НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Вівторок, 14 травня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження статуту Корницького ліцею Коломийської..."  № 1874-28/2022-28 від 24.02.2022р. 
Документ №1874-28/2022 від 24.02.2022р. Внесено зміни в інший нормативний акт
        

 
Повязані документи

Рішення міської ради  Про зміну засновника, перейменування закладів освіти Коломийської територіальної громади та затвердження їх статутів у новій редакції
Рішення міської ради  №110-4/2020 від 24.12.2020р. Внесено зміни

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

28.02.2022



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(28  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 24.02.2022р.  № 1874-28/2022-28
 


Про затвердження статуту Корницького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області в новій редакції



Керуючись законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада


в и р і ш и л а:


1. Затвердити статут Корницького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області в новій редакції (додається).

2. Керівнику Корницького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області (Світлана УГОРСЬКА) здійснити заходи з реєстрації статуту у встановленому законодавством порядку.

3. Визнати таким, що втратив чинність абзац 1 пункт 3 рішення міської ради від 24.12.2020р. №110-4/2020 «Про зміну засновника, перейменування закладів освіти Коломийської територіальної громади та затвердження їх статутів у новій редакції».

4. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Володимира МЕЛЬНИЧУКА.

5. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту, охорони здоров'я, гендерної політики, депутатської діяльності, етики, регламенту, захисту прав людини та правопорядку (Ростислав ПЕТРУНЯК).





Міський голова                                                                         Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ



ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 24.02.2022 р. № 1874-28/2022

міський голова

________ Богдан Станіславський










СТАТУТ

КОРНИЦЬКОГО ЛІЦЕЮ

КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(НОВА РЕДАКЦІЯ)














Коломия 2022



І. Загальні положення


1.1. Корницький ліцей Коломийської міської ради Івано-Франківської області є правонаступником всіх майнових прав та обов’язків Корницького ліцею Коломийської районної ради Івано-Франківської області та знаходиться у комунальній власності територіальної громади міста Коломиї.

1.2. Повна назва закладу: Корницький ліцей Коломийської міської ради Івано-Франківської області.

Скорочена назва: Корницький ліцей.

1.3. Юридична адреса Корницького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області:

вул. Перемоги,14,

село Корнич,

Коломийський район,

Івано-Франківська область,

78215,

тел. 0955037240

електронна пошта: kornytskyy.litsey@gmail.com

1.4. Засновником закладу є Коломийська міська рада Івано-Франківської області (далі – засновник).

1.5.  Корницький ліцей Коломийської міської ради Івано-Франківської області (далі – заклад) є юридичною особою, неприбутковим закладом освіти, має гербову печатку, печатку, штампи, бланк, ідентифікаційний номер, а також може мати самостійне ведення бухгалтерського обліку, самостійний баланс, рахунки в банківських установах та Держказначействі.

1.6. Основним видом діяльності закладу є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти.

  Корницький ліцей є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти та провадить освітню діяльність відповідно до ліцензії (ліцензій).

Заклад може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Освітній процес у закладі може здійснюватися за груповою, індивідуальною, екстернатною, сімейною (домашньою) формами навчання, за потребою організовується двозмінне навчання, педагогічний патронаж, дистанційне навчання, інклюзивне навчання.

Зміни до Статуту розробляються керівником закладу та затверджуються рішенням засновника.

1.7. Заклад має такі структурні підрозділи:

  • початкову школу;
  • гімназію.

            1.8.  Головною метою закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти.

1.9.    Головними завданнями закладу є:

-  виховання громадянина України;

- формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;

-  виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-   виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-   виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів.

1.10.  Заклад:

-  реалізує положення Конституції України та законодавства в галузі освіти ;

- задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті повної загальної середньої освіти;

-  забезпечує єдність навчання і виховання;

-  формує освітню (освітні) програму (програми);

-  створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;

- забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

-  охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників;

-  формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;

-  забезпечує добір і розстановку кадрів;

-  планує власну діяльність та формує власну стратегію розвитку;

-  встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;

-  додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;

-  видає документи про освіту встановленого зразка;

1.11.  Принципами освітньої діяльності закладу є:

-  людиноцентризм;

-  верховенство права;

-  забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

-  розвиток інклюзивного освітнього середовища з врахуванням доступності і наближеності до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;

-  забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

-  науковий характер освіти;

-  різноманітність освіти;

-  цілісність і наступність системи освіти;

-  прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

-  відповідальність і підзвітність перед суспільством;

-  інтеграція з ринком праці;

- нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

-  свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми,  інших суб’єктів освітньої діяльності;

-  академічна доброчесність;

-  академічна свобода;

-  фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія закладу у межах, визначених законом;

-  гуманізм;

-  демократизм;

-  єдність навчання, виховання та розвитку;

-  виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

- формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

-  формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

-  формування громадянської культури та культури демократії;

- формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

-  невтручання політичних партій в освітній процес;

-  невтручання релігійних організацій в освітній процес;

-  різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;

-  державно-громадське управління;

-  державно-громадське партнерство;

-  сприяння навчанню впродовж життя;

-  інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;

-  нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;

-  доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою.

Освіта в закладі будується за принципом рівних можливостей для всіх.

1.12. Мовою освітнього процесу в закладі є державна мова та запроваджено наступні профілі навчання:

- історичний;

- українська філологія.

         1.13. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України законодавством в галузі освіти, цим Статутом.

         1.14. Заклад освіти самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та цим Статутом.

         1.15. Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання Державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни;

- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

    1. . Автономія закладу визначається його правом:

-  брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

-  налагоджувати внутрішню систему забезпечення якості освіти;

-  проходити в установленому порядку громадський нагляд (контроль);

-  самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

-  самостійно формувати освітню (освітні) програму (програми);

- на основі освітньої (освітніх) програми (програм) розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

-  планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку;

- спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

-  використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, учнів, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному законодавством;

-  розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

-  отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування;

-   залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством;

-  розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;

-  упроваджувати експериментальні програми;

-  самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

-  користуватись пільгами, передбаченими державою;

-  брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

-  здавати в оренду майно і приміщення, які тимчасово не використовуються в освітньому процесі у порядку, визначеному законодавством;

- надавати оплачувані освітні послуги відповідно до порядку, визначеного законодавством;

-  здійснювати інші дії, що не суперечать законодавству.

1.17. У закладі можуть створюватись та функціонувати:

- структурні підрозділи;

- методичні об’єднання педагогічних працівників;

- психологічна служба.

1.18. Медичне обслуговування учнів здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу або штату закладів охорони здоров’я згідно законодавства.

1.19.    Заклад забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів.

1.20. Відповідальність за організацію харчування учнів у закладі, додержання в ньому санітарно-гігієнічних і санітарно-епідемічних правил і норм покладається на засновника, керівника закладу. Норми та порядок організації харчування учнів у закладі встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів покладається на органи охорони здоров’я.

1.21. Взаємовідносини закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.22. Заклад може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку його освітнього процесу.

1.23. Заклад освіти є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.

1.24. Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів закладу освіти та інших пов’язаних з ними осіб.

1.25. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.

1.26. У разі припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів, що залишились здійснюється одній або кільком неприбутковим організаціям, які визначені власником або зараховуються до доходу бюджету.


ІІ. Організація освітнього процесу


2.1. Заклад провадить освітню діяльність на певному рівні загальної середньої освіти, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.

2.2. Заклад планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи схвалюються педагогічною радою закладу та затверджуються керівником.

2.3. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується керівником.

   На основі освітньої програми заклад складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.4. Освітній процес у закладі здійснюється відповідно до освітніх програм, розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного законодавством.

2.5.  Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

2.6.  Заклад працює за  навчальними  програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання  відповідно до Державних стандартів, вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.7.   Заклад  обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до законодавства в галузі освіти та Статуту з урахуванням  специфіки  Закладу,  профілю  та  інших  особливостей  організації освітнього процесу.

2.8. Заклад створює умови для досягнення учнями результатів навчання та виконання Державних стандартів початкової, базової і профільної загальної середньої освіти.

2.9. Наповнюваність класів закладу встановлюється згідно чинного законодавства.

2.10. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі здійснюється згідно законодавства. При цьому за рішенням засновника для поділу класів на групи з вивчення окремих предметів може встановлюватися менша наповнюваність класів, груп.

2.11. Заклад створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.

Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

2.12.За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника у закладі функціонують групи подовженого дня.

2.13. Зарахування учнів до закладу проводиться наказом директора, який видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу) згідно законодавства.

2.14. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів здійснюється згідно чинного законодавства.

2.15. Навчальний рік у закладі розпочинається та закінчується у відповідності до чинного законодавства.

Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

2.16. Тривалість уроків у закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-11 (12) класах – 45 хвилин. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

Різниця в часі навчальних годин 1-4 класів  компенсується відповідно до порядку, визначеного законодавством.

Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) – 20 хвилин.

2.17. Режим роботи закладу визначається на основі відповідних нормативно-правових актів. Розклад уроків складається відповідно до навчальних планів закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується його директором.

2.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

2.19. Окрім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні, курси за вибором та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.20. Результати навчання учнів на кожному рівні освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка здійснюється відповідно до чинного законодавства.

2.21. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту та способу здійснює заклад.

2.22.  Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.23.Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.24.  Оцінювання рівня досягнень учнів здійснюється вербально та за 12 бальною системою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.25. За результатами навчання учням або випускникам видається відповідний документ згідно чинного законодавства.

2.26.   Система забезпечення якості освіти в закладі може включати:

-  стратегію та процедури забезпечення якості освіти;

-  систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

-  оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання учнів;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників;

- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;

-  забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління;

-  створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- інші процедури та заходи, що визначаються законами або документами закладу.

         2.27. Учасники освітнього процесу закладу зобов’язані дотримуватись академічної доброчесності.

         2.28. Заклад має право ініціювати акредитацію освітньої (освітніх) програми (програм) відповідно до законодавства.

2.29. Виховання учнів (вихованців) у закладі здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції, законах та інших нормативно-правових актах України.

2.30. У закладі забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

2.31.  Примусове залучення учнів (вихованців) закладу до вступу в будь-які об'єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

2.32. Дисципліна в закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.


ІІІ. Учасники освітнього процесу


3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі є:

-  учні (вихованці);

-  керівники;

-  педагогічні працівники, бібліотекарі, керівники гуртків;

-  інші спеціалісти;

-  батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються законодавством в галузі освіти, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку.

3.3.  Учні мають право на:

-  навчання впродовж життя та академічну мобільність;

-  індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих закладом освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

-  якісні освітні послуги;

-  справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

-  відзначення успіхів у своїй діяльності;

-  свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-  безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

-  повагу людської гідності;

-  захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

-  користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;

-  доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;

-  трудову діяльність у позанавчальний час;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом;

-  інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.4. Учні зобов’язані:

-  виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

-  без поважних причин не пропускати та не запізнюватись на уроки;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

3.5.Учні залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.6. Діти з особливими освітніми потребами забезпечуються допоміжними засобами для навчання в закладі у порядку встановленому законодавства в галузі освіти.

3.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладі.

3.8. Педагогічні працівники мають право на:

-  академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

-  педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

-  користування інфраструктурою закладу в установленому порядку;

-  підвищення кваліфікації, перепідготовку;

-  вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

-  доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

-  відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

-  справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

-  захист професійної честі та гідності;

-  індивідуальну освітню діяльність за межами закладу;

- творчу відпустку терміном до одного року, не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

-  безпечні і нешкідливі умови праці;

-  подовжену оплачувану відпустку;

-  участь у громадському самоврядуванні закладу;

-  участь у роботі колегіальних органів управління закладу.

3.9.   Педагогічні працівники зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

-  сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

-  дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;

-  дотримуватися педагогічної етики;

-  поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

-  настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-  формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища України;

-  формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

-  захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу, виконувати свої посадові обов’язки;

- щорічно підвищувати кваліфікацію відповідно до законодавства в галузі освіти;

-  атестуватися, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

       3.10. Розподіл педагогічного навантаження педагогічних працівників у закладі освіти затверджується його керівником. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

       3.11. Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, спортивними залами, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

3.12. Навантаження педагогічних працівників встановлюється у порядку визначеному чинним законодавством.

3.13. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.

3.14. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається законодавством в галузі освіти.

3.15. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

3.16. Права і обов'язки інших працівників регулюються трудовим законодавством, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку.

3.17. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

-  вибирати заклад та форми навчання для неповнолітніх дітей;

-  приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності;

-  обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;

-  звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;

-  захищати законні інтереси дітей.

-  брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу.

3.18. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття учнями повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

-  виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-  сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-  дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

-  формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-  настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-  формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати її суверенітет і територіальну цілісність;

-  виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

-  дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

-  забезпечити дитину учнівською формою та навчальним приладдям відповідно до чинних вимог;

-  відшкодовувати збитки, завдані їхніми дітьми;

-  інші права та обов’язки батьків і осіб, які їх замінюють, визначаються законодавством в галузі освіти.

3.19. У разі невиконання батьками та  особами,  які  їх  замінюють, обов'язків,  передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких  осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.20. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися  стягнення  відповідно до законодавства.


ІV. Управління закладом


4.1. Управління закладом здійснюють:

-  засновник  або уповноважений ним орган;

-  директор;

-  педагогічна рада;

-  піклувальна рада;

-  інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, законодавством в галузі освіти та іншими нормативно-правовими актами.

4.2. Керівництво закладом здійснює директор, повноваження якого визначаються законодавством в галузі освіти.

4.3. Директор закладу загальної середньої освіти призначається на посаду начальником управління освіти Коломийської міської ради за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс, затвердженого засновником, та укладає з ним строковий трудовий договір.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

4.4.  Директор:

4.4.1. Здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу його діяльність.

4.4.2.  Є представником закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та Статутом.

4.4.3.   У межах наданих йому повноважень:

-   організовує діяльність закладу;

-   вирішує питання фінансово-господарської діяльності;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм; функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу;

-  сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу;

-  сприяє здоровому способу життя учнів та працівників;

-  здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та Статутом.

4.5.  Педагогічна рада є колегіальним органом управління закладу.

4.6. Усі педагогічні працівники мають брати участь у засіданнях педагогічної ради. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менше як чотири рази на рік.

4.7.  Педагогічна рада закладу:

-  планує роботу;

-  схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

-  формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- відповідальності учнів, працівників та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

-  приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-   ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників та інших учасників освітнього процесу;

-  має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та проведення громадського нагляду (контролю);

- розглядає інші питання, відповідно до законодавством в галузі освіти та/або цим Статутом віднесені до її повноважень.

4.8. Рішення педагогічної ради закладу вводяться в дію наказами директора.

4.9. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликається не менш як один раз на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:

- працівники закладу освіти – зборами трудового колективу;

- здобувачів освіти – класними зборами;

- батьків – класними батьківськими зборами.

       Кожна категорія по 10 делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

       Загальні збори (конференція) закладу освіти:

- заслуховують звіт директора закладу освіти;

- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

- приймають рішення про стимулювання праці директора та інших працівників закладів освіти.

4.10. При закладі за рішенням засновника може створюватися і діяти піклувальна рада. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами ліцею.

4.11.        Піклувальна рада закладу сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії ліцею з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.12.        Члени наглядової (піклувальної) ради закладу мають право брати участь у роботі колегіальних органів ліцею з правом дорадчого голосу.

До складу наглядової (піклувальної) ради закладу не можуть входити здобувачі освіти та працівники ліцею.

4.13.        Піклувальна рада має право:

-  брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу та контролювати її виконання;

-  сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

-  аналізувати та оцінювати діяльність закладу та його керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу;

- вносити засновнику закладу подання про заохочення або відкликання керівника закладу з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу.

          4.14.  У закладі можуть функціонувати методична (науково-методична) рада, методичні об’єднання, творчі (динамічні) групи, Школа молодого вчителя тощо, що охоплюють спеціалістів певного професійного спрямування.


V. Прозорість та інформаційна відкритість закладу


5.1.  Заклад формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює на своєму веб-сайті таку інформацію:

-  Статут;

-  ліцензії на провадження освітньої діяльності;

-  сертифікати про акредитацію освітніх програм;

-  структуру та органи управління;

-  кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;

- освітні програми та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

-  територію обслуговування;

-  ліцензований обсяг та фактичну кількість осіб, які навчаються у закладі;

-  мову освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

-  матеріально-технічне забезпечення;

-  результати моніторингу якості освіти;

-  річний звіт про діяльність закладу;

-  правила конкурсного прийому учнів;

-  умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

-  перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу або на вимогу законодавства.

5.2. Заклад зобов’язаний оприлюднювати на веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.

Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення закладом, може визначатися спеціальними законами.



VІ. Матеріально-технічна база


6.1. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладу перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Коломиї і закріплено за ним на правах оперативного управління.

Заклад, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

Вимоги до матеріально-технічної бази закладу визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

6.2. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.

6.3. Держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними), посібниками всіх учнів та педагогічних працівників у порядку, встановленому законодавством.

6.4. Заклад користується земельною ділянкою у відповідності до законодавства.


VІІ. Фінансово-господарська діяльність


7.1. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України, законодавства в галузі освіти та інших нормативно-правових актів.

7.2.  Утримання та розвиток матеріально-технічної бази фінансуються за рахунок коштів засновника та інших джерел фінансування.

7.3. Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

Засновник має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Питання оплати додаткових освітніх послуг у закладі регулюється законодавством.

7.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку визначається директором відповідно до законодавства. Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом або через централізовану бухгалтерію управління освіти Коломийської міської ради.

7.5. Фінансово-господарська діяльність здійснюється на основі кошторису закладу.

7.6.    Джерелами фінансування закладу відповідно до законодавства є:

-  державний бюджет;

-  місцевий бюджет;

-  плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

-  доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;

-  гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

-  добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

-  інші джерела, не заборонені законодавством.

7.7. Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані закладом за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом.

Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять до закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна закладу, використовуються виключно на зміцнення матеріально-технічної бази.

У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування закладу не зменшуються.

7.8.   Заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

7.9.  Штатний розпис закладу затверджується директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної влади у сфері освіти.

7.10. За наявності додаткових коштів на фінансування закладу можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.

7.11. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) засновника додатково можуть виділятися бюджетні кошти на поділ класів на групи з окремих предметів, факультативи, консультації, індивідуальне, інклюзивне навчання та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.

7.12. Для забезпечення ефективного управління освітнім процесом і проведення науково-методичної роботи (за наявності бюджетних та додаткових коштів) можуть бути введені додаткові посади за погодженням органів місцевого самоврядування.


VІІІ. Міжнародне співробітництво


8.1. Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

8.2. Заклад, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.


ІХ. Нагляд за діяльністю закладу


9.1. Інституційний аудит закладу є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Інтитуційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради закладу.

9.2. Громадський нагляд (контроль) закладу здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до законодавства в галузі освіти.

       9.3. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

       9.4. Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

       9.5.  Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа:

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

- здійснює контроль за недопущенням  привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.


Х. Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу

10.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу приймає його засновник. Заклад створюється відповідно до ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.

10.2.  У разі реорганізації чи ліквідації закладу засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

10.3. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

10.4.  У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів загальної середньої освіти.




2011-2024 © Всі права застережено.