НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Четвер, 05 грудня 2024 року
Повязані документи
Про затвердження Положення про службу у справах дітей Коломийської міської ради у новій редакції
Рішення міської ради №3330-40/2018 від 26.12.2018р. Втратив чинність
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
24.04.2017
Про затвердження Положення про службу у справах дітей міської ради у новій редакції |
Відповідно до Закону України “Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей”, “Типового положення про службу у справах дітей районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2007 р. № 1068 та керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
вирішила:
1. Затвердити положення про службу у справах дітей міської ради у новій редакції (додається).
2. Пункт 2 рішення міської ради від 15.08.2007 р. № 692-20/2007 “Про перейменування служби у справах неповнолітніх міської ради” вважати таким, що втратив чинність.
3. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови В. Бойцана.
4. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту та охорони здоров'я.
Міський голова І. Слюзар
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від 20.04.2017 р. № 1407-20/2017
ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей Коломийської міської ради
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Служба у справах дітей Коломийської міської ради (далі - Служба) є виконавчим органом Коломийської міської ради без статусу юридичної особи, який утворюється міською радою.
1.2. Служба підзвітна та підконтрольна міській раді, міському голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно розподілу функціональних повноважень та службі у справах дітей Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
1.3. Служба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями Івано-Франківської обласної ради, розпорядженнями голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями та дорученнями міського голови та цим положенням.
1.4. Посадові особи, що працюють у Службі, є посадовими особами місцевого самоврядування. Відповідно до цього Положення мають посадові обов'язки щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок міського бюджету.
1.5. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами Коломийської міської ради та підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об'єднаннями громадян і громадянами.
1.6. Діяльність Служби здійснюється на основі планів роботи міської ради, виконавчого комітету та плану роботи Служби.
1.7. Функції щодо проведення процедури усиновлення, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладаються на сектор опіки, піклування та усиновлення, який утворюється у складі Служби.
ІІ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Основними завданнями Служби є:
2.1.1. реалізація на території міста Коломиї державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
2.1.2. розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
2.1.3. координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
2.1.4. забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї;
2.1.5. здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;
2.1.6. ведення державної статистики щодо дітей;
2.1.7. ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
2.1.8. надання органам виконавчої влади, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
2.1.9. улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей та до інтернатних закладів, сприяння усиновленню дітей;
2.1.10. підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
2.1.11. визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території міста Коломиї становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
2.2. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
2.2.1. організовує розроблення і здійснення на території міста Коломиї заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
2.2.2. надає місцевим органам виконавчої влади, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;
2.2.3. оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню;
2.2.4. подає пропозиції до проектів міських та регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
2.2.5. забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;
2.2.6. здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у сім'ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях;
2.2.7. разом з відповідними структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;
2.2.8. надає організаційну і методичну допомогу притулкам для дітей, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-реабілітаційним центрам (дитячі містечка), здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;
2.2.9. організовує і проводить разом з структурними підрозділами міської ради уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
2.2.10. розробляє і подає на розгляд Коломийської міської ради, виконавчого комітету Коломийської міської ради пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності;
2.2.11. веде облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
2.2.12. надає потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;
2.2.13. готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;
2.2.14. проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім'ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;
2.2.15. готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу;
2.2.16. бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім'ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;
2.2.17. готує та подає в установленому порядку статистичну звітність;
2.2.18. розглядає в установленому порядку звернення громадян;
2.2.19. розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;
2.2.20. проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації;
2.2.21. здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
2.3. Служба має право:
2.3.1. отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики - статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань
2.3.2. звертатися до виконавчого комітету Коломийської міської ради, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;
2.3.3. проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;
2.3.4. порушувати перед виконавчим комітетом питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім'ю та навчальні заклади;
2.3.5. влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення;
2.3.6. вести справи з опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей;
2.3.7. перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності - умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
2.3.8. представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
2.3.9. запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з'ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;
2.3.10. укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об'єднаннями громадян і благодійними організаціями;
2.3.11. скликати в установленному порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;
2.3.12. проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її компетенції;
2.3.13. визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;
2.3.14. розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
2.3.15. відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів для соціального захисту дітей;
2.3.16. розробляти проекти нормативно-правових актів, які виносяться на розгляд міської ради та її виконавчого комітету.
ІІІ. КЕРІВНИЦТВО СЛУЖБИ
3.1. Службу очолює начальник, який призначається на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України і звільняється з посади Коломийським міським головою відповідно до законодавства України.
3.2. На посаду начальника призначається особа, яка має вищу освіту, стаж роботи за фахом на державній службі або на службі в органах місцевого самоврядування не менше 3 років, або на керівних посадах у інших сферах — не менше 5 років.
3.3. Начальник Служби:
3.3.1. здійснює керівництво діяльністю Служби;
3.3.2. готує посадові інструкції, визначає завдання і розподіляє обов'язки між працівниками Служби, сприяє підвищенню їх кваліфікації;
3.3.3. звітує про роботу Служби перед міською радою та міським головою;
3.3.4. несе персональну відповідальність за стан виконання покладених на Службу завдань;
3.3.5. здійснює контроль за дотриманням у Службі Регламентів міської ради та її виконавчого комітету, інструкції з діловодства;
3.3.6. розглядає у встановленому порядку пропозиції, заяви і скарги громадян з питань, віднесених до компетенції Служби, вживає заходів по усуненню причин, що їх породжують, здійснює особистий прийому громадян з питань, що стосуються компетенції Служби;
3.3.7. вживає заходів щодо підвищення ефективності практичної роботи служби;
3.3.8. вносить пропозиції щодо заохочення працівників Служби та притягнення їх, у разі необхідності, до дисциплінарної відповідальності;
3.3.9. може вносити пропозиції щодо уточнення кошторисів витрат;
3.3.10. здійснює інші повноваження відповідно до цього Положення, а також покладених на нього завдань рішеннями міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями та дорученнями міського голови і секретаря міської ради.
3.4. Начальник Служби несе персональну відповідальність за:
3.4.1. виконання покладених на службу завдань і здійснення своїх функціональних обов'язків відповідно до цього Положення та посадової інструкції;
3.4.2. виконання рішень Коломийської міської ради та її виконавчого комітету, контроль за виконанням яких покладено на Службу, а також за виконання розпоряджень і доручень Коломийського міського голови та секретаря міської ради;
3.4.3. своєчасну і достовірну підготовку та подачу інформацій і звітів з питань, що входять до компетенції Служби;
3.4.4 дотримання у службі Інструкції з діловодства у виконавчих органах Коломийської міської ради та Порядку підготовки проектів рішень на розгляд сесії міської ради;
3.4.5. схоронність справ постійного терміну зберігання до передачі їх в архівний відділ міської ради;
3.4.6. розгляд заяв і звернень громадян, фізичних та юридичних осіб у терміни встановлені чинним законодавством.
3.4.7. за неналежне дотримання Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про засади запобігання корупції", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних" та інших чинних нормативно-правових актів.
ІV. УМОВИ ОПЛАТИ ПРАЦІ
4.1. Трудові відносини працівників Служби регулюються Кодексом законів про працю України, Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування", Законом "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими нормативними актами.
4.2. Матеріальне і соціальне забезпечення працівників Служби здійснюється відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України та інших нормативних актів згідно із затвердженим штатним розписом, займаними посадами, присвоєними рангами посадових осіб місцевого самоврядування, надбавками за вислугу років та за високі досягнення у праці або за виконання важливої роботи, а також преміями.
V. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
5.1. Служба утримується за рахунок міського бюджету.
5.2. Граничну чисельність Служби затверджує Коломийська міська рада, штатний розпис та витрати на її утримання затверджує Коломийський міський голова.
5.3. Служба має свій бланк, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства у виконавчих органах Коломийської міської ради. Посадові особи Служби можуть мати службові посвідчення відповідного зразка.
5.4. Керівництво міської ради створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників служби, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв’язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами.
5.5. Ліквідація і реорганізація служби проводиться Коломийською міською радою в порядку, встановленому чинним законодавством України.