НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Неділя, 05 травня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про зміну назви Коломийської дитячої художньої школи ім..."  № 1422-22/2021-22 від 18.11.2021р. 
Документ №1422-22/2021 від 18.11.2021р. Внесено зміни
        

 
Повязані документи

Пов'язаних документів немає

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

22.11.2021



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(22  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 18.11.2021р.  № 1422-22/2021-22
 

Про зміну назви Коломийської дитячої художньої школи імені Ярослава Пстрака  та затвердження статуту комунального закладу “Коломийська художня школа імені Ярослава Пстрака”


З метою забезпечення якісних мистецько-освітніх послуг, відповідно до Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», ст.25, 26, 29 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.21 Закону України “Про культуру”, ст.26 Закону України “Про освіту”, міська рада

в и р і ш и л а:


  1. Змінити назву Коломийської дитячої художньої школи імені Ярослава Пстрака на комунальний заклад “Коломийська художня школа імені Ярослава Пстрака”.
  2. Затвердити статут комунального закладу “Коломийська художня школа імені Ярослава Пстрака” (далі - Статут) (додається)..
  3. Директору  Коломийської дитячої художньої школи імені Ярослава Пстрака Тетяні ЦАПУРАК в установленому законодавством порядку забезпечити державну реєстрацію внесених змін до відомостей про юридичну особу.
  4. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Володимира МЕЛЬНИЧУКА.
  5. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту, охорони здоров'я, гендерної політики, депутатської діяльності, етики, регламенту, захисту прав людини та правопорядку (Ростислав ПЕТРУНЯК).



Міський голова                                                                                 Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ






ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 18.11.2021р. № 1422-22/2021


Міський голова

_______Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ




СТАТУТ

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«КОЛОМИЙСЬКА ХУДОЖНЯ ШКОЛА

ІМЕНІ ЯРОСЛАВА ПСТРАКА »





Коломия 2021





1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ


1.1 Комунальний заклад «Коломийська художня школа імені Ярослава Пстрака» (далі - Школа) є комунальним закладом позашкільної освіти сфери культури і здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, законів України “Про освіту“, “Про позашкільну освіту“, “Про культуру“, інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства культури та інформаційної політики України, рішень Коломийської міської ради, прийнятих у межах їх повноважень, визначених законами України, а також цього Статуту.

1.2. Засновником Школи є Коломийська міська рада (далі – Засновник).

1.3. Школа безпосередньо підпорядкована управлінню культури та туризму Коломийської міської ради (далі – Орган управління). Власником майна Школи є Коломийська міська рада. Юридична адреса Школи: 78203, Івано-Франківська область, Коломийський р-н, м. Коломия, вул. Симона Петлюри, 34.

1.4. Школа заснована на комунальній формі власності та має статус неприбуткового закладу.

1.5. Школа провадить свою діяльність за такими напрямами позашкільної освіти:

1.5.1. Художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва.

1.5.2. Мистецький, який забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.

1.6. Школа організовує освітній процес за освітніми програмами елементарного, середнього (базового) та/або поглибленого підрівнів початкової мистецької освіти та за загальним мистецьким та/або початковим професійним спрямуваннями.

1.6.1. Початкова мистецька освіта може здобуватися одночасно із здобуттям дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а також незалежно від здобуття рівня освіти.

1.6.2. Компетентності, здобуті за освітніми програмами початкової мистецької освіти, можуть враховуватися та визнаватися на відповідному рівні формальної освіти.

1.7. Школа може здійснювати освітню діяльність за освітніми програмами початкової мистецької освіти для осіб з особливими освітніми потребами та інших громадян незалежно від віку відповідно до їхніх потреб і запитів.

1.8. Мова навчання у Школі визначається Конституцією України і відповідно до законодавства України.

1.9. Інституційний аудит та громадська акредитація Школи здійснюються на підставах та у порядку, визначених законодавством України.

1.10. Створення, реорганізація, ліквідація Школи здійснюються відповідно до законодавства України.

1.11. Найменування:

1.11.1. Повне найменування:

1.11.1.1. Українською мовою: Комунальний заклад “Коломийська художня школа імені Ярослава Пстрака”

1.11.1.2. Англійською мовою: Kolomyia Art School named after Yaroslav Pstrak

1.11.2. Скорочене найменування:

1.11.2.1. Українською мовою: Коломийська ХШ ім. Я. Пстрака. 

1.12. Заклад є бюджетною неприбутковою юридичною особою публічного права, функцією якої є діяльність у сфері культури і не має на меті розподіл отриманих доходів (прибутків) для засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.


2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ


2.1. Школа є юридичною особою, діє на підставі статуту, затвердженого Засновником, має самостійний кошторис, самостійний баланс, власну бухгалтерію та інші атрибути юридичної особи.

2.2. Основним видом діяльності Школи є освітня і мистецька діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених освітньою програмою. Як заклад освіти сфери культури Школа також є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу громадян, їхнього художньо-естетичного розвитку.

2.3. Основними функціями Школи є:

2.3.1. Надання початкової мистецької освіти.

2.3.2. Організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня у обраному виді мистецтва.

2.3.3. Створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти.

2.3.4. Популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, віку та сфери зайнятості.

2.3.5. Формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їхнього інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик.

2.3.6. Пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей.

2.3.7. Здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами.

2.3.8. Створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.

2.3.9. Виховання громадянина України способом вивчення та прищеплення поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів.

2.3.10. Здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.

2.4. Школа може визначати додаткові функції, які не суперечать її основному виду діяльності та законодавству України.

2.5. З метою виконання функцій, передбачених пунктом 2.3 цього розділу, у Школі можуть створюватися структурні підрозділи, зокрема й відокремлені (відділення, відділи, класи, зокрема інклюзивні), які забезпечують надання послуг з початкової мистецької освіти за видами мистецтва або різним фахом та філії.

2.6. Відокремлені структурні підрозділи створюються з метою наближення місць навчання до громадян за місцем проживання.

2.6.1. Відокремлений структурний підрозділ створюється за рішенням керівника Школи, погодженим із Органом управління.

2.7. Школа має право:

2.7.1. Самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу.

2.7.2. Здійснювати освітній процес за наскрізними освітніми програмами.

2.7.3. Реалізовувати академічну, кадрову та фінансову автономію у межах законодавства України.

2.7.4. Реалізовувати освітні та мистецькі проекти.

2.7.5. Надавати платні додаткові освітні та інші послуги на договірних засадах.

2.7.6. Реалізовувати власну мистецьку продукцію, виготовлену у майстернях Школи.

2.7.7. Брати участь у грантових програмах та проектах.

2.7.8. Входити до складу освітніх комплексів та інших об'єднань із закладами освіти різних рівнів, освітніх округів за умови збереження статусу юридичної особи та своїх функцій, визначених цим Статутом.

2.7.9. Входити (зокрема через своїх представників) до асоціацій, інших професійних та громадських об'єднань або створювати такі організації.

2.7.10. Бути базою для реалізації практичної підготовки педагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої мистецької освіти відповідно до укладених договорів, а також бути структурним підрозділом закладу спеціалізованої мистецької освіти вищого рівня без статусу юридичної особи.

2.7.11. Бути базою для проведення заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників мистецьких шкіл.

2.7.12. Організовувати роботу своїх структурних підрозділів у приміщеннях інших закладів освіти, підприємств, організацій на підставі укладених договорів.

2.7.13. Здійснювати іншу діяльність, не заборонену законодавством України.

2.8. Школа зобов'язана:

2.8.1. Надавати здобувачам якісні мистецько-освітні послуги, забезпечувати якість початкової мистецької освіти.

2.8.2. Виконувати стандарти початкової мистецької освіти, затверджені Міністерством культури та інформаційної політики України.

2.8.3. Створювати умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів у межах освітніх програм, їхнього набуття відповідних компетентностей.

2.8.4. Створювати і впроваджувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

2.8.5. Дотримуватися вимог законодавства України з питань господарської та фінансової діяльності.

2.8.6. Забезпечувати реалізацію вимог законодавства України з питань оплати праці та підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників.

2.8.7. Здійснювати інші обов'язки, передбачені законодавством України.

2.9. Школа здійснює заходи щодо своєї прозорості та інформаційної відкритості у межах, передбачених законодавством України.

2.10. Школа веде службову та навчальну документацію, яка регламентує організацію та провадження освітнього процесу. Службова та навчальна документація, а також окремі її форми визначаються Міністерством культури та інформаційної політики України.

2.11. Школа подає статистичну звітність за формами та у строки, визначені законодавством України.


3. УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ


3.1. Управління Школою у межах повноважень, визначених законодавством України та Статутом, здійснюють:

3.1.1. Засновник.

3.1.2. Керівник (директор).

3.1.3. Колегіальний орган управління (педагогічна рада).

3.1.4. Колегіальний орган громадського самоврядування.

3.1.5. Піклувальна рада (у разі створення).

3.1.6. Орган управління (Управління культури та туризму Коломийської міської ради)

3.1.7. Інші органи, передбачені Законом України “Про позашкільну освіту“ та Статутом.

3.2. Права та обов'язки засновника Школи визначаються законодавством України та цим Статутом Школи.

3.3. Засновник:

3.3.1. Затверджує Статут та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням.

3.3.2.

3.3.3. Ініціює проведення аудиту Школи у разі зниження Школою якості освітньої діяльності.

3.3.4. Забезпечує створення у Школі умов для інклюзивної мистецької освіти початкового рівня.

3.3.5. Забезпечує доступ громадян до початкової мистецької освіти відповідно до їх потреб і запитів шляхом відкриття мистецьких шкіл та їх відокремлених структурних підрозділів.

3.3.6. Забезпечує фінансування діяльності Школи у частині забезпечення якісного і сучасного освітнього процесу та послуг з початкової мистецької освіти, які надаються Школою у межах затверджених освітніх програм.

3.3.7. Забезпечує розвиток матеріально-технічної бази Школи.

3.3.8. Забезпечує фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників, заснованих ним мистецьких шкіл у межах, визначених законодавством України.

3.3.9. Компенсує витрати на навчання пільгових категорій громадян відповідно до законодавства України.

3.3.10. Забезпечує соціальний захист здобувачів, педагогічних працівників та інших працівників Школи.

3.3.11. У разі реорганізації чи ліквідації Школи забезпечує здобувачам початкової мистецької освіти можливість продовжити навчання в іншій Школі.

3.3.12. Приймає рішення щодо створення піклувальної ради Школи та сприяє створенню благодійних фондів.

3.3.13. Реалізує інші права, передбачені законодавством України та статутом Школи.

3.4. Орган управління затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт Школи у випадках та порядку, які визначені законодавством України, здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Школи.

3.5. Безпосереднє управління Школою здійснює її керівник – директор. Директор призначається на посаду керівником органу управління за результатом конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення директора є підписання контракту з міським головою. Розірвання контракту відбувається з підстав та у порядку, які визначені законодавством України, Статутом та контрактом. 

3.6. Директор у межах наданих йому повноважень:

3.6.1. Організовує діяльність Школи.

3.6.2. Вирішує питання фінансово-господарської діяльності Школи.

Директор забезпечує освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Школи.

3.6.3. Представляє мистецьку школу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без доручень у межах повноважень, передбачених законодавством України та статутом Школи.

3.6.4. Забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм.

3.6.5. Забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

3.6.6 Укладає договори про надання освітніх послуг із здобувачами або їх законними представниками.

3.6.7. Забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Школи.

3.6.8 Здійснює кадрову політику Школи, призначає на посади та звільняє з посад заступників директора, педагогічних та інших працівників Школи, визначає їх функціональні обов'язки.

3.6.9. Затверджує план прийому до Школи на відповідний рік.

3.6.10. Встановлює розміри плати за навчання в порядку, визначеному законодавством.

3.6.11. Видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання.

3.6.12. Сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Школи.

3.6.13. Вводить у дію та забезпечує реалізацію рішень педагогічної ради щодо встановлення надбавок, доплат, премій, матеріальної допомоги працівникам Школи відповідно до законодавства України.

3.6.14. Сприяє створенню безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу.

3.6.15. Затверджує стратегію (перспективний план) розвитку Школи та освітні програми, розроблені педагогічною радою.

3.6.16. Здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та Статутом.

3.7. Педагогічна рада Школи:

3.7.1. Планує роботу Школи.

3.7.2. Розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Школи.

3.7.3. Схвалює освітню (освітні) програму (програми) Школи та оцінює результативність її (їх) виконання.

3.7.4. Розглядає питання формування контингенту Школи та схвалює план прийому до Школи на відповідний рік, надає відповідні пропозиції Директору на затвердження.

3.7.5. Формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності.

3.7.6. Приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту.

3.7.7. Розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Школі, її структурних підрозділах.

3.7.8. Обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

3.7.9. Ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу.

3.7.10. Розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків.

3.7.11. Має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації Школи.

3.7.12. Розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом Школи до її повноважень.

3.8. Рішення педагогічної ради вводяться у дію наказами директора Школи.

3.9. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Школи. Обов'язковим є проведення засідань педагогічної ради на початку та в кінці навчального року.

3.10. Процедура формування піклувальної ради Школи, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються законодавством України.

3.10.1. Піклувальна рада сприяє вирішенню перспективних завдань розвитку Школи, залученню фінансових (у тому числі додаткових) ресурсів для забезпечення її діяльності з основних напрямів розвитку, здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою, мистецькою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

3.10.2 Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів Школи з правом дорадчого голосу.

3.10.3. До складу піклувальної ради Школи не можуть входити здобувачі початкової мистецької освіти та працівники цієї школи.

3.10.4. Піклувальна рада має право:

3.10.4.1. Брати участь у визначенні стратегії (перспективного плану) розвитку Школи та контролювати її (його) виконання.

3.10.4.2. Сприяти залученню додаткових джерел фінансування.

3.10.4.3. Аналізувати та оцінювати діяльність Школи та її директора.

3.10.4.4. Контролювати виконання кошторису та/або бюджету Школи і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов'язковими для розгляду директором Школи.

3.10.4.5. Вносити засновнику Школи подання про заохочення або розірвання строкового трудового договору (контракту) з директором Школи з підстав, визначених законом.

3.10.4.6. Здійснювати інші права, визначені законодавством України та/або статутом Школи.

3.11. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Школи є загальні збори колективу.

3.12. Повноваження, засади формування та діяльності загальних зборів колективу визначаються законодавством України та статутом Школи.

3.13. Загальні збори колективу мають права (повноваження), визначені Законом України “Про позашкільну освіту“ та/або статутом Школи, та інші права, не заборонені законодавством України.


4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ


4.1. Учасниками освітнього процесу у Школі є:

4.1.1. Здобувачі початкової мистецької освіти – учні.

4.1.2. Педагогічні працівники.

4.1.3. Батьки учнів або їхні законні представники.

4.1.4. Інші працівники, залучені до провадження освітнього процесу.

4.1.5. Інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, визначеному статутом Школи відповідно до законодавства України.

4.2. Права та обов'язки учнів визначаються законодавством України та статутом Школи.

4.3. Учень має право на:

4.3.1. Доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів.

4.3.2. Індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір Школи та освітніх програм, які пропонує Школа, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання.

4.3.3. Якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням у межах освітніх програм Школи.

4.3.4. Справедливе та об'єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності.

4.3.5. Свободу творчості, культурної та мистецької діяльності.

4.3.6. Безпечні та нешкідливі умови навчання.

4.3.7. Повагу до людської гідності.

4.3.8. Користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Школи та послугами її структурних підрозділів.

4.3.9. Доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, які використовують в освітньому процесі та науковій діяльності.

4.3.10. Демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-митецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, концертах, виставках, у виставах тощо.

4.3.11. Особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Школою.

4.3.12. Інші необхідні умови для здобуття освіти, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

4.4. Учень зобов'язаний:

4.4.1. Виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати передбачених нею результатів навчання.

4.4.2. Поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм.

4.4.3. Дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточення, довкілля, майна Школи.

4.4.4. Дотримуватися статуту Школи, правил внутрішнього розпорядку Школи, а також умов договору про надання освітніх послуг.

4.5. Учні мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством України та статутом Школи. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов'язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.

4.6. Педагогічними працівниками Школи є директор, заступники директора, викладачі, методисти (за наявності), інші педагогічні працівники, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.

4.7. Педагогічний працівник Школи має право на:

4.7.1. Академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.

4.7.2. Педагогічну ініціативу.

4.7.3. Розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.

4.7.4. Користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Школи та послугами її структурних підрозділів.

4.7.5. Підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб'єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

4.7.6. Проходження сертифікації відповідно до законодавства.

4.7.7. Доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі.

4.7.8. Відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об'єктивне її оцінювання.

4.7.9. Захист професійної честі та гідності.

4.7.10. Індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами Школи.

4.7.11. Безпечні і нешкідливі умови праці.

4.7.12. Відпустку відповідно до законодавства.

          4.7.13. Участь у громадському самоврядуванні Школи.

4.7.14. Участь у роботі колегіальних органів управління Школи.

4.8. Педагогічні працівники зобов'язані:

4.8.1. Постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність.

4.8.2. Виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання.

4.8.3. Сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров'я.

4.8.4. Дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності.

4.8.5. Проходити атестацію у порядку, визначеному Міністерством культури та інформаційної політики України.

4.8.6. Дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу.

4.8.7. Настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства.

4.8.8. Формувати в учнів усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

4.8.9. Виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та її навколишнього природного середовища.

4.8.10. Формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами.

4.8.11. Захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти.

4.8.12. Дотримуватися статуту та правил внутрішнього розпорядку Школи, виконувати свої посадові обов'язки.

4.9. Педагогічні працівники мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або статутом Школи. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством України.

4.10. Загальні вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника Школи визначаються законодавством України. Специфічні кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників Школи встановлюються законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності) до відповідних посад педагогічних працівників.

4.11. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників Школи встановлюється керівником згідно із законодавством України.

4.11.1. Норма годин на одну тарифну ставку викладача Школи становить 18 навчальних годин на тиждень.

4.11.2. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.

4.11.3. Доплати за завідування відділами, відділеннями встановлюються у розмірах, визначених законодавством України.

4.12. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається річним навчальним планом, у разі вибуття або зарахування учнів протягом навчального року, а також за письмовою заявою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника здійснюється директором.

4.13. Права та обов'язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством України, відповідними договорами та статутом Школи.


5. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ


5.1. Організація освітнього процесу у Школі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором Школи.

5.2. План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог законодавства України.

5.3. Формування контингенту учнів, комплектування навчальних груп та інших творчих об'єднань у Школі здійснюється у період з 01 до 15 вересня, який є робочим часом викладача. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні Школа може працювати за окремим планом, затвердженим її директором.

5.4. У зонах екологічного лиха місцевими органами влади або органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи Школи відповідно до законодавства.

5.5. Освітній процес у Школі здійснюється за освітніми програмами. Освітня програма є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих й організованих Школою з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).

5.6. Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну                       

послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.

5.7. Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів учнів, потреб сім'ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій та має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів.

5.8. Школа може здійснювати освітній процес за власними, зокрема наскрізними освітніми програмами, або типовими освітніми програмами, які затверджуються Міністерством культури та інформаційної політики України. Для осіб з особливими освітніми потребами Школою можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює Школа, може включатися корекційно-розвитковий складник.

5.9. На підставі освітньої програми Школа складає та затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад занять, які конкретизують організацію освітнього процесу.

5.9.1. У річному плані роботи визначаються дати початку та завершення навчального року, канікулярні періоди, кількість навчальних тижнів, система організації освітнього процесу (за чвертями, семестрами, півріччями), форми роботи, інші особливості організації навчання в Школі.

5.9.2. Перерви між навчальними заняттями є робочим часом педагогічного працівника.

5.10. Розрахунок навчальних годин на кожного учня та загальної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів відповідного бюджету, здійснюється в межах загального обсягу годин інваріантного та варіативного складників освітньої програми, конкретизованого у навчальному плані.

5.11. Освітній процес у Школі здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, запитів, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.

5.12. Форми роботи, види, форми та перелік навчальних занять й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в освітніх програмах Школи та навчальних програмах навчальних дисциплін (предметів). Наповнюваність груп для опанування здобувачами окремих освітніх компонентів визначається освітніми програмами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти.

5.13. Процедура приймання учнів на навчання до Школи, а також їх переведення з інших мистецьких шкіл, відрахування та поновлення на навчання

визначається законодавством, статутом Школи та планом організації освітнього процесу з урахуванням освітніх програм.

5.14. Зарахування учнів на навчання за освітньою програмою здійснюється наказом директора на підставі укладеного договору про надання освітніх послуг. У договорі обов'язково зазначаються права й обов'язки сторін, відповідальність

сторін за невиконання обов'язків, передбачених договором, а також розмір та порядок внесення плати за навчання.

5.15. Питання внутрішнього переведення учнів у Школі, зарахування на освітні програми наступного підрівня початкової мистецької освіти та інші питання, пов'язані із здобуттям початкової мистецької освіти, вирішуються Школою у порядку, визначеному її статутом та планом організації освітнього процесу.

5.16. Оцінювання досягнутих учнями результатів навчання здійснюється у порядку і за критеріями, визначеними освітньою програмою.

5.16.1. Основною формою оцінювання учня є характеристика результатів його навчання та порівняння їх з тими, які містяться у вимогах навчальних програм дисциплін (предметів) на відповідних етапах навчання.

5.16.2. Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах.

5.16.3. Освітньою програмою може бути встановлена інша система оцінювання результатів навчання учнів.

5.17. Учні, які у повному обсязі виконали освітню програму та продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту.

5.17.1. Свідоцтво має містити повне найменування Школи відповідно до її статуту, назву освітньої програми, підрівня та спрямування початкової мистецької освіти, загальний обсяг навчальних годин та перелік й обсяг навчальних дисциплін (предметів), отриманих здобувачем під час опанування освітньої програми, та підсумкові оцінки.

5.17.2. Свідоцтво підписує директор Школи або особа, яка виконує його обов'язки на дату видачі документа.

5.18. Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, за запитом учня або його законного представника директор відповідної Школи може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми.

5.19. Школа проводить методичну та організаційну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання. Для цього у Школі створюються методичні об'єднання, інші фахові формування, зокрема школа педагогічного наставництва. Методична робота щороку планується Школою і включає заходи з обміну педагогічним досвідом, вирішення педагогічних проблем, що спрямовані на підвищення якості початкової мистецької освіти у Школі.

5.20. У разі організації та проведення на базі Школи заходів з підвищення кваліфікації директор має право видавати педагогічним працівникам, які взяли в них участь, відповідні довідки (сертифікати).


6. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ШКОЛИ


6.1. Фінансово-господарська діяльність Школи здійснюється відповідно до законодавства України.

6.2. Фінансування мистецьких шкіл здійснюється за рахунок коштів бюджету Коломийської територіальної громади, а також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством України.

6.3. Додатковими джерелами фінансування Школи є:

6.3.1. Кошти, отримані за надання додаткових освітніх послуг, за роботи, виконані Школою на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від реалізації власної продукції, від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток Школи.

6.3.2. Гуманітарна допомога.

6.3.3. Дотації з місцевих бюджетів.

6.3.4. Добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян.

6.4. Кошти, отримані за рахунок додаткових джерел фінансування, використовуються Школою на діяльність, передбачену її статутом.

6.5. Розмір та умови оплати навчання у Школі та надання нею додаткових освітніх послуг встановлюються договором відповідно до законодавства України. Плата може вноситися за весь строк навчання або надання додаткових освітніх послуг повністю одноразово або частинами - щомісяця, щосеместру, щороку.

6.6. Школа має право змінювати розмір плати за навчання (в частині залишку несплаченої суми) у порядку, передбаченому договором, не більше одного разу на рік.

6.7. Договір укладається між Школою і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

6.8. Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані Школою як плата за навчання або за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід місцевих бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену статутом Школи.

6.9. У разі отримання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування мистецьких шкіл не зменшуються.

6.10. Школа самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої її статутом.

6.11. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, які надходять мистецьким школам у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому

числі нерезидентів, для провадження освітньої, культурної, мистецької діяльності, не вважаються прибутком.

6.12. Учні Школи, яким відповідно до законодавства України надане таке право, здобувають початкову мистецьку освіту безоплатно.

6.13. Школа володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства. Основні фонди, земельні ділянки та інше майно Школи не підлягають вилученню, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу.

6.14. Майно Школи може вилучатися Засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації, на розвиток початкової мистецької освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

6.15. Вимоги до матеріально-технічної бази Школи у частині забезпечення освітнього процесу визначаються нормативами матеріально-технічного забезпечення, затвердженими Міністерством культури та інформаційної політики України.

6.16. Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності визначених цим статутом.


7. ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ У РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА


7.1. Школа має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки із закладами мистецької освіти, іншими закладами, підприємствами, установами, організаціями іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.

7.2. Школа, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних, зокрема мистецьких та мистецько-освітніх, проектів і програм. Школа може залучати гранти міжнародних організацій та фондів відповідно до законодавства України.

7.3. Школа може залучати іноземних фахівців до проведення майстер-класів та інших форм освітньої і мистецької діяльності.

7.4. Учні та педагогічні працівники Школи мають право на академічну мобільність, участь у спільних освітніх, мистецько-освітніх та мистецьких програмах з вітчизняними та/або іноземними закладами освіти в Україні та за кордоном.


8. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ШКОЛИ

8.1. Припинення діяльності Школи відбувається шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації.

8.2. Приєднання, злиття Школи здійснюється за рішенням Засновника Школи. При цьому майнові права та обов’язки Школи переходять до суб’єкта, що утворений внаслідок злиття, приєднання.

8.3. Поділ Школи, виділення з її складу суб’єкта діяльності здійснюється за рішенням Засновника Школи. При цьому майнові права та обов’язки Школи розподіляються між його правонаступниками згідно з розподільчим балансом.

8.4. Перетворення Школи здійснюється за рішенням Засновника Школи. У разі перетворення Школи у інший суб’єкт діяльності до новоутвореного суб’єкта господарювання переходять усі майнові права і обов’язки Школи.

8.5. Ліквідація Школи проводиться за рішенням Засновника, або за рішенням органу влади, який має за законом відповідні повноваження.

8.6. При реорганізації Школи вся сукупність прав та обов’язків переходить до його правонаступників.

8.7. У разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані одній або декільком неприбутковим організаціям відповідного виду, або зараховані до бюджету, якщо інше не перебачено законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

8.8. Школа ліквідується у випадках:

8.8.1. Прийняття відповідного рішення Засновником.

8.8.2. На інших підставах, передбачених законодавством України.

8.9. Ліквідація Школи здійснюється відповідно до законодавства України.

8.10. Питання, не врегульовані законодавством України, вирішуються засновником та/або уповноваженим органом.


9. ЗАТВЕРДЖЕННЯ, РЕЄСТРАЦІЯ, ЗМІНИ ДО СТАТУТУ


9.1. Статут Школи, доповнення та зміни до нього затверджуються Засновником.

9.2. Статут Школи та зміни до Статуту реєструється відповідно до законодавства України.

9.3. Зміни до статуту Школи набирають чинності з дня їх державної реєстрації.

9.4. Усі відповідним чином посвідчені примірники Статуту мають однакову юридичну силу та зберігаються у уповноваженого органу та директора Школи.




2011-2024 © Всі права застережено.