НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Субота, 27 квітня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження статуту Коломийської спеціалізованої ш..."  № 1912-25/2017-25 від 12.10.2017р. 
Документ №1912-25/2017 від 12.10.2017р. Внесено зміни в інший нормативний акт
        

 
Повязані документи

Рішення міської ради  Про затвердження статутів навчальних закладів міста у новій редакції
Рішення міської ради  №964-14/2016 від 22.11.2016р. Втратив чинність

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

16.10.2017



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(25  сесія)
7  демократичного скликання
 
від 12.10.2017р.  № 1912-25/2017-25
 


Про затвердження статуту Коломийської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 імені В. Стефаника у новій редакції


Розглянувши клопотання управління освіти міської ради, з метою надання права  передавати в оренду нерухоме майно, площа якого не перевищує 150 квадратних метрів, керуючись законами  України «Про оренду державного та комунального майна», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту» та «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада


вирішила:


1.  Затвердити статут Коломийської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 імені                   В. Стефаника Коломийської міської ради Івано-Франківської області у новій редакції (додається).

  2. Визнати таким, що втратив чинність пункт 1.1. рішення міської ради від 22.11.2016 р. №964-14/2016 «Про затвердження статутів навчальних закладів міста у новій редакції»;

3. Організацію виконання рішення покласти на заступника  міського голови Бойцана В.В.

4. Контроль за виконанням цього рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту та охорони здоров’я.



Міський голова                                                                                                                І. Слюзар





СТАТУТ


Коломийської спеціалізованої

школи І-ІІІ ступенів №1

імені Василя Стефаника

Коломийської міської ради

Івано-Франківської області

(нова редакція)













І. Загальні положення


1.1. Коломийська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 імені В.Стефаника Коломийської міської ради Івано-Франківської області, створена згідно з рішенням сесії Коломийської міської ради від 21 червня 1995 року № 223-р (свідоцтво №20560994 про державну реєстрацію), знаходиться у комунальній власності територіальної  громади міста Коломиї.


1.2. Коломийська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 імені В.Стефаника Коломийської міської ради Івано-Франківської області (далі – навчальний заклад) є правонаступницею загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені В.Стефаника з поглибленим вивченням англійської мови міста Коломиї.

Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу:

78200, Івано-Франківська обл.,

м. Коломия,

вул. Міцкевича, 3

тел. 2-25-14, 2-66-08


1.3. Коломийська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 імені В.Стефаника Коломийської міської ради Івано-Франківської області є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установах Державного казначейства, банківських установах, гербову печатку, печатку, штампи, ідентифікаційний номер.


1.4. Засновником навчального закладу є Коломийська міська рада.


1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.


1.6. Головними завданнями навчального закладу є:

  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
  • виховання громадянина України;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості; особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;
  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.


1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.


1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.


1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.


1.10. У навчальному закладі визначена українська мова навчання і запроваджене поглиблене вивчення іноземних мов.


1.11. Навчальний заклад має право:

  • визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;
  • визначати варіативну частину робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
  • майно закріплене за комунальним закладом належить закладу на правах оперативного управління;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб в передбаченому Законом порядку;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
  • розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
  • створювати господарсько-розрахункові структурні підрозділи;
  • надавати платні послуги, передбачені законодавством.


1.12. У навчальному закладі створюються та функціонують:

– методичні об’єднання вчителів;

– творчі групи вчителів;

– постійно діючі психолого-педагогічні семінари;

– психологічна та логопедична служби.


1.13. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються міською дитячою поліклінікою.


1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.


1.15. Навчальний заклад  є неприбутковою організацією  і не має на меті розподіл отриманих доходів (прибутків) для засновника, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних  з ними осіб


II. Організація навчально-виховного процесу


2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи схвалюється педагогічною радою навчального закладу.


2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

       Робочий навчальний план навчального закладу комунальної форми власності затверджується відповідним органом управління освітою.

       У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи навчального закладу.


2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.


2.4. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.


2.5. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють), свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу);

       Зарахування дітей (учнів) до навчального закладу проводитися на конкурсній основі відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України та за Правилами конкурсного приймання дітей (учнів), затвердженими директором школи та погодженими управлінням освіти Коломийської міської ради.


2.6. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу.

       У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття.

       У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.


2.7. Учні, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного профільного предмета, за рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу директора можуть відраховуватися із навчального закладу.

       За рішенням педагогічної ради, погодженим з місцевими органами управління освітою, як виключний засіб педагогічного впливу за неодноразові порушення Статуту допускається відрахування учнів із навчального закладу та переведення їх до закладу за місцем проживання.


2.8. У навчальному закладі для учнів І-ІV класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяв батьків (осіб, які їх замінюють).

       Режим роботи груп продовженого дня схвалюється педагогічною радою та затверджується директором навчального закладу.


2.9. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом у межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

       Початок і закінчення навчальних занять визначаються нормативними документами органів управління освітою.

       Навчальний рік поділяється на семестри.


2.10. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).


2.11. За погодженням з відповідними структурними підрозділами міської ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше 30 календарних днів.


2.12. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других-четвертих класах – 40 хвилин, у п'ятих–одинадцятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.


2.13. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується Радою навчального закладу і затверджується директором школи.

       Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

       Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.


2.14. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.


2.15. У навчальному закладі визначення рівня навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень учнів відповідно до вимог Міністерства освіти і науки України.

       У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.


2.16. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).


2.17. Порядок переведення і випуску учнів навчального закладу визначається діючою Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України.


2.18. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики та іноземних мов.


2.19. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається діючим Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.


2.20. Учням, які успішно закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

  • по закінченні початкової  школи – табель успішності;
  • по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
  • по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.


2.21. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються форми морального та матеріального заохочення, передбачені чинним законодавством і в межах коштів, виділених на ці цілі.


III. Учасники навчально-виховного процесу


3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в навчальному закладі є:

  • учні;
  • керівники;
  • педагогічні працівники;
  • психологи, бібліотекарі;
  • інші спеціалісти закладу;
  • батьки або особи, які їх замінюють.


3.2. Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.


3.3. Учні мають право:

  • на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
  • на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
  • на доступ до інформації з усіх галузей знань;
  • брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
  • брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
  • брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
  • на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
  • на безпечні і нешкідливі умови навчання та виховання.


3.4. Учні зобов'язані:

–    оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками; підвищувати загальнокультурний рівень;

–     дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;

–     бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

–     дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

–     брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

–     дотримуватися правил особистої гігієни;


3.5. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.


3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.


3.7. Педагогічні працівники мають право на:

–    захист професійної честі, гідності;

–    самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров'я учнів; участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

–   проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

–    виявлення педагогічної ініціативи;

– позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

–    участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

–    підвищення кваліфікації, перепідготовку;

–   отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років, в порядку, визначеному законодавством України;

–   матеріальне та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;

–   реалізацію інших прав, що не суперечать чинному законодавству України.

       Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.


3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:

–  забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;

–  сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

–  сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

–  утверджувати настановленням та особистим прикладом повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

–  виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

–  готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

– дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність вчителів та учнів;

– захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

– постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

–   виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

–  брати участь у роботі педагогічної ради;

–  нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України;


3.9. У навчальному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.


3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов'язків, умов колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.


3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

–  обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;

–  звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання та виховання дітей;

– брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;

– на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах;


3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:

– забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

– постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

– поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

– виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;


V. Управління навчальним закладом


4.1. Управління  навчальним закладом здійснюється його засновником.

       Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів в порядку, встановленому МОН України.

       Директор навчального закладу комунальної форми власності призначається і звільняється з посади відповідним органом управління освітою за попереднім погодженням із засновником та дотриманням чинного законодавства. Призначення та звільнення заступників директора школи здійснюється за поданням директора відповідним органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.


4.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори (Конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

– працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;

– учнів навчального закладу другого-третього ступенів – класними зборами;

– батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Термін їх повноважень становить 1 рік.

       Збори правочинні, якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

       Право скликати збори мають голова Ради навчального закладу, учасники та делегати зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

Збори (Конференція):

  • обирають Раду навчального закладу, її голову, встановлює термін її повноважень;
  • заслуховують звіт директора і голови Ради навчального закладу;
  • розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядає інші важливі напрями діяльності навчального закладу;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.


4.3. У період між зборами (Конференцією) діє Рада навчального закладу.


4.3.1. Метою діяльності Ради є:

  • сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
  • об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
  • розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.


4.3.2. Основними завданнями Ради є:

    • підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
    • визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
    • формування навичок здорового способу життя;
    • створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
    • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуттю ними соціального досвіду;
    • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
    • сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
    • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
    • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
    • стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримці обдарованих дітей;
    • зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.


4.3.3. До Ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II–III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в Раді й загальна її чисельність визначаються зборами (Конференцією) навчального закладу.

       Рішення про дострокове припинення роботи члена Ради з будь-яких причин приймається  виключно зборами (Конференцією) колективу.

       На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.


4.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:

    • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
    • дотримання вимог законодавства України;
    • колегіальності ухвалення рішень;
    • добровільності і рівноправності членства;
    • гласності.

       Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів  на навчальний рік.

       Засідання Ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, засновника.

       Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

       У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради.

Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють та громадськості.

       У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

       До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.


4.3.5. Очолює Раду навчального закладу голова, який обирається зі складу Ради.

       Голова Ради може бути членом педагогічної ради. Головою Ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються Радою.

       Члени Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.


4.3.6. Рада навчального закладу:

–    організовує виконання рішень зборів;

–  вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

  •      спільно з адміністрацією розглядає і схвалює план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
  •      разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
  •      схвалює режим роботи навчального закладу;
  •      сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  •      приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
  •       разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  •       погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  •       заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора та його заступників з питань  навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
  •       бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
  •       виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  •       виступає ініціатором проведення доброчинних акцій;
  •       вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  •       ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  •       сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
  •       розглядає питання  родинного виховання;
  •       бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
  •       сприяє педагогічній освіті батьків;
  •       сприяє поповненню бібліотечного фонду, передплаті періодичних видань;
  •       розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;
  •       організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
  •       розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
  •       вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  •       може створювати постійні або тимчасові комісії; окремих напрямів роботи.

       Склад комісій та зміст їх роботи визначаються Радою.


4.4. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів (Конференції) колективу може створюватися і діяти піклувальна рада та інші органи громадського самоврядування, що діють відповідно до чинного законодавства України.


4.5. Директор навчального закладу:

  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує  навчально-виховний процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідувачів навчальних кабінетів, майстерень, навчально-дослідних ділянок;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників навчального закладу;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та зборів колективу (Конференції), засновником, місцевими органами державної виконавчої влади.


4.6. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.

       Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

       Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного  працівника з дотриманням законодавства про працю.


4.7. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор навчального  закладу.


4.8. Педагогічна рада розглядає питання:

  • удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;
  • переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу.


4.9. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік.

       Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання  навчально-виховного  процесу.


4.10. У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.


V. Матеріально-технічна база


5.1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні  цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу.


5.2. Майно навчального закладу належить йому на правах оперативного управління;


5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.


5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.


5.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу може  складатись із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці тощо), а також спортивної, актової та читальної зал, бібліотеки, архіву, радіоцентру, медичного, лінгафонного і комп'ютерного кабінетів, їдальні та буфету, теплиці, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, кімнати психологічного розвантаження тощо.


5.6. Навчальний заклад користується земельною ділянкою відповідно до Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою (серія ЯЯ №134790), виданого на підставі рішення сесії Коломийської міської ради від 30.12.2009 року № 2502-45/2009 загальною площею 1,6580 га для громадського призначення обслуговування приміщень Коломийської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 імені В.Стефаника, де розміщуються спортивний та географічний майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі тощо, та Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою (серія ЯЯ №134791), виданого на підставі рішення сесії Коломийської міської ради від 30.12.2009 року № 2502-45/2009 загальною площею 0,6644 га для громадського призначення обслуговування стадіону.


VI. Фінансово-господарська діяльність


6.1. Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.


6.2. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:

  • кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції шкільних їдальні та буфету, навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних і фізичних осіб, в тому числі,  іноземних;
  • інші джерела, не заборонені чинним законодавством.


6.3. У навчальному закладі комунальної форми власності створюється фонд спеціальних коштів, який формується з урахуванням потреб навчального закладу, за рахунок коштів засновника, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

       Кошти фонду зберігаються на рахунку цього навчального закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.

       Облік і використання коштів фонду здійснюється цим навчальним закладом згідно з наказом директора, що видається відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

       Контроль за правильним використанням коштів фонду здійснюється відповідно до чинного законодавства.


6.4. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу, надавати в оренду юридичним та фізичним особам нерухоме майно, загальна площа якого не перевищує 150 квадратних метрів, за погодженням управління освіти міської ради та постійної комісії з питань комунальної власності, приватизації та оренди.


6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.


6.6. Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу ведеться відповідно до чинного законодавства.


6.7. Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються  виключно для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом


VII. Міжнародне співробітництво


7.1. Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.


7.2. Навчальний заклад має право, відповідно до чинного законодавства, укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.


VIII. Контроль за діяльністю навчального закладу


8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.


8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та місцеві органи управління освітою.


8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.


8.4. У період між атестаціями проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов'язаних із його навчально-виховною діяльністю.

       Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше одного разу на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником відповідно до чинного законодавства.


IX. Реорганізація або ліквідація навчального закладу


9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник згідно чинного законодавства.

       Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

       З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.


9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.


9.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання навчального закладу переходять до правонаступників, відповідно до чинного законодавства, або визначених  навчальних закладів.


9.4. У разі ліквідації неприбуткової організації  її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідно виду або зараховані до бюджету, якщо інше не передбачено законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.


9.5.Зміни та доповнення до Статуту затверджуються рішенням Засновника і підлягають державній реєстрації у встановленому законодавчому порядку.





2011-2024 © Всі права застережено.