НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Понеділок, 29 квітня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про внесення змін до статуту Товмачицького ліцею Коломи..."  № 688-14/2021-14 від 20.05.2021р. 
Документ №688-14/2021 від 20.05.2021р. Внесено зміни в інший нормативний акт
        

 
Повязані документи

Рішення міської ради  Про зміну типу та найменування, затвердження статутів закладів освіти міста та приєднаних сільських територіальних громад
Рішення міської ради  №3442-41/2019  від 21.02.2019р. Внесено зміни

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

24.05.2021



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(14  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 20.05.2021р.  № 688-14/2021-14
 

Про внесення змін до статуту Товмачицького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області та викладення його в новій редакції


У зв’язку з припиненням діяльності юридичної особи Товмачицької вечірньої (змінної) загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Коломийської міської ради, відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада


в и р і ш и л а:

1. Внести зміни до статуту Товмачицького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області, затвердженого рішенням міської ради від 21.02.2019р. № 3442-41/2019 «Про зміну типу та найменування, затвердження статутів закладів освіти міста та приєднаних сільських територіальних громад», та викласти його в новій редакції.

2. Затвердити статут Товмачицького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області в новій редакції (додається).

3. Керівнику Товмачицького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області (Роман СЕНЬКО) здійснити заходи з реєстрації статуту у встановленому законодавством порядку.

4. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Володимира Мельничука.

5. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту, охорони здоров'я, гендерної політики, депутатської діяльності, етики, регламенту, захисту прав людини та правопорядку (Ростислав ПЕТРУНЯК).



Міський голова                                                                         Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ



                               ЗАТВЕРДЖЕНО

                               рішення міської ради

                               від 20.05.2021 р. № 688-14/2021

                                   міський голова ________Б.Станіславський





С Т А Т У Т

ТОВМАЧИЦЬКОГО ЛІЦЕЮ

КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)




     КОЛОМИЯ 2021


І. Загальні положення

   1.1. Товмачицький ліцей Коломийської міської ради Івано-Франківської області є правонаступником всіх майнових прав та обов’язків Товмачицької загальноосвітньої школи І-III ступенів Коломийської міської ради та Товмачицької вечірньої (змінної) загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Коломийської міської ради та знаходиться у комунальній власності Коломийської міської територіальної громади.

1.2. Повна назва закладу: Товмачицький ліцей Коломийської міської ради Івано-Франківської області.

1.3. Скорочена назва: Товмачицький ліцей.

1.4. Юридична адреса Товмачицького ліцею Коломийської міської ради Івано-Франківської області:

вул. Франка, 1

с. Товмачик,

          Коломийський район,

Івано-Франківська область,

78250

тел. (03433) 91-2-30

електронна пошта: tovmachyk_school@ukr.net

ЄДРПОУ 20566643

1.5. Засновником Товмачицького ліцею є Коломийська міська рада Івано-Франківської області (далі – засновник).

1.6. Товмачицький ліцей Коломийської міської ради Івано-Франківської області (далі – заклад, заклад освіти) є юридичною особою, неприбутковим закладом освіти, має гербову печатку, печатку, штамп, бланк, ідентифікаційний номер, може мати самостійне ведення бухгалтерського обліку, самостійний баланс, реєстраційні рахунки в банківських установах та Державній казначейській службі України.

1.7. Основним видом діяльності закладу є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти.

Товмачицький ліцей  є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти та провадить освітню діяльність відповідно до ліцензії (ліцензій).

Заклад може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, екстернатною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Освітній процес у закладі може здійснюватися за груповою, індивідуальною, екстернатною, сімейною (домашньою) формами навчання, за потребою організовується педагогічний патронаж, дистанційне навчання, інклюзивне навчання.

Заклад для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників яких зберігає статус юридичної особи.

1.8. Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються рішенням засновника.

1.9. Заклад має такі структурні підрозділи:

- початкову школу;

- гімназію.

1.10. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, всебічного розвитку, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

1.11. Головними завданнями закладу освіти є:

  • виховання громадянина України;
  • формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів.

1.12. Заклад освіти:

  • реалізує положення Конституції України та законодавства в галузі освіти;
  • задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті повної загальної середньої освіти;
  • забезпечує єдність навчання і виховання;
  • формує освітні програми;
  • створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
  • забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
  • охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників;
  • формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • планує власну діяльність та формує власну стратегію розвитку;
  • встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки з

навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;

  • додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
  • видає документи про освіту встановленого зразка;

1.13. Принципами освітньої діяльності закладу освіти є:

  • людиноцентризм;
  • верховенство права;
  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
  • розвиток інклюзивного освітнього середовища з врахуванням доступності і наближеності до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;
  • забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
  • науковий характер освіти;
  • різноманітність освіти;
  • цілісність і наступність системи освіти;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
  • відповідальність і підзвітність перед суспільством;
  • інтеграція з ринком праці;
  • нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми,  інших суб’єктів освітньої діяльності;
  • академічна доброчесність;
  • академічна свобода;
  • фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія Закладу   у межах, визначених законом;
  • гуманізм;
  • демократизм;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • невтручання політичних партій в освітній процес;
  • невтручання релігійних організацій в освітній процес;
  • різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
  • державно-громадське управління;
  • державно-громадське партнерство;
  • сприяння навчанню впродовж життя;
  • інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
  • нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;
  • доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою.

Освіта в закладі будується за принципом рівних можливостей для всіх.

1.14. Мовою освітнього процесу в закладі освіти є державна мова та запроваджено профіль навчання:

- українська філологія.

З урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази заклад освіти організовує навчання за одним або кількома профільними напрямками.

1.15. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, законодавством в галузі освіти, іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.

1.16. Заклад освіти самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та цим Статутом.

1.17. Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання Державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни;

- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.18. Автономія закладу визначається його правом:

  • брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
  • налагоджувати внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • проходити в установленому порядку громадський нагляд (контроль);
  • самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
  • самостійно формувати освітні програми;
  • на основі освітніх програм розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
  • планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку;
  • спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, учнів, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному законодавством;
  • розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством;
  • розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;
  • упроваджувати експериментальні програми;
  • самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;
  • встановлювати власну символіку та атрибути;
  • користуватись пільгами, передбаченими державою;
  • брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
  • здавати в оренду майно і приміщення, які тимчасово не використовуються в освітньому процесі у порядку, визначеному законодавством;
  • встановлювати форму для учнів;
  • надавати оплачувані освітні послуги відповідно до порядку, визначеного законодавством;
  • здійснювати інші дії, що не суперечать законодавству.

1.19. У закладі освіти можуть створюватись та функціонувати:

1) структурні підрозділи;

2) методичні об’єднання педагогічних працівників;

3) спортивні секції, творчі групи;

4) психологічна служба;

          1.20. Медичне обслуговування учнів здійснюється медичними працівниками, які входить до штату закладу або штату закладів охорони здоров’я згідно законодавства.

       Заклад забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів.

       1.21. Відповідальність за організацію харчування учнів у закладі, додержання в ньому вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-епідемічних правил і норм покладається на засновника та директора закладу. Норми та порядок організації харчування учнів у закладі встановлюються Кабінетом Міністрів України.

       Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів покладається на органи охорони здоров’я.

1.22. Взаємовідносини закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.23. Заклад освіти може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку його освітнього процесу.

1.24. Заклад освіти є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.

       1.25. Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів закладу освіти та інших пов’язаних з ними осіб.

       1.26. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.

1.27. У разі припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів, що залишились здійснюється одній або кільком неприбутковим організаціям, які визначені власником або зараховуються до доходу бюджету.


ІІ. Організація освітнього процесу

2.1. Заклад освіти провадить свою діяльність на певному рівні загальної середньої освіти, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому порядку.

2.2. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи схвалюються педагогічною радою закладу освіти та затверджуються його керівником.

2.3. Освітній процес у закладі здійснюється відповідно до освітніх  програм, розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного законодавством.

2.4. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується керівником. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.5. Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

2.6. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до Державних стандартів, вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.7. Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до законодавства в галузі освіти та Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.

2.8. Заклад створює умови для досягнення учнями результатів навчання та виконання Державних стандартів початкової, базової і профільної загальної середньої освіти.

2.9. Наповнюваність класів у закладі не може перевищувати 30 учнів.

2.10 Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі здійснюється згідно чинного законодавства. При цьому за рішенням засновника для поділу класів на групи для вивчення окремих предметів може встановлюватися менша наповнюваність класів, груп.

2.11. Заклад створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.

Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

2.12. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника у закладі функціонують групи подовженого дня, фінансування яких здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.

Порядок створення груп подовженого дня визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

2.13. Зарахування учнів до закладу освіти проводиться наказом директора, який видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів перших класів) згідно чинного законодавства.

2.14. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів закладу здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.

2.15. Навчальний рік у закладі розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та не шкідливі умови здобуття освіти.

2.16. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2- 4-х класах - 40 хвилин, у 5-11(12)-х – 45 хвилин. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

Різниця в часі навчальних годин перших – четвертих класів може обліковуватися і компенсуватися проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) – 20 хвилин.

2.17. Режим роботи закладу освіти визначається на основі відповідних нормативно-правових актів. Розклад уроків складається відповідно до навчальних планів закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором закладу освіти.

2.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1 – х класів не задаються.

2.19. Окрім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні, курси за вибором та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.20. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.21. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.22. Оцінювання рівня досягнень учнів здійснюється вербально (перші класи) та за 12 бальною системою (2-11(12) класи) відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.23. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту та способу здійснює заклад.

2.24. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка здійснюється відповідно до чинного законодавства.

2.25. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

2.26. За результатами навчання учням або випускникам видається відповідний документ про освіту відповідно до чинного законодавства.

2.27. Система забезпечення якості освіти в закладі може включати:

  • стратегію та процедури забезпечення якості освіти;
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання учнів;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;
  • забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління;
  • створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • інші процедури та заходи, що визначаються наказами або документами закладу.

2.28. Учасники освітнього процесу закладу зобов’язані дотримуватись академічної доброчесності.

2.29. Заклад має право ініціювати акредитацію освітніх програм  відповідно до законодавства.

2.30. Виховання учнів (вихованців) у закладі здійснюється в процесі, урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, Законах України та інших нормативно-правових актах України.

2.31. У закладі освіти забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

2.32. Примусове залучення учнів (вихованців) закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

2.33. Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів забороняється.

2.34. Усі заходи, що проводяться в закладі, закінчуються не пізніше 20.00 години.


ІІІ. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі є:

  • учні (вихованці);
  • керівники;
  • педагогічні працівники, бібліотекарі, керівники гуртків;
  • інші спеціалісти;
  • батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються законодавством в галузі освіти, іншими законодавчими актами, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.3. Учні мають право на:

  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих закладом освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;
  • трудову діяльність у позанавчальний час;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.4. Учні зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

3.5. Учні залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.6. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладі.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування інфраструктурою закладу в установленому порядку;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню діяльність за межами закладу;
  • творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладом.

3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

    • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
    • виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
    • сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
    • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;
    • дотримуватися педагогічної етики;
    • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
    • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
    • формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
    • виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища України;
    • формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
    • захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
    • додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку Закладу, виконувати свої посадові обов’язки;
  • щорічно підвищувати кваліфікацію відповідно до законодавства в галузі освіти;
  • атестуватися, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

3.9. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.

3.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, законодавством в галузі освіти та іншими законодавчими актами.

3.11. Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти., правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

3.12. Навантаження педагогічних працівників встановлюється у порядку, визначеному чинним законодавством.

Розподіл педагогічного навантаження педагогічних працівників у закладі освіти затверджується його директором.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

3.13. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

3.14. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством. 

3.15. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.16. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

  • вибирати заклад та форми навчання для неповнолітніх дітей;
  • приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності;
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
  • захищати законні інтереси дітей.
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу.

3.17. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття учнями повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати її суверенітет і територіальну цілісність;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • забезпечити дитину учнівською формою та навчальним приладдям відповідно до чинних вимог;
  • відшкодовувати збитки, завдані їхніми дітьми;
  • інші права та обов’язки батьків і осіб, які їх замінюють, визначаються законодавством в галузі освіти.

3.18. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.19. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства.


ІV. Управління закладом

4.1. Управління закладом здійснюють:

- директор;

- педагогічна рада;

- піклувальна рада;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.2. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються законодавством в галузі освіти, цим Статутом та трудовим договором.

Директор закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

Директор є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

4.3.Директор закладу освіти призначається та звільняється з посади рішенням засновника. Директор закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, затвердженим рішенням міської ради. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду директора закладу освіти.

4.4. Директор закладу освіти в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені законодавством в галузі освіти.

4.5. Директор закладу освіти є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.

4.6. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менше як чотири рази на рік.

4.7. Педагогічна рада закладу освіти:

- планує роботу закладу;

- схвалює освітні програми закладу та оцінює результативність їх виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розподіляє виділені на це кошти;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені законодавством в галузі освіти та/або цим Статутом до її повноважень. Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом директора закладу.

4.8. У закладі освіти можуть створюватися та діяти органи самоврядування:

- органи самоврядування працівників закладу освіти;

- органи самоврядування здобувачів освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.9. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:

- працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;

- здобувачів освіти - класними зборами;

- батьків - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає по 10 делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори (конференція) закладу освіти:

- заслуховують звіт директора закладу освіти;

- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

- приймають рішення про стимулювання праці диретора та інших працівників закладу освіти.

4.10. У закладі освіти за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє піклувальна рада закладу освіти. Піклувальна рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Основними завданнями піклувальної ради є:

- сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;

- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і  виховання учнів у закладі освіти;

- зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно- спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази закладуосвіти;

- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти.

Піклувальна рада закладу:

- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- спільно з адміністрацією розглядає план роботи закладу освіти та здійснює контроль за його виконанням;

- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту закладу освіти;

- сприяє формуванню мережі класів закладу освіти, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора з фінансово-господарської діяльності;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів із здобувачами освіти;

- бере участь, за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

- сприяє педагогічній освіті батьків;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу загальної середньої освіти;

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

4.11. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом. До складу піклувальної ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти. Члени піклувальної ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу. Піклувальна рада формується у складі 9-11 осіб з батьків здобувачів освіти та інших осіб, які залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) закладу освіти шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди директора закладу освіти. У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.

Піклувальна рада діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- самоврядування;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, на сайті закладу, через спеціальні стенди тощо. Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома закладу освіти, батьків, громадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

- скликає і координує роботу піклувальної ради;

- готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

- визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

4.12. Піклувальна рада має право:

- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.


V. Прозорість та інформаційна відкритість закладу

5.1. Заклад формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює на своєму веб-сайті таку інформацію:

  • Статут закладу;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;
  • структуру та органи управління закладу;
  • кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
  • територію обслуговування, закріплену за закладом;
  • ліцензований обсяг та фактичну кількість осіб, які навчаються у закладі;
  • мову освітнього процесу;
  • наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
  • матеріально-технічне забезпечення закладу;
  • результати моніторингу якості освіти;
  • річний звіт про діяльність закладу;
  • правила конкурсного прийому учнів до закладу;
  • умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
  • інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу або на вимогу законодавства.

5.2. Заклад оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.

Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення закладом, може визначатися спеціальними законами.


VІ. Матеріально-технічна база

6.1. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладу перебуває у комунальній власності громади міста і закріплено за ним на правах оперативного управління.

Заклад, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

Вимоги до матеріально-технічної бази закладу визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

6.2. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.3. Держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними), посібниками всіх учнів та педагогічних працівників у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

6.4. Заклад освіти користується земельною ділянкою на підставі Державних актів про право постійного користування земельною ділянкою, виданих Товмачицькою сільською радою на підставі рішення І сесії VІ демократичного скликання Товмачицької сільської ради від 09.11.2010 року № 9-01/2010 загальною площею 0,5937 га Державний акт серія ЯЯ № 126555, рішення І сесії VІ демократичного скликання Товмачицької сільської ради від 09.11.2010 року № 9-01/2010 загальною площею 0,3173 га Державний акт серія ЯЯ № 126556, рішення І сесії VІ демократичного скликання Товмачицької сільської ради від 09.11.2010 року № 9-01/2010 загальною площею 1,5849 га Державний акт серія ЯЯ № 126557, рішення І сесії VІ демократичного скликання Товмачицької сільської ради від 09.11.2010 року № 9-01/2010 загальною площею 0,4656 га Державний акт серія ЯЯ № 126558.            


VІІ. Фінансово-господарська діяльність

7.1. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється відповідно до законодавства в галузі освіти, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.

7.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу фінансуються за рахунок коштів засновника.

7.3. Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

7.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається директором відповідно до законодавства. За рішенням директора бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.

7.5. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі його кошторису.

7.6. Джерелами фінансування закладу відповідно до законодавства є:

        • державний бюджет;
        • місцевий бюджет;
        • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
        • доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
        • гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
        • дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;
        • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
        • інші джерела, не заборонені законодавством.

7.7. Фінансування освітньої діяльності з державного бюджету може здійснюватися шляхом надання освітніх субвенцій, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України на відповідний рік можуть спрямовуватися на:

        • здобуття повної загальної середньої освіти;
        • здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
        • підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
        • інші цілі.

Фінансування у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, а також придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, визначених індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, коштів місцевого бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством.

Питання оплати додаткових освітніх послуг у закладі регулюються законодавством.

Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані закладом за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену установчими документами закладу.

Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна закладу, використовуються виключно на потреби закладу.

У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування закладу не зменшуються.

7.8. Заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

7.9. Штатний розпис закладу затверджується директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

7.10. За наявності додаткових коштів на фінансування закладу можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.

7.11. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) засновника додатково можуть виділятися бюджетні кошти на поділ класів на групи з окремих предметів, факультативи, консультації, індивідуальне навчання та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.

7.12. Для забезпечення ефективного управління освітнім процесом і проведення науково-методичної роботи (за наявності бюджетних та додаткових коштів) можуть бути введені додаткові посади керівного персоналу за погодженням органів місцевого самоврядування.


VІІІ. Міжнародне співробітництво

8.1. Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти  інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

8.2. Заклад, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.


ІХ. Нагляд за діяльністю закладу

9.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до законодавства в галузі освіти. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до законодавства в галузі освіти і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

9.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках, передбачених чинним законодавством.

9.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до законодавства в галузі освіти.

9.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

9.6. Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

9.7. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа:

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.


Х. Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу

10.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу приймає його засновник. Заклад створюється відповідно до ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.

10.2. У разі реорганізації чи ліквідації закладу засновник зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

10.3. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

10.4. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів загальної середньої освіти.



2011-2024 © Всі права застережено.