НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
П'ятница, 22 листопада 2024 року
Повязані документи
Пов'язаних документів немає
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
05.04.2024
Про затвердження обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі
Розглянувши обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
1. Затвердити обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі по предмету закупівлі: Членські внески; код 98130000-3 Послуги різних членських організацій за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" (додається).
2. Управлінню бухгалтерського обліку та закупівель міської ради (Наталія ГЕНИК) провести закупівлю членських внесків по предмету закупівлі: Членські внески; код 98130000-3 Послуги різних членських організацій за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник".
3. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника міського голови Зоряну МИХАЛУШКО.
Міський голова Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження міського голови
від 01.04.2024 р. № 125-р
Обгрунтування підстави для
здійснення замовником закупівлі по предмету закупівлі:
Членські внески; код 98130000-3 Послуги різних членських організацій за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"
Відповідно до ст.64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64, зі змінами, (далі – Указ №64) введено воєнний стан в Україні з 5:30 год. 24.02.2022 та продовжено по 5:30 13.05.2024.
Відповідно до ст. 4 Указу №64 постановлено Кабінету Міністрів України невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Відповідно до ст. 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Як передбачено абзацом сьомим пункту 5 ч. 1 ст. 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
Відповідно до розпорядження Кабінет Міністрів України від 24.02.2022 №181-р «Питання запровадження та забезпечення здійснення заходів правового режиму воєнного стану в Україні» (зі змінами) далі – План № 181-р):
- на військові адміністрації (у разі утворення) або ради оборони відповідного регіону місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування покладено визначення та виконання першочергових заходів підготовки території відповідних адміністративно-територіальних одиниць до оборони в особливий період (п. 21 Плану № 181-р);
- відповідно до пункту 21 Плану запровадження та забезпечення заходів здійснення правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2022р. № 181-р та Розділу II «Заходи цивільного захисту в разі раптового нападу супротивника» «Плану цивільного захисту м. Коломиї Івано-Франківської області на особливий період» затверджено рішенням міської ради від 12.03.2022 №1897-30/2022 (зі змінами) План першочергових заходів підготовки території Коломийської міської територіальної громади до оборони в особливий період. Пунктом 9 Плану передбачена організація взаємодії між силами цивільного захисту, підрозділами Збройних Сил України, іншими військовими формуваннями та органами, що залучаються до здійснення правового режиму воєнного стану із структурними підрозділами міської ради.
Як передбачено пунктом 3 § 19 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 №950, за пропозиціями членів Кабінету Міністрів до порядку денного під час засідання Кабінету Міністрів можуть вноситися зміни, крім включення питань про розгляд проектів актів законодавства, за винятком тих, невідкладний розгляд яких пов'язаний із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідацією їх наслідків або вирішенням інших питань, пов’язаних із виникненням загрози життю та/або здоров’ю населення, а також вирішенням невідкладних питань, пов’язаних з проведенням операції Об’єднаних сил, забезпеченням обороноздатності держави, дією воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом була прийнята постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Постанова).
Положеннями п.13 Постанови передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
- роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до рішення Коломийської міської ради від 05.04.2012 №1017-16/2012 «Про вступ міської ради до Добровільного об’єднання органів місцевого самоврядування - асоціації «Енергоефективні міста України» та Положення про сплату вступних та членських внесків органами місцевого самоврядування у асоціації «Енергоефективні міста України», затвердженого загальними зборами Асоціації від 13.06.2016 року міська рада щорічно сплачує членські внески для забезпечення Місту умови для повноцінного членства у Асоціації в межах наявних ресурсів.
Угода мерів – ініціатива Європейської комісії, яка має на меті об’єднати європейські місцеві органи влади (муніципалітети) в добровільне утворення задля спільної боротьби з глобальним потеплінням. Угода мерів є унітарною організацією.
Підписанти Угоди мерів беруть на себе добровільні зобов'язання, випередити загальноєвропейські вимоги ЄС стосовно скорочення викидів CO2 щонайменше на 20%, шляхом запровадження в себе енергоощадних заходів та поширення використання поновлюваних джерел енергії.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Постанови придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
- роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником
- Як висновок, закупівля по предмету закупівлі: Послуги різних членських організацій; код 98130000-3 Послуги різних членських організацій за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" очікуваною вартістю 32 000,00 грн. по головному розпоряднику коштів Коломийській міській раді за КПКВК 0110180 КФКВК 0133 «Інша діяльність у сфері державного управління» Програми розвитку місцевого самоврядування Коломийської міської територіальної громади на 2023-2027 роки, затвердженої рішенням виконавчого комітету міської ради від 18.10.2022р. № 416 (зі змінами), здійснити відповідно до вимог п.13 Постанови за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Таким чином, з огляду на норми Постанови є необхідність та підстави прийняти рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуги відповідно до підпункту 5 пункту 13 Постанови за наступним предметом закупівлі: Членські внески; код 98130000-3 Послуги різних членських організацій за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" очікуваною вартістю 32 000,00 грн. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі».
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18 цього пункту замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього.
З урахуванням вищевикладеного, та враховуючи підстави підпункту 5 пункту 13 Постанови, необхідно провести Закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу із Добровільним об’єднанням органів місцевого самоврядування – асоціацією «Енергоефективні міста України».