НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
П'ятница, 22 листопада 2024 року
Повязані документи
Пов'язаних документів немає
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
27.03.2021
Про впровадження на території Коломийської територіальної громади автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування, затвердження технічних вимог, завдання та Порядку роботи цієї системи |
Керуючись законами України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», «Про місцеве самоврядування в Україні» «Про дорожній рух», виконавчий комітет міської ради
вирішив:
1. Впровадити на території Коломийської територіальної громади автоматизовану систему контролю оплати вартості послуг з паркування.
2. Затвердити технічні вимоги та завдання до автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування на території Коломийської територіальної громади (додається).
3. Затвердити Порядок роботи автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування на території Коломийської територіальної громади (додається).
4. Організацію виконання рішення покласти на начальника відділу муніципальної інспекції міської ради Дмитра МЕЛЬНИЧУКА, начальника управління комунального господарства Андрія РАДОВЦЯ, в.о. директора комунального підприємства «Коломия Паркосервіс» Лілію ОСТАФІЙЧУК.
5. Контроль виконання рішення покласти на заступника міського голови Володимира ГРИГОРУКА.
Міський голова Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконавчого комітету
від 23.03.2021 р. № 78
Технічні вимоги та завдання
до автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування на території Коломийської територіальної громади
1. Загальні положення
1.1. Технічні вимоги та завдання до автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування у Коломийській територіальній громаді розроблені на основі Конституції України, законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про дорожній рух».
1.2. Технічні вимоги та завдання описують вимоги до програмного забезпечення автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування (далі - Система).
2. Завдання системи
2.1. Забезпечити здійснення готівкової та безготівкової оплати вартості послуг з паркування.
2.2. Створити можливість доступу водіїв до інформації про паркувальну інфраструктуру.
2.3. Забезпечити контроль оплати вартості послуг з паркування в автоматичному режимі.
2.4. Створити технічну можливість для фіксації та притягнення до адміністративної відповідальності уповноваженими головними спеціалістами – інспекторами з паркування відділу муніципальної інспекції міської ради від імені виконавчого комітету Коломийської міської ради, розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою і третьою статті 122, частинами першою і другою статті 1521 Кодексу України про адміністративні правопорушення, і накладати адміністративні стягнення (далі – інспектор з паркування).
2.5. Створити можливість доступу водіїв до інформації про внесення плати за користування послугами паркування, сплату штрафів.
3. Загальні вимоги
3.1. Система має бути програмно-апаратним комплексом з використанням стаціонарних, периферійних пристроїв та являти собою клієнт-серверний додаток.
3.2. Джерелами та споживачами інформації системи можуть бути:
- особистий кабінет водія;
- мобільний додаток інспектора з паркування;
- технічні пристрої, призначені для сплати вартості послуг з паркування;
- агентська мережа оплати вартості послуг з паркування;
- відповідальні працівники оператора майданчика для паркування;
- інші джерела інформації про оплату вартості послуг з паркування.
3.3. Система повинна забезпечувати захист транзакцій за допомогою шифрування даних та зберігати достовірну інформацію про стан оплати вартості послуг з паркування, правопорушення, облікові записи користувача, облікові записи інспекторів з паркування тощо.
3.4. Система повинна включати в себе модуль адміністрування, що матиме доступ до функцій менеджменту, контролю системи, звітності, налаштування тарифів та інших можливостей системи.
3.5. Система повинна забезпечити зберігання, архівування та оперативний доступ до інформації про користування послугами з паркування.
3.6. Серверні додатки повинні виявляти порушення і розбіжності в отриманих даних з наступним повідомленням інспекторів з паркування і адміністраторів.
3.7. Система повинна виявити несанкціонований доступ в систему і блокувати подібні дії в автоматичному режимі.
3.8. Система повинна дозволяти підключення додаткових платіжних і контрольних інструментів від сторонніх розробників.
4. Джерела інформації системи
4.1. Особистий кабінет водія.
4.1.2. Особистий кабінет водія повинен забезпечувати:
- багатомовний інтерфейс;
- можливість переглядати поточний статус оплати вартості послуг з паркування;
- можливість оплатити вартість послуг з паркування за фактом сканування QR-коду;
- повідомлення про стан оплати вартості послуг з паркування з можливістю її продовження на наступний період;
- повідомлення про закінчення оплати вартості послуг з паркування;
- повідомлення про виявлені правопорушення з посиланнями на детальну інформацію про них;
- можливість пошуку місця для паркування за допомогою GPS локації.
4.2. Мобільний додаток інспектора з паркування має дозволяти:
4.2.1. виконувати контроль оплати вартості послуг з паркування з урахуванням різних тарифів за тривалістю паркування;
4.2.2. За технічної можливості може бути забезпечено автоматичне надсилання повідомлення в особистий кабінет водія про виявлені порушення правил паркування транспортних засобів, у тому числі неоплата вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування.
4.3. Технічні пристрої, призначені для сплати вартості послуг з паркування.
4.3.1. Технічні пристрої, призначені для сплати вартості послуг з паркування є стаціонарно встановленими антивандальними пристроями, які дозволяють забезпечити здійснення готівкової та безготівкової оплати вартості послуг з паркування.
4.3.2. Інтерфейс технічних пристроїв, призначених для сплати вартості послуг з паркування повинен дозволяти водієві під час оплати вартості послуг з паркування ввести державний номерний знак свого транспортного засобу в систему автоматизованого контролю оплати вартості послуг з паркування і роздруковувати чек про оплату вартості послуг з паркування для розміщення під лобовим склом на передній панелі транспортного засобу.
4.4. Агентська мережа оплати вартості послуг з паркування.
4.4.1. Агентська мережа оплати вартості послуг з паркування повинна надати водію можливість придбати абонемент або одноразово оплатити вартість послуг з паркування в певній зоні, використовуючи найближчий технічний пристрій, призначений для сплати вартості послуг з паркування.
4.4.2. Оплата вартості послуг з паркування через агентську мережу діє на певну зону, а державний номерний знак транспортного засобу заноситься в базу даних. Таким чином, водій отримує можливість припаркувати транспортний засіб на будь-якому майданчику для паркування в межах зазначеної зони протягом оплаченого часу.
5. Адміністрування системи
5.1. Адміністрування системи повинно забезпечувати:
5.1.1. введення в систему та редагування облікових записів користувачів-споживачів даних системи.
5.1.2. налаштування прав доступу до системи для користувачів та окремих облікових записів (оператор майданчика для паркування, інспектор з паркування);
5.1.3. введення та редагування даних про майданчики для паркування, паркувальні зони і місця;
5.1.4. введення і редагування даних про тарифи на послуги з паркування;
5.1.5. введення та редагування даних про технічні пристрої, призначені для сплати вартості послуг з паркування, моніторинг їх стану;
5.1.6. необхідну функціональність для налаштування, виконання архівування даних системи та дозволяти відновлювати дані з архівних копій.
5.1.7. створення, редагування і формування необхідних періодичних звітів на основі даних системи.
Звіти повинні містити дані за транзакціями і такі поля: дата/час транзакції, державний номерний знак транспортного засобу, тарифна зона, час початку паркування, спосіб оплати вартості послуг з паркування, тривалість паркування, підсумкова сума оплати вартості послуг з паркування.
5.1.8. редагування списку майданчиків для паркування;
5.1.9. створення облікових записів користувачів;
5.1.10. моніторинг обладнання - дозволяє стежити за станом і керувати обладнанням, підключеним до системи.
6. З'єднання із зовнішніми системами
6.1. Сервіс повинен мати інтерфейс, який можна налаштувати для отримання даних про стан майданчика для паркування:
- зона, в якій стоїть автомобіль;
- державний номерний знак транспортного засобу.
- час, до якого дозволено паркуватися.
Начальник відділу
муніципальної інспекції Дмитро МЕЛЬНИЧУК
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконавчого комітету
від 23.03.2021 р. № 78
Порядок
роботи автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг
з паркування на території Коломийської територіальної громади
1.Загальні положення
1.1. Порядок роботи автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування на території Коломийської територіальної громади (далі - Порядок) розроблено відповідно до Конституції України, законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про дорожній рух» та визначає засади функціонування і механізм адміністрування автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування (далі - АСКОП).
1.2. У Порядку терміни вживаються у такому значенні:
авторизований користувач - водій, який за допомогою засобів ідентифікації користувачів зареєструвався в особистому кабінеті водія, що дозволяє вносити плату за послуги з паркування, інформацію про паркувальні майданчики, які розміщені на території Коломийської територіальної громади, вартість послуг з паркування, встановлення зонування тощо;
АСКОП - це програмний комплекс із можливістю використання стаціонарних, периферійних пристроїв, що являє собою клієнт-серверний додаток, який дозволяє здійснювати готівкову та безготівкову оплату послуг з паркування транспортних засобів, проводити контроль за оплатою послуг з паркування транспортних засобів в автоматичному режимі;
користувачі - фізичні або юридичні особи, які зареєстровані в АСКОП та мають доступ до сервісів АСКОП з урахуванням розмежування прав доступу;
інспектор з паркування - уповноважений головний спеціаліст – інспектор з паркування відділу муніципальної інспекції міської ради від імені виконавчого комітету Коломийської міської ради, розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою і третьою статті 122, частинами першою і другою статті 1521 Кодексу України про адміністративні правопорушення, і накладати адміністративні стягнення (далі – інспектор з паркування);
електронна база даних - база даних, призначена для збирання, накопичення даних за заданими параметрами;
профіль користувача - сукупність відомостей, необхідних для ідентифікації користувача при підключенні до АСКОП, що включає інформацію для авторизації та обліку.
2. Призначення та структура АСКОП
2.1. АСКОП забезпечує:
2.1.1. Здійснення готівкової та безготівкової оплати вартості послуг з паркування.
2.1.2. Доступ водіїв до інформації про паркувальну інфраструктуру Коломийської територіальної громади.
2.1.3. Технічну можливість контролю інспекторами з паркування оплати вартості послуг з паркування в автоматичному режимі.
2.1.4. Доступ водіїв до інформації про внесення плати за користування послугами з паркування.
2.2. До структури АСКОП входять такі компоненти:
2.2.1. програмне забезпечення;
2.2.2. відповідне обладнання.
3. Адміністрування та функціонування АСКОП
3.1. Адміністрування АСКОП покладається на його адміністратора, який забезпечує:
3.1.1. Інсталяцію АСКОП на сервер.
3.1.2. Створення профілів та надання доступу користувачам.
3.1.3. Надання консультацій, технічної підтримки та проведення навчання з користувачами АСКОП щодо особливостей використання програмного комплексу АСКОП.
3.1.4. Функціонування, технічне обслуговування та супровід програмного комплексу АСКОП.
3.1.5. Надання доступу до АСКОП відповідальним працівникам оператора майданчика для паркування.
3.1.6. Зберігання та захист інформації, персональних даних, які будуть внесені та оброблені в АСКОП.
3.1.7. створення, редагування і формування необхідних періодичних звітів на підставі даних АСКОП.
Звіти повинні містити дані за транзакціями і такі поля: дата/час транзакції, державний номерний знак транспортного засобу, тарифна зона, час початку паркування, спосіб оплати вартості послуг з паркування, тривалість паркування, підсумкова сума оплати вартості послуг з паркування.
3.1.8. введення та редагування даних про майданчики для паркування, зони паркування і місця.
3.1.9. введення та редагування даних про тарифи на послуги з паркування.
3.1.10. доступ водіїв до інформації про паркувальну інфраструктуру, шляхом своєчасного внесення відповідних даних до АСКОП.
3.1.11. нерозголошення персональних даних, які внесено до АСКОП.
4. Доступ до АСКОП
4.1. Користувачі АСКОП мають доступ до АСКОП в межах компонентів системи, призначених для кожного з них.
4.2. Адміністратором АСКОП забезпечується реєстрація користувачів та надання доступу до системних компонентів АСКОП.
4.3. Обсяг, функціональні можливості, структура даних системних компонентів АСКОП, до яких надається доступ, визначаються відповідно до прав користувача.
4.4. Доступ користувачів до АСКОП забезпечується шляхом їх авторизації.
4.5. Авторизація оператора майданчика для паркування, та інспекторів з паркування здійснюється на підставі офіційного звернення за підписом міського голови.
4.6. Авторизація водіїв транспортних засобів в системі АСКОП здійснюється шляхом реєстрації облікового запису в особистому кабінеті водія.
4.7. Володільцем та розпорядником бази даних про майданчики для паркування, територіальні зони паркування, оплату вартості послуг з паркування транспортних засобів, тарифи на послуги з паркування транспортних засобів на території є виконавчий орган Коломийської міської ради, в особі відділу муніципальної інспекції міської ради.
5. Додаток для інспектора з паркування
5.1. Додаток інспектора з паркування має дозволяти:
- виконувати контроль оплати вартості послуг з паркування з урахуванням різних тарифів за тривалістю паркування, часу доби, місця та зони паркування;
- виконувати фото-, відеофіксацію порушень правил зупинки, стоянки, паркування;
- можливість винесення постанови/повідомлення про адміністративне правопорушення та його друк через портативний принтер в паперовій формі.
5.2. Додаток має працювати на технічному засобі та повинен мати можливість фото-, відеофіксації порушень правил зупинки, стоянки, паркування за допомогою відповідних технічних засобів.
5.3. Додаток інспектора з паркування за умов наявності технічної можливості повинен здійснювати доступ до державних реєстрів (Єдиного державного реєстру ТЗ МВС України, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху).
5.4. Додаток інспектора з паркування має забезпечувати виконання таких функцій:
- автоматичний контроль оплати вартості послуг з паркування під час сканування державного номерного знака ТЗ або його введення в ручному режимі. У разі несплати вартості послуг з паркування додаток повинен видавати відповідне повідомлення інспектору з паркування;
- фото-, відеофіксація порушення правил зупинки, стоянки, паркування;
- можливість формування і друку постанови/повідомлення про штраф за несплату вартості послуг з паркування або за порушення правил зупинки, стоянки або паркування. Додаток має дозволяти інспектору з паркування обрати з переліку необхідну статтю, на підставі якої винна особа притягається до адміністративної відповідальності, а також обрати вид документа, що формується (постанова або повідомлення);
5.5. З метою недопущення помилок в роботі інспектора з паркування під час фіксації правопорушень у сфері оплати вартості послуг з паркування, порушень правил зупинки, стоянки, паркування додаток повинен нагадувати інспектору з паркування зробити всі необхідні фотографії (не менше трьох фотознімків для кожного правопорушення) з докладним описом, як це виконати правильно, а потім в автоматичному режимі буде:
- вимагати введення державного номерного знака ТЗ в ручному режимі в разі неможливості здійснення його автоматичного розпізнавання;
- фіксувати точний час і записувати його на фотографії;
- фіксувати координати зйомки і записувати їх на фотографії;
- фіксувати відсутність оплати вартості послуг з паркування на цей момент в базі даних і розміщувати зазначену інформацію на фотографії;
- передавати інформацію на центральний сервер системи;
- нагадувати про необхідність повторного фотографування ТЗ не раніше ніж через 10 хвилин після створення першого фотознімка;
- формувати постанову/повідомлення про адміністративне правопорушення.
5.6. Додаток інспектора з паркування має дозволяти роздруковувати постанову/повідомлення про адміністративне правопорушення на портативному принтері для подальшого його розміщення на лобовому склі ТЗ, який порушив правила зупинки, стоянки та паркування.
5.7. Додаток для інспектора з паркування має автоматично відправляти повідомлення на мобільний телефон або електронну пошту особи, щодо якої складено постанову про адміністративне правопорушення або про факт евакуації ТЗ.
5.8. Додаток для інспектора з паркування за наявності технічних можливостей на виконання норм Закону має автоматично розміщувати дані про винесені постанови/повідомлення на офіційному сайті Коломийської міської ради.
5.9. В разі неможливості ідентефікації номерного знака ТЗ інспектор з паркування повідомляє Коломийський відділ поліції для встановлення особи власника даного ТЗ.
6. Веб-портал для водіїв
6.1. У межах програмно-технічного комплексу системи повинен передбачатися окремий веб-портал для водіїв, на якому можна буде отримати:
- інформацію про вчинені правопорушення з можливістю ознайомитися з документальним підтвердженням факту правопорушення;
- інструкції з оплати штрафів і подальших дій;
- інформацію про зони платного паркування й тарифи.
6.2. Доступ до даних про винесені постанови/повідомлення, а також до даних про евакуйовані ТЗ для незареєстрованих водіїв повинен здійснюватися тільки після введення номера постанови/повідомлення та державного номерного знака ТЗ.
6.3. На порталі повинна бути передбачена можливість створення особистого кабінету водія, в якому можна буде переглянути історію всіх платежів і дій у системі, пов'язаних з державним номерним знаком ТЗ водія.
6.4. Веб-портал має дозволяти користувачам вносити до особистого кабінету основний ТЗ і додаткові.
7. Додаток адміністратора системи
7.1. Система повинна мати окрему веб-панель адміністратора, яка повинна працювати з Інтернет-браузерами.
7.2. Додаток адміністратора має дозволяти виконувати такі функції адміністрування системи:
7.2.1. Створення та редагування груп користувачів системи.
7.2.2. Введення в систему та редагування облікових записів користувачів-споживачів даних системи (начальник інспекції, заступник начальника інспекції, завідувач сектору, інспектор з паркування тощо).
7.2.3. Налаштування прав доступу до системи для груп користувачів і для окремих облікових записів (начальник інспекції, заступник начальника інспекції, інспектор з паркування, користувачі мобільного додатка водія, користувачі веб-порталу тощо).
7.2.4. Введення та редагування даних про майданчики для паркування, паркувальні зони і місця.
7.2.5. Введення до системи мап і редагування на них зображень паркувальних зон і місць.
7.2.6. Введення і редагування даних про тарифи на послуги з паркування залежно від часу паркування, часу доби, зони і місця паркування.
7.2.7. Введення та редагування даних про штрафи, передбачені за порушення правил зупинки/стоянки/паркування, а саме:
- введення та редагування текстів шаблонів постанов/повідомлень про адміністративне правопорушення;
- введення та редагування текстів шаблонів актів огляду і тимчасового затримання ТЗ;
- введення реквізитів оплати для постанов/повідомлень, що формуються;
- введення та редагування формул розрахунку суми штрафу, що виписується, для кожного типу правопорушення.
7.2.8. Введення та редагування даних про абонементи на паркування з можливістю їх прив'язки до певних паркувальних зон і користувачів.
7.2.9. Введення та редагування даних про паркувальні автомати, моніторинг їх стану.
7.3. Додаток адміністратора має забезпечувати пошук даних про виписані постанови/повідомлення за номером або датою виписаного документа, за державним номерним знаком ТЗ або за ПІБ водія ТЗ. Також повинен підтримуватися пошук даних із застосуванням фільтрів.
7.4. Додаток адміністратора має забезпечувати всю необхідну функціональність для налаштування та виконання архівування даних системи. Додаток має дозволяти адміністратору відновлювати дані з архівних копій.
7.5. Додаток адміністратора повинен дозволяти створювати, редагувати і формувати необхідні звіти на основі даних системи.
Начальник відділу
муніципальної інспекції Дмитро МЕЛЬНИЧУК