НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Четвер, 05 грудня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження Положення про відділ внутрішнього ауди..."  № 112-4/2020-4 від 24.12.2020р. 
Документ №112-4/2020 від 24.12.2020р. Втратив чинність
        

 
Повязані документи

Рішення міської ради  Про втрату чинності рішень міської ради
Рішення міської ради  №3586-54/2024 від 27.06.2024р. Внесено зміни в інший нормативний акт

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

28.12.2020



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(4  сесія)
8  демократичного скликання
 
від 24.12.2020р.  № 112-4/2020-4
 

Про затвердження Положення

про відділ внутрішнього аудиту

Коломийської міської ради


Відповідно до Порядку здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України від 28.09.2011 №1001, керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада


вирішила:


  1. Затвердити Положення про відділ внутрішнього аудиту Коломийської міської ради (додається).
  2. Організацію виконання рішення доручити міському голові.
  3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну з питань з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньоекономічних відносин (Ігор Костюк) та постійну комісію з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту, охорони здоров'я, гендерної політики, депутатської діяльності, етики, регламенту, захисту прав людини та правопорядку (Ростислав ПЕТРУНЯК).



Міський голова                                                                                Богдан СТАНІСЛАВСЬКИЙ


                       

                       ЗАТВЕРДЖЕНО

                       рішення міської ради

                       від 24.12.2020 р. №112-4/2020



ПОЛОЖЕННЯ

про відділ внутрішнього аудиту Коломийської міської ради


1. Загальні положення


1.1. Відділ внутрішнього аудиту Коломийської міської ради (надалі – відділ) є виконавчим органом Коломийської міської ради, підзвітним і підконтрольним міській раді, підпорядкованим міському голові.

Відділ не має статусу юридичної особи.


Повне найменування:

Відділ внутрішнього аудиту Коломийської міської ради.

Скорочене найменування:

Відділ внутрішнього аудиту міської ради.

1.2. Відділ у своїй роботі керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про запобігання корупції» та іншими законами України, Порядком здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту, затвердженим поставною Кабінету Міністрів України від 28.09.2011 №1001, Стандартами внутрішнього аудиту, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 04.10.2011 №1247, указами та розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, регламентами і рішеннями міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими чинними нормативно-правовими актами.

1.3. Діяльність відділу здійснюється на основі планів роботи міської ради, виконавчого комітету та планів роботи відділу.

1.4. Посадові особи, що працюють у відділі, є посадовими особами місцевого самоврядування, мають посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій та отримують заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

1.5. Відділ діє в інтересах Коломийської територіальної громади в особі Коломийської міської ради та не підміняє контрольних функцій будь-яких державних органів.

Проведення контролю державними органами не виключає проведення внутрішнього фінансового контролю та аудиту Відділу.

1.6. Об’єктом внутрішнього аудиту є діяльність Коломийської міської ради, її виконавчих органів, комунальних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління (далі – об’єкти внутрішнього аудиту), в повному обсязі або з окремих питань (на окремих етапах), та заходи, що здійснюються керівниками таких органів, підприємств, установ та організацій для забезпечення ефективного функціонування системи внутрішнього контролю (дотримання принципів законності та ефективного використання бюджетних коштів та інших активів, досягнення результатів відповідно до встановленої мети, виконання завдань, планів і вимог щодо їх діяльності).

1.7. Проведення контрольних заходів у разі необхідності може передбачати проведення перевірки отриманої інформації на суттєвість та оцінку ризиків за операціями, що допомагає визначитись із рівнем пріоритету та стратегією перевірки.

1.8. У структурних підрозділах з статусом юридичної особи, комунальних підприємствах, установах, організаціях керівниками можуть утворюватися підрозділи внутрішнього аудиту або визначатися особи відповідальні за проведення внутрішнього аудиту (далі – підрозділи внутрішнього аудиту).

1.9. Втручання третіх осіб в діяльність Відділу не допускається.



2. Основні завдання відділу

       2.1. Основними завданнями Відділу є надання міському голові, керівникам виконавчих органів, комунальних підприємств, установ та організацій об'єктивних і незалежних висновків та рекомендацій щодо:

       2.1.1. функціонування системи внутрішнього контролю та її удосконалення;

       2.1.2. удосконалення системи управління;

   2.1.3. запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів та інших активів;

       2.1.4. запобігання виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності об’єктів внутрішнього аудиту.


3. Основні функції відділу

Відділ відповідно до покладених завдань:

3.1. Проводить оцінку:

3.1.1. ефективності функціонування системи внутрішнього контролю;

3.1.2. ступеня виконання і досягнення цілей, визначених у стратегічних планах та річних планах;

3.1.3. ефективності планування і виконання бюджетних програм та результатів їх виконання;

3.1.4. якості надання адміністративних послуг та виконання контрольно-наглядових функцій, завдань, визначених актами законодавства;

3.1.5. використання і збереження активів;

3.1.6. надійності, ефективності та результативності інформаційних систем і технологій;

3.1.7. управління комунальним майном;

3.1.8. правильності ведення бухгалтерського обліку та достовірності фінансової та бюджетної звітності;

3.1.9. ризиків, які негативно впливають на виконання функцій і завдань об’єктів внутрішнього аудиту;

3.2. Планує, організовує та проводить внутрішні аудити, документує їх результати, готує аудиторські звіти, висновки та рекомендації, а також проводить моніторинг врахування рекомендацій.

3.3. Взаємодіє з іншими структурними підрозділами Коломийської міської ради, її виконавчими органами, органами державної влади (державними органами), підприємствами, їх об’єднаннями, установами та організаціями з питань здійснення внутрішнього аудиту.

3.4. Подає міському голові та керівникам об’єктів внутрішнього аудиту аудиторські звіти і рекомендації для прийняття ними відповідних управлінських рішень.

3.5. Звітує про результати діяльності відповідно до вимог законодавства та Стандартів внутрішнього аудиту.

3.6. Готує та розробляє проекти розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету та міської ради з питань, що належать до компетенції Відділу.

3.7. Розглядає звернення громадян, установ і організацій з питань, що належать до компетенції Відділу.

3.8. Отримує, у разі необхідності, від юридичного відділу міської ради, або іншого виконавчого органу в межах його компетенції, висновок про правовий механізм, який регулює питання, що є предметом внутрішнього аудиту та діяльності об'єкта контролю;

3.9. Виконує інші функції відповідно до його компетенції.


4. Порядок проведення контрольних заходів

4.1. Внутрішній  аудит  проводиться згідно із стратегічними та операційними планами діяльності з внутрішнього аудиту (далі - стратегічний та операційний плани).

Стратегічний план повинен враховувати стратегію міської ради (у разі її наявності) та визначати завдання і результати, яких повинно бути досягнуто протягом наступних трьох років.

Операційний план складається на календарний рік з урахуванням завдань та результатів виконання стратегічного плану.

Стратегічний та операційний плани формуються Відділом на підставі результатів оцінки ризиків та затверджуються міським головою не пізніше початку планового періоду.

Зміни до стратегічного та операційного планів вносяться в порядку їх затвердження не пізніше завершення планового періоду.

У разі створення підрозділів внутрішнього аудиту складаються зведені стратегічний та операційний плани (далі - зведені плани) діяльності з внутрішнього аудиту, які формуються підрозділом та затверджуються міським головою. Керівники об’єктів внутрішнього аудиту забезпечують подання стратегічного та операційного планів керівникові Відділу для подальшого формування зведених планів і подання їх міському голові на затвердження в установлений ним строк.

Стратегічний та операційний плани (зведені плани) та зміни до них оприлюднюються на офіційному веб-сайті Коломийської міської ради (далі – офіційний сайт).

За розпорядженням міського голови можуть проводитися позапланові внутрішні аудити.

4.2. Внутрішній аудит проводиться у формі планових та позапланових ревізій, перевірок, оцінок, інспектувань, розслідувань, аналізу, вивчення, моніторингу тощо.

4.3. Внутрішній аудит проводиться відповідно до стандартів затверджених Міністерством фінансів України.

4.4. Попереднє ознайомлення та вивчення діяльності об’єктів внутрішнього аудиту у процесі виконання службових обов’язків працівниками Відділу не вважаються контрольними заходами і здійснюються на загальних підставах.

4.5. Начальник Відділу для своєчасного реагування на проблеми, що виникають під час виконання покладених на Відділ функцій, може приймати рішення про проведення позапланового внутрішнього аудиту, що оформлюється відповідним розпорядчим актом на проведення позапланового внутрішнього аудиту за погодженням з міським головою та подальшим інформуванням об’єкту внутрішнього аудиту, щодо якого здійснюватиметься позаплановий контрольний захід.


4. Права

Відділ має право:

4.1. На повний та безперешкодний доступ до приміщень, документів, інформації та баз даних, які стосуються проведення внутрішнього аудиту, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається в установленому порядку.

4.2. Отримувати пояснення, проводити анкетування, опитування та інтерв’ювання працівників об’єктів внутрішнього аудиту, готувати запити до юридичних осіб з метою отримання необхідної інформації для проведення контрольного заходу.

4.3. Отримувати від посадових осіб об’єктів внутрішнього аудиту первинні бухгалтерські, фінансові документи, необхідні довідки, інформацію, статистичні відомості, фінансову звітність, іншу документацію та письмові пояснення і заяви з питань, що виникають під час проведення внутрішнього аудиту.

4.3. Отримувати від посадових осіб об’єктів внутрішнього аудиту всю інформацію та документацію щодо правових підстав, фінансово-економічних обґрунтувань, підготовки, адміністративних, розпорядчих, інших актів і відомчі документи (накази, положення, інструкції, порядки, стандарти, інструктивні листи тощо).

4.4. Отримувати засвідчені в установленому порядку копії або виписки з усіх без винятку документів, які стосуються предмета контролю, в тому числі у встановленому порядку від третіх осіб.

4.5. Ініціювати перед міським головою залучення експертів та фахівців підприємств, установ та організацій, державних органів (органів державної влади) для забезпечення виконання аудиторського завдання.

4.6. Для виконання покладених завдань залучати посадових осіб структурних підрозділів Коломийської міської ради за погодженням з їхніми керівниками.

4.7. Визначати необхідні цілі, обсяги, методи і ресурси для виконання кожного аудиторського завдання

4.8. Брати участь у засіданнях, нарадах керівництва об’єктів внутрішнього аудиту під час обговорення питань, які прямо чи опосередковано стосуються питань, які відносяться до компетенції Відділу.

4.9. Вимагати від керівників об’єктів внутрішнього аудиту проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, перевірки наявних коштів і розрахунків, у разі потреби опечатувати службові приміщення.

4.10. За наявності взаєморозрахунків підконтрольного об’єкта з будь-якими іншими суб'єктами господарювання, Відділ має право направляти запити для отримання інформації щодо взаєморозрахунків з об’єктами внутрішнього аудиту.

4.11. Проводити чи вимагати від об’єктів внутрішнього аудиту проведення контрольних обмірів обсягів виконаних робіт.

4.12. Рекомендувати керівникам та іншим посадовим особам об’єктів внутрішнього аудиту невідкладне усунення виявлених порушень.


5. Керівництво відділу

5.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою в порядку, визначеному Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

5.2. На посаду начальника Відділу призначається особа, яка має вищу економічну або юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістр. Стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та/або державній службі на керівних посадах не менше двох років або стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше трьох років.

5.3. Начальник відділу:

5.3.1. Здійснює постійне керівництво діяльністю Відділу.

5.3.2. Аналізує виконання завдань та функцій, покладених на Відділ, забезпечує дотримання вимог міжнародних та національних стандартів у сфері управління.

5.3.3. Забезпечує планування, організацію та здійснення на належному рівні внутрішнього аудиту.

5.3.4. Забезпечує подання міському голові аудиторських звітів та рекомендацій.

5.3.5. Забезпечує підготовку та своєчасне подання звіту про результати діяльності об’єктів внутрішнього аудиту або зведеного звіту про результати діяльності об’єктів внутрішнього аудиту відповідно до вимог законодавства та стандартів внутрішнього аудиту.

5.3.6. Забезпечує проведення моніторингу виконання (врахування) рекомендацій за результатами здійснення внутрішнього аудиту.

5.3.7. Забезпечує складення та виконання програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту.

5.3.8. Забезпечує проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту відповідно до вимог стандартів внутрішнього аудиту.

5.3.9. Забезпечує здійснення заходів щодо врахування рекомендацій, наданих Міністерством фінансів України за результатами оцінки функціонування системи внутрішнього аудиту.

5.3.10. Розподіляє посадові обов’язки між працівниками Відділу, затверджує посадові інструкції.

5.3.11. В межах чинного законодавства дає працівникам Відділу доручення, обов’язкові для виконання.

5.3.12. Забезпечує дотримання працівниками Відділу трудової, виконавської дисципліни, нерозголошення службової інформації.

5.3.13. Готує та розробляє проекти розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету та міської ради з питань, що належать до компетенції Відділу.

5.4. Начальник Відділу зобов’язаний виконувати завдання та функції, передбачені даним Положенням відповідно до планів роботи Відділу, доручень та розпоряджень міського голови, рішень Коломийської міської ради.

5.5. Керівник відділу підзвітний і підконтрольний Коломийському міському голові.


6. Прикінцеві положення

6.1. Відділ має свій бланк, круглу гербову печатку з своїм найменуванням і штампи встановленого зразка, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства у виконавчих органах Коломийської міської ради.

Посадові особи відділу можуть мати службові посвідчення відповідного зразка.

6.2. Керівництво міської ради створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників відділу. Забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв’язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативним актами і довідковими матеріалами.

6.3. Ліквідація і реорганізація відділу проводиться Коломийською міською радою в порядку, встановленому чинними законодавством України.



2011-2024 © Всі права застережено.