НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
П'ятница, 22 листопада 2024 року
Повязані документи
Пов'язаних документів немає
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
27.10.2020
Про затвердження Порядку організації роботи у Коломийській міській раді з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами |
Відповідно до статей 38, 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні, статей 21, 53 Закону України «Про запобігання корупції», роз’яснень Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.07.2020 № 7 «Щодо особливостей перевірки повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» з метою забезпечення виконання антикорупційного законодавства:
1. Затвердити Порядок організації роботи у Коломийській міській раді з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами (далі – Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій забезпечити дотримання Порядку в роботі з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами
3. Координацію роботи щодо виконання розпорядження покласти на уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції в апараті міської ради, а також щодо керівників комунальних підприємств, установ, організацій, закладів, які призначені міським головою (Світлана Сенюк) та уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції щодо депутатів міської ради (Ольга Пашанюк)
4. Контроль за виконанням розпорядження залишаю за собою.
Міський голова Ігор СЛЮЗАР
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження міського голови
від 23.10.2020 р. № 316-р
ПОРЯДОК
організації роботи у Коломийській міській раді з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами
І. Загальні положення
1.1. Порядок організації роботи у Коломийській міській раді з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, (далі – Порядок) підготовлено з метою забезпечення викривачам належних умов для здійснення повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
1.2. Терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у законах України «Про інформацію» та «Про запобігання корупції» (далі – Закон).
1.3. Порядок регламентує механізм роботи з повідомленнями, починаючи від їх отримання до прийняття кінцевого рішення за результатами завершення їх розгляду. У тому числі, визначена робота уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції (далі – уповноважені особи) з описом того, що повинно відбуватися на кожному етапі процесу роботи з повідомленнями.
1.4. Коломийська міська рада забезпечує умови для повідомлення про порушення вимог Закону через офіційний веб - портал міської ради, засоби електронного, поштового зв’язку, під час особистого прийому в голови та інших посадових осіб міської ради, а також у письмовому вигляді.
1.5. Повідомлення про порушення вимог Закону може бути здійснене без зазначення авторства (анонімно). Вимоги до анонімних повідомлень про порушення вимог Закону та порядок їх розгляду визначаються ст. 53 Закону України «Про запобігання корупції».
1.6. Анонімне повідомлення про порушення вимог Закону підлягає розгляду, якщо наведена в ньому інформація стосується конкретної особи та містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
1.7. Анонімне повідомлення про порушення вимог Закону підлягає перевірці у строк не більше 15 днів від дня його отримання. Якщо у вказаний строк перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, на підставі письмового повідомлення уповноваженої особи міський голова продовжує строк розгляду повідомлення до 30 днів від дня його отримання.
1.8. У разі підтвердження викладеної у повідомленні інформації про порушення вимог Закону міський голова вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
1.9. Розгляд повідомлення про порушення вимог Закону здійснює уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції.
1.10. Перелік встановлених Законом вимог, заборон та обмежень, порушення яких є правопорушенням, пов’язаним з корупцією (додаток 3).
ІІ. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями
2.1. Організація роботи з повідомленнями про порушення вимог Закону в Коломийській міській раді здійснюється на таких засадах:
1) знання та обізнаність: інформування про можливість подати повідомлення та повноваження міської ради щодо його розгляду;
2) доступність: забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення, процес подання таких повідомлень має бути зручним;
3) довіра: інформування про виконання державних гарантій захисту викривачів;
4) відповідальність: забезпечення керівництвом міської ради роботи з повідомленнями;
5) ефективність: реагування на випадки порушення вимог Закону;
6) прозорість: інформування викривачів про те, як розглядаються їхні повідомлення;
7) аналіз та вивчення: систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями.
2.2. Принципи організації роботи з повідомленнями про порушення вимог Закону:
1) доброчесність: поведінка посадових осіб міської ради має відповідати вимогам Закону та загальновизнаним етичним нормам;
2) захист прав викривачів: посадові особи міської ради, які мають доступ до повідомлень, повинні розуміти ризики для викривачів, пов’язані з поданням повідомлення, а також подальшим встановленням фактів порушення вимог Закону;
3) конфіденційність: у процесі збору, використання та збереження інформації посадові особи міської ради повинні виконувати вимоги законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача;
4) зворотній зв’язок: підтримання зв’язку з викривачем, навіть якщо повідомлення надане анонімно;
5) неупередженість: повідомлення розглядається по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати у результаті попередніх контактів викривача з міською радою;
6) об’єктивність: одержаній при розгляді повідомлення інформації дається повна та об’єктивна оцінка;
7) рівність: забезпечується однакове ставлення до всіх викривачів, незалежно від віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.
III. Організація роботи з повідомленнями
3.1. Повідомлення про порушення вимог Закону може бути як письмовим, так і усним (частина 1 статті 531 Закону).
3.2. Письмове повідомлення подається:
1) поштою – на адресу міської ради: 78203, пр. Грушевського, 1, м. Коломия, Івано-Франківська область. У разі направлення повідомлення поштою, у ньому слід робити позначку такого змісту: «Про корупцію»;
2) на особистому прийомі в міського голови або інших посадових осіб, під час якого використовується опитувальний лист для прийому повідомлень (додаток 1);
3) засобами електронного зв’язку: на адресу електронної пошти для здійснення повідомлень – antykorkmr@ukr.net та через веб-портал Коломийської міської ради (рубрика «Антикорупційна політика - Повідомити про порушення»);
3.3 Усне повідомлення може надійти через цілодобову телефонну гарячу лінію міської ради 0800-50-33-03, для ефективного прийому якого складається опитувальний лист (за формою в додатку 1).
3.4.Небажання заявника надати інформацію про себе за опитувальним листом не є підставою для відмови в прийнятті повідомлення.
IV. Механізм роботи з повідомленнями
4.1. Реєстрація повідомлень про порушення вимог Закону проводиться з метою забезпечення їх обліку, моніторингу та контролю за станом виконання і оперативного використання наявної інформації, є початком офіційного процесу роботи з такими повідомленнями.
4.2. Усі повідомлення (у тому числі анонімні), які надійшли до міської ради каналами зв’язку, вказаними в пунктах 3.2. та 3.3 цього Порядку реєструються уповноваженими особами в межах своєї компетенції.
Повідомлення, яке надійшло безпосередньо від викривача як звернення, у тому числі під час особистого прийому посадовими особами міської ради, та на поштову адресу міської ради невідкладно передаються працівниками відповідних структурних підрозділів уповноваженій особі для реєстрації в журналі обліку повідомлень про корупцію, внесених викривачами (додаток 2).
При наявності анонімних повідомлень у відповідній графі журналу робиться позначка «Анонімно».
4.3. Обробка персональних даних заявників здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
4.4. При надходженні повідомлення про порушення Закону, уповноважена особа не пізніше наступного робочого дня письмово повідомляє про такий факт міського голову, який вирішує питання про проведення перевірки інформації, викладеної у ньому, вжиття заходів щодо припинення такого правопорушення.
Одночасно з цим про надходження повідомлення щодо вчинення правопорушення негайно, протягом 24 годин, письмово повідомляється спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції.
4.5. До розгляду повідомлень, крім уповноважених осіб, можуть долучатися інші працівники міської ради, до компетенції яких належить вирішення питання, порушеного у повідомленні.
4.6. Для забезпечення чітких та узгоджених дій щодо розгляду повідомлень уповноважена особа:
1) з’ясовує, чи відповідає отримане повідомлення за своїм змістом вимогам Закону. Якщо не відповідає, тоді за анонімним повідомленням про це необхідно інформувати міського голову, а за неанонімним повідомленням – повідомити викривача;
2) у разі, якщо повідомлення за своїм змістом відповідає вимогам Закону, з’ясовує, чи є наведена у повідомленні інформація та факти про порушення вимог Закону предметом розгляду.
4.7. У разі підтвердження викладеної у повідомленні інформації про порушення вимог Закону міський голова вживає заходів у межах компетенції щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
4.8. У разі наявності у повідомленні інформації про:
1) загрозу життю, житлу, здоров’ю та майну викривача або його близьких осіб уповноважена особа роз’яснює необхідність звернення заявника до правоохоронних органів щодо застосування правових, організаційно-технічних та інших, спрямованих на захист від протиправних посягань, заходів, передбачених Законом України «Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві»;
2) звільнення чи примушення до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності чи застосування керівником або роботодавцем інших негативних заходів впливу (переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду тощо) або загрозу таких заходів упливу щодо викривача або члена його сім’ї, уповноваженою особою повідомляється про необхідність звернення викривача до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – Національне агентство).
V. Повноваження посадових осіб, залучених до роботи з повідомленнями
5.1. Уповноважені особи повинні вчасно реагувати на повідомлення викривачів для прийняття рішень з метою оперативного розгляду таких повідомлень та для належного реагування на прояви порушень вимог Закону.
5.2. Уповноважені особи мають право:
1) отримувати від працівників міської ради інформацію та матеріали, необхідні для виконання покладених на них завдань, а також в установленому законом порядку інформацію з обмеженим доступом або таку, що містить державну таємницю;
2) отримувати від працівників міської ради усні та письмові пояснення з питань, які виникають під час проведення перевірки повідомлень;
3) за погодженням з міським головою надсилати запити до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності з метою отримання від них інформації та матеріалів, необхідних для проведення перевірки фактів, викладених у повідомленні.
5.3. Посадові особи міської ради у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення працівниками структурних підрозділів зобов’язані у межах своїх повноважень ужити заходів щодо припинення такого правопорушення та негайно письмово повідомити про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції.
VІ. Перевірка інформації, що міститься в повідомленнях
6.1. За повідомленнями, що надійшли до міської ради уповноваженою особою проводиться попередня перевірка інформації у строк не більше 10 робочих днів.
6.2. За результатами попередньої перевірки приймається одне з таких рішень:
1) призначити проведення службової перевірки інформації у разі підтвердження фактів, викладених у повідомленні, або необхідності подальшого з’ясування їх достовірності;
2) передати матеріали до органу досудового розслідування у разі встановлення ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;
3) припинити подальший розгляд у разі не підтвердження фактів, викладених у повідомленні.
6.3. Викривачеві уповноважена особа надає детальну письмову інформацію про результати попередньої перевірки за його повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону в триденний строк з дня завершення відповідної перевірки.
6.4. Якщо отримана інформація про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону не належить до компетенції міської ради, викривач повідомляється про це у триденний строк без проведення попередньої перевірки із роз’ясненням щодо компетенції органів або юридичних осіб, уповноважених на проведення перевірки або розслідування відповідної інформації.
6.5. Якщо отримана інформація стосується дій або бездіяльності міського голови, така інформація без проведення попередньої перевірки у триденний строк надсилається уповноваженою особою до Національного агентства, що визначає порядок подальшого розгляду такої інформації.
6.6. Службова перевірка за повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону проводиться уповноваженою особою у строк не більше 30 днів з дня завершення попередньої перевірки. Якщо у зазначений строк перевірити повідомлену інформацію неможливо, міський голова продовжує строк перевірки до 45 днів, про що повідомляють викривачу.
6.7. Проведення службової перевірки не може бути доручено особі, щодо якої або близьких осіб якої надано інформацію.
6.8. Матеріали попередньої та службової перевірок повідомленої інформації про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень цього Закону формуються уповноваженою особою у справи зберігаються протягом трьох років з дня отримання такої інформації.
6.9. Викривачеві, за умови наявності контактної інформації, надається письмова відповідь про результати перевірки за його повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону.
6.10. Посадовим особам, залученим до процесу роботи з повідомленнями, забороняється розкривати інформацію про особу викривача, його близьких осіб або інші дані, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду, перевірки повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти, крім випадків, установлених законом.
6.11. Якщо законодавством дозволяється без згоди викривача ухвалення обґрунтованого рішення про розголошення інформації про викривача або інформації, яка може ідентифікувати особу викривача, уповноважена особа повідомляє про це викривача не пізніше, ніж за 18 робочих днів до дня розкриття відповідної інформації, шляхом вручення йому повідомлення про ухвалення відповідного рішення під розписку.
У повідомленні про розкриття інформації про особу викривача має бути вказано коло осіб, яким буде розголошена інформація, а також підстави такого розголошення.
6.12. За незаконне розкриття відомостей про викривача настає відповідальність, передбачена законодавством.
6.13. У разі виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформуються спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції, визначені Законом.
Уповноважена особа з питань
запобігання та виявлення корупції в
апараті міської ради, а також щодо
керівників комунальних підприємств,
установ, організацій, закладів, які
призначені міським головою Світлана СЕНЮК
Додаток 1
до Порядку
(Розділ ІІІ)
Зразок опитувального листа.
Посадовим особам під час отримання повідомлень про порушення вимог Закону телефонним зв’язком рекомендується використовувати цей опитувальний лист для фіксації довідкової інформації.
Перелік питань:
1) ім’я та контактна інформація (номер телефону, електронна адреса, рід занять, стать, вік): ви готові надати нам свою контактну інформацію? Ця інформація не буде передаватись нікому без Вашої прямої згоди. Ви також можете залишитись анонімними; однак зауважте, що розслідування справи часто вимагає додаткової інформації і може виникнути необхідність зв’язатися з Вами ____________________________________________________________________
2) у чому Ви бачите прояв корупції? Надайте детальний опис випадку._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3) чи стосується випадок: електронних декларацій, конфлікту інтересів, політичної корупції, порушень антикорупційних законів, іншого питання (спробуйте зазначити категорію)?________________________________________
4) де і в якому регіоні стався випадок (район (місто), місце, організація)? ____________________________________________________________________
5) коли стався випадок (час)? _______________________________________
6) коли та яким чином Ви дізналися про цей випадок?
7) чи знають інші люди про цей випадок? Якщо так, чи можете сказати хто саме?_______________________________________________________________
8) чому, на Вашу думку, цей випадок включає неправомірне або навіть злочинне діяння?______________________________________________________
____________________________________________________________________
9) чи траплялися такі випадки в минулому? Якщо так, чи надавалося повідомлення про них раніше, і які заходи були вжитті у зв’язку із ними? _____ ____________________________________________________________________
10) чи обіцялася або надавалася комусь перевага в описаному випадку? Якщо так, хто і коли обіцяв чи надавав перевагу? Що було обіцяно, чому і яким чином відповідним особам/організаціям обіцялися або надавалася перевага?__________________________________
11) чому ви вирішили повідомити про цей випадок? ____________________
12) чи надавалася інформація про зазначений вище випадок кудись ще? Якщо так, куди/кому?__________________________________________________
13) Чи бажаєте Ви щось додати? ____________________________________ ____________________________________________________________________
Додаток 2
до Порядку
(Розділ ІV)
ЖУРНАЛ
обліку повідомлень про корупцію, внесеними викривачами
№ з/п |
Дата надходження повідомлення |
Викривач (ШБ/найме - нування, адреса, контакти, вихідні реєстраційні дані тощо) |
Короткий зміст |
Резуль - тати перевірки |
Вжиті заходи за резуль - татами перевірки |
При - мітка |
1 |
||||||
2 |
Додаток 3
до Порядку
(розділ І)
Перелік встановлених Законом України
«Про запобігання корупції» вимог, заборон та обмежень.
- Вимоги щодо прийняття антикорупційної програми (стаття 19).
- обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища (стаття 22).
- Обмеження щодо одержання подарунків (статті 23, 24).
- обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (стаття 25).
- Обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (стаття 26).
- Обмеження спільної роботи близьких осіб (стаття 27).
- Вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (статті 28-36).
- Вимоги до поведінки осіб додержання вимог Закону та етичних норм поведінки (статті 37, 38).
- Вимоги щодо пріоритету інтересів (стаття 39).
- Вимоги щодо політичної нейтральності (стаття 40).
- Вимоги щодо неупередженості (стаття 41).
- Вимоги щодо компетентності і ефективності (стаття 42).
- Вимоги щодо нерозголошення інформації (стаття 43).
- Вимоги щодо утримання від виконання незаконних рішень чи доручень (стаття 44).
- Вимоги щодо подання декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (стаття 45).
- Вимоги щодо додаткових заходів здійснення фінансового контролю (стаття 52).
- Заборона на одержання пільг, послуг і майна органами державної влади та органами місцевого самоврядування (стаття 54).
- Вимоги щодо проведення спеціальної перевірки (стаття 56).
- Вимоги щодо прозорості та доступу до інформації (стаття 60).
- Вимоги щодо запобігання корупції у діяльності юридичної особи (стаття 61).
- Вимоги щодо обов’язкового затвердження антикорупційної програми юридичної особи (стаття 62).