НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Неділя, 05 травня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження Положення про управління з питань циві..."  № 3489-54/2024-54 від 28.03.2024р. 
Документ №3489-54/2024 від 28.03.2024р. Чинний
        

 
Повязані документи

Пов'язаних документів немає

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

01.04.2024



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(54  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 28.03.2024р.  № 3489-54/2024-54
 

Про затвердження Положення про управління з питань цивільного захисту та військово-патріотичного виховання Коломийської міської ради


Відповідно до рішення міської ради від 27.02.2024 р. № 3373-53/2024 «Про внесення змін в структуру та чисельність апарату міської ради та її виконавчих органів», керуючись Кодексом цивільного захисту України, постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 р. №101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада


в и р і ш и л а :


1. Затвердити Положення про управління з питань цивільного захисту та військово-патріотичного виховання Коломийської міської ради (додається).

2. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Романа ОСТЯКА.

3. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики соціального захисту охорони здоров’я, гендерної політики, депутатської діяльності, етики, регламенту, захисту прав людини та правопорядку (Ростислав ПЕТРУНЯК).




Міський голова                                                                 Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ


ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 28.03.2024 р. №3489-54/2024



П О Л О Ж Е Н Н Я

про управління з питань цивільного захисту та

військово-патріотичного виховання

Коломийської міської ради


1. Загальні положення

1.1. Управління з питань цивільного захисту та військово-патріотичного виховання Коломийської  міської ради (далі - Управління) є виконавчим органом Коломийської міської ради. Управління підконтрольне та підзвітне міській раді, міському голові, виконавчому комітету Коломийської міської ради. Управління не є юридичною особою.

Управління є постійно діючим органом управління цивільного захисту Субланки Коломийської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Івано-Франківської області, який здійснює, в межах компетенції, безпосереднє керівництво діяльністю у сфері цивільного захисту на території Коломийської міської територіальної громади.

1.2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексом цивільного захисту України, іншими законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями Івано-Франківської обласної ради та обласної державної адміністрації та Коломийської районної державної адміністрації, регламентом Коломийської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.

1.3. Призначення, переведення та звільнення з посад начальника, начальників відділів та спеціалістів Управління здійснюється розпорядженням міського голови відповідно до вимог Закону України ’’Про службу в органах місцевого самоврядування’’ та інших нормативно-правових актів.

1.4. Посадові особи, що працюють у Управлінні, є посадовими особами місцевого самоврядування, мають посадові повноваження відповідно до посадових інструкцій і отримують заробітну плату за рахунок міського бюджету.

1.5. Управління координує роботу Центру військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки ім. Мирона Забарила в с.Кубаївка та Координаційної ради підтримки Захисників України міської ради (далі - Координаційна рада), персональний склад та положення про роботу яких затверджується міським головою.


2. Основні завдання

Основними завданнями Управління є:

2.1. Участь у реалізації державної політики у сфері цивільного захисту.

2.2. Забезпечення здійснення заходів щодо оповіщення та інформування органів управління цивільного захисту та населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій.

2.3. Організація роботи з укриття населення Коломийської міської територіальної громади у захисних спорудах цивільного захисту.

2.4. Проведення евакуаційних заходів та заходів щодо життєзабезпечення постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій.

2.5. Розроблення і здійснення заходів щодо підтримання готовності підпорядкованих органів управління і сил Субланки Коломийської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Івано-Франківської області до дій за призначенням у мирний час та в особливий період.

2.6. Організація відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

2.7. Виконання інших повноважень, передбачених законами України, актами Президента України.

2.8. Організація взаємодії міської ради та військових частин, правоохоронних органів, Коломийським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, Коломийським районним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки.

2.9. Організація, розробка, планування та здійснення заходів, спрямованих на своєчасне проведення мобілізації, переведення міської ради, її виконавчих органів, суб'єктів господарювання на режим роботи в умовах особливого періоду, а також сталого їх функціонування в цих умовах.

2.10. Забезпечення взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, волонтерських та громадських організацій при вирішенні питань лікування, реабілітації, соціального захисту, адаптації Захисників та Захисниць України.

2.11. Організація військово-патріотичного виховання, сприяння освітнім та навчальним закладам, щодо виконання проєктів та вишколів з військово-патріотичного виховання дітей та молоді на базі Центру військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки ім. Мирона Забарила в с.Кубаївка, проведення заходів військово-патріотичного виховання дітей та молоді в навчальних закладах Коломийської міської територіальної громади.

2.12. Збір та обробка інформації щодо проблемних питань та потреб Захисників та Захисниць України та їх родин.

2.13. Підготовка пропозицій щодо вирішення проблемних питань Захисників та Захисниць України та їх моніторинг.

2.14. Забезпечення діяльності Координаційної ради підтримки Захисників України міської ради та функціонування Центру військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки ім. Мирона Забарила в с.Кубаївка.

3. Основні функції Управління

Відповідно до покладених на нього завдань Управління здійснює такі функції:

3.1. Забезпечення цивільного захисту на території Коломийської міської територіальної громади.

3.2. Розроблення та забезпечення реалізації програм та планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки.

3.3. Розроблення та забезпечення реалізації програм та планів розвитку та зміцнення матеріальної бази військових частин, Служби Безпеки України, правоохоронних органів.

3.4. Розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання в особливий період, що належать до сфери їх управління.

3.5. Створення і використання матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків та надання термінової допомоги постраждалим.

3.6. Взаємодія з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, Коломийським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області щодо виконання завдань цивільного захисту.

3.7. Організація та забезпечення життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій.

3.8. Забезпечення складення довідок про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації, списків (реєстрів) постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, відповідно до яких надається матеріальна допомога, списків загиблих осіб на підставі їх ідентифікації.

3.9. Забезпечення соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, зокрема виплати матеріальної допомоги.

3.10. Створення згідно з вимогами Кодексу цивільного захисту України комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій - спеціальних комісій з їх ліквідації (за потреби), забезпечення їх функціонування.

3.11. Забезпечення проходження в установлені строки навчання з питань цивільного захисту посадових осіб, працівників органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання комунальної власності з числа керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту, організація навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, формування планів проведення і облік проведених спеціальних об’єктових навчань та тренувань з питань цивільного захисту на території Коломийської міської територіальної громади.

3.12. Організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту.

3.13. Планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення.

3.14. Прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб’єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд.

3.15. Організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.

3.16. Здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту.

3.17. Організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.

3.18. Створення аварійно-рятувальних служб, формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту, пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення добровільної пожежної охорони, керівництво ними, забезпечення їх діяльності, здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням.

3.19. Створення за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та підтримання у постійній готовності місцевої системи централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, здійснення її модернізації та забезпечення функціонування.

3.20. Забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі.

3.21. Організація та керівництво проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

3.22. Організація та здійснення евакуації населення, матеріальних і культурних цінностей у безпечні райони, їх розміщення та життєзабезпечення населення.

3.23. Координація і контроль діяльності добровільних громадських формувань з охорони громадського порядку та забезпечення виконання заходів з питань оборонної і мобілізаційної роботи.

3.24. Сприяння територіальниму центру комплектування та соціальної підтримки, у їхній роботі в мирний час та в особливий період, забезпечення на території Коломийської міської територіальної громади виконання законів України та інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.

3.24. Забезпечення отримання і доведення до виконавчого комітету міської ради розпоряджень про переведення Коломийської міської ланки територіальної підсистеми у вищі ступені готовності.

3.25. У режимі підвищеної готовності:

забезпечує організацію оповіщення органів управління та сил цивільного захисту Субланки Коломийської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Івано-Франківської області, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування їх про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;

формує оперативні групи для виявлення причин погіршення ситуації та готує пропозиції щодо її нормалізації;

готує розпорядчі документи, спрямовані на посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною ситуацією, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки та за територією, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснює постійне прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;

організовує функціонування постів радіаційного і хімічного спостереження та розрахунково-аналітичних груп для здійснення спостереження за радіаційною і хімічною ситуацією, при загрозі і виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля радіоактивних та небезпечних хімічних речовин;

уточнює (у разі потреби) плани реагування на надзвичайні ситуації, здійснює заходи щодо запобігання їх виникненню;

уточнює та здійснює заходи щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;

бере участь у заходах із приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту та підготовці пропозицій щодо залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.

3.26. У режимі надзвичайної ситуації:

забезпечує організацію оповіщення органів управління та сил цивільного захисту Субланки Коломийської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Івано-Франківської області, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації;

готує розпорядчі документи щодо переведення Субланки Коломийської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Івано-Франківської області у режим надзвичайної ситуації, про призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, у разі прийняття рішення про її утворення;

організовує роботу із визначення зони надзвичайної ситуації;

здійснює постійне прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;

бере участь в організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

бере участь в організації заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;

бере участь в організації (у разі потреби) евакуаційних заходів та в організації радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;

організовує безперервний контроль за розвитком надзвичайної ситуації та ситуацією на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;

забезпечує інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.

3.27. У режимі надзвичайного стану виконує завдання відповідно до Закону України ’’Про правовий режим надзвичайного стану’’.

3.28. Управління надає консультативну допомогу та сприяє Захисникам та Захисницям України, членам їх родин, сім’ям загиблих (померлих) щодо вирішення проблемних питань з отриманням документів, необхідних для надання відповідного статусу згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», отриманням пільг та соціальних гарантій, з питань лікування, реабілітації, адаптації, працевлаштування, професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та інших питань соціального захисту.

3.29. Проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу з представниками громадських об’єднань ветеранів війни, Захисників та Захисниць України, волонтерських організацій, організовує освітні заходи для Захисників та Захисниць України та членів їх родин, сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України з метою поширення інформації про їх соціальні права та гарантії.

3.30. Приймає заяви, скарги, пропозиції від Захисників України та передає на розгляд Координаційної ради.

3.31. Забезпечує організацію засідання Координаційної ради, забезпечує їй інформаційно-методичний супровід, оформлення протоколів засідань.

3.32. Спільно з Координаційною радою організовує та надає всебічне сприяння організаціям військово-патріотичного виховання, проведенню проєктів, вишколів з військово-патріотичного виховання молоді на базі Центру військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки ім. Мирона Забарила в с.Кубаївка.

3.33 Збирає, узагальнює та подає міському голові інформацію щодо пропозицій громадських об’єднань ветеранів війни та захисників України, волонтерських організацій, рішень Координаційної ради з вирішення питань, які мають важливе суспільне значення і пов'язані із захистом прав, свобод і законних інтересів Захисників та Захисниць України та їх родин, волонтерів, волонтерських організацій, що надають їм допомогу.

3.34. Готує та подає міському голові, Координаційній раді, пропозиції щодо організації консультацій з громадськістю з питань підтримки Захисників та Захисниць України та їх сімей.

3.35. Інформує в обов'язковому порядку громадськість, міську раду про свою діяльність та діяльність Координаційної ради, прийняті рішення та їх виконання.

3.36. Виконує інші функції, що випливають із покладених на нього завдань.

4. Права Управління

У межах своїх повноважень Управління має право:

4.1. Одержувати безоплатну від органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань.

4.2. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань фахівців та спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства.

4.3. Заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та  організацій незалежно від форми власності і підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту та в установленому законодавством порядку надавати їм обов’язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільного захисту.

4.4. Залучати до здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій, сили Субланки Коломийської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Івано-Франківської області згідно з планами взаємодії, а також окремих спеціалістів за погодженням з їх керівниками.

4.5. Використовувати можливості інтернет ресурсів, медіа для інформування громадян про загрози безпеці життєдіяльності, ймовірне виникнення надзвичайних ситуацій відповідно до сезону.

4.6. Скликати наради для сприяння здійсненню покладених на Субланку Коломийської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Івано-Франківської області завдань з питань цивільного захисту.

4.7. Користуватися інформаційними базами державних органів та іншими технічними засобами.

4.8. Управління в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з Коломийським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області іншими структурними підрозділами міської ради, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і підпорядкування, об’єднаннями громадян та іншими суб’єктами забезпечення цивільного захисту.


5. Керівництво Управлінням

5.1. Управління очолює начальник Управління, який призначається міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України та звільняється з посади міським головою.

5.2. На посаду начальника Управління призначається особа з вищою освітою не нижче ступеня спеціаліста, магістра. Стаж служби в органах місцевого самоврядування або роботи на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах на підприємствах, установах, організаціях всіх форм власності - не менше 2 років. Вільне володіння державною мовою.

5.3. Начальник Управління:

5.3.1. Здійснює керівництво діяльністю Управління, несе персональну відповідальність за прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності його працівників. Планує роботу Управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи міської ради та її виконавчого комітету.

5.3.2. Організовує діяльність Управління, спрямовану на розроблення і здійснення заходів щодо цивільного захисту населення і територій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Звітує перед міським головою про виконання покладених на Управління завдань та затверджених планів роботи.

5.3.3. Координує підготовку підпорядкованих йому працівників для виконання в установлені терміни завдань, покладених на Управління.

5.3.4. Забезпечує підготовку у межах своєї компетенції розпоряджень міського голови та вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконавчого комітету міської ради та сесіях міської ради питань, що належать до компетенції Управління, розробляє проекти відповідних рішень.

5.3.5. Бере участь у розгляді питань, пов’язаних з вирішенням завдань цивільного захисту.

5.3.6. Забезпечує у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодію з іншими структурними підрозділами міської ради, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і підпорядкування, об’єднаннями громадян та іншими суб’єктами забезпечення цивільного захисту.

5.3.7. Скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.

5.3.8. Здійснює інші повноваження, визначені чинним законодавством України.


6. Відповідальність посадових осіб Управління

6.1. Посадові особи Управління повинні сумлінно виконувати свої службові обов’язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам служби чи негативно вплинути на репутацію міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб.

6.2. Посадові особи Управління несуть відповідальність згідно з законодавством України.

6.3. Виконувати покладені на Управління завдання і здійснювати свої функціональні обов'язки відповідно до цього Положення та посадових інструкцій.

6.3. Матеріальна шкода, завдана незаконними діями чи бездіяльністю посадових осіб Управління при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується у встановленому законодавством України порядку.


7. Прикінцеві положення

7.1. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету.

7.2. Граничну чисельність Управління затверджує Коломийська міська рада, штатний розпис та витрати на його утримання затверджує міський голова.

7.2. Управління має свій бланк, круглу печатку зі своїм найменуванням і штампи встановленого взірця, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства у виконавчих органах Коломийської міської ради.

7.3. Посадові особи Управління мають службові посвідчення відповідного взірця.

7.4. Керівництво міської ради створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Управління, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами.

7.5. Ліквідація і реорганізація Управління проводиться Коломийською міською радою в порядку, встановленому чинним законодавством України.



Заступник міського голови                                        Роман ОСТЯК



2011-2024 © Всі права застережено.