НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Четвер, 02 травня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про звернення Коломийської міської ради до Президента У..."  № 1514-23/2021-23 від 09.12.2021р. 
Документ №1514-23/2021 від 09.12.2021р. Чинний
        

 
Повязані документи

Пов'язаних документів немає

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

13.12.2021



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(23  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 09.12.2021р.  № 1514-23/2021-23
 

Про звернення Коломийської міської ради до Президента України Володимира Зеленського, Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука


         Відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада


вирішила:

       1. Підтримати звернення Коломийської міської ради до Президента України Володимира Зеленського, Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука щодо належного фінансового забезпечення сфери соціального захисту населення (текст додається).

2. Рішення та текст звернення міської ради надіслати Президенту України Володимиру Зеленському, Прем’єр-міністру України Денису Шмигалю та Голові Верховної Ради України Руслану Стефанчуку.



Міський голова                                                                          Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ


Президенту України

Володимиру ЗЕЛЕНСЬКОМУ


Голові Верховної Ради України

Руслану СТЕФАНЧУКУ


Прем’єр - міністру України

Денису ШМИГАЛЮ


Звернення

щодо належного фінансового забезпечення сфери соціального захисту населення


       Метою реформи децентралізації, яка проводиться в Україні з 2014 року, є формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади для створення і підтримки повноцінного життєвого середовища для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя,  узгодження інтересів держави та територіальних громад.Реформа передбачає відповідальність органів місцевого самоврядування перед жителями – за ефективність своєї роботи, а перед державою – за її законність. Саме тому, ефективний діалог між державою та органами місцевого самоврядування на даному етапі, є надзвичайно важливим.

Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» визначає правовий статус ветеранів війни та забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, зокрема, в частині виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня в розмірі від 5 до 10 мінімальних пенсій за віком, залежно від статусу особи. На даний час, всупереч рішенню Конституційного суду України від 27.02.2020 року у справі
№ 1-247/2018(3393/18), виплата вищевказаної грошової допомоги проводиться в розмірах, які щорічно визначаються Кабінетом Міністрів України та є меншими ніж розміри даної допомоги, що встановлені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Розбіжність в розмірах виплати призвела до масових звернень учасників бойових дій до суду з позовами щодо визнання протиправною бездіяльності місцевих органів соціального захисту населення та стягнення недоплачених сум щорічної разової допомоги.

Відповідно до зразкового рішення Верховного Суду України від 29.09.2020 року у зразковій справі № 440/2722/20 адміністративні суди приймають рішення на користь позивачів, зобов’язуючи місцеві органи соціального захисту населення  виплатити недоплачену суму грошової допомоги з державного бюджету. Невиконання рішень суду в добровільному порядку, призводить також до виплат за рахунок коштів державного бюджету за кожну справу:

  • виконавчого збору в розмірі 24 000 грн;
  • витрат виконавчого провадження в розмірі приблизно 200 грн.

Прийнята Кабінетом Міністрів України відповідно до ч.7 ст.20 Бюджетного Кодексу України постанова від 26.08.2021 року № 902 «Про затвердження порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду у 2021 році» не вирішила дану проблему в повному обсязі, оскільки сума коштів, що виділяється для виконання рішень суду, виплати виконавчого збору та витрат виконавчого провадження є недостатньою. На даний час, на розгляді в судах перебуває 56 справ цієї категорії на загальну суму близько 380 тис. грн та їх кількість щоденно зростає. Враховуючи, що департаментом соціальної політики Коломийської міської в 2021 році виплачено щорічну разову грошову допомогу до 5 травняу розмірі, що встановлений Кабінетом Міністрів України, 3085 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, при їх зверненні до суду з відповідними позовами, загальна сума стягнення за виконавчими документами перевищить 18 756,8 тис грн.У випадку невиконання рішень судів в добровільному порядку, при зверненні громадян до державної виконавчої служби, сума, яка підлягатиме сплатіавтоматично збільшиться. Подальше невиконання рішень судупризведе до накладення державною виконавчою службою арешту на рахунки органу соціального захисту населення до повного погашення зобов’язань.

Також, як представники інтересівКоломийської міської територіальної громади, ми занепокоєні ситуацією щодо покладання на міські громади додаткових витрат пов’язанихз оплатоюза надані соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі та виплатою компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

 Постановами Кабінету Міністрів України від 06 жовтня 2021 року № 1040 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі»та від 23.09.2020 року №859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі» передбачено виплату компенсаційних виплат за рахунок коштів місцевих бюджетів.

На 2021 рік в міському бюджеті передбачено 850 тис. грн на виплату компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. У разі звернення осіб, які отримують щомісячні компенсаційні виплати, призначені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 р. № 832 “Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян» з заявами щодо надання компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, орієнтовна потреба в коштах на 2022 рік становитиме 1800 тис. грн. та, додатково, 900 тис. грн на виплату компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

Без надання додаткових фінансових ресурсів, органи місцевого самоврядування неспроможні самостійно забезпечити виконання норм Закону України «Про соціальні послуги», в частині забезпечення якісної організації надання соціальних послуг в територіальній громаді.

Вважаємо, що з метою організації в кожній громаді якісного надання соціальних послуг та здійснення соціальної роботи, необхідно передбачити в державному бюджеті відповідну субвенцію.

Щодо компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян, то тільки за 10 місяців 2021 рокуз міського бюджетувикористано1 950 тис. грн на компенсацію виплат за пільговий проїзд автомобільним транспортомна міських автобусних маршрутах загального користування та 333 тис. грн на компенсацію виплат за пільговий проїзд залізничним транспортом у приміському сполученні. Прийняття законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пільг з оплати проїзду та деяких інших пільг», що зареєстрований у Верховній Раді України за № 5451 від 11.06.2021, яким пропонується внести зміни до законів України в частині доповнення їх нормою щодо надання пільг у формі грошової компенсації на підставі відповідних рішень органів місцевого самоврядування у визначеному ними порядку та розмірах, на жаль, не полегшить фінансового навантаження на місцеві бюджети.

Одним з найважливіших напрямів діяльності органів місцевого самоврядування залишається реалізація програм соціального захисту учасників антитерористичної операції, зокрема психологічної реабілітації, професійної адаптації, забезпечення санаторно – курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, членів сімей загиблих (померлих), а також забезпечення надання реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю.

Станом на 01.11.2021 року на обліку в органі соціального захисту населення перебуває 618 осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».Кошти виділені з державного бюджету Українипротягом 2021 року на професійну адаптацію, психологічну реабілітацію та санаторно – курортне лікування тільки частково покривають потребу. Хоча, відповідно до статті 11 Закону України „Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” військовослужбовці, учасники бойових дій та прирівняні до них особи, особи, звільнені з військової служби, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції в обов’язковому порядку повинні пройти безоплатну психологічну чи медико-психологічну реабілітацію з відшкодуванням вартості проїзду до центрів такої реабілітації і назад. Враховуючи, що на території Коломийської міської територіальної громади дислокуються дві військові частини, які періодично повертаються на ротацію, виділених сум більш ніж недостатньо. Щодо санаторно – курортного лікування – то в 2021 році на путівки учасникам Революції Гідності, учасникам антитерористичної операції та особам, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях було виділено 680,6 тис. грн при потребі 1426,4 тис. грн.

Не в повному обсязі виділяються також кошти на здійснення реабілітації дітей з інвалідністю, які, як ніхто, потребують додаткових гарантій та підтримки від держави.

Ми, депутати Коломийської міської ради, не можемо стояти осторонь гострих проблем, які хвилюють мешканців нашого краю.

А тому, враховуючи широкий суспільний резонанс, що призводить до зростання соціальної напруги, просимо:

  1. Проводити фінансування щорічної разової грошової допомоги до 5 травня в розмірі встановленому Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
  2. Виділити з Державного бюджету України відповідну субвенцію на забезпечення фінансування фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, та на виплату компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
  3. Передбачити в державному бюджеті України кошти для реалізації програм соціального захисту учасників антитерористичної операції, зокрема психологічної реабілітації, професійної адаптації, забезпечення санаторно – курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, членів сімей загиблих (померлих), а також забезпечення надання реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю відповідно до потреб, що подаються органами соціального захисту.
  4. Відновити надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на відшкодування наданих пільг на оплату послуг зв’язку та пільгового проїзду.



Депутати Коломийської міської ради VIIІ демократичного скликання

Прийнято на 23 сесії міської ради

VIIІ демократичного скликання

9 грудня 2021 року




2011-2024 © Всі права застережено.