НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Четвер, 05 грудня 2024 року
Повязані документи
Про створення Центру позашкільної освіти
Рішення міської ради №1990-32/2022 від 24.05.2022р. Внесено зміни
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
10.10.2022
Про затвердження статуту
Центру позашкільної освіти в
новій редакції
З метою створення оптимальної освітньої мережі, підвищення ефективності управління закладами позашкільної освіти, створення умов для всебічного розвитку здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні, відповідно до Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити статут Центру позашкільної освіти Коломийської міської ради Івано-Франківської області в новій редакції (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність пункт 2 рішення міської ради від 24.05.2022р. № 1990-32/2022 «Про створення Центру позашкільної освіти».
3. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Михайла КАЧАНСЬКОГО.
4. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту, охорони здоров'я, гендерної політики, депутатської діяльності, етики, регламенту, захисту прав людини та правопорядку.
Міський голова Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від 06.10.2022р. №2186-36/2022
міський голова
__________Богдан Станіславський
С Т А Т У Т
ЦЕНТРУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
КОЛОМИЯ 2022
І. Загальні положення
1.1. Центр позашкільної освіти Коломийської міської ради Івано-Франківської області є комплексним багатопрофільним позашкільним закладом освіти, знаходиться у комунальній власності територіальної громади міста Коломиї.
1.2. Повна назва закладу: Центр позашкільної освіти Коломийської міської ради Івано-Франківської області.
Скорочена назва: Центр позашкільної освіти.
1.3. Місцезнаходження Центру позашкільної освіти Коломийської міської ради Івано-Франківської області:
вул. Театральна, 33, м. Коломия, Івано-Франківська область, 78203,
тел. (03433).2-65-36
1.4. Засновником закладу є Коломийська міська рада (далі-засновник).
1.5. Центр позашкільної освіти Коломийської міської ради Івано-Франківської області (далі – заклад) є юридичною особою, неприбутковим закладом освіти, може мати гербову печатку, печатку, штампи, бланк, ідентифікаційний номер, самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державній казначейській службі України та може здійснювати самостійне ведення бухгалтерського обліку.
1.6. Центр позашкільної освіти Коломийської міської ради Івано-Франківської області є правонаступником усього майна, всіх прав і обов’язків Коломийського навчально-виробничого центру творчості учнівської молоді Коломийської міської ради Івано-Франківської області, Коломийської музичної студії Коломийської міської ради Івано-Франківської області, Коломийської станції юних туристів, Коломийського будинку дитячої та юнацької творчості Коломийської міської ради Івано-Франківської області.
1.7. Зміни до Статуту розробляються керівником закладу та затверджуються Коломийською міською радою Івано-Франківської області.
1.8. Позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, і спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.
1.9. Головними завданнями закладу є:
- забезпечення прав громадян на здобуття позашкільної освіти;
- визначення основних засад державної політики щодо позашкільної освіти;
- створення нормативно-правової бази для подальшого розвитку позашкільної освіти;
- встановлення правових засад діяльності закладів позашкільної освіти;
- визначення основних напрямів, змісту і форм освітнього процесу в закладах позашкільної освіти;
- визначення прав та обов'язків учасників освітнього процесу, встановлення відповідальності за порушення законодавства про позашкільну освіту;
- створення умов для благодійної діяльності юридичних і фізичних осіб з метою розвитку позашкільної освіти;
- регулювання відносин між органами державної влади і закладами освіти, установами та організаціями, які визначають зміст, форми і методи позашкільної освіти вихованців, учнів і слухачів;
- створення умов для соціального захисту педагогічних працівників, вихованців, учнів і слухачів закладів позашкільної освіти.
1.10. Мовою позашкільної освіти є державна мова.
1.11. Основними завданнями позашкільної освіти є:
- виховання громадянина України;
- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;
- розвиток інклюзивного освітнього середовища у закладах позашкільної освіти, найбільш доступних і наближених до місця проживання дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами;
- здобуття учнями, вихованцями, слухачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
- формування у вихованців, учнів і слухачів свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;
- задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, учнів і слухачів, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
- задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;
- вдосконалення фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів, підготовка спортивного резерву для збірних команд України з різних видів спорту;
- організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
- виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
- формування здорового способу життя вихованців, учнів і слухачів;
- здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
1.12. Принципами освітньої діяльності є:
- доступності позашкільної освіти громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;
- фінансування державних та комунальних закладів позашкільної освіти відповідно до їх структури;
- добровільності вибору типів закладів позашкільної освіти, форм позашкільного навчання і видів діяльності;
- науковості;
- світського характеру освіти у державних і комунальних закладах позашкільної освіти;
- правового і соціального захисту вихованців, учнів і слухачів в їх прагненні до вільного, різнобічного розвитку особистості;
- інших принципах, визначених Законом України "Про освіту".
1.13. Позашкільна освіта здійснюється за такими напрямами:
- пластовий, скаутський, який забезпечує громадянську освіту вихованців (учнів) і слухачів під керівництвом пластових виховників, скаутлідерів за пластовим або скаутським методом та/або пластовою, скаутською освітньою (навчальною) програмою, визначеними Законом України "Про визнання пластового руху та особливості державної підтримки пластового, скаутського руху";
- художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;
- мистецький, який забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності;
- туристсько-краєзнавчий, який спрямовується на залучення вихованців, учнів і слухачів до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації, географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками з туризму та краєзнавства;
- еколого-натуралістичний, який передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про навколишнє середовище, формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв'язання екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи та інших біологічних напрямів, формування знань, навичок в галузях сільського господарства: квітництво, лісництво, садівництво, грибівництво, бджільництво;
- науково-технічний, який забезпечує набуття вихованцями, учнями і слухачами техніко-технологічних умінь та навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідної роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіями;
- дослідницько-експериментальний, який сприяє залученню вихованців, учнів і слухачів до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань;
- фізкультурно-спортивний або спортивний, який забезпечує розвиток фізичних здібностей вихованців, учнів і слухачів, необхідні умови для повноцінного оздоровлення, загартування, змістовного відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою і спортом, підготовку спортивного резерву для збірних команд України, набуття навичок здорового способу життя;
- військово-патріотичний, який забезпечує належний рівень підготовки вихованців, учнів і слухачів до військової служби, виховання патріотичних почуттів та громадянської відповідальності;
- бібліотечно-бібліографічний, який спрямований на поглиблення пізнавальних інтересів вихованців, учнів і слухачів, підвищення їх інформаційної культури, набуття навичок і умінь орієнтуватися у зростаючому потоці інформації;
- оздоровчий, який забезпечує необхідні умови для змістовного відпочинку та передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про здоровий спосіб життя, організацію їх оздоровлення, набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого здоров'я і формування гігієнічної культури особистості;
- гуманітарний, який забезпечує розвиток здібностей, обдарувань, практичних навичок вихованців, учнів і слухачів, оволодіння знаннями з основ наук соціально-гуманітарного циклу.
1.14. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.
1.15. Заклад освіти самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та цим Статутом.
1.16. Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни;
- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.
1.17. Заклад забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів (вихованців).
1.18. Взаємовідносини закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.19. Заклад може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку його освітнього процесу.
1.20. Заклад освіти є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
1.21. Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів закладу освіти та інших пов’язаних з ними осіб.
1.22. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
1.23. У разі припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів, що залишились здійснюється одній або кільком неприбутковим організаціям, які визначені власником або зараховуються до доходу бюджету.
1.24. Центр позашкільної освіти може мати структурно відокремлені підрозділи, що перебувають поза межами розташування основного закладу позашкільної освіти і виконують таку саму освітню діяльність, як і основний заклад позашкільної освіти у цілому або за окремими його напрямами.
ІІ. Організація освітнього процесу
2.1. Центр позашкільної освіти працює за освітньою програмою, яка схвалюється педагогічною радою закладу позашкільної освіти та затверджується керівником закладу.
2.2. Центр позашкільної освіти може використовувати типові освітні програми або розробляти свої освітні програми на основі типових освітніх програм.
2.3. На основі освітньої програми заклад позашкільної освіти складає та затверджує річний план роботи закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу.
2.4. Творчі об'єднання закладу позашкільної освіти класифікуються за трьома рівнями:
- початковий рівень - творчі об'єднання загальнорозвиваючого спрямування, що сприяють виявленню здібностей, обдарувань вихованців, учнів і слухачів або розвитку їх інтересу до творчої діяльності;
- основний рівень - творчі об'єднання, які розвивають стійкі інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні уміння і навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
- вищий рівень - творчі об'єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів.
2.5. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом позашкільної освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
2.6. Тривалість занять у закладі позашкільної освіти визначається освітньою програмою, навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:
- віком від 3 до 6 років - 30 хвилин;
- віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;
- інших - 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання і визначаються режимом щоденної роботи закладу.
Режим щоденної роботи встановлюється закладом позашкільної освіти на основі рекомендацій центральних та місцевих органів виконавчої влади, у сфері управління яких він перебуває.
2.7. Заклад позашкільної освіти забезпечує безпечні умови навчання, виховання та праці.
2.8. Навчальний рік починається 1 вересня поточного року і завершується 31 травня наступного року. Тривалість навчального року у закладі позашкільної освіти встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання закладу.
2.9. У канікулярні, святкові та неробочі дні заклад позашкільної освіти працює за окремим планом.
2.10. Позашкільна освіта здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я у різноманітних організаційних формах: заняття, гурткова робота, клубна робота, дистанційна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, читання, вікторина, концерт, змагання, тренування, репетиція, похід, екскурсія, експедиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських та промислових підприємствах, на природі та в інших формах, передбачених статутом закладу позашкільної освіти.
2.11. Прийом вихованців до Центру позашкільної освіти може здійснюватись протягом навчального року (в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань) за бажанням вихованців і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
Середня наповнюваність груп та інших організаційних форм у закладах позашкільної освіти становить, як правило, 10-15 вихованців, учнів і слухачів.
До Центру позашкільної освіти зараховуються учні і слухачі, як правило, віком від 5 до 18 років.
Для зарахування учнів до хореографічних чи туристсько-краєзнавчих об’єднань потрібна довідка медичного закладу про відсутність протипоказань для занять.
2.12. Гранична наповнюваність груп відповідно до психофізіологічного розвитку вихованців, учнів і слухачів, їх вікових категорій, рівня майстерності визначається Положенням про заклади позашкільної освіти.
2.13. Наповнюваність груп встановлюється директором закладу позашкільної освіти залежно від профілю та можливостей організації освітнього процесу.
2.14. Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в закладах позашкільної освіти затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
2.15. В Центрі позашкільної освіти за потреби можуть утворюватись інклюзивні та/або спеціальні групи та інші організаційні форми для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Порядок організації інклюзивного навчання в Центрі позашкільної освіти затверджується Кабінетом Міністрів України.
2.16. Центр позашкільної освіти може організовувати роботу своїх творчих об’єднань у приміщеннях загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладах, навчально-виробничих комбінатів, підприємств, організацій, наукових установ, за місцем проживання дітей та юнацтва, на базі спортивних будівель і стадіонів відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
2.17. Центр позашкільної освіти може видавати своїм випускникам відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
2.18. Випускникам, які в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити, може видаватися документ про позашкільну освіту.
ІІІ. Учасники освітнього процесу
3.1. Учасниками освітнього процесу в Центрі позашкільної освіти є:
- директор, заступники директора закладу позашкільної освіти;
- педагогічні працівники, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ, організацій, які беруть участь у здійсненні освітнього процесу.
3.2. Права, обов'язки та соціальний захист вихованців, учнів і слухачів Центру позашкільної освіти визначаються Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.
3.3. Відволікання вихованців, учнів і слухачів Центру позашкільної освіти за рахунок навчального часу до робіт і здійснення заходів, не пов'язаних з освітнім процесом, забороняється, крім випадків, передбачених рішеннями Кабінету Міністрів України.
3.4. Центру позашкільної освіти встановлює різні види морального стимулювання та матеріального заохочення для вихованців, учнів і слухачів відповідно до свого статуту.
3.5. Педагогічним працівником Центру позашкільної освіти повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в закладах позашкільної освіти. Педагогічним працівником Центру позашкільної освіти може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу.
3. 6. Права, обов'язки та соціальні гарантії для педагогічних працівників закладу позашкільної освіти визначаються Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
3.7. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків, секцій, студій, клубів, творчих об'єднань закладу позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності, а також педагогічних працівників мистецьких шкіл становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження. Оплата інших видів педагогічної діяльності здійснюється в такому співвідношенні до тарифної ставки:
- завідування навчальними кабінетами, відділами, відділеннями, лабораторіями, куточками живої природи, дендропарками, зимовим садом - 10-15 відсотків;
- завідування паспортизованими музеями - 15-20 відсотків;
- завідування навчально-дослідними ділянками, теплицями - 10-15 відсотків.
- Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.
Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників закладів позашкільної освіти встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Розподіл педагогічного навантаження у закладі позашкільної освіти здійснюється його керівником.
3.8. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності обсягом менше тарифної ставки, передбаченої частиною першою цієї статті, встановлюється тільки за його письмовою згодою.
3.9. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів, слухачів закладу позашкільної освіти, мистецької школи протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.
3.10. Перерозподіл педагогічного навантаження в мистецьких школах у зв'язку з вибуттям або зарахуванням учнів протягом навчального року здійснюється керівником закладу позашкільної освіти.
3.11. Педагогічним працівникам закладів позашкільної освіти за роботу в інклюзивних групах встановлюється доплата у розмірі 20 відсотків.
3.12. Атестація педагогічних працівників закладу позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Положень про атестацію педагогічних працівників, затверджених відповідними центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідній сфері.
ІV. Управління закладом
4.1. Керівництво Центром позашкільної освіти здійснює його директор.
4.2. Посаду керівника комунального закладу позашкільної освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню посадових обов’язків.
4.3. Керівника Центру позашкільної освіти призначає на посаду та звільняє з посади засновник або уповноважений ним орган.
4.4. Інших працівників Центру позашкільної освіти призначає на посади та звільняє з посад його керівник у порядку, передбаченому установчими документами закладу освіти відповідно до законодавства.
4.5. Керівник позашкільного навчального закладу:
- здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців, учнів і слухачів;
- створює належні умови для здобуття вихованцями, учнями і слухачами позашкільної освіти;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами навчального закладу;
- організовує виконання кошторису доходів і видатків навчального закладу, укладає угоди з юридичними та фізичними особами, в установленому порядку відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства;
- установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам навчального закладу відповідно до законодавства;
- представляє навчальний заклад в усіх підприємствах, установах та організаціях і відповідає перед засновником за результати діяльності закладу;
- дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;
- забезпечує право вихованців, учнів і слухачів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників навчального закладу;
- затверджує посадові обов'язки працівників зазначеного закладу.
4.6. Колегіальним органом управління закладу позашкільної освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються статутом цього закладу.
4.7. Педагогічна рада створюється в усіх закладах освіти, що забезпечують позашкільну освіту, незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.
4.8. Педагогічна рада закладу позашкільної освіти:
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо видачі документів про освіту;
- розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в закладі, його структурних підрозділах;
- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
4.9.Рішення педагогічної ради закладу позашкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.
4.10. У закладі позашкільної освіти можуть діяти:
- органи самоврядування працівників закладу освіти;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
4.11. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу позашкільної освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу позашкільної освіти.
4.12. У Центрі позашкільної освіти можуть функціонувати методичні об'єднання, відділи, відділення, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.
V. Матеріально-технічна база
5.1. Центр позашкільної освіти володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства України.
5.2. Для здійснення навчально-виховної роботи Цетру позашкільної освіти надаються в користування або в оренду спортивні об'єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах.
5.3. До матеріально-технічної бази закладу належать приміщення, споруди, обладнання, засоби зв’язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває у його власності або у повному господарському віданні, оперативному управлінні, орендоване чи надане йому засновником (власником).
5.4. Центр позашкільної освіти самостійно розпоряджається коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до його статуту.
5.5. Центр позашкільної освіти безоплатно користується земельними ділянками, на яких він розташований, та несе відповідальність за раціональне використання і відновлення природних ресурсів.
5.6. Майно Центру позашкільної освіти може вилучатися засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації, на розвиток позашкільної освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
VІ. Фінансово-господарська діяльність
6.1. Фінансово-господарська діяльність Центру позашкільної освіти здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України "Про освіту", "Про місцеве самоврядування в Україні", цього Закону та інших нормативно-правових актів.
6.2. Фінансування Центру позашкільної освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів.
Фінансування Центру позашкільної освіти може здійснюватися також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством України.
6.3. Додатковими джерелами фінансування Центру позашкільної освіти є:
- кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг, роботи, виконані закладом на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від реалізації власної продукції, від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток закладу освіти;
- дотації з місцевих бюджетів;
- добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян.
6.4. Кошти, отримані за рахунок додаткових джерел фінансування, використовуються закладом на діяльність, передбачену його статутом.
6.5. Штатний розпис закладу освіти розробляється на основі типових штатних нормативів закладів позашкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджуються керівником закладу освіти за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.
VІІ. Міжнародне співробітництво
7.1. Центр позашкільної освіти може здійснювати міжнародне співробітництво у сфері позашкільної освіти та має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
VІІІ. Нагляд за діяльністю закладу
8.1. Громадський нагляд (контроль) закладу здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».
8.2. Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган:
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
8.3. Ліцензування освітньої діяльності може здійснюватися за рішенням засновника закладу позашкільної освіти.
8.4. Ліцензування, контроль за дотриманням ліцензійних умов, видача та анулювання ліцензій на освітню діяльність здійснюються у порядку, визначеному законодавством.
ІX. Створення, реорганізація, ліквідація
та перепрофілювання закладу
9.1. Засновник утворює, ліквідовує, реорганізовує чи перепрофільовує (змінює тип) заклад освіти (у тому числі шляхом реорганізації закладів освіти, що належать до сфери його управління) відповідно до вимог законодавства.