НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

П'ятница, 22 листопада 2024 року
 Рішення виконавчого комітету  "Про затвердження Програми "Підтримка самозабезпечення ..."  № 169 від 14.06.2022р. 
Документ №169 від 14.06.2022р. Втратив чинність
        

 
Повязані документи

Рішення міської ради  Про внесення змін до Програми "Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами "Сади Перемоги" на 2022-2024 роки"
Рішення міської ради  №3161-49/2023 від 09.11.2023р. Втратив чинність
Рішення міської ради  Про внесення змін до Програми "Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами "Сади Перемоги" на 2022-2024 роки"
Рішення міської ради  №3507-54/2024 від 25.04.2024р. Втратив чинність
Рішення міської ради  Про затвердження Програми "Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами "Сади Перемоги" на 2022-2024 роки" (нова редакція)
Рішення міської ради  №3567-54/2024 від 27.06.2024р. Внесено зміни в інший нормативний акт

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

18.06.2022



УКРАЇНА
Коломийська міська рада
Виконавчий комітет
 
РІШЕННЯ
 
м. Коломия
 
від 14.06.2022р.  № 169
 

 Про затвердження Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами „Сади Перемоги” на 2022-2024 роки

 Керуючись законами України „Про правовий режим воєнного стану”, „Про Державний земельний кадастр”, „Про землеустрій”, Земельним кодексом України, указами Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 „Про введення воєнного стану в Україні”, від 14 березня 2022 року №133/2022 „Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, від 18 квітня 2022 року №259/2022 „Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, керуючись ст. ст. 27, 28, 52, 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 252 „Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану”, розглянувши проєкт Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами „Сади Перемоги” на 2022-2024 роки (далі – Програма), виконавчий комітет Коломийської міської ради

в и р і ш и в:

 

  1. Затвердити Програму «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами „Сади Перемоги” на 2022-2024 роки (додається).
  2. Фінансовому управлінню міської ради (Ольга ЦИГАНЧУК) забезпечити фінансування Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами „Сади Перемоги” на 2022-2024 роки.

3. Організацію виконання рішення покласти на заступників міського голови згідно з функціональними обов'язками.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Романа ОСТЯКА.


Міський голова                                                                                 Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконавчого комітету Коломийської міської ради

від 14.06.2022 р. № 169




ПРОГРАМА

«Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами

«Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки





Розробник Програми

Управління економіки

міської ради                          __________________ Володимир АНДРЕЙЧЕНКО



Керівник Програми           __________________ Роман ОСТЯК





ПОГОДЖЕНО:




Фінансове управління

міської ради                         __________________ Ольга ЦИГАНЧУК



Юридичний відділ

міської ради                         __________________  Любов СОНЧАК 





ПАСПОРТ

Програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки


1.Ініціатор розроблення програми  -    Коломийська міська рада

2.Розробник програми  -  Управління економіки міської ради

3 Термін реалізації програми  -   2022-2024 р.

4.Етапи фінансування Програми   -  2022-2024 р.

5.Обсяги фінансування Програми  -  21 058 000 грн 00 коп.

               

Джерела фінансування

Обсяг фінансування

тис. грн

За роками

2022

2023

2024

Державний бюджет

4 048,0*

2 053,0*

1 058,0*

937,0*

Обласний бюджет

3 287,0*

1 818,0*

722,0*

747,0*

Міський бюджет

826,0

392,0

217,0

217,0

Інші джерела

12 897,0

7 875,0

2 816,0

2 206,0

Всього

21 058,0

12 138,0

4 813,0

4 107,0

      *- фінансування з державного та обласного бюджету можливе при затвердженні Кабінетом Міністрів рішення про порядок надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на забезпечення нагальних потреб в продуктах харчування, в тому числі сільськогосподарського призначення в умовах воєнного стану.

6. Очікувані результати виконання - Придбання насіннєвого матеріалу, мінеральних добрив, засобів захисту рослин, паливо – мастильних матеріалів для передачі комунальному підприємству (далі – на договірних засадах  домогосподарствам), що забезпечить ефективне використання земельного потенціалу громади.

Придбання сільськогосподарської техніки з навісним обладнанням дасть змогу ефективно обробляти не задіяні земельні ділянки та можливість надавати послуги домогосподарствам і внутрішньо переміщеним особам з меншими трудовими та часовими затратами, а також більш якісно освоювати угіддя.

Забезпечення облаштування пунктів зберігання та реалізації готової продукції надасть можливість раціонально розподілити продукти харчування, створити резерв, а також забезпечить  часткову компенсацію вкладених коштів.

7.Терміни проведення звітності 1 раз на рік до 31 березня.


Замовник програми          Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ   _______________

                                                                                        (П.І.Б.)                                                (підпис)

Відповідальний

виконавець                        Володимир АНДРЕЙЧЕНКО     _______________

  

                                                                        (П.І.Б.)                                               (підпис)

Керівник програми                      Роман ОСТЯК                 _______________


Програма

«Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами «Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки


ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

       Програма «Підтримка самозабезпечення Коломийської міської територіальної громади харчовими продуктами “Сади Перемоги” на 20222024 роки (далі Програма) розроблена відповідно до законів України „Про правовий режим воєнного стану”, „Про Державний земельний кадастр”, „Про землеустрій”, Земельного кодексу України, указів Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 „Про введення воєнного стану в Україні”, від 14 березня 2022 року №133/2022 „Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, від 18 квітня 2022 року №259/2022 „Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, ст. ст. 27, 28, 52, 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 252 „Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану” та спрямована на забезпечення продовольчої безпеки територіальної громади в умовах російсько-української війни.


МЕТА ПРОГРАМИ

       Програма спрямована на придбання насіннєвого матеріалу, мінеральних добрив, засобів захисту рослин, паливо – мастильних матеріалів, проведення інвентаризації з техніко-економічним обґрунтуванням використання земель,  придбання сільськогосподарської техніки з навісним обладнанням, облаштування приміщень для зберігання готової продукції та місць реалізації продуктів харчування сільськогосподарського призначення особистими домогосподарствами та комунальним підприємством «Роздрібно-торгово закупівельна база громадського харчування» (далі - КП «РТЗБ»), з метою ефективного обробітку доступних земельних ділянок і залучення ресурсів для вирощування сільськогосподарської продукції задля недопущення продовольчої кризи в Коломийській міській територіальній громаді з урахуванням охорони земель, забезпечення сталого розвитку землекористування, створення екологічно безпечних умов проживання населення і провадження господарської діяльності, захисту земель від виснаження, деградації та забруднення, відтворення та підвищення родючості ґрунтів, збереження функцій ґрунтового покриву.

       Реалізація Програми забезпечить самозайнятість населення і буде сприяти розвитку аграрної сфери та недопущенню продовольчої кризи в Коломийській міській територіальній громаді в воєнний час та після воєнний період.


ВИЗНАЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНИХ КРОКІВ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМИ

1. З’ясування кількості та демографічні характеристики людей, які переїхали до громади під час війни, їх кваліфікаційні характеристики та готовність долучитись до ініціативи Програми.

2. Оцінка потреб громади у харчових продуктах на основі норм споживання окремих категорій продуктів та реальної кількість жителів.

3. Проведення обліку земельних ділянок, що використовуються чи можуть бути використані для розширення виробництва сільськогосподарської продукції, виготовлення технічної документації на них, проведення розліснення даних територій та знищення на них борщівника Сосновського, а також визначення місць реалізації продуктів харчування сільськогосподарського призначення домогосподарствами з метою недопущення виникнення стихійної торгівлі.

4. Збір потреб домогосподарств та внутрішньо переміщених осіб, яким потрібно надати допомогу для освоєння земельних ділянок та вирощування сільськогосподарської продукції.

5. Розгляд можливості ефективного використання не задіяних земель сільськогосподарського призначення КП «РТЗБ».

6. Визначення обсягів харчових продуктів, які після задоволення власних потреб можуть бути спрямовані на забезпечення війська та для допомоги іншим громадам.

7. Придбання сільськогосподарської техніки з навісним обладнанням для надання допомоги домогосподарствам та внутрішньо переміщеним особам при обробітку землі.

8. Розроблення механізму розподілу та використання матеріалів, техніки, інвентаря, обладнання для вирощування, збереження та збуту продовольчої продукції;

9. Забезпечення зберігання та реалізації сільськогосподарської продукції.

ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ

ЯКОЇ СПРЯМОВУЄТЬСЯ ПРОГРАМА

       В умовах російсько-української війни однією з основних проблем Коломийської міської територіальної громади  (як і більшості громад в Україні)  в 2022 та наступних роках буде відсутність достатньої кількості харчових продуктів для жителів громади. Це  пов`язано, насамперед із такими факторами, як: ведення бойових дій на значній площі територій, де вирощувалась велика кількість продукції рослинництва, руйнування продовольчих складів, нищення ферм і птахофабрик; руйнування поставок харчових продуктів як всередині України так і з-за кордону. За оцінками експертів в 2022 році Україна може недоотримати 30-70% середньорічного врожаю більшості найважливіших с/г культур, що може спричинити значну нестачу продовольства, зокрема третина українців може мати проблеми в отриманні достатньої кількості харчових продуктів в міських, сільських та селищних громадах.

       Територія Коломийської міської територіальної громади складається з території міста Коломиї, а також восьми старостинських округів у складі території сіл: Шепарівцівський старостинський округ – с. Шепарівці; Раківчицький старостинський округ – с. Раківчик; Товмачицький старостинський округ – с. Товмачик; Іванівецький старостинський округ - с. Іванівці; Саджавський старостинський округ – с. Саджавка, с. Кубаївка;  Воскресинцівський старостинський округ – с. Воскресинці; Королівський старостинський округ – с. Королівка, Корницький  старостинський округ – с. Корнич, с. Грушів та земель за межами населених пунктів зазначених старостинських округів.

       Земельний фонд Коломийської міської територіальної громади становить 18 227,8 гектарів і характеризується високим рівнем освоєння. 9 644,92 га сільськогосподарських земель, що становить близько 52,9 відсотків земельного фонду громади. З них 2 472,1541 фактично використовуються великими агрокомпаніями. 726 га простоюють через заліснення, оскільки тривалий час не оброблялися.

       Керуючись Законом України «Про внесення змін в деякі законодавчі акти України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» Коломийська міська рада прийняла рішення про затвердження технічної документації  із землеустрою щодо інвентаризації земель додатково площею 185,7332 га та передачу в їх в оренду агровиробникам, а також 156,9896 га, які підлягають розлісненню з метою  подальшого обробітку.

Населення громади збільшилось на 7 414 осіб за рахунок внутрішньо переміщених осіб, які постраждали від військової агресії росії та проживають тут на постійній основі до моменту закінчення бойових дій або до поліпшення післявоєнної ситуації в населених пунктах, з яких вони прибули, та станом на 01.05.2022 року складає 81 911 (станом на 01.01.2022 року - 74 497 осіб, з них в жителів міста Коломиї – 61 140).

       Для ефективного використання с/г земель потрібна відповідна техніка та навісне обладнання до неї, наприклад, міні-трактор, сівалка овочева дискова з бункером для мінеральних добрив, картоплесаджалка дворядна, картоплекопачка вібраційна дворядна, оприскувач ручний акумуляторний, оприскувач навісний, сівалка зернова, лущильник дисковий навісний, культиватор навісний, грунтофреза та інше. Наявність даної техніки дозволила би КП «РТЗБ» обробляти не задіяні площі комунальної власності та площі, які не обробляються домогосподарствами в силу різних причин. Дефіцит паливно-мастильних матеріалів через знищення  російськими окупантами нафтобаз і нафто-переробних заводів, а також значне підвищення цін на пальне у зв’язку із доставкою їх із Європи також не сприяють розвитку сільського господарства в даний період часу.

       Ще одним питанням, яке потрібно вирішувати - це відсутність приміщень та обладнання для  зберігання готової продукції КП «РТЗБ» та індивідуальними домогосподарствами, оскільки в довоєнний період потреба в цьому була відсутня. Наразі така проблема загострилася через воєнний стан та велику кількість ВПО (як тих, хто проживають постійно, так і тих, хто тимчасово зупиняється на декілька днів). Наразі виникла необхідність реалізації залишків с/г продукції у регіони, які постраждали від бойових дій, тому плануємо КП «РТЗБ» модернізувати для здійснення даних видів діяльності.

       Внаслідок війни знищується інфраструктура, склади продуктів та медикаментів. Зафіксовано багато випадків знищення сільськогосподарської техніки. Програма в рамках всеукраїнської кампанії «Сади Перемоги» спрямована на ефективне використання доступних земельних ділянок і спрямування всіх ресурсів для вирощування сільськогосподарської продукції продуктів харчування задля недопущення продовольчої кризи в Україні. 

       Інфраструктура, що забезпечує Коломийську громаду продуктами харчування складається з 157 магазинів, з них здійснюють роздрібну торгівлю продуктами харчування сільськогосподарського призначення 48 магазинів, найбільші з них:

  • «АТБ», «Берегиня», «Гостинний маркет», «Дивоцвіт», «Еко - маркет», «Кошик», «Купідон», мережа соціальних магазинів, «Наш край», «Нива», «Продукти», «Рукавичка», «Сіті-маркет», «Слан», «Соломон», «Торба», «Фрукти, овочі, продукти»;   

       та 3 ринки с/г продукції: ринок «Торговиця», КП «Коломийський центральний продовольчий ринок» та оптовий «Продовольчий ринок».

Ці торгові мережі у 2021 році в основному забезпечували потреби жителів громади.

       Станом на 2022 рік (з моменту початку війни) ситуація щодо кількості магазинів та ринків суттєво не змінилася, але в зв’язку з воєнними діями в інших регіонах забезпечення певними видами продукції стало складнішим. Зокрема, зросли в попиті такі продукти харчування, як крупи, макаронні вироби, хлібобулочні вироби, овочі, м’ясна, молочна та рибна продукція, тощо, які частково можуть забезпечуватися за рахунок власного виробництва за умови забезпечення громади необхідним насіннєвим матеріалом, паливно-мастильними матеріалами та технічним обладнанням і устаткуванням.

Виходячи із рекомендованих (та фактичних за 2021 рік) норм споживання, для повноцінного забезпечення жителів громади та ВПО загальною чисельністю 81 911 осіб щорічно потрібно такий обсяг харчових продуктів:


Назва продукту

Од. виміру

Норма споживання

Потреба громади на рік

На одну особу

(Норма споживання на 1особу помножена на кількість населення (N)

1

2

3

4

М`ясо

кг

53,8

4406812

Молоко і молокопродукти

кг

201,9

16537831

Яйця

шт.

278

22771258

Хлібобулочні вироби, макарони, крупи)

кг

96,6

7912603

Овочі різні у тому числі:

кг

164

13433404

Картопля

кг

123

10075053

Цибуля на ріпку

кг

11,6

950167,6

Цибуля зелена

кг

2,4

196586,4

Капуста білокачанна

кг

29

2375419

Капуста цвітна

кг

4,2

344026,2

Морква

кг

9

737199

Помідори

кг

39

3194529

Огірок

кг

10

819110

Буряк столовий

кг

10

819110

Часник

кг

0,8

65528,8

Кабачки і патисони

кг

3,2

262115,2

Редиска і редька

кг

3,6

294879,6

Перець

кг

2,8

229350,8

Баклажан

кг

2,8

229350,8

Фрукти, ягоди

кг

56,5

4627972

Цукор

кг

27,8

2277126

Олія

кг

12,3

1007505

       Із такого переліку та обсягів харчових продуктів, що потрібні для забезпечення повноцінного харчування жителів громади, частина продуктів вироблялась в межах самої громади індивідуальними домогосподарствами та підприємцями, а більша частина покривалась за рахунок поставок ззовні через мережу торгових закладів.

У разі збереження в 2022-2024 роках обсягів продажу в мережі роздрібної та оптової торгівлі (включаючи продовольчі ринки) громади або поза її межами для забезпечення потреб її жителів та ВПО в харчових продуктах відповідно до норм споживання потрібно виробити власними силами (або придбати) щонайменше кількість харчових продуктів за видами згідно додатку 1.

       Отже, враховуючи умови, що склалися, основними проблемами щодо забезпечення продовольством жителів громади та створення продовольчого фонду для реалізації продовольчої продукції за її межі є:

- недостатня кількість основних харчових продуктів, що виробляються у громаді для мінімізації ризиків їх постачання у громаду у воєнний та повоєнний період;

- недостатня обізнаність та психологічна неготовність більшості населення щодо самозабезпечення харчовими продуктами, сподівання на гарантоване постачання у торгівельних мережах;

- не використання усіх земельних ресурсів, які можуть бути використаними для вирощування необхідних продуктів;

- використання індивідуальними домогосподарствами маловрожайних та схильних до хвороб сортів овочів;

-  брак відповідної с/г техніки та паливно-мастильних матеріалів (ПММ) для обробітку земель комунальної власності;

- відсутність приміщень та  обладнання для зберігання готової продукції КП «РТЗБ» та індивідуальними домогосподарствами;

- відсутність достатньої кількості облаштованих торгових місць для збуту вирощеної продукції.

       Створення Програми зумовлено необхідністю мінімізувати існуючі загрози посилення продовольчої кризи в умовах війни та післявоєнної відбудови. Виникає нагальна потреба у скоординованій співпраці, злагодженій роботі влади, підприємств і домогосподарств задля виконання комплексу весняних польових робіт в умовах ресурсного обмеження вирощення, збору та зберігання урожаю.


ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ ТА ЗАСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ

       Розв’язання наявних проблем забезпечення продовольством жителів громади можливо із застосуванням принаймні 3-х шляхів.

       Перший – збереження існуючої ситуації («status quo»), коли на практиці в основному будуть збережені підходи, які були нормою для мирного періоду та відсутності жодних перебоїв з постачанням необхідної продукції для задоволення потреб різних категорій споживачів. В той же час з урахуванням обмежених ресурсів, існуючих проблем та викликів щодо продовольчої безпеки в умовах війни та повоєнний період, які стоять перед територіальною громадою та країною в цілому, цей варіант не можна вважати прийнятним. Він не враховує наявні потреби та ситуацію із постачанням продуктів харчування в умовах руйнування інфраструктури (в т.ч. агровиробництва, складських приміщень, тощо) міст, сіл та селищ, окупації території, забруднення та мінування с/г земель, масової міграції та внутрішнього переміщення населення.

       Другий - передбачає активізацію роботи з окремими категоріями громадян і місцевого підприємництва, здійснення точкових кроків, спрямованих на збільшення виробництва окремих видів продуктів харчування на окремих територіях. Зазначений варіант може забезпечити досягнення певних результатів, наприклад, активізувати аграріїв та окремі домогосподарства, зменшити кількість необроблюваних ділянок, використати більші площі для посівів і насаджень с/г культур, зібрати кращий врожай та повернути частину для потреб ЗСУ. Однак, такий підхід дасть можливість лише частково та ситуативно вирішити окремі проблеми, що виникли та виникатимуть внаслідок війни проти України, дозволить отримати лише частковий результат.

       Третій - пропонує застосувати  системний підхід та залучити максимальну кількість домогосподарств та додаткові площі комунальної власності сільськогосподарського призначення для вирощування усіх необхідних видів продуктів харчування, що  дозволить найбільш повно забезпечити нормативні потреби у продуктах харчування домогосподарств, ВПО, соціальних комунальних закладів (харчування у садочках, школах та ін.), а у разі надлишку харчових продуктів надати допомогу у забезпеченні продуктами харчування ЗСУ, передати чи реалізувати залишки для потреб інших територіальних громад України. 

       В основі цього варіанту є діяльність, яка передбачає:

  • проведення інформаційної кампанії;
  • оцінку потреб жителів громади у продуктах харчування;
  • передачі земельних ділянок у користування чи оренду КП «РТЗБ»;
  • інвентаризацію ресурсів та можливостей щоб забезпечити вирощення, збір, переробку та зберігання на території громади продуктів харчування ;
  • придбання необхідних матеріалів, техніки, інвентаря, обладнання для вирощування, збереження та збуту вирощеної  продукції;
  • консультаційну підтримку населення.

       У порівнянні з попередніми, третій варіант є оптимальним, оскільки дозволить комплексно підійти до вирішення наявної проблеми, забезпечить ефективне використання потенціалу територіальної громади, дозволить задовольнити власні потреби в продуктах харчування, сприятиме створенню певного місцевого продовольчого резерву та дасть змогу надати важливу підтримку у продовольчому забезпеченні ЗСУ, а також інших громад.

       Кожне селянське домогосподарство, кожна сім’я внутрішньо переміщених осіб, яка переселилась у села, кожна міська сім’я, яка має дачу чи город, кожен клаптик  комунальної землі Коломийської міської територіальної громади, а також землі агровиробників мають бути залучені до процесу самозабезпечення харчовими продуктами.


ОБСЯГИ І ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ

       Фінансування орієнтовних заходів, передбачених Програмою (додаток 2) здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету в межах затверджених бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період, обласного бюджету, державного бюджету (субвенцій, дотацій), безповоротної фінансової та матеріальної допомоги, благодійних внесків фізичних та юридичних осіб, а також за рахунок коштів інших джерел, не заборонених законодавством України.

Ризики - неможливості фінансування запланованих заходів програми, такі як: дефіцит державного бюджету, відсутність додаткових коштів для надання

субвенції, недоотримання коштів місцевого бюджету, тощо.

Фінансування з державного та обласного бюджету можливе при затвердженні Кабінетом Міністрів рішення про порядок надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на забезпечення нагальних потреб в продуктах харчування, в тому числі сільськогосподарського призначення в умовах воєнного стану.

       

КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

       Питання комплексу заходів щодо продовольчої безпеки жителів Коломийської міської територіальної громади  належать до компетенції голови міста та його заступників, управління економіки міської ради, управління земельних відносин та майнових ресурсів міської ради, старост старостинських округів. Також на них покладається взаємодія з центральною владою, обласною і районною військовими адміністраціями, зарубіжними партнерами та громадами-побратимами за кордоном і в Україні, а також 1 раз на рік  звітування перед громадою і партнерами про хід її реалізації.

Враховуючи важливість даного питання в особливих умовах воєнного стану, необхідності повноцінної мобілізації земельних, матеріальних і людських ресурсів розпорядженням міського голови буде створено робочу групу. Її основна функція – проведення якісного аналізу потреб та можливостей, а також взаємодія з індивідуальними домогосподарствами, організація інформаційних та консультаційних заходів для забезпечення польових робіт, збору та збереження вирощеного врожаю.

       Важливою є співпраця з КП «РТЗБ», яке плануємо залучити для виконання поставлених завдань, та місцевими підприємцями.

Визначення ефективності здійснюватиметься на основі отриманих результатів з урахуванням організаційних, матеріальних, фінансових, інших витрат та рівня досягнення запланованого (додаток 3).



Начальник управління

економіки міської ради                                                                                    Володимир АНДРЕЙЧЕНКО


Додаток 1

до програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської

міської територіальної громади харчовими продуктами

«Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки


Таблиця для розрахунку рекомендованого обсягу виробництва (придбання)
необхідної кількості харчових продуктів відповідно до потреби жителів громади

Назва продукту

Од. виміру

Норма споживання на одну особу

Потреба громади на рік

Обсяг реалізованих харчових продуктів закладами торгівлі в 2021 році

Рівень покриття потреби через придбання продовольства в мережі торгівлі в 2021році

Рекомендований обсяг харчових продуктів власного виробництва на 2022 рік

1

2

3

4

5

6

7

М`ясо

кг

53,8

4406812

3930876

89,20

475935,7

Молоко і молокопродукти

кг

201,9

16537831

12486062

75,50

4051769

Яйця

шт.

278

22771258

16691332

73,30

6079926

Хлібобулочні вироби, макарони, крупи

кг

96,6

7912603

7319157

92,50

593445,2

Овочі різні у тому числі:

кг

164

13433404

10128787

75,40

3304617

Картопля

кг

123

10075053

6266683

62,20

3808370

Цибуля на ріпку

кг

11,6

950167,6

790539,4

83,20

159628,2

Цибуля зелена

кг

2,4

196586,4

163559,9

83,20

33026,52

Капуста білокачанна

кг

29

2375419

2130751

89,70

244668,2

Капуста цвітна

кг

4,2

344026,2

308591,5

89,70

35434,7

Морква

кг

9

737199

621458,8

84,30

115740,2

Помідори

кг

39

3194529

2954939

92,50

239589,7

Огірок

кг

10

819110

706891,9

86,30

112218,1

Буряк столовий

кг

10

819110

697062,6

85,10

122047,4

Часник

кг

0,8

65528,8

53864,67

82,20

11664,13

Кабачки і патисони

кг

3,2

262115,2

229875

87,70

32240,17

Редиска і редька

кг

3,6

294879,6

258904,3

87,80

35975,31

Перець

кг

2,8

229350,8

223846,4

97,60

5504,419

Баклажан

кг

2,8

229350,8

211002,7

92,00

18348,06

Фрукти, ягоди

кг

56,5

4627972

3841216

83,00

786755,2

Цукор

кг

27,8

2277126

2247523

98,70

29602,64

Олія

кг

12,3

1007505

1005490

99,80

2015,011

                                                                                                                                           

Додаток 2

до програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської

міської територіальної громади харчовими продуктами

«Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки


Орієнтовний перелік заходів, обсяги та джерела фінансування

Програми самозабезпечення харчовими продуктами “Сади Перемоги” на 2022 – 2024 роки”

                                                                                                                                                                                                                                                                                                             тис. грн

№ з/п

Найменування заходу

Виконавець

Термін виконання

Орієнтовні обсяги фінансування1

(тис. грн.)

Роки

Всього

джерела фінансування

державний бюджет

обласний бюджет

бюджет ТГ

інші джерела

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Завдання 1.        Координація впровадження Програми «Сади перемоги»

1.1.

Створення робочої групи з впровадження Програми «Сади перемоги»

Управління економіки міської ради

червень
2022

2022-

2024 в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

1.2.

Розробка документів для впровадження Програми «Сади перемоги»

Управління економіки міської ради

червень 2022

2022-

2024 в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

1.3.

Координація старостами впровадження Програми «Сади перемоги» у старостинських округах (наприклад, залучення техніки для оранки тим, хто не в змозі, формування мінімально необхідного  обладнання тощо)

Старости старостинських округів

постійно

2022-

2024 в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

1.4.

Залучення закладів освіти, охорони здоров’я та КП «РТЗБ» до впровадження Програми «Сади перемоги»

Управління економіки міської ради, управління освіти, відділ охорони здоров’я міської ради

постійно

2022-

2024 в т.ч.

15,0

3,0

3,0

3,0

6,0

2022

5,0

1,0

1,0

1,0

2,0

2023

5,0

1,0

1,0

1,0

2,0

2024

5,0

1,0

1,0

1,0

2,0

Завдання 2.        Визначення реальних даних щодо потреб домогосподарств
в харчових продуктах та можливостей громади щодо їх вирощення, зберігання та реалізації

2.1.

Проведення оцінки кількості жителів у громаді (постійних, ВПО та тих, хто приїхав у громаду з інших місць)

Управління економіки міської ради

постійно

2022-

2024 в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

2.2.

Інвентаризація земель (визначення земельних ділянок, у т.ч. комунальних, що використовуються чи можуть бути використаними для розширення площ вирощування сільськогосподарської продукції та розроблення технічної документації на них)

Управління земельних відносин та майнових ресурсів

постійно

2022-

2024 в т.ч.

597,0

100,0*

100,0*

48,0*

349,0

2022

199,0

37,0*

37,0*

16,0*

109,0

2023

199,0

42,0*

41,0*

16,0*

100,0

2024

199,0

21,0*

22,0*

16,0*

140,0

2.3.

Визначення потреби індивідуальних домогосподарств  та КП «РТЗБ» у насінні, техніці, інвентарі, обладнанні, добривах, кормах для збільшення обсягів вирощування сільськогосподарської продукції

Старости старостинських округів, КП «РТЗБ»

Червень-липень 2022

2022-

2024 в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

2.4.

Відведення земельних ділянок для облаштування міні-ринків для збуту вирощеної продукції і недопущення поширення стихійної торгівлі у невстановлених місцях

Управління земельних відносин та майнових ресурсів

Червень-липень 2022

2022-2021 в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

Завдання 3.        Забезпечення процесу вирощення, збирання та  зберігання продукції для задоволення потреб в харчуванні.

3.1.

Проведення інформаційно-комунікаційні роботи: інформування, донесення інформації через різні канали комунікації, соціальні мережі, сходи селян тощо.

Управління комунікацій та інформаційних технологій міської ради, старости старостинських округів

постійно

2022-2024

в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

3.2.

Придбання необхідного обладнання та техніки для вирощення с/г продукції та проведення робіт по розлісненню додаткових територій (наприклад):

-Міні-трактор

-Картоплекопач двох рядний  Картоплесаджалка 2-х рядна

-Культиватор

-Плуг 2-х корпусний

-Розкидач мінеральних добрив 500 л.

-Лущільник дисковий навісний

-грунтофреза

-мульчер,

- ротоватор

Управління бухгалтерського обліку та закупівель, КП «РТЗБ»

Червень-листопад постійно

2022-2024

в т.ч.

6 694,0

1 100,0*

994,0*

100,0

4 500,0

2022

4 600,0

850,0*

650,0*

50,0

3 050,0

2023

1 400,0

175,0*

150,0*

25,0

1 050,0

2024

694,0

75,0*

194,0*

25,0

400,0

3.3.

Забезпечення паливно-мастильними матеріалами сільськогосподарської техніки  яка обробляє земельні ділянки на території громади

Управління бухгалтерського обліку та закупівель, КП «РТЗБ»

червень-листопад

постійно

2022-2024

в т.ч.

3000,0

750,0*

750,0*

250,0

1 250,0

2022

600,0

150,0*

150,0*

50,0

250,0

2023

1 200,0

300,0*

300,0*

100,0

500,0

2024

1 200,0

300,0*

300,0*

100,0

500,0

3.4.

Закупівля насіння для потреб жителів громади (насіння картоплі, цибулі, буряка, квасолі, моркви, гороху, огірків, кабачків, гарбузів тощо)

Управління бухгалтерського обліку та закупівель, КП «РТЗБ»

червень -вересень

постійно

2022-2024

в т.ч.

534,0

105,0*

45,0*

9,0

375,0

2022

108,0

15,0*

15,0*

3,0

75,0

2023

213,0

45,0*

15,0*

3,0

150,0

2024

213,0

45,0*

15,0*

3,0

150,0

3.5.

Проведення біологічних, агротехнічних та агрохімічних заходів по знищенню борщівника Сосновського, придбання міндобрива, засобів захисту рослин (цибуля, картопля, горох, огірки, кабачки, гарбуз, буряк, квасоля)

Управління бухгалтерського обліку та закупівель, КП «РТЗБ»

травень-вересень,

постійно

2022-2024

в т.ч.

564,0

135,0*

45,0*

9,0

375,0

2022

108,0

15,0*

15,0*

3,0

75,0

2023

228,0

60,0*

15,0*

3,0

150,0

2024

228,0

60,0*

15,0*

3,0

150,0

3.6.

Придбання поголів’я молодняку, кормів і добавок

Управління бухгалтерського обліку та закупівель, КП «РТЗБ»

травень-вересень,

постійно

2022-2024

в т.ч.

1 870,0

700,0*

240,0*

30,0

900,0

2022

390,0

100,0*

80,0*

10,0

200,0

2023

740,0

300,0*

80,0*

10,0

350,0

2024

740,0

300,0*

80,0*

10,0

350,0

3.7.

Закупівля  бджолосімей  (з племінних пасік), закупівля карпатської племінної матки та ліків для бджіл, надання підтримки у створенні демонстраційної пасіки

Управління бухгалтерського обліку та закупівель, ГО "Товариство бджолярів Коломийщини»

червень – листопад постійно

2022-2024

в т.ч.

264,0

90,0*

45,0*

9,0

120,0

2022

88,0

30,0*

15,0*

3,0

40,0

2023

88,0

30,0*

15,0*

3,0

40,0

2024

88,0

30,0*

15,0*

3,0

40,0

3.8.

Налагодження (звернення, листи про підтримку) взаємодії із місцевими і зарубіжними партнерами (громадами, містами-побратимами, проектами МТД) для отримання необхідних матеріальних ресурсів, техніки, обладнання, посівного матеріалу, консультаційних послуг.

Управління економіки, КП «РТЗБ»

червень листопад 2022

2022-2024

в т.ч.

15,0

х

х

3,0

12,0

2022

5,0

х

х

1,0

4,0

2023

5,0

х

х

1,0

4,0

2024

5,0

х

х

1,0

4,0

3.9.

Закупівля та встановлення необхідних матеріалів, обладнання, устаткування для  підготовки приміщення щодо зберігання с/г продукції, наприклад, ангар сільськогосподарського, промислового, складського призначення з системою активної вентиляції, кондиціонування повітря

Управління бухгалтерського обліку та закупівель, КП «РТЗБ»

липень– листопад 2022

2022-2024

в т.ч.

7 000,0

1 000,0*

1 000,0*

300,0

4 700,0

2022

5 600,0

800,0*

800,0*

200,0

3 800,0

2023

700,0

100,0*

100,0*

50,0

450,0

2024

700,0

100,0*

100,0*

50,0

450,0

Завдання 4. Формування місцевого продовольчого резерву, а також реалізація надлишків сільськогосподарської продукції.

4.1.

Облаштування міні-ринків в різних районах міста для збуту вирощеної домогосподарствами с/г продукції для недопущення виникнення стихійної торгівлі в невстановлених місцях

Управління економіки

Липень-жовтень 2022

2022-2024

в т.ч.

400,0

50,0*

50,0*

50,0

250,0

2022

400,0

50,0*

50,0*

50,0

250,0

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

4.2.

Розроблення Порядку використання місцевого резервного фонду харчових продуктів, насіння, створення наборів для благодійної допомоги та потреб ЗСУ

Управління економіки, КП «РТЗБ»

Серпень-вересень

2022

2022-2024

в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х

4.3.

Формування та розподіл місцевого резервного фонду харчових продуктів, насіння, створення наборів для благодійної допомоги та потреб ЗСУ

КП «РТЗБ»

вересень- грудень постійно

2022-2024

в т.ч.

105,0

15,0*

15,0*

15,0

60,0

2022

35,0

5,0*

5,0*

5,0

20,0

2023

35,0

5,0*

5,0*

5,0

20,0

2024

35,0

5,0*

5,0*

5,0

20,0

4.4.

Інформування домогосподарств та СПД  про можливості підтримки підприємницької діяльності в агросфері (державна, місцева, донорська та інше)

Управління економіки, Управління комунікацій та інформаційних технологій міської ради,

2022 – 2024

2022-2024

в т.ч.

х

х

х

х

х

2022

х

х

х

х

х

2023

х

х

х

х

х

2024

х

х

х

х

х


ВСЬОГО



2022-

2024

в т.ч.

21 058,0

4 048,0*

3 287,0*

826,0

12 897,0



2022

12 138,0

2053,0*

1818,0*

392,0

7 875,0



2023

4 813,0

1058,0*

722,0*

217,0

2 816,0



2024

4 107,0

937,0*

747,0*

217,0

2 206,0

*- фінансування з державного та обласного бюджету можливе при затвердженні Кабінетом Міністрів рішення про порядок надання з державного бюджету місцевим бюджетам субвенції на забезпечення нагальних потреб в продуктах харчування, в тому числі сільськогосподарського призначення в умовах воєнного стану.



Додаток 3

до програми «Підтримка самозабезпечення Коломийської

міської територіальної громади харчовими продуктами

«Сади Перемоги» на 2022 – 2024 роки



РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ ПРОГРАМИ

ЗАВДАННЯ/ЗАХОДИ

ПОКАЗНИКИ

Кожне домогосподарство територіальної громади має  достатню кількість харчових продуктів в 2022-2024 роках

частка домогосподарств територіальної громади, які мають достатню кількість харчових продуктів в 2022-2024 роках (за роками), %

рівень виконання Програми «Сади перемоги», %

1. Скоординована робота для впровадження Програми самозабезпечення харчовими продуктами

частка земель комунальної власності с/г призначення, які залучені в Програму «Сади перемоги»

площа земельних ділянок комунальної власності, які використовуються для вирощування/виробництва харчових продуктів, м2

частка старостинських округів, залучених до реалізації програми, %

рівень самозабезпечення потреб громади відповідно до зібраних даних (за даними/видами потреб), %

% залучених комунальних установ  (зокрема заклади освіти та охорони здоров’я) до впровадження Програми «Сади перемоги»

2. Самозабезпечення громади здійснюється на основі реальних даних щодо потреб домогосподарств в харчових продуктах та можливостей громади щодо їх вирощення, переробки, зберігання та реалізації

частка земель громади, охоплених інвентаризацією, %

частка домогосподарств, які вирощують, збирають, переробляють, зберігають

продукцію для задоволення потреб в харчуванні, %

кількість домогосподарств, які долучені до реалізації програми, од.

частка домогосподарств, які долучились до створення продовольчого резервного фонду

3. Домогосподарства та КП «РТЗБ» вирощують, збирають, переробляють, зберігають продукцію для задоволення потреб в харчуванні та формування місцевого резервного фонду

% домогосподарств, з якими проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу

%  забезпечення домогосподарств та КП «РТЗБ» необхідними матеріалами, технікою та обладнанням для вирощування харчової продукції  (за видами техніки, за видами діяльності)

Обсяг місцевого продовольчого резерву (за видами харчових продуктів), кг


% домогосподарств, які реалізували залишки с/г продукції через заготівельно-збутову діяльність




     Начальник управління економіки міської ради                        Володимир АНДРЕЙЧЕНКО




2011-2024 © Всі права застережено.