НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Неділя, 05 травня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського о..."  № 3471-54/2024-54 від 28.03.2024р. 
Документ №3471-54/2024 від 28.03.2024р. Чинний
        

 
Повязані документи

Пов'язаних документів немає

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

01.04.2024



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(54  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 28.03.2024р.  № 3471-54/2024-54
 


Про затвердження Положення про відділ бухгалтерського обліку та закупівель міської ради


       Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011р. №59, міська рада


вирішила:


1. Затвердити  Положення про відділ бухгалтерського обліку та закупівель міської ради (додається).

2. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Зоряну МИХАЛУШКО.              

       3. Контроль за виконанням рішення доручити   постійній комісії з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньо-економічних відносин  (Ігор КОСТЮК).



       

Міський голова                                                                                 Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ

       



ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 28.03.2024 р. №3471-54/2024



ПОЛОЖЕННЯ

Про відділ бухгалтерського обліку та закупівель  міської ради


                                           1.Загальні положення


1.1. Відділ бухгалтерського обліку та закупівель міської ради (далі – Відділ) є виконавчим органом Коломийської міської ради. Відділ підконтрольний та підзвітний міській раді, підпорядкований міському голові, заступнику міського голови, виконавчому комітету Коломийської міської ради. Утворення Відділу є виключною компетенцією Коломийської міської ради. Відділ є самостійним, не має статусу юридичної особи.

1.2. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, «Про службу в органах  місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», «Про публічні закупівлі» та іншими законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Івано-Франківської обласної ради, Регламентами і рішеннями Коломийської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.

1.3. Посадові особи, що працюють у Відділі, є посадовими особами місцевого самоврядування, мають посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок міського бюджету.

1.4. Службовці місцевого самоврядування, які працюють у Відділі,  здійснюють встановлені для цієї посади повноваження і отримують заробітну плату за рахунок міського бюджету.


2. Основні завдання Відділу


2.1. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності Коломийської міської ради  (бюджетної установи), головного розпорядника бюджетних коштів (далі – міська рада) та складання звітності.

2.2. Відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про  господарські  операції  і результати діяльності, необхідної для оперативного  управління  бюджетними  призначеннями (асигнуваннями)  та  фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.

2.3. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті  бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань,  здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного   та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.

2.4. Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням  фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до  затверджених нормативів і кошторисів.

2.5. Запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.

2.6. Забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами.

2.7. Координація планування протягом року здійснення закупівель структурними підрозділами міської ради відповідно до затвердженого кошторису (плану асигнувань, плану використання бюджетних коштів).

2.8. Розробка проектів нормативно-правових актів, в тому числі рішень міської ради, рішень виконавчого комітету міської ради та розпоряджень міського голови.

2.9. Формування бюджетних запитів, паспортів бюджетних програм, здійснення оцінки ефективності бюджетних програм міської ради, відповідно до порядку використання бюджетних коштів.

2.10. Утримання, експлуатація і обслуговування адміністративного будинку Коломийської міської ради та адміністративних приміщень, в яких розміщені структурні підрозділи апарату та виконавчих органів міської ради без статусу юридичної особи.

2.11. Координація діяльності щодо проведення капітального і поточного ремонтів службових, господарських, підсобних приміщень, збереження майна і інвентаря міської ради, забезпечення пожежної безпеки, безперебійної роботи систем водопостачання, опалення, енергопостачання в будівлях та приміщеннях, зазначених у пункті 2.10. Положення.

2.12. Своєчасне та якісне обслуговування службового автотранспорту.

2.13. Забезпечення своєчасного обліку та раціонального використання коштів, які виділяються на утримання транспортних засобів, ремонт, придбання господарського інвентарю, канцелярського приладдя.


3. Основні функції  Відділу:


       Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

       3.1. Веде бухгалтерський облік  відповідно  до  Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності.

        3.2. Складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність в порядку, встановленому законодавством.

            3.3. Здійснює поточний контроль за:

3.3.1. дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в органах Казначейства та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань;

3.3.2. правильністю зарахування  та  використання власних надходжень міської ради;

3.4. Формує та подає звітність.

3.5. Перераховує податки і збори (обов'язкові платежі) до відповідних бюджетів.

3.6. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:

3.6.1. використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;

3.6.2. інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, документів, розрахунків та інших статей балансу.

3.7. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та   погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу по її списанню відповідно до законодавства.

3.8. Забезпечує:

3.8.1. дотримання порядку проведення розрахунків за  товари,  роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;

3.8.2. достовірність та правильність оформлення інформації, включеної  до реєстрів бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань.

3.8.3. повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;

3.8.4. зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення  у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності;

3.8.5. структурні підрозділи міської ради даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
       3.9. Здійснює нарахування плати за оренду нежитлових приміщень та контроль за її надходженням відповідно до наданих управлінням земельних відносин та майнових ресурсів міської ради договорів оренди.

3.10. Розробляє проекти нормативно-правових актів, зокрема рішень міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень міського голови відповідно до компетенції Відділу.

3.11. Здійснює  заходи  щодо  усунення  порушень  і  недоліків, виявлених  під  час  контрольних  заходів,  проведених  державними органами  та  підрозділами  бюджетної  установи,  що  уповноважені здійснювати    контроль за дотриманням    вимог   бюджетного законодавства.

3.12. Готує проекти річного плану закупівель міської ради щодо здійснення закупівель відповідно до затверджених кошторисів на підставі річних планів закупівель структурних підрозділів Коломийської міської ради (без статусу юридичної особи).

3.13. Готує документацію щодо закупівлі товарів, робіт і послуг у сфері публічних закупівель на підставі технічних завдань, розроблених відповідними структурними підрозділами Коломийської міської ради (без статусу юридичної особи).

3.14. Розглядає пропозиції учасників, поданих для участі у закупівлях на відповідність вимогам документації/оголошення про проведення закупівлі.

3.15. Організовує своєчасне оприлюднення необхідної інформації про здійснення закупівель відповідно до вимог законодавства.

3.16. Вживає заходи щодо забезпечення ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, максимальної їх економії під час здійснення закупівель.

3.17. Забезпечує підготовку інформаційних та аналітичних матеріалів для подання міському голові з питань, що належать до компетенції Відділу.

3.18. Забезпечує розгляд заяв, скарг, пропозицій громадян та юридичних осіб з питань, які відносяться до компетенції Відділу.

3.19. Організовує та складає бюджетні запити і подає на погодження у встановленому порядку.

3.20. Погоджує та подає проекти паспортів бюджетних програм до управління фінансів і внутрішнього аудиту Коломийської міської ради.

3.21. Складає паспорти бюджетних програм та звіти про їх виконання у встановленому законодавством порядку.

3.22. Забезпечує оприлюднення на офіційному сайті міської ради паспортів бюджетних програм, включаючи зміни до них та звітів про їх виконання у терміни визначені законодавством.

3.23. Здійснення контролю за господарським обслуговуванням адміністративного будинку Коломийської міської ради та адміністративних приміщень, в яких розміщені структурні підрозділи апарату та виконавчих органів міської ради без статусу юридичної особи, їх належною експлуатацією і утриманням, придбанням окремого інвентаря, обладнання, господарського приладдя, збереженням матеріальних цінностей.

3.24. Здійснення контролю за своєчасним та якісним обслуговуванням службового автотранспорту, утриманням в технічно-справному стані, раціональним використанням, комплектуванням транспортних засобів запасними частинами, пальним і мастильними матеріалами. 

4. Права Відділу


В межах своїх повноважень Відділ має право:

4.1. Представляти Коломийську міську раду в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, Пенсійному фонді України, підприємствах,  установах та  організаціях  незалежно  від форми власності.

4.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Відділу структурними підрозділами міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також  здійснювати контроль за їх дотриманням.

4.3. Одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів Коломийської міської ради, підприємств, установ, організацій інформацію, документи, відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них, необхідні для виконання покладених на Відділ завдань.

4.4. Залучати спеціалістів структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками)  для розгляду питань, що належать до його компетенції.

4.5. Проводити аналіз стану виконання рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, протокольних доручень, а також законодавчих та інших нормативних актів з питань, віднесених до компетенції Відділу.

4.6. Ініціювати в установленому порядку скликання нарад з питань, що належать до компетенції Відділу.

4.7. Брати участь у засіданнях Коломийської міської ради, її постійних комісій, виконавчого комітету, нарадах міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами виконавчого комітету.


                                           5. Керівництво Відділу


5.1.1. Керівником відділу бухгалтерського обліку та закупівель міської ради є начальник відділу-головний бухгалтер, який підпорядковується та є підзвітним міському голові, заступнику міського голови.

5.1.2. Начальник відділу-головний бухгалтер призначається на посаду міським головою на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою законодавством України та звільняється з посади міським головою.

5.1.3. Прийняття  (передача)  справ  начальником відділу-головним бухгалтером у разі призначення на посаду або звільнення з посади  здійснюється  після проведення  внутрішньої  перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності,  за результатами  якої  оформляється  відповідний  акт.


Начальник відділу-головний бухгалтер:


5.2. Організовує роботу, складає плани роботи та забезпечує виконання завдань, покладених на Відділ.

5.3. Здійснює  керівництво діяльністю Відділу, забезпечує раціональний   та ефективний розподіл посадових обов'язків між працівниками Відділу з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання  зловживанням.

       5.4. Забезпечує підготовку посадових інструкцій працівників Відділу.

       5.6. Забезпечує підвищення кваліфікації працівників Відділу.

5.7. Подає міському голові пропозиції щодо:

5.7.1. визначення облікової   політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності міської ради і  технології опрацювання облікових даних, у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку  та  правил документообігу,    додаткової   системи   рахунків   і   регістрів аналітичного  обліку,  звітності  та  контролю  за  господарськими операціями;

5.7.2. визначення оптимальної  структури Відділу та чисельності його працівників;

5.7.3. призначення на посаду та звільнення  з  посади  працівників Відділу;

5.7.4. вибору та  впровадження  уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та  звітності  з  урахуванням  особливостей діяльності бюджетної установи;

5.7.5. створення умов  для належного збереження майна,  цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;

5.7.6. притягнення до  відповідальності  працівників Відділу за  результатами контрольних    заходів,    проведених   державними   органами   та підрозділами  бюджетної  установи,  що  уповноважені   здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;

5.7.7. удосконалення порядку здійснення поточного контролю;

5.7.8. організації навчання  працівників управління з метою  підвищення  їх професійно-кваліфікаційного рівня;

5.8. Підписує звітність та документи, які є підставою для:

5.8.1. перерахування податків і зборів (обов'язкових платежів);

5.8.2. проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;

5.8.3. оприбуткування та списання рухомого і нерухомого майна;

5.8.4. проведення інших господарських операцій;

5.9. Відмовляє у прийнятті до обліку документів,  підготовлених з   порушенням   встановлених   вимог,  а  також  документів  щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та  інформує  керівника  про встановлені факти порушення бюджетного законодавства.

5.10. Здійснює розробку проектів нормативно-правових актів, зокрема проектів рішень міської ради та виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань, що належать до компетенції Відділу, проводить експертизу таких актів.

5.11. Здійснює контроль за:

5.11.1. відображенням у  бухгалтерському  обліку  всіх  господарських операцій, що проводяться міською радою;

5.11.2. складенням звітності;

5.11.3. цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних),  інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;

5.11.4. дотриманням вимог   законодавства  щодо  списання  (передачі) рухомого та нерухомого майна;

5.11.5. правильністю проведення  розрахунків  при  здійсненні  оплати товарів,  робіт  та  послуг, відповідністю взятих   бюджетних   зобов'язань    відповідним бюджетним   асигнуванням та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов'язанням та бюджетним асигнуванням;

5.11.6. додержанням вимог   законодавства    під    час    здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;

5.11.7. оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;

5.11.8. усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи,  що  уповноважені  здійснювати  контроль  за дотриманням вимог бюджетного законодавства.

    1. Вживає заходи щодо підвищення ефективності роботи Відділу.


6. Відповідальність


Працівники Відділу зобов’язані:

6.1. Дотримуватися Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про доступ до публічної інформації» та інших чинних нормативно-правових актів;

6.2. Виконувати покладені на Відділ завдання і здійснювати свої функціональні обов'язки відповідно до цього Положення;

6.3.   Не допускати вчинків, несумісних із статусом посадової особи;

6.4. Виявляти високий рівень культури, професіоналізму, витримку і тактовність, повагу до громадян, керівництва та інших посадових осіб;

6.5.   Забезпечувати своєчасну і достовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Відділу.


7. Прикінцеві положення


7.1. Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету. Граничну чисельність Відділу затверджує міська рада, штатний розпис та витрати на його утримання затверджує міський голова.

7.2. Відділ має свій бланк, круглу печатку з своїм найменуванням і штампи встановленого зразка, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства. Посадові особи Відділу можуть мати службові посвідчення відповідного зразка.

7.3. Керівництво міської ради створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами з правових та організаційних питань.

7.4. Покладання на Відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, не допускається.

7.5. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у встановленому законом порядку.

7.6. Ліквідація і реорганізація Відділу проводиться міською радою в порядку, встановленому чинним законодавством України.




Заступник міського голови                                        Зоряна МИХАЛУШКО

                                                                                                     



2011-2024 © Всі права застережено.