НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
П'ятница, 22 листопада 2024 року
Повязані документи
Пов'язаних документів немає
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
12.09.2015
Про схвалення Програми оптимізації процесів оподаткування та збільшення надходжень до місцевого бюджету м..Коломиї на 2015-2020 роки |
Заслухавши проект Програми оптимізації процесів оподаткування та збільшення надходжень до місцевого бюджету м. Коломиї на 2015-2020 роки, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради:
в и р і ш и в:
- Схвалити Програму оптимізації процесів оподаткування та збільшення надходжень до місцевого бюджету м. Коломиї на 2015-2020 роки (додається).
- Виконуючому обов’язки начальника Коломийської ОДПІ Кирику.І.В. проект Програми подати на розгляд міської ради .
- Координацію робіт та узагальнення інформації про виконання Програми покласти на головного відповідального виконавця – Коломийську ОДПІ (Кирик І.В.).
- Організацію виконання цього рішення покласти на заступника міського голови Тарновецького В.В.
Міський голова І. Слюзар
ЗМІСТ
- Основні положення........5-6
- Аналіз бюджетних надходжень........6-7
- Головна мета та основні завдання Програми …7-11
- Очікувані результати........11-12
- Заходи на виконання Програми........12
Паспорт
«Програми оптимізації процесів оподаткування та збільшення надходжень до міського бюджету на 2015 - 2020роки»
Назва Програми |
«Програма оптимізації процесів оподаткування та збільшення надходжень до місцевого бюджету Коломийською ОДПІ» |
Підстави для розробки Програми |
-Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» -Бюджетний кодекс України |
Дата затвердження Програми |
|
Замовник Програми |
Коломийська міська рада |
Головний розробник Програми |
Коломийська об’єднана державна податкова інспекція Відділ економіки Коломийської міської ради |
Мета |
Збільшення ресурсної бази бюджетів всіх рівнів, створення необхідних умов для забезпечення громадян своєчасною, достовірною та повною інформацією шляхом широкого використання інформаційних технологій |
Завдання |
|
Терміни реалізації |
2015 -2020 роки |
Основні джерела фінансування заходів Програми |
Власні кошти Міський бюджет Інші джерела |
Обсяг коштів міського бюджету |
300 тис. грн. |
Система організації контролю за виконанням Програми |
Контроль за виконанням заходів Програми здійснюють:
|
1. Основні положення
Програма складає комплекс взаємопов'язаних окремих завдань спрямованих на реалізацію державної політики та пріоритетних напрямів створення сучасної інформаційної інфраструктури Коломийської ОДПІ спрямованої на удосконалення механізму справляння податків, запобіганню порушенню законодавства у сфері оподаткування, уникнення втрат місцевого бюджету. Удосконалення форм та методів адміністрування податків та платежів до міського бюджету повинно відбуватися водночас з розширенням масово-роз'яснювальної роботи з платниками податків, яку сьогодні неможливо уявити без активного співробітництва із засобами масової інформації.
Діяльність працівників державної фіскальної служби замикається на різних формах офіційного спілкування із платниками податків - тобто широкими масами населення. Передусім важливими є питання сплати податку з доходів фізичних осіб, плати за землю, єдиного податку, декларування доходів громадян та подання податкової звітності в електронному вигляді.
Враховуючи місцеву специфіку і фінансовий стан традиційно профільних галузей і підприємств, пріоритетом є розвиток малого і середнього бізнесу. Його легалізація, створення ефективних податкових умов діяльності - ось шлях до розширення бази оподаткування та збільшення надходжень до бюджету.
Необхідно відзначити, що більшість платників податків усвідомлюють громадянський обов'язок щодо сплати податків і прагнуть до співпраці з фіскальною службою, адже є очевидним те, що саме її модернізація і є тим інструментом держави, що забезпечує дотримання чинного податкового законодавства.
Удосконалення діяльності фіскальної служби включає такі основні елементи:
- введення нових податкових технологій і процедур;
- навчання податкових працівників і платників податків;
- підвищення рівня інформатизації фіскальної служби.
- Програма розроблена на основі аналізу проблем, що перешкоджають розвитку та повному використанню податкового потенціалу.
Необхідність реформування фіскальної служби, підвищення ефективності її діяльності обумовлені значним збільшенням суб'єктів підприємництва, що потребує переходу до світових цивілізованих норм в оподаткуванні, все більшою концентрацією оподатковуваних оборотів у фізичних осіб, а також необхідністю створення єдиного інформаційного простору для державного контролю за товарно-грошовими потоками.
Вирішення потребують наступні проблеми:
- забезпечення ефективного обліку юридичних та фізичних осіб;
- досягнення повнішого обліку бази оподаткування;
- забезпечення контролю за додержанням податкової дисципліни; - відбір платників податків для документальних перевірок і планування контрольної роботи;
- обробка банківської інформації;
- розвиток статистичної звітності, розробка засобів економічного аналізу та прогнозування;
- організація функціональної та інформаційної взаємодії податкових органів з іншими державними установами.
Радикальним кроком удосконалення управління фіскальною службою є зміна традиційних технологій і процедур діяльності фіскальної служби, які полягають у повній комп'ютеризації усіх управлінських процесів і обробки даних, наданих платниками, та ефективному співробітництві з ними.
Зазначені заходи потребують відповідного фінансування.
У випадку обмеження фінансових ресурсів діяльність фіскальної служби може мати істотні негативні риси, зокрема: модернізація фіскальної служби може обмежитися лише посиленням контролю за загальнодержавними податками; виникнуть певні ускладнення в реорганізації роботи з фізичними особами та із справлянням місцевих податків і зборів; скоротяться можливості підготовки висококваліфікованого персоналу; певною мірою будуть згорнуті роботи в напрямі розширення взаємодії фіскальних органів з іншими організаціями, що відповідно стримає розвиток системи електронної обробки даних.
2. Аналіз бюджетних надходжень.
Головне завдання фіскальної служби - максимальне наповнення бюджетів всіх рівнів, щоправда не будь-якою ціною, а шляхом застосування ефективних методів адміністрування податкових платежів направлених на запобігання ухилення від сплати податків та мінімізації податкових зобов'язань, пошуку резервів додаткових надходжень.
Коломийська ОДПІ постійно моніторить як кількісні, так і якісні показники розвитку економіки регіону, прагне володіти всіма змінами та тенденціями, які відбуваються в економічних процесах, і ефективно на них реагувати. Це позитивно позначається на мобілізації податкових надходжень.
Станом на 01.08.2015 р. на податковому обліку в Коломийській ОДПІ перебуває 2463 юридичних осіб суб’єктів господарської діяльності та 7462 фізичних осіб підприємців.
Протягом січня-серпня 2015 року в результаті дієвої співпраці з платниками податків Коломийською ОДПІ забезпечено надходження податкових платежів до місцевого бюджету м.Коломия станом на 28.08.2015р. в сумі 48,3 млн.грн., що на 10,1 млн.грн. або на 126 відсотків більше ніж за аналогічний період минулого року.
Приріст обсягів сплати забезпечено з усіх основних джерел доходів місцевого бюджету. Надходження податку на доходи фізичних осіб склали 24,2 млн.грн., плати за землю 5,4 млн.грн. та єдиного податку 9,8 млн.грн. Ріст поступлень до аналогічного періоду минулого року складає відповідно 118, 130 та 140 відсотків. Виконання бюджетних призначень за 8 місяців поточного року склало 103 відсотки.
Впродовж січня-серпня 2015 року збережена адекватність темпів сплати податків до місцевого бюджету темпам росту промислового виробництва. Темпи зростання доходів бюджету перевищують показники розвитку економіки.
Щороку проводиться широкомасштабна кампанія декларування доходів громадян. В цьому році свої доходи задекларував 1121 громадянин. Сума задекларованих доходів становить 27,2 млн.грн., сума ПДФО складає 1,31 млн.грн.
В результаті контрольно-перевірочних заходів донараховано громадянам, які не задекларували свої доходи ПДФО в сумі 108,3 тис.грн.,які сплачені до бюджету.
!!
Головною ознакою податкового процесу є спрямованість інспекції на налагодження партнерських відносин з платниками податків, якісне їх обслуговування, створення сприятливих умов громадянам та господарським суб'єктам для виконання конституційного обов'язку перед державою та суспільством щодо подання декларацій та сплати податків.
З.Головна мета та основні завдання Програми
Головною метою Програми - є збільшення ресурсної бази міського бюджету шляхом широкого використання інформаційних технологій. Перед фіскальною службою поставлені досить напружені завдання з виконання бюджетних призначень та практичної реалізації положень Податкового кодексу, які спрямовані в першу чергу на удосконалення адміністрування податків, зниження податкового - навантаження на бізнес та створення стимулів для інноваційно - технологічного розвитку вітчизняної економіки. Одночасно, в зв'язку із зменшенням з 22 до 11 місцевих податків і зборів необхідно знайти компенсуючі резерви стабільного наповнення міського бюджету.
Бюджетним розписом доходів на 2015 рік передбачено залучити до бюджету міста податків та платежів (адміністрування яких покладено, на податкові органи) 70,9 млн.грн, що на 11,8 млн. грн., або на 20 відс. вище рівня фактичних надходжень 2014 року. При цьому, запланований обсяг сплати податку з доходів фізичних осіб збільшено на 5,7 млн грн. або на 11 відсотків, плати за землю на 1,8 млн.грн. або на 28 відсотків від фактичних поступлень минулого року, акцизного податку планується забезпечити 14,5 млн.грн.
В 2015 році особливу увагу буде зосереджено на громадянах, які здійснювали операції купівлі продажу рухомого майна та не сплатили ПДФО до бюджету. У зв'язку з цим планується проаналізувати бази даних, які наявні в інспекції , визначити коло таких платників та залучити до декларування в тому числі за рахунок контрольно-перевірочної роботи.
При проведенні документальних перевірок суб'єктів господарської діяльності юридичних і фізичних осіб особлива увага буде приділена фактам порушення трудових прав працівників, зокрема, стосовно отримання роботи з оплатою праці нижче встановленого державою мінімального розміру.
Вирішення питання щодо створення комп'ютерної системи, яка б дозволила накопичувати відомості про витрати громадян на дорогі покупки, проведення цивільних угод (біржові, нотаріальні і т. п.) та подальше порівняння цих даних із даними про доходи, вказаними у деклараціях громадян є резервом збільшення надходжень на основі вжиття заходів, спрямованих на недопущення порушень вимог законодавства.
Враховуючи результати проведення кампанії з декларування доходів громадян за минулі роки працівники Коломийської ОДПІ докладають усіх зусиль для організації наступної кампанії на більш високому рівні, насамперед за рахунок цілеспрямованої роботи фіскальних органів щодо підвищення якості обслуговування платників та забезпечення добровільності сплати податків.
У своїй роботі та, зокрема, під час кампанії з декларування, податківці повинні працювати з платниками податків на засадах партнерства та взаємоповаги. Для цього у фіскальних органах необхідно створити сприятливі умови для процесу подання декларацій, забезпечити відкритий доступ громадян до інформації, доводити та роз'яснювати основні норми законодавства, які регламентують організацію декларування отриманих доходів.
Зазначене свідчить, що одним із можливих шляхів збільшення бюджетних надходжень є створення розвинутої інформаційної інфраструктури.
Особливості сьогоднішнього рівня податкової інформаційної системи полягає у активному розвитку високотехнологічних рішень які впроваджуються на тлі тривалої експлуатації програмно-апаратних систем і комплексів попередніх поколінь, що найчастіше морально застаріли.
Таким чином, застосування сучасних засобів інформатизації є підгрунтям стратегії розвитку, зовнішніми і внутрішніми ресурсами, необхідними для досягнення поставлених цілей.
Особливого значення набуває раціональний пошук витрат, які на сьогоднішній день мають загальну тенденцію до зменшення вартості придбання засобів інформатизації та зростання вартості кваліфікованого персоналу. Це дозволить значно зменшити обсяги залучення людських ресурсів для цілей управління робочими процесами та забезпечити максимальне використання існуючих інвестицій в розвиток інформаційних технологій. Цей підхід пов'язаний не лише з вартісними перевагами, але й з перевагами з точки зору покращення ефективності адміністрування податкових платежів та збільшення бюджетних надходжень.
Впровадження сучасних інформаційних технологій забезпечить можливість проведення аналітичної роботи з високим рівнем складності, які не можуть виконуватись на менш потужному обладнанні та дозволить широке впровадження ризико - орієнтованої системи адміністрування податків, яке має на меті забезпечити найвищий можливий рівень виявлення та запобігання порушенням податкового законодавства. Управління ризиками та їх упередження важливе для організації профілактичної роботи, вибору протиризикових заходів. Аналіз показників ризику дозволяє своєчасно і адекватно реагувати на несприятливі події з метою уникнути втрат. Оцінка ризиків та їх наслідків дозволяє визначити пріоритети та вибрати відповідні заходи впливу. Ризики бажано виявляти якомога раніше, ще до того, як вони перетворились на проблему, оскільки зазвичай у цьому випадку заходи впливу з метою виправити небажану ситуацію потребують менших ресурсів.
Підтримка ефективного поширення інформації один з важливих факторів успішного управління ризиками.
У результаті впровадження ризико-орієнтованої системи адміністрування податків стане можливим:
-визначення загальної суми податкової недоплати (сукупного податкового ризику);
-цілеспрямована діяльність по упередженню несплати податків та зборів (обов'язкових платежів) на основі аналізу причин виникнення (факторів) окремих видів ризиків, їх зв'язків та взаємних впливів;
-визначення порогу значимості податкових ризиків з урахуванням наявних ресурсів державної фіскальної служби;
-оптимальний розподіл наявних ресурсів між різними напрямками адміністрування податків з урахуванням пріоритетності окремих видів ризиків.
У разі створення автоматизованої системи підтримки прийняття рішень (для автоматизації процесів управління ризиками) ризико-орієнтована система адміністрування податків перетвориться на потужний інструмент регулювання економічних процесів.
Головні вимоги, які виконуватимуть податківці, це конкретна робота на результат та забезпечення ефективної діяльності Коломийської ОДПІ.
Безумовно, за будь яких обставин, поставлені перед інспекцією завдання є безумовними до виконання. Тому, разом зі стандартними формами роботи, розроблено комплекс організаційних заходів, які направлені на забезпечення головної мети - недопущення невиконання бюджетних призначень та зриву виконання запланованих державних програм.
Програма спрямована на вирішення таких основних завдань:
1. Формування правових, організаційних, економічних, фінансових та методичних передумов розвитку фіскальної служби.
2. Застосування та розвиток сучасних інформаційних технологій у процесі оподаткування суб'єктів господарювання.
3. Формування системи інформаційних ресурсів:
3.1. Організація прес-конференцій, брифінгів, засідань "круглого столу", сеансів телефонного зв'язку "гаряча лінія" задля роз'яснення податкового законодавства та доведення актуальних питань податкової тематики.
- Взаємодія з представниками ЗМІ на постійній професійній основі.
- Створення інформаційного банку даних, фототеки, аудіо-, відеотеки, які відображають суспільне значущу діяльність фіскальної служби.
- Підготовка матеріалів та випуск власної друкованої продукції: брошур, буклетів, пам'яток та ін. з роз'яснення податкового законодавства. Створення та функціонування інформаційних стендів, на яких буде розміщена податкова інформація.
3.5. Створення мережі інформаційного забезпечення між податковою службою та органами державної влади та місцевого самоврядування. Державна податкова служба володіє надзвичайно великим масивом інформації про платників податків, про діяльність фіскальних органів та іншою конфіденційною інформацією, яка може бути використана в роботі інших державних установ.
- Підвищення ефективності адміністрування податків та платежів на основі широкого використання інформаційних технологій.
- Отримання споживачами оперативної, достовірної та повної інформації відповідно до ступеню доступу.
- Оперативне виявлення та усунення негативних факторів, які впливають на рівень надходження платежів до бюджету та на результати діяльності Коломийської ОДПІ.
- Посилення спроможності статистичного аналізу.
- Розробка функціональних вимог до інформаційної системи з метою автоматизації процедур адміністрування податків.
- Організація кампанії декларування доходів громадян.
10. Оснащення робочих місць працівників податкової інспекції, які безпосередньо здійснюють обслуговування платників податків, сучасною комп’ютерною технікою. Застосування автоматизованої системи обробки інформації, наданої платниками, значною мірою сприяє вдосконаленню роботи фіскальних органів, у тому числі шляхом зменшення кількості перевірок.
- Забезпечення швидкодіючими друкуючими пристроями для виготовлення довідок, патентів та інших документів, які надаються платникам податків.
- Заміна та прокладання нових швидкісних ліній для підключення комп'ютерної техніки до локальної обчислювальної мережі.
13. Заміна та встановлення додаткового мережевого обладнання.
- Очікувані результати.
Виконання Програми дасть змогу:
- збільшення та стабільного забезпечення дохідної частини міського бюджету у затверджених обсягах за рахунок модернізації роботи інспекції;
- забезпечити системність процесу оподаткування;
- підвищити ефективність діяльності Коломийської ОДПІ шляхом широкого використання ресурсів;
- покращити рівень обслуговування громадян в Коломийської ОДПІ;
- прискорити процес обслуговування громадян під час відвідування податкової інспекції;
- покращити оперативний контроль за сплатою податків;
- ефективніше запобігати порушенням законодавства в сфері оподаткування;
- впровадження сучасних інформаційних технологій з метою підвищення рівня інформаційної культури та загального освітнього рівня населення;
- прискорити впровадження подання звітності в електронному вигляді;
- застосування сучасних засобів комунікації, які дають змогу спілкуватися з учасниками бюджетного процесу у реальному часі, що сприяє організації оперативнішої і чіткої роботи;
- підвищити оперативність та якість відповідей на звернення громадян.
Удосконалення інформаційно-розвиненої державної фіскальної служби, а саме центру з обслуговування платників податків в Коломийській ОДПІ є запорукою успішного виконання всіх завдань, визначених законодавством, та дозволить уникнути значної кількості наявних проблем. Робота такого центру дасть можливість впровадити індивідуальний підхід до кожного платника, що має на меті зміну формату відносин між фіскальною службою та бізнесом, а також створення ефективної системи обслуговування платників податків.
5.Заходи на виконання Програми
№пп |
Призначення видатків |
Видатки на 2015 -2020роки (тис.грн.) |
|||||
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
||
1. |
Облаштування центру з обслуговування платників податків в Коломийській ОДПІ, в т.ч.: |
||||||
-придбання багатофункціональних пристроїв (сканери, принтери, ксерокси); |
50,0 |
50,0 |
|||||
|
50,0 |
20,0 |
50,0 |
50,0 |
|||
|
30,0 |
Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету м. Коломиї (в межах передбачених коштів).