стор. 1, 2, 11, стор. 3, 4, 5, 6 за необхідністю) паспорта громадянина України, паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьової та зворотної сторін).
- Копію картки фізичної особи - платника або довідки про присвоєння ідентифікаційного номера.
Дата: _____________________20___ року
__________________________ ____________
(ініціали та прізвище) (підпис)
Ознайомлений (а) із тим, що доданий до цієї заяви пакет документів після розгляду у встановленому порядку мого клопотання, поверненню не підлягає. Претензій до неповернення мені пакета документів в подальшому не ставитиму.
Даю згоду на обробку своїх персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01 червня 2010 року за №2297-VI
«_____» ______________ року / _____________________
(дата) (підпис/прізвище, ініціали)
Додаток 2 до Порядку
Голові комісії з питань фінансової
підтримки та матеріальної
допомоги за утримання
сільськогосподарських тварин
(прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи)
(місцезнаходження, місце проживання)
(ідентифікаційний номер фізичної особи)
(місце провадження господарської діяльності)
(контактний номер телефону, е-mail)
ЗАЯВА
на отримання матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин
Прошу розглянути подані документи на отримання матеріальної допомоги фізичних осіб відповідно до Порядку надання фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин на виконання заходів Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція), а саме:
(необхідне підкреслити)
Утримання коней старше 12 місячного віку;
Утримання корів;
Утримання овець та кіз старше 12 місячного віку.
До заяви додаю:
засвідчені підписом отримувача копії:
1. Копію довідки про відкриття поточного рахунку видану банком.
2. Копію витягу з Єдиного державного реєстру тварин на момент подання документів.
3. Копію довідки про клінічний стан тварин у господарстві на момент подання документів.
4. Копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (стор. 1, 2, 11, стор. 3, 4, 5, 6 за необхідністю) паспорта громадянина України, паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьової та зворотної сторін).
5. Копію картки фізичної особи - платника або довідки про присвоєння ідентифікаційного номера.
Дата: _____________________20___ року
______________________________ ________________
(ініціали та прізвище) (підпис)
Ознайомлений (а) із тим, що доданий до цієї заяви пакет документів після розгляду у встановленому порядку мого клопотання, поверненню не підлягає. Претензій до неповернення мені пакета документів в подальшому не ставитиму.
Даю згоду на обробку своїх персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01 червня 2010 року за №2297-VI
«_____» ______________ року /________________
(дата) (підпис/прізвище, ініціали)
Додаток 3 до Порядку
Голові комісії з питань фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин
(прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи)
(місцезнаходження, місце проживання)
(ідентифікаційний номер фізичної особи)
(місце провадження господарської діяльності)
(контактний номер телефону, е-mail)
ЗАЯВА
на отримання матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин
Прошу розглянути подані документи на отримання матеріальної допомоги фізичних осіб відповідно до Порядку надання фінансової підтримки та матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин на виконання заходів Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади перемоги» на 2022-2024 роки» (нова редакція), а саме:
Утримання бджолосімей.
До заяви додаю:
засвідчені підписом отримувача копії:
1. Копію довідки про відкриття поточного рахунку видану банком.
2. Копію ветеринарно-санітарного паспорта пасіки з відміткою про весняне обстеження бджолосімей у поточному році.
3. Копію рішення про державну реєстрацію потужності.
4. Копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (стор. 1, 2, 11, стор. 3, 4, 5, 6 за необхідністю) паспорта громадянина України, паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьової та зворотної сторін).
5. Копію картки фізичної особи - платника або довідки про присвоєння ідентифікаційного номера.
Дата: _____________________20___ року
______________________ ________________
(ініціали та прізвище) (підпис)
Ознайомлений (а) із тим, що доданий до цієї заяви пакет документів після розгляду у встановленому порядку мого клопотання, поверненню не підлягає. Претензій до неповернення мені пакета документів в подальшому не ставитиму.
Даю згоду на обробку своїх персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01 червня 2010 року за №2297-VI
«_____» ______________ року /________________
(дата) (підпис/прізвище, ініціали)
Додаток 4 до Порядку |
Журнал реєстрації документів, поданих для отримання фінансової підтримки або матеріальної допомоги за утримання сільськогосподарських тварин
№ з/п |
Прізвище, ім’я фізичні особи, ОСГ, ФОП, |
Код РНОКПП/паспортні дані |
Місце реєстрації |
Місце провадження господарської діяльності |
Контактний телефон |
Дата подання документів |
Довідка про відкриття поточного рахунка в банку |
Ветеринарна довідка про клінічний стан тварин |
Витяг з Єдиного державного реєстру тварин на момент подання документів |
Ветеринарно санітарний паспорт пасіки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Заступник міського голови ___________ _______________________ (підпис) (ПІБ)
Додаток 5
до Порядку
Реєстр фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб та особистих селянських господарств, яким нараховано фінансову підтримку або матеріальну допомогу за утримання сільськогосподарських тварин
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові ФОП/ОСГ, фізичної особи |
Код ЄДРПОУ/ РНОКПП/паспортні дані |
Банківські реквізити (найменування банку, рахунок) |
Об'єкт утримання |
Кількість голів/ штук |
Вартість за утримання 1 голови тварин грн. |
Сума фінансової підтримки або матеріальної допомоги за утримання тварин всього, грн. |
Заступник міського голови ___________ _______________________ (підпис) (ПІБ)
Начальник відділу
бухгалтерського обліку
та закупівель міської ради ____________ _______________________ (підпис) (ПІБ)