НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Неділя, 24 листопада 2024 року
 Рішення виконавчого комітету  "Про схвалення Програми розвитку малого та середнього пі..."  № 283 від 19.12.2017р. 
Документ №283 від 19.12.2017р. Чинний
        

 
Повязані документи

Пов'язаних документів немає

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

23.12.2017



УКРАЇНА
Коломийська міська рада
Виконавчий комітет
 
РІШЕННЯ
 
м. Коломия
 
від 19.12.2017р.  № 283
 

Про схвалення Програми розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки


Розглянувши проект Програми розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки, розроблений відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів (ФКМ) за фінансової підтримки Уряду Канади, виконком міської ради


вирішив:


1. Схвалити  Програму розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки (додається).

2. Відділу    економіки та муніципального розвитку міської ради (Н.Геник) забезпечити подання Програми для затвердження міською радою в установленому порядку.

3. Координацію робіт та узагальнення інформації про виконання Програми покласти на головного відповідального виконавця — відділ економіки та муніципального розвитку міської ради (Н.Геник).

4. Контроль за виконання даного рішення покласти на першого заступника міського голови С.Коцюра.



    Міський голова                                                                                                                  І.Слюзар



ПАСПОРТ

Програми розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки


Назва Програми

      Програма розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки

Підстави для розробки Програми

       Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”

Замовник Програми

      Коломийська міська рада

Головні розробники Програми

      Відділ економіки та муніципального розвитку міської ради  

Відповідальні за виконання програмних заходів (головні виконавці)

     - Структурні підрозділи Коломийської міської ради

     - ГО «Асоціація економічного розвитку Коломийщини»

     - Проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» Проект ПРОМІС

Основна мета Програми

Основною метою Програми є забезпечення ефективної політики у сфері розвитку МСП та покращення бізнес-середовища для малих, середніх підприємств в м.Коломиї та фізичних осіб підприємців, сприяння інклюзивному розвитку МСП

Основні завдання Програми

Програма складається з 5 розділів. У першому розділі викладено бачення розвитку МСП в місті Коломия. У другому - проаналізовано стан та динаміку розвитку МСП в місті, наявний бізнес-клімат та бізнес-інфраструктуру через призму принципів АМБ. В третьому розділі виписано стратегічні та операційні цілі розвитку МСП в місті Коломия. Четвертий розділ містить План дій з зазначенням конкретних проектів/ заходів. У п’ятому розділі розкрито питання координації виконання та моніторингу Програми. Додатки містять «Бізнес-профіль міста Коломия» та «Звіт «Експрес-аналіз місцевого бізнес-клімату міста Коломия». Для формування Плану дій Програми (заходи, проекти) використані результати проведених зустрічей з підприємцями м.Коломия та звіту про проведене опитування СПД міста

Розділи Програми

Вступ

  1. Бачення розвитку МСП в м. Коломиї
  2. Стан розвитку та підтримки МСП в м.Коломиї
    1. Динаміка розвитку МСП
    2. Аналіз проблем та потреб МСП

     2.3. Аналіз стану МСП через призму відповідності принципам європейського акту про малий бізнес 

       3. Стратегічні цілі розвитку МСП 

     3.1. Стратегічна ціль 1. Поліпшення бізнес-клімату в місті

    3.2. Стратегічна ціль 2. Посилення спроможності місцевих посадовців та представників МСП розвивати бізнес в місті

  3.3. Стратегічна ціль 3. Підвищення рівня конкурентоспроможності місцевих МСП

     4. План дій

     5. Виконання програми розвитку МСП м.Коломиї

  5.1. Координація діяльності по виконанню програми

     5.2. Моніторинг та оцінка

Терміни реалізації Програми

  1. – 2022 роки

Джерела фінансування

  • кошти міського, обласного бюджетів;
  • міжнародна технічна допомога, кошти донорських організацій

Обсяги коштів

міського бюджету

2018 рік – 1 035 000 грн.

2019 рік – 955 000 грн.

2020 рік – 885 000 грн.

2021 рік – 875 000 грн.

2022 рік – 875 000 грн.

Контроль за виконанням Програми


Контроль за виконанням заходів Програми здійснюють:

- міська рада;

- постійна комісія міської ради з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньоекономічних відносин;

- виконавчий комітет міської ради








      Програма розвитку малого та середнього підприємництва міста Коломиї на 2018-2022 роки розроблена за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів (ФКМ) за фінансової підтримки Уряду Канади. Зміст документу є виключною думкою авторів та не обов’язково відображає офіційну позицію Уряду Канади.



Зміст

Вступ…………………………………………………………………….……..…..7

  1. Бачення розвитку МСП в м. Коломиї………………………………….…8
  2. Стан розвитку та підтримки МСП в м. Коломиї…………….…...……...8

2.1.  Динаміка розвитку МСП………………………………………...…..…..8

2.2.Аналіз проблем та потреб МСП……………………………………..…...9

2.3.Аналіз стану МПС через призму відповідності принципам європейського акту про малий бізнес…………………………………………………………….10

3. Стратегічні цілі розвитку МСП………………………………….…………11

3.1. Стратегічна ціль 1. Поліпшення бізнес-клімату в місті…….………….11

3.2. Стратегічна ціль 2. Посилення спроможності місцевих посадовців та представників МСП розвивати бізнес в місті……………………….…………..12

3.3. Стратегічна ціль 3. Підвищення рівня конкурентоспроможності місцевих МСП…………………………………………………………………………..……13

4. План дій……………………………………………………………..…….…15

5. Виконання програми розвитку МСП м. Коломиї………………..……....29

5.1. Координація діяльності по виконанню програми……………..……....29

5.2. Моніторинг та оцінка……………………………………………...……...29

       


ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ

МР – міська рада

МВК – виконавчий комітет міської ради

МСП – мале та середнє підприємництво

НПА – нормативно-правовий акт

АМБ – Акт малого бізнесу

СПД – суб’єкт підприємницької діяльності

ФОП – фізична особа підприємець

ВПО – внутрішньо переміщені особи

ОДА – обласна державна адміністрація

ОМС – органи місцевого самоврядування

ПРОМІС – проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст», який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади


  1. Вступ

Розвиток конкурентного, високотехнологічного та інноваційного сектору МСП має вирішальне значення як для економічного зростання держави, так і для поліпшення добробуту населення України. Саме малий і середній бізнес забезпечує гнучкість економіки, наближає її до потреб окремих споживачів.

Сучасне бізнес-середовище в Україні є доволі складним для малого і середнього підприємництва (МСП). Основними чинниками, що стримують розвиток малого бізнесу є: перенасиченість регуляторного середовища складними процедурами, непослідовними і часто суперечливими нормами та вимогами; адміністративний тягар, незрілість структур підтримки бізнесу; низький рівень спеціалізованих послуг для підприємців та поінформованості, незнання законодавства, обмежені можливості для просування та експорту продуктів та послуг; низька ділова культура, небажання впровадження сучасних технологій ведення бізнесу тощо.

Керуючись принципами кращої міжнародної практики, викладеними в Акті з питань малого бізнесу для Європи (АМБ) та з урахуванням Стратегії розвитку Івано-Франківської області на період до 2020 року, Регіональної цільової програми розвитку малого та середнього підприємництва в Івано-Франківській області на 2017-2018 роки, Стратегії розвитку міста Коломиї до 2027 року розроблено Програму розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки (далі - Програма).

Основною метою Програми є забезпечення ефективної політики у сфері розвитку МСП та покращення бізнес-середовища для малих, середніх підприємств в м.Коломиї та фізичних осіб підприємців, сприяння інклюзивному розвитку МСП.

Програма складається з 5 розділів. У першому розділі викладено бачення розвитку МСП в місті Коломиї. У другому - проаналізовано стан та динаміку розвитку МСП в місті, наявний бізнес-клімат та бізнес-інфраструктуру через призму принципів АМБ. В третьому розділі виписано стратегічні та операційні цілі розвитку МСП в місті Коломиї. Четвертий розділ містить План дій з зазначенням конкретних проектів. У п’ятому розділі розкрито питання координації виконання та моніторингу Програми. Додатки містять «Бізнес-профіль міста Коломия» та «Звіт «Експрес-аналіз місцевого бізнес-клімату міста Коломия». Для формування Плану дій Програми (заходи, проекти) використані результати проведених зустрічей з підприємцями м.Коломиї та звіту про проведене опитування СПД міста.

Фінансування проектів Програми розвитку МСП в м.Коломиї здійснюватиметься відповідно до їх пріоритетності за рахунок коштів міського бюджету та з інших незаборонених законодавством джерел, включаючи кошти міжнародної технічної допомоги, зокрема проекту ПРОМІС.



  1. БАЧЕННЯ РОЗВИТКУ МСП В М.КОЛОМИЯ.


       Розвиток МСП Коломиї здійснюватиметься завдяки ефективному та екологічно збалансованому використанню наявних в місті ресурсів та умов, з урахуванням регіональних та національних пріоритетів, а також європейських ринкових трендів на основі інклюзивної моделі розвитку бізнесу з акцентом на жінок, молодь та інших вразливих категоріях населення для збереження існуючих та створення нових робочих місць.

  1. 2.        СТАН РОЗВИТКУ ТА ПІДТРИМКИ МСП В МІСТІ КОЛОМИЯ

      2.1.        ДИНАМІКА РОЗВИТКУ МСП

Станом на 01.01.2016р. у м.Коломиї зареєстровані та працюють 1576 суб’єктів підприємницької діяльності юридичних осіб та 4687 фізичних осіб – підприємці (ФОП). Кількість суб’єктів МСП юридичних і фізичних осіб в місті Коломиї зменшується: з 2012 по 2016 рік кількість СПД юридичних осіб скоротилась більше, ніж на 10% (з 1764 до 1576 одиниць), кількість фізичних осіб підприємців скоротилась більше, ніж на 23% (з 6081 до 4687 осіб).

Така ж тенденція фіксується й у середніх та малих підприємствах міста. Кількість середніх підприємств протягом 2012-2015рр. зменшилась з 15 до 12 одиниць,  кількість малих підприємств з 2012р по 2015р. зменшилась з 643 до 546.

Зменшується кількість найманих працівників на підприємствах МСП: з 2012 року до 2016 року чисельність їх в абсолютному вимірі скоротилась майже на 400 осіб (з 4079 до 3697) або на 4%.

Кількість найманих осіб у суб’єктів малого підприємництва в період з 2012 по 2016 рр. зменшилась на 269 осіб (з 1895 до 1626), а у середнього підприємництва зменшилась на 113 осіб (з 2184 до 2071). Надана інформація про кількість найманих працівників у фізичних осіб підприємців  тільки за 2014 рік – 2259 осіб.

В 2015 році в середньому працювало найманих працівників:

  • у одного суб’єкта середнього підприємництва не менше 135 осіб,
  • у одного суб’єкта малого підприємництва  не менше 4 осіб,
  • у кожної третьої фізичної особи підприємця був щонайменше 1 найманий працівник.

Рівень заробітної плати найманих працівників у секторі МСП в цілому по роках (2012-2015рр.) традиційно значно нижчий від рівня середньої заробітної плати по місту, а на середніх підприємствах рівень заробітної плати вищий, ніж в секторі малого підприємництва:

- зарплата по місту від 2176,00 грн. у 2012р. до 2964,00 грн. у 2015р.;

- зарплата у секторі середнього підприємництва від 2110,00 грн. у 2012р до 2890,00 грн. у 2015р.;

- зарплата у секторі малого підприємництва від 1380,00 грн. у 2012р. до 2170,00 грн. у 2015р.

Інформація про заробітну плату найманих працівників у ФОП не надана.

Обсяги реалізованої продукції МСП по роках свідчать про зростання значення МСП для економіки міста: частка МСП з 2012 року до 2016р. зросла з 63,7 % до 70,8 % від загальних обсягів реалізованої продукції (робіт та послуг). Внесок МСП в обсяги реалізованої продукції по місту Коломиї в 2015 році - 42% обсягів дають середні підприємства і 29 % - малі.

Обсяги надходжень до міського бюджету від МСП з 2012 року по І півріччя 2016 року зростають (з 56 246,00 тис. грн до 98 843,00 тис. грн). Внесок однієї фізичної особи-підприємця до міського бюджету зріс від 1615,00 грн. в 2012 році до 3319,00 грн. в першому півріччі 2016 року, тобто більше, ніж в 2 рази. При цьому, враховуючи загальне скорочення СПД, таке зростання можна пояснити в тому числі і загальними інфляційними процесами в країні. В свою чергу, зменшення кількості ФОП за період, що розглядається, тобто з 2012 року, який взято як базовий, призвело до щорічного недоотримання суттєвої суми податків в міський бюджет.

Оцінюючи внесок кожного СПД до бюджету необхідно зробити висновок, що кожен суб’єкт підприємницької діяльності є важливою складовою формування дохідної бази міського бюджету, а створення умов для ефективної роботи підприємців стратегічне завдання не тільки держави, а в першу чергу міської ради.

        2.2.        АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ТА ПОТРЕБ МСП

У рамках Проекту ПРОМІС в 2016 році проведено експрес-аналіз місцевого бізнес-клімату в м. Коломиї. Дослідження здійснювалося шляхом консультацій з бізнесом: проведено фокус-групу та додаткову зустріч з підприємцями м. Коломиї, консультування через електрону пошту та у телефонному режимі. Підприємці назвали проблеми та перешкоди, які заважають розвиватися бізнесу в місті, серед яких обмежений доступ бізнесу до інформації щодо наявних комунальних ресурсів для розвитку та відсутність реєстрів земельних ділянок та будівель, задовгі по часу та дублюючі процедури при отриманні документів дозвільного характеру, відсутність кваліфікованої практичної підготовки професійних кадрів для бізнесу, часткового відшкодування витрат на перевезення пільгових категорій громадян тощо.

      Представниками МСП також було зазначено послуги/потреби для підприємництва, які допоможуть в розвитку МСП в м. Коломиї та, які, може реалізовувати влада, серед яких виділення коштів з міського бюджету для бізнес-ініціатив за принципом бюджету участі (громадський бюджет), покращення доступу до інформації про ресурси громади та запровадження прозорих механізмів використання комунального майна, розвиток міської інфраструктури (дороги, мережі електро-, водо-, газопостачання).



        2.3.        АНАЛІЗ СТАНУ МСП ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ВІДПОВІДНОСТІ ПРИНЦИПАМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО АКТУ ПРО МАЛИЙ БІЗНЕС

Проведення аналізу стану розвитку МСП в м. Коломиї відповідно до принципів європейського Акту з питань малого бізнесу для Європи зумовлено необхідністю враховувати всі виклики та можливості, які постають перед підприємництвом міста після підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та створення поглибленої зони вільної торгівлі Україна - ЄС.

Орієнтація на європейський Акт малого бізнесу, структурований за конкретними принципами/напрямками дає можливість чітко розставити акценти в розвитку та підтримці підприємництва та зосередити увагу на вирішенні найактуальніших та найбільш затребуваних місцевим малим та середнім бізнесом питаннях.

Відповідно до методології даного аналізу для кожного з 10 принципів АМБ заповнюється перелік індикаторів, які найбільше характеризують цей принцип. Глибина аналізу – 5 років. Десять принципів акту знаходять тією чи іншою мірою своє втілення в реалізації міської політики розвитку МСП, але є об’єктивною необхідність розширювати та розвивати цю роботу. Головний вектор - підвищення спроможності всіх зацікавлених сторін (влади, громади, бізнесу) в зростанні МСП застосовуючи європейські принципи розвитку МСП, а саме:

- розробляти регулювання підприємницької діяльності в м. Коломиї з першочерговим врахуванням спроможності та потреб найбільш вразливих категорій підприємців («спочатку думай про малих»);

- сприяти доступу МСП до можливостей отримання державної підтримки;

        - полегшувати доступ МСП до фінансування, особливо для підприємців з числа жінок, молоді, внутрішньо переміщених осіб, а також соціальних підприємців;

       - допомагати МСП здійснювати стандартизацію та сертифікацію їхнього бізнесу;

       - підтримувати  МСП у розвитку навичок ведення підприємницької діяльності, підвищення рівня культури та професіоналізму ведення такої діяльності;

      - підтримувати МСП, які ведуть екологічно відповідальний бізнес та перетворюють екологічні виклики на економічні можливості;

      - заохочувати та підтримувати МСП щодо інтернаціоналізації їхнього бізнесу, запровадження інновацій;

      - створювати умови для розвитку кожного суб’єкта МСП як важливого, унікального та цінного учасника соціально-економічних перетворень в місті;

      - покращувати спроможність посадовців органів державної влади та місцевого самоврядування розуміти та враховувати потреби МСП.


3.СТРАТЕГІЧНІ ЦІЛІ РОЗВИТКУ МСП

За результатами проведених якісного та кількісного аналізів бізнес-середовища та стану розвитку МСП визначено стратегічні цілі розвитку підприємництва в місті Коломиї, які спрямовані на поліпшення бізнес-клімату, розвиток підприємницької ініціативи мешканців міста, посилення спроможності місцевих посадовців в наданні якісних послуг для бізнесу та посилення конкурентоспроможності МСП. Для кожної стратегічної цілі визначено операційні цілі, а для кожної операційної цілі визначені конкретні  дії (проекти/заходи), які приведуть до її досягнення в середньостроковій перспективі.

       3.1. СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 1. Поліпшення бізнес-клімату в місті

      Складові бізнес-клімату, який є головним чинником розвитку підприємництва в місті:

     - регуляторне середовище, яке влада формує своїми нормативно-правовими актами;

     - адміністративні послуги, які бізнесу потрібні для діяльності і які надає влада;

     - прозоре та на рівних умовах для підприємців використання комунальних ресурсів для ведення підприємницької діяльності.


       Операційна ціль 1.1. Зменшення негативного тиску на бізнес

       Для забезпечення досягнення цієї цілі в місті здійснюватимуться заходи зі спрощення місцевого регуляторного середовища: періодичне проведення експрес-аналізу бізнес-клімату в місті, перегляд чинних НПА місцевого рівня з метою зниження адміністративного навантаження на МСП, обговорення запровадження нових регуляцій для бізнесу  та вирішення проблемних питань, навчання для депутатів та представників бізнес - об’єднань щодо ефективного здійснення регуляторної політики, навчання  для посадових осіб щодо інструментів обчислення витрат малого бізнесу на виконання державних регулювань.


       Операційна ціль 1.2. Удосконалення регуляторної діяльності  Коломийської міської ради

       Проведення навчально-інформаційних заходів  для посадовців, депутатів та представників бізнес-об’єднань  щодо ефективного здійснення регуляторної політики в цілому, здійснення ефективного інформаційного супроводу регуляторної діяльності міської ради. Для врахування інтересів і потреб МСП на початковій стадії розробки регулювань та упередження прийняття неефективних рішень планується упорядкування розділу «Регуляторна політика»  на офіційному сайті Коломийської міської ради.


       Операційна ціль 1.3. Удосконалення системи надання адміністративних послуг підприємництву

        Для реалізації цієї цілі проводиться інвентаризація адміністративних послуг для бізнесу, які надаються Коломийською міською радою та її структурними підрозділами, приведення їх у відповідність до останніх змін діючого законодавства, адміністративні послуги систематизуються за галузями та сферами регулювання, спрощується процедура отримання таких адміністративних послуг для бізнесу. Сертифікація надання послуг відповідно до стандартів ISO 9000, розробка та впровадження системи стандартів надання адміністративних послуг дозволять підтримувати належний рівень та забезпечувати якість послуг для бізнесу.

       Операційна ціль 1.4. Забезпечення рівного доступу всіх МСП до комунальних ресурсів

     Реалізація цієї цілі дасть можливість, з залученням відповідних структур міської ради, створити реєстр вільних земельних ділянок та реєстр об’єктів нерухомості комунальної власності, які можуть бути надані в оренду/передані у власність. Реєстри будуть розміщені на офіційних веб-ресурсах міської ради та постійно оновлюватимуться. Інформація про місцеві закупівлі за бюджетні кошти оприлюднюватиметься на офіційному електронному ресурсі міської ради.


      Операційна ціль 1.5.  Розвиток конструктивного діалогу Влада - МСП - громада

   Для досягнення цієї цілі необхідно розробити (з залученням громадських організацій, бізнес-асоціацій підприємців та громадськості) та впровадити комунікаційну стратегію «Влада-Бізнес-Громада» для подальшої ефективної співпраці: покращення інформованості бізнесу про перспективи розвитку міста та забезпечення участі підприємців у розвиткових проектах; організації дієвого зворотного зв’язку бізнес-влада. Системно проводитиметься робота з формування та підтримки позитивного іміджу підприємництва в м. Коломиї. Для МСП проводитимуться навчання з питань  проведення  ефективних адвокасі-компаній.

      3.2. СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 2. Посилення спроможності місцевих посадовців та представників МСП розвивати бізнес в місті

      При розробці політик та програм міською владою, якісна робота, спрямована на підтримку МСП та врахування його інтересів на ранніх етапах сприяє ефекту довготривалого розвитку для міста. Для забезпечення якісної роботи планується покращити рівень знань та навичок профільних фахівців, які залучені до розвитку МСП та підвищити спроможність самих МСП шляхом навчання та перепідготовки.

     Операційна ціль 2.1. Посилення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування щодо розвитку бізнесу в місті

       Запровадити моніторинг змін у нормативно-правових документах вищої юридичної сили, що стосується розвитку підприємництва та оперативне реагування на них, а саме: внесення змін до власних НПА, донесення інформації до бізнес спільноти. Залучати  МСП до реалізації  програм  розвитку міста в усіх сферах життєдіяльності та проектів стратегії розвитку міста.


       Операційна ціль 2.2.  Переорієнтація системи надання послуг для МСП  відповідно до актуальних потреб МСП

       Проведення опитування підприємців та визначити  потреби мікро -, малого та середнього підприємництва на різних етапах становлення та розвитку  окремих груп підприємців (жінок, молоді, ВПО, СПД з обмеженими можливостями)  в послугах. Створення нових  об’єктів інфраструктури відповідно до потреб підприємництва, інформаційно-довідкового веб-ресурсу для підприємців, сприяння заходам для бізнес-освіти і менторської підтримки бізнесу бізнесом, проведення  тематичних конкурсів із  розробки  проектів, направлених на розвиток МСП  в  місті.

         Операційна ціль 2.3. Підвищення професійного рівня обізнаності МСП щодо нових можливостей   залучення  фінансових ресурсів

        Проведення навчань/тренінгів по фінансовій грамотності  для суб’єктів МСП щодо правильного залучення  та використання фінансових ресурсів. Інформування зацікавлених СПД щодо донорських проектів та програм, які  фінансують МСП, налагодження контактів з донорськими програмами,  вивчення пропозицій і можливості їх використання для МСП в м. Коломиї.

         Операційна ціль 2.4. Ефективне використання власних фінансових ресурсів для підтримки МСП

         Реалізація цілі передбачає розробку та впровадження програми поворотної фінансової допомоги  для різних категорій СПД (в т. ч. для мікробізнесу та для початківців), підтримку соціальних підприємств, визначених на конкурсній основі, розробку та впровадження програми погашення відсоткових ставок за кредитами.

      3.3. СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 3. Підвищення рівня конкурентоспроможності місцевих МСП

      Операційна ціль 3.1. Підвищення рівня конкурентності місцевих МСП в місті

       Інформаційно-консультаційна підтримка   СПД в проходженні необхідної сертифікації та адаптації до нових ринків збуту, створити інформаційний пункт  (спільно з МСП)  з питань сертифікації, участь у виставках, ярмарках, інших заходах різного рівня з метою просування місцевого товаровиробника.


        Операційна ціль 3.2. Підтримка та розвиток перспективних сфер та галузей

          Проведення аудиту  з залученням зацікавлених сторін ринку діяльності МСП. Визначення основних трендів спеціалізації місцевого бізнесу та визначення переліку перспективних сфер МСП в місті.


        Операційна ціль 3.3. Комерціалізація традиційних промислів

        Сприяння створенню кластеру виробництва та реалізації місцевих художніх виробів. Створення асоціації майстрів народних ремесел Коломийщини, розробка програми її розвитку. Проведення серії навчальних семінарів для майстрів художніх виробів. Сприяння створенню спеціалізованої структури для поширення та розвитку художніх ремесел. Підтримка на конкурсній основі стартапів в галузі художніх промислів. Підтримка та просування художніх виробів на експорт через участь СПД у всеукраїнських та міжнародних профільних заходах. Створення спільних (культура, бізнес, майстри) арт-об’єктів  (відкриті для відвідування майстерні на території музею) та проведення спільних заходів.

         Операційна ціль 3.4. Підприємництво у розвитку краєзнавчого та культурного туризму в м. Коломиї

         Створення туристичного кластеру (культурно - розважальний, готельний, ресторанний бізнес). Розробка стратегії його розвитку та функціонування. Запровадження сучасних механізмів менеджменту (з залученням МСП) в туристичній галузі міста. Розбудова якісної культурної інфраструктури за принципом приватно-державного партнерства  для розвитку та використання культурно-історично-подієвого потенціалу міста. Щорічне проведення арт-фестивалів.


         Операційна ціль 3.5. Підтримка екологізації МСП

         Сприяння  залучення  МСП до  сфери збору, сортування та переробки ТПВ. Підтримка МСП з орієнтацією на екологізацію бізнесу (впровадження енергозберігаючих технологій, зелені технології, виробництво еко-продукції тощо.


  1.       4. ПЛАН ДІЙ


Стратегічна ціль 1: Поліпшення бізнес-клімату в місті для МСП

Операційні цілі (О.П,)

Заходи/Проекти

(одна комірка для кожного проекту)

Період реалізації

Виконавець

/

  Партнери

Можливі джерела та обсяги фінансування

Вартість

тис. грн.

2018

2019

2020

2021

2022

1.1.

Зменшення негативного тиску на бізнес

Провести експрес-аналіз бізнес-клімату (за визначеною методологією) та розробляти заходи, щодо усунення перешкод, які заважають розвитку МСП

Х






Х






Х

Х

Х

ОМС

/ПРОМІС/ АЕРК/

підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Зменшення витрат бізнесу на виконання регулювань:

Розрахувати базовий рівень   адміністративного навантаження

(матеріальних, часових витрат) на МСП шляхом проведення  М-тесту   або іншими прийнятними методами   в розрізі сфер регулювання

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС

/ПРОМІС/

АЕРК/

підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Провести перегляд чинних НПА місцевого рівня з метою зниження  адміністративного навантаження на МСП


Х


















Х

















Х

Х

Х

ОМС








В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

1.2.

Удосконалення регуляторної діяльності  Коломийської міської ради

Ефективне здійснення регуляторної політики:


1) Організувати та провести  навчально-інформаційні заходи  для  представників місцевих органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування та бізнес-об’єднань щодо ефективного здійснення регуляторної політики в цілому, та щодо використання методики м-тесту.


2) Здійснювати інформаційний супровід регуляторної діяльності міської ради (обговорення проектів регуляторних актів, аналізів їх регуляторного впливу, відстежень результативності їх дії тощо).

Х











Х

Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС/      

АЕРК

В межах  бюджетного фінансування











2018 рік - 10,0 тис.грн.

2019 рік – 10,0 тис.грн.

2020 рік – 10,0 тис.грн.

2021 рік – 10,0 тис.грн.

2022 рік – 10,0 тис.грн.

Актуалізація та підтримка розділу «Регуляторна політика»  на сайті Коломийської міської ради (відповідно до рекомендацій експрес-аналізу бізнес-клімату в місті Коломиї).

1) Оптимізація структури та наповнення розділу «Регуляторна політика» з врахуванням пропозицій підприємців;


2) Проводити онлайн опитування  щодо доступності та якості викладеної інформації на сторінці «Регуляторна політика», удосконалювати структуру сайту.


3) Обмін досвідом розробки та впровадження нових практик регулювання підприємницької діяльності в цілому та застосування  м-тесту, в тому числі з іншими регіонами

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

1.3.

Удосконалення системи надання адміністративних послуг підприєм-

ництву

Оптимізація надання адміністративних послуг для бізнесу


Провести інвентаризацію адміністративних послуг та інших послуг для бізнесу, які надаються міською радою та її структурними підрозділами.


Привести їх у відповідність до останніх змін діючого законодавства.


  Систематизувати адміністративні послуги за галузями та сферами регулювання.

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Проводити моніторинг надання адміністративних послуг

(анкетування /консультації з бізнесом) УНАП, за результатом яких впроваджуватимуться  необхідні зміни

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ АЕРК/ підприємці

















В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Розробка та впровадження  системи стандартів надання адміністративних послуг

Провести сертифікацію надання послуг відповідно до стандартів ISO 9000



Х



ОМС

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

1.4.

Забезпечення рівного доступу всіх МСП до комунальних ресурсів

Прозорий та рівний доступ МСП до реєстру вільних земельних ділянок

Створити реєстр вільних земельних ділянок, які можуть бути надані в оренду/передані у власність

Розмістити реєстр на офіційних веб-ресурсах міської ради та постійно оновлювати

Х








Х








Х

Х

Х

ОМС








Міський бюджет

В межах виділених коштів

Прозорий та рівний доступ МСП до реєстру комунальної власності


Створити та розмістити на офіційних веб-ресурсах міської ради електронний реєстр всіх об’єктів нерухомості комунальної власності, в тому числі і в першу чергу тих, які можуть бути надані в оренду/передані у власність

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Прозорий та рівний доступ МСП до інформації про бюджетні закупівлі


Забезпечити (оприлюднення на  офіційному електронному ресурсі міської ради  інформацію суб’єктам малого та середнього підприємництва з питань участі у процесах публічних  закупівель та роботи з платформами, що надають послуги з проведення публічних закупівель

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ АЕРК

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

1.5.

Розвиток конструктивного діалогу

Влада - МСП -громада

Розробити та впровадити  комунікаційну стратегію

Влада - МСП –Громада

Визначити канали комунікації.

Розробити заходи для покращення інформованості бізнесу про перспективи  розвитку міста та забезпечення участі підприємців у розвиваючих проектах міської влади;

Розробити заходи щодо формування та підтримки позитивного іміджу  підприємництва.

Розробити інформаційні заходи з етики ведення бізнесу  та соціальної відповідальності підприємців

Організувати  дієвий зворотній зв’язок  бізнес-влада для ефективної співпраці

Х

Х









Х






Х

Х


ОМС/ ПРОМІС/ АЕРК/

підприємці/

ВНЗ


Міський бюджет


2018 рік - 10,0 тис.грн.

2019 рік – 10,0 тис.грн.

2020 рік – 10,0 тис.грн.

2021 рік – 10,0 тис.грн.

  2022 рік – 10,0 тис.грн.
















Проводити щорічно  навчання для МСП з питань  проведення  ефективних адвокасі-компаній

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ Бізнес-асоціації

В межах  бюджетного фінансування

2018 рік - 50,0 тис.грн.

2019 рік – 50,0 тис.грн.

2020 рік – 50,0 тис.грн.

2021 рік – 50,0 тис.грн.

  2022 рік – 50,0 тис.грн.


Стратегічна ціль 2:  Посилення спроможності місцевих посадовців та представників МСП в розвитку бізнесу

Операційні цілі (О.П.)

Заходи/Проекти

(одна комірка для кожного проекту)



2018

2019

2020

2021

2022

Виконавець

/

  Партнери

Можливі джерела та обсяги

фінансування

Вартість

тис. грн.


2.1.

Посилення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування щодо розвитку бізнесу в місті


Запровадити моніторинг змін у нормативно-правових докумен-тах вищої юридичної сили, що стосується розвитку підприєм-ництва та оперативне реагування на них, а саме: внесення змін до власних НПА, донесення інформації до бізнес спільноти.

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Запровадити моніторинг стану бізнес-середовища в місті, формувати відповідні висновки та рекомендації які оприлюднювати на офіційному веб-сайті

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ АЕРК

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Постійно залучати МСП до реалізації програм розвитку міста в усіх сферах та стратегії розвитку міста (створення сектору приватної медицини, освіти, соціальних послуг), запрошувати представників бізнесу на робочі засідання з реалізації таких  програм з метою отримання пропозицій та зауважень

Х

Х

Х



ОМС

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

              2.2.

Переорієнтація системи надання послуг для МСП відповідно до актуальних потреб МСП

Створення інформаційно-довідкового веб-ресурсу для підприємців та постійне оновлення інформації

           

Вся необхідна для ведення бізнесу інформація на одному веб-ресурсі, яка міститиме необхідну інформацію про застосування та ведення бізнесу, оперативну інформацію про зміну відповідних нормативно-правових актів в тому числі інформація щодо виходу на зовнішні ринки, підтримки експорту.

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС/

МСП

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Створення бізнес-інкубатора з акцентом на перспективні та інноваційні галузі та підтримка його діяльності (придбання матеріалів, обладнання та інвентарю та оренди приміщення)

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/

бізнес-асоціації/

підприємці

В межах  бюджетного фінансування

2018 рік - 100,0тис.грн.

2019 рік – 50,0 тис.грн.

2020 рік – 50,0 тис.грн.

2021 рік – 50,0 тис.грн.

  2022 рік – 50,0 тис.грн.

Розробка «Програми підтримки жіночого бізнесу»

Проаналізувати стан розвитку жіночого підприємництва в місті, визначити проблеми та перспективні напрямки його розвитку


Х

Х

Х


ОМС/ ПРОМІС/МСП/

жіночі НГО

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Проведення тематичних конкурсів із розробки проектів, направлених на розвиток МСП в місті

Зробити такі конкурси щорічними та тематичними (соціальне підприємництво, молодіжне підприємництво, екологічний бізнес, мікробізнес тощо).

Забезпечити співфінансування  реалізації проекту-переможця

Х






Х






Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС/МСП




В межах  бюджетного фінансування

2018 рік - 100,0тис.грн.

2019 рік –100,0тис.грн.

2020 рік –100,0тис.грн.

2021 рік –100,0тис.грн.

2022 рік – 100,0 тис.грн.


Підготовка кадрів для потреб інвестора

Проведення  короткотермінових  навчань з підготовки та перепідготовки кадрів, занять, конкурсів, тренінгів, семінарів

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС/МСП/ Бізнес-асоціації

Міський бюджет, обласний  бюджет, державний бюджет, кошти інвесторів

2018 рік - 100,0тис.грн.

2019 рік –100,0тис.грн.

2020 рік –100,0тис.грн.

2021 рік –100,0тис.грн.

2022 рік – 100,0 тис.грн.

2.3.

Підвищення професійного рівня обізнаності МСП щодо нових можливостей   залучення  фінансових ресурсів

Проводити навчання/тренінги у підготовці по фінансовій грамотності  суб’єктів МСП щодо правильного залучення та використання фінансових ресурсів, підготовки проектних заявок до таких проектів


Забезпечити постійне інформування зацікавлених СПД щодо донорських проектів та програм, які фінансують МСП: GIZ «Fit for Partnership with Germany»; COSME: HORIZONT 2020; ЄБРР; Програма Senior Experten Service; PUMПроект USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку» та інших програм, які сприяють та допомагають розвитку  МСП: 1991 Open Data incubator Клуб ділових людей; Клуб сталого бізнесу; Платформа МСБ: розсилка, дайджести.


Налагодити контакти з донорськими програмами,  вивчити пропозиції і можливості їх використання для МСП м. Коломия. Проводити зустрічі з представниками проектів, програм.

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ Бізнес-асоціації

В межах  бюджетного фінансування

2018 рік - 50,0 тис.грн.

2019 рік – 50,0 тис.грн.

2020 рік – 50,0 тис грн.

2021 рік – 50,0 тис.грн.

2022 рік – 50,0 тис.грн.

2.4.

Ефективне використання власних фінансових ресурсів для підтримки МСП

Розробити та впровадити програму поворотної фінансової допомоги для різних категорій СПД (в т. ч. для мікробізнесу та для початківців)

Запровадження дієвих інструментів підтримки бізнесу шляхом співфінансування з місцевих бюджетів  бажаючих відкрити свою власну справу



Х

Х

Х

ОМС / ПРОМІС

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Підтримка соціальних підприємств, визначених на конкурсній основі

Розробка механізму (порядку) підтримки, в т.ч. фінансової

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС

Кошти міського бюджету

2018 рік - 100,0тис.грн.

2019 рік –100,0тис.грн.

2020 рік–100,0 тис.грн.

2021 рік –100,0тис.грн.

  2022 рік –100,0 тис.грн.

Розробити та впровадити програму погашення відсоткових ставок за кредитами

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС

Кошти  місь-кого бюджету та інші не забо-ронені чинним законодавств-вом

2018 рік - 300,0тис.грн.

2019 рік– 300,0тис.грн.

2020 рік–300,0тис.грн.

2021 рік –300,0тис.грн.

  2022 рік –300,0 тис.грн.


Стратегічна ціль 3:   Підвищення рівня конкурентоспроможності місцевих МСП в місті

Операційні цілі (О.П.)

Заходи/Проекти

(одна комірка для кожного проекту)

2018

2019

2020

2021

2022

Виконавець

/

  Партнери

Можливі джерела та обсяги

Фінансував-ня

Вартість

тис. грн.

3.1.

Підвищення рівня конкурентності місцевих МСП в місті

Вихід на нові  ринки збуту

Інформаційно-консультаційна підтримка   СПД в проходженні необхідної сертифікації та адаптації до нових ринків збуту

Х

Х

Х



ОМС/ ТПП

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Проводити інформаційні тренінги/семінари для СПД з питань виходу на зовнішні ринки з запрошенням профільних фахівців

Х

Х

Х

Х

Х

ТПП/ АЕРК/ МСП/громадські організації

В межах  бюджетного фінансування

2018 рік - 30,0 тис.грн.

2019 рік – 30,0 тис.грн.

2020 рік – 30,0 тис.грн.

2021 рік – 30,0 тис.грн.

  2022 рік – 30,0 тис.грн.

Формування інформаційної бази товарів, виготовлення яких здійснюється підприємствами міста, а також поширення цієї інформації за його межами

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ МСП/ АЕРК

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Інформування  зацікавлених СПД пропозиції щодо участі у виставках, ярмарках, інших заходах різного рівня з метою просування місцевого товаровиробника.

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ МСП/ АЕРК

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

3.2.

Підтримка та розвиток перспективних сфер та галузей

Визначення основних трендів спеціалізації місцевого бізнесу та визначення переліку перспективних сфер МСП в місті

Проведення аудиту з залученням зацікавлених сторін ринку діяльності МСП


Х

Х



Залучені фахівці/ організації

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

3.3.

Комерціалізація традиційних промислів

Створення кластеру  в сфері промислів

Створення асоціації майстрів народних ремесел Коломийщини, розробка програми її розвитку.

Проведення серії навчальних семінарів для майстрів художніх виробів щодо:

- питань основ підприємницької діяльності

-питань ефективного маркетингу

-виходу на зовнішні ринки

-інтернет-торгівлі

-інші (за потребою)

Х

Х

Х



ОМС/ ПРОМІС/АЕРК/ підприємці

Міський бюджет,

обласний бюджет,  інвестиції майстрів народних промислів

2018 рік - 45,0 тис.грн.

2019 рік – 45,0 тис.грн.

2020 рік – 45,0 тис.грн.

Представлення майстрів та проведення  показу вишиванкової продукції  «Kolomyia Ethno Padium»






ОМС/ ПРОМІС/АЕРК/ підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів


    1. Пі   Підтримка на конкурсній основі стартапів в галузі художніх промислів
    2. (ткат  ткацтво килимів/гобеленів; еко-виробництво художніх виробів, інші промисли.

Підтримка та просування художніх виробів на експорт через участь СПД в всеукраїнських та міжнародних профільних заходах.


Х

Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС/ АЕРК/ підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Розробка плану спільних дій спільноти майстрів та музеїв міста Коломиї по створенню спільних арт-об’єктів (відкриті для відвідування майстерні на території музею) та проведенню спільних заходів.


Х

Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС/ АЕРК/ підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

3.4.

Підприємництво у розвитку краєзнавчого та культурного туризму в

м. Коломиї

Створення кластеру в сфері туризму

(культурно-розважальний, готельний, ресторанний бізнес). Розробка стратегії його розвитку та функціонування

Х

Х




ОМС/ ПРОМІС/ АЕРК/ підприємці

Міський бюджет,

обласний бюджет,  інвестиції учасників кластеру

2018 рік - 60,0 тис.грн.

2019 рік – 60,0 тис.грн.

Підтримка діяльності міського інформаційно-туристичного центру  з метою запровадження сучасних механізмів менеджменту (з залученням МСП) (придбання матеріалів, обладнання та інвентарю)

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ ПРОМІС/

АЕРК/ підприємці

В межах  бюджетного фінансування

2018 рік - 80,0 тис.грн.

2019 рік – 50,0 тис.грн.

2020 рік – 40,0 тис.грн.

2021 рік – 30,0 тис.грн.

  2022 рік – 30,0 тис.грн.


Розбудова якісної культурної інфраструктури за принципом приватно-державного партнерства  для розвитку та використання культурно-історично-подієвого потенціалу міста (тематичні об’єкти (кав’ярні, ресторани), концерти живої музики, стріт-арт)

Х

Х

Х



ОМС/ ПРОМІС/АЕРК/ підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Щорічне проведення арт-фестивалів (фест муралів, вишиванки, меду, різноманітних народних ремесл і т.д.)

Х

Х

Х

Х

Х

ОМС/ АЕРК/ підприємці

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

3.5.

Підтримка екологізації МСП

Сприяння  залучення  МСП до  сфери збору, сортування та переробки ТПВ

Інформаційна та сервісна підтримка



Х

Х

Х

ОМС/ Проекти МТД/   МСП

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів

Підтримка МСП з орієнтацією на екологізацію бізнесу (впровадження енергозберігаючих технологій, зелені технології, виробництво еко-продукції тощо) через допомогу в  пошуку донорів та інвесторів.



Х

Х

Х

ОМС

В межах  бюджетного фінансування

В межах виділених коштів



  1. 5. ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ МСП М. КОЛОМИЯ


    5.1. КООРДИНАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПО ВИКОНАННЮ ПРОГРАМИ

З метою координації дій по виконанню Програми розпорядженням міського голови створюється постійно діюча Робоча група. Очолює робочу групу заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради відповідно до розподілу обов'язків. Повний склад робочої групи та персональна відповідальність за реалізацію завдань Програми визначається розпорядженням міського голови. До складу робочої групи входять відповідальні фахівці відділу економіки та муніципального розвитку, інших підрозділів міської ради, депутати міської ради, представники установ, організацій та (за згодою) можуть входити представники бізнес-об’єднань, громадських організацій, підприємці, що залучені до виконання завдань та проектів Програми.

Заходи Програми можуть коригуватися з урахуванням результатів моніторингу виконання проектів/завдань програми, моніторингу проблем та потреб МСП, існуючої соціально-економічної ситуації, реальних можливостей видаткової частини бюджету міста та у випадках зміни законодавчих, нормативно-правових та інших актів.

Коригування здійснюється за ініціативи виконавців заходів Програми, постійних депутатських комісій міської ради, суб’єктів підприємницької діяльності, громадських організацій підприємців. Ініціатор готує пропозиції, до яких додає вичерпне обґрунтування (в разі необхідності розрахунок витрат) запропонованих змін та подає до опрацювання у відділ економіки та муніципального розвитку міської ради, яке в свою чергу виносить пропозиції на засідання робочої групи.

        Робоча група збирається не рідше одного разу на квартал та виконує наступні функції:

      - організовує взаємодію підрозділів виконавчих органів міської ради, органів державної влади, суб’єктів МСП, громадських організацій, бізнес-асоціацій в процесі реалізації Програми;

      -здійснює підготовку звітів про стан реалізації Програми, надає їх міському голові та презентує їх на останньому в році черговому  засіданні міської ради. Повний текст звіту підлягає обов’язковому розміщенню в мережі Інтернет;

      -здійснює підготовку квартальних звітів про стан реалізації Програми, надає їх міському голові та презентує на засіданні виконкому міської ради.


5.2. МОНІТОРИНГ  ТА ОЦІНКА


Моніторинг являє собою регулярний збір і аналіз інформації для відстеження процесу реалізації Програми в цілому та окремих цілей та проектів зокрема за визначений період. Здійснення моніторингу виконання Програми покладається на відділ економіки та муніципального розвитку міської ради.

       Моніторинг здійснюється щоквартально відповідно до розробленої системи моніторингу, яка полягає в порівнянні досягнутих значень індикаторів з наміченим для кожного з них планом та занесенням результатів в таблицю за зразком нижче. Інформація про хід виконання проектів/заходів Програми подається визначеними Планом дій виконавцями до Відділу економіки та муніципального розвитку міської ради в останній день звітного кварталу для узагальнення.

Результати моніторингу представлятимуться на засіданні робочої групи. Робоча група оцінює ступінь виконання поставлених завдань та приймає необхідні рішення щодо подальших дій з виконання Програми.

Оцінка виконання Програми за результатами року виноситься на обговорення робочої групи за участі зацікавлених сторін, а також на останнє в році чергове засідання міської ради.

    Остаточна оцінка проводиться після завершення Програми для визначення ступеня досягнення поставлених цілей. Вона буде слугувати вихідними даними для розробки наступної відповідної програми.



Стратегічна ціль1.

Операційна ціль 1.1.

Завдання 1

Індикатор


Період відстеження

Період 1

Період 2

Період …




Індикатор 1

Базове значення (база), за наявності




Цільове значення (план)




Досягнуте значення (факт)




Відхилення, +/-, факт від плану




Відхилення, +/-, факт від бази





Індикатор…








2011-2024 © Всі права застережено.