НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Неділя, 24 листопада 2024 року
Повязані документи
Пов'язаних документів немає
Історія документа
Історії немає
Публікації документа
23.12.2017
Про схвалення Програми розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки |
Розглянувши проект Програми розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки, розроблений відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів (ФКМ) за фінансової підтримки Уряду Канади, виконком міської ради
вирішив:
1. Схвалити Програму розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки (додається).
2. Відділу економіки та муніципального розвитку міської ради (Н.Геник) забезпечити подання Програми для затвердження міською радою в установленому порядку.
3. Координацію робіт та узагальнення інформації про виконання Програми покласти на головного відповідального виконавця — відділ економіки та муніципального розвитку міської ради (Н.Геник).
4. Контроль за виконання даного рішення покласти на першого заступника міського голови С.Коцюра.
Міський голова І.Слюзар
ПАСПОРТ
Програми розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки
Назва Програми |
Програма розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки |
Підстави для розробки Програми |
Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” |
Замовник Програми |
Коломийська міська рада |
Головні розробники Програми |
Відділ економіки та муніципального розвитку міської ради |
Відповідальні за виконання програмних заходів (головні виконавці) |
- Структурні підрозділи Коломийської міської ради - ГО «Асоціація економічного розвитку Коломийщини» - Проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» Проект ПРОМІС |
Основна мета Програми |
Основною метою Програми є забезпечення ефективної політики у сфері розвитку МСП та покращення бізнес-середовища для малих, середніх підприємств в м.Коломиї та фізичних осіб підприємців, сприяння інклюзивному розвитку МСП |
Основні завдання Програми |
Програма складається з 5 розділів. У першому розділі викладено бачення розвитку МСП в місті Коломия. У другому - проаналізовано стан та динаміку розвитку МСП в місті, наявний бізнес-клімат та бізнес-інфраструктуру через призму принципів АМБ. В третьому розділі виписано стратегічні та операційні цілі розвитку МСП в місті Коломия. Четвертий розділ містить План дій з зазначенням конкретних проектів/ заходів. У п’ятому розділі розкрито питання координації виконання та моніторингу Програми. Додатки містять «Бізнес-профіль міста Коломия» та «Звіт «Експрес-аналіз місцевого бізнес-клімату міста Коломия». Для формування Плану дій Програми (заходи, проекти) використані результати проведених зустрічей з підприємцями м.Коломия та звіту про проведене опитування СПД міста |
Розділи Програми |
Вступ
2.3. Аналіз стану МСП через призму відповідності принципам європейського акту про малий бізнес 3. Стратегічні цілі розвитку МСП 3.1. Стратегічна ціль 1. Поліпшення бізнес-клімату в місті 3.2. Стратегічна ціль 2. Посилення спроможності місцевих посадовців та представників МСП розвивати бізнес в місті 3.3. Стратегічна ціль 3. Підвищення рівня конкурентоспроможності місцевих МСП 4. План дій 5. Виконання програми розвитку МСП м.Коломиї 5.1. Координація діяльності по виконанню програми 5.2. Моніторинг та оцінка |
Терміни реалізації Програми |
|
Джерела фінансування |
|
Обсяги коштів міського бюджету |
2018 рік – 1 035 000 грн. 2019 рік – 955 000 грн. 2020 рік – 885 000 грн. 2021 рік – 875 000 грн. 2022 рік – 875 000 грн. |
Контроль за виконанням Програми |
Контроль за виконанням заходів Програми здійснюють: - міська рада; - постійна комісія міської ради з питань бюджету, інвестицій, соціально-економічного розвитку та зовнішньоекономічних відносин; - виконавчий комітет міської ради |
Програма розвитку малого та середнього підприємництва міста Коломиї на 2018-2022 роки розроблена за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів (ФКМ) за фінансової підтримки Уряду Канади. Зміст документу є виключною думкою авторів та не обов’язково відображає офіційну позицію Уряду Канади.
Зміст
Вступ…………………………………………………………………….……..…..7
- Бачення розвитку МСП в м. Коломиї………………………………….…8
- Стан розвитку та підтримки МСП в м. Коломиї…………….…...……...8
2.1. Динаміка розвитку МСП………………………………………...…..…..8
2.2.Аналіз проблем та потреб МСП……………………………………..…...9
2.3.Аналіз стану МПС через призму відповідності принципам європейського акту про малий бізнес…………………………………………………………….10
3. Стратегічні цілі розвитку МСП………………………………….…………11
3.1. Стратегічна ціль 1. Поліпшення бізнес-клімату в місті…….………….11
3.2. Стратегічна ціль 2. Посилення спроможності місцевих посадовців та представників МСП розвивати бізнес в місті……………………….…………..12
3.3. Стратегічна ціль 3. Підвищення рівня конкурентоспроможності місцевих МСП…………………………………………………………………………..……13
4. План дій……………………………………………………………..…….…15
5. Виконання програми розвитку МСП м. Коломиї………………..……....29
5.1. Координація діяльності по виконанню програми……………..……....29
5.2. Моніторинг та оцінка……………………………………………...……...29
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ
МР – міська рада
МВК – виконавчий комітет міської ради
МСП – мале та середнє підприємництво
НПА – нормативно-правовий акт
АМБ – Акт малого бізнесу
СПД – суб’єкт підприємницької діяльності
ФОП – фізична особа підприємець
ВПО – внутрішньо переміщені особи
ОДА – обласна державна адміністрація
ОМС – органи місцевого самоврядування
ПРОМІС – проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст», який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади
Розвиток конкурентного, високотехнологічного та інноваційного сектору МСП має вирішальне значення як для економічного зростання держави, так і для поліпшення добробуту населення України. Саме малий і середній бізнес забезпечує гнучкість економіки, наближає її до потреб окремих споживачів.
Сучасне бізнес-середовище в Україні є доволі складним для малого і середнього підприємництва (МСП). Основними чинниками, що стримують розвиток малого бізнесу є: перенасиченість регуляторного середовища складними процедурами, непослідовними і часто суперечливими нормами та вимогами; адміністративний тягар, незрілість структур підтримки бізнесу; низький рівень спеціалізованих послуг для підприємців та поінформованості, незнання законодавства, обмежені можливості для просування та експорту продуктів та послуг; низька ділова культура, небажання впровадження сучасних технологій ведення бізнесу тощо.
Керуючись принципами кращої міжнародної практики, викладеними в Акті з питань малого бізнесу для Європи (АМБ) та з урахуванням Стратегії розвитку Івано-Франківської області на період до 2020 року, Регіональної цільової програми розвитку малого та середнього підприємництва в Івано-Франківській області на 2017-2018 роки, Стратегії розвитку міста Коломиї до 2027 року розроблено Програму розвитку малого та середнього підприємництва в місті Коломиї на 2018-2022 роки (далі - Програма).
Основною метою Програми є забезпечення ефективної політики у сфері розвитку МСП та покращення бізнес-середовища для малих, середніх підприємств в м.Коломиї та фізичних осіб підприємців, сприяння інклюзивному розвитку МСП.
Програма складається з 5 розділів. У першому розділі викладено бачення розвитку МСП в місті Коломиї. У другому - проаналізовано стан та динаміку розвитку МСП в місті, наявний бізнес-клімат та бізнес-інфраструктуру через призму принципів АМБ. В третьому розділі виписано стратегічні та операційні цілі розвитку МСП в місті Коломиї. Четвертий розділ містить План дій з зазначенням конкретних проектів. У п’ятому розділі розкрито питання координації виконання та моніторингу Програми. Додатки містять «Бізнес-профіль міста Коломия» та «Звіт «Експрес-аналіз місцевого бізнес-клімату міста Коломия». Для формування Плану дій Програми (заходи, проекти) використані результати проведених зустрічей з підприємцями м.Коломиї та звіту про проведене опитування СПД міста.
Фінансування проектів Програми розвитку МСП в м.Коломиї здійснюватиметься відповідно до їх пріоритетності за рахунок коштів міського бюджету та з інших незаборонених законодавством джерел, включаючи кошти міжнародної технічної допомоги, зокрема проекту ПРОМІС.
- БАЧЕННЯ РОЗВИТКУ МСП В М.КОЛОМИЯ.
Розвиток МСП Коломиї здійснюватиметься завдяки ефективному та екологічно збалансованому використанню наявних в місті ресурсів та умов, з урахуванням регіональних та національних пріоритетів, а також європейських ринкових трендів на основі інклюзивної моделі розвитку бізнесу з акцентом на жінок, молодь та інших вразливих категоріях населення для збереження існуючих та створення нових робочих місць.
2.1. ДИНАМІКА РОЗВИТКУ МСП
Станом на 01.01.2016р. у м.Коломиї зареєстровані та працюють 1576 суб’єктів підприємницької діяльності юридичних осіб та 4687 фізичних осіб – підприємці (ФОП). Кількість суб’єктів МСП юридичних і фізичних осіб в місті Коломиї зменшується: з 2012 по 2016 рік кількість СПД юридичних осіб скоротилась більше, ніж на 10% (з 1764 до 1576 одиниць), кількість фізичних осіб підприємців скоротилась більше, ніж на 23% (з 6081 до 4687 осіб).
Така ж тенденція фіксується й у середніх та малих підприємствах міста. Кількість середніх підприємств протягом 2012-2015рр. зменшилась з 15 до 12 одиниць, кількість малих підприємств з 2012р по 2015р. зменшилась з 643 до 546.
Зменшується кількість найманих працівників на підприємствах МСП: з 2012 року до 2016 року чисельність їх в абсолютному вимірі скоротилась майже на 400 осіб (з 4079 до 3697) або на 4%.
Кількість найманих осіб у суб’єктів малого підприємництва в період з 2012 по 2016 рр. зменшилась на 269 осіб (з 1895 до 1626), а у середнього підприємництва зменшилась на 113 осіб (з 2184 до 2071). Надана інформація про кількість найманих працівників у фізичних осіб підприємців тільки за 2014 рік – 2259 осіб.
В 2015 році в середньому працювало найманих працівників:
- у одного суб’єкта середнього підприємництва не менше 135 осіб,
- у одного суб’єкта малого підприємництва не менше 4 осіб,
- у кожної третьої фізичної особи підприємця був щонайменше 1 найманий працівник.
Рівень заробітної плати найманих працівників у секторі МСП в цілому по роках (2012-2015рр.) традиційно значно нижчий від рівня середньої заробітної плати по місту, а на середніх підприємствах рівень заробітної плати вищий, ніж в секторі малого підприємництва:
- зарплата по місту від 2176,00 грн. у 2012р. до 2964,00 грн. у 2015р.;
- зарплата у секторі середнього підприємництва від 2110,00 грн. у 2012р до 2890,00 грн. у 2015р.;
- зарплата у секторі малого підприємництва від 1380,00 грн. у 2012р. до 2170,00 грн. у 2015р.
Інформація про заробітну плату найманих працівників у ФОП не надана.
Обсяги реалізованої продукції МСП по роках свідчать про зростання значення МСП для економіки міста: частка МСП з 2012 року до 2016р. зросла з 63,7 % до 70,8 % від загальних обсягів реалізованої продукції (робіт та послуг). Внесок МСП в обсяги реалізованої продукції по місту Коломиї в 2015 році - 42% обсягів дають середні підприємства і 29 % - малі.
Обсяги надходжень до міського бюджету від МСП з 2012 року по І півріччя 2016 року зростають (з 56 246,00 тис. грн до 98 843,00 тис. грн). Внесок однієї фізичної особи-підприємця до міського бюджету зріс від 1615,00 грн. в 2012 році до 3319,00 грн. в першому півріччі 2016 року, тобто більше, ніж в 2 рази. При цьому, враховуючи загальне скорочення СПД, таке зростання можна пояснити в тому числі і загальними інфляційними процесами в країні. В свою чергу, зменшення кількості ФОП за період, що розглядається, тобто з 2012 року, який взято як базовий, призвело до щорічного недоотримання суттєвої суми податків в міський бюджет.
Оцінюючи внесок кожного СПД до бюджету необхідно зробити висновок, що кожен суб’єкт підприємницької діяльності є важливою складовою формування дохідної бази міського бюджету, а створення умов для ефективної роботи підприємців стратегічне завдання не тільки держави, а в першу чергу міської ради.
2.2. АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ТА ПОТРЕБ МСП
У рамках Проекту ПРОМІС в 2016 році проведено експрес-аналіз місцевого бізнес-клімату в м. Коломиї. Дослідження здійснювалося шляхом консультацій з бізнесом: проведено фокус-групу та додаткову зустріч з підприємцями м. Коломиї, консультування через електрону пошту та у телефонному режимі. Підприємці назвали проблеми та перешкоди, які заважають розвиватися бізнесу в місті, серед яких обмежений доступ бізнесу до інформації щодо наявних комунальних ресурсів для розвитку та відсутність реєстрів земельних ділянок та будівель, задовгі по часу та дублюючі процедури при отриманні документів дозвільного характеру, відсутність кваліфікованої практичної підготовки професійних кадрів для бізнесу, часткового відшкодування витрат на перевезення пільгових категорій громадян тощо.
Представниками МСП також було зазначено послуги/потреби для підприємництва, які допоможуть в розвитку МСП в м. Коломиї та, які, може реалізовувати влада, серед яких виділення коштів з міського бюджету для бізнес-ініціатив за принципом бюджету участі (громадський бюджет), покращення доступу до інформації про ресурси громади та запровадження прозорих механізмів використання комунального майна, розвиток міської інфраструктури (дороги, мережі електро-, водо-, газопостачання).
2.3. АНАЛІЗ СТАНУ МСП ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ВІДПОВІДНОСТІ ПРИНЦИПАМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО АКТУ ПРО МАЛИЙ БІЗНЕС
Проведення аналізу стану розвитку МСП в м. Коломиї відповідно до принципів європейського Акту з питань малого бізнесу для Європи зумовлено необхідністю враховувати всі виклики та можливості, які постають перед підприємництвом міста після підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та створення поглибленої зони вільної торгівлі Україна - ЄС.
Орієнтація на європейський Акт малого бізнесу, структурований за конкретними принципами/напрямками дає можливість чітко розставити акценти в розвитку та підтримці підприємництва та зосередити увагу на вирішенні найактуальніших та найбільш затребуваних місцевим малим та середнім бізнесом питаннях.
Відповідно до методології даного аналізу для кожного з 10 принципів АМБ заповнюється перелік індикаторів, які найбільше характеризують цей принцип. Глибина аналізу – 5 років. Десять принципів акту знаходять тією чи іншою мірою своє втілення в реалізації міської політики розвитку МСП, але є об’єктивною необхідність розширювати та розвивати цю роботу. Головний вектор - підвищення спроможності всіх зацікавлених сторін (влади, громади, бізнесу) в зростанні МСП застосовуючи європейські принципи розвитку МСП, а саме:
- розробляти регулювання підприємницької діяльності в м. Коломиї з першочерговим врахуванням спроможності та потреб найбільш вразливих категорій підприємців («спочатку думай про малих»);
- сприяти доступу МСП до можливостей отримання державної підтримки;
- полегшувати доступ МСП до фінансування, особливо для підприємців з числа жінок, молоді, внутрішньо переміщених осіб, а також соціальних підприємців;
- допомагати МСП здійснювати стандартизацію та сертифікацію їхнього бізнесу;
- підтримувати МСП у розвитку навичок ведення підприємницької діяльності, підвищення рівня культури та професіоналізму ведення такої діяльності;
- підтримувати МСП, які ведуть екологічно відповідальний бізнес та перетворюють екологічні виклики на економічні можливості;
- заохочувати та підтримувати МСП щодо інтернаціоналізації їхнього бізнесу, запровадження інновацій;
- створювати умови для розвитку кожного суб’єкта МСП як важливого, унікального та цінного учасника соціально-економічних перетворень в місті;
- покращувати спроможність посадовців органів державної влади та місцевого самоврядування розуміти та враховувати потреби МСП.
3.СТРАТЕГІЧНІ ЦІЛІ РОЗВИТКУ МСП
За результатами проведених якісного та кількісного аналізів бізнес-середовища та стану розвитку МСП визначено стратегічні цілі розвитку підприємництва в місті Коломиї, які спрямовані на поліпшення бізнес-клімату, розвиток підприємницької ініціативи мешканців міста, посилення спроможності місцевих посадовців в наданні якісних послуг для бізнесу та посилення конкурентоспроможності МСП. Для кожної стратегічної цілі визначено операційні цілі, а для кожної операційної цілі визначені конкретні дії (проекти/заходи), які приведуть до її досягнення в середньостроковій перспективі.
3.1. СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 1. Поліпшення бізнес-клімату в місті
Складові бізнес-клімату, який є головним чинником розвитку підприємництва в місті:
- регуляторне середовище, яке влада формує своїми нормативно-правовими актами;
- адміністративні послуги, які бізнесу потрібні для діяльності і які надає влада;
- прозоре та на рівних умовах для підприємців використання комунальних ресурсів для ведення підприємницької діяльності.
Операційна ціль 1.1. Зменшення негативного тиску на бізнес
Для забезпечення досягнення цієї цілі в місті здійснюватимуться заходи зі спрощення місцевого регуляторного середовища: періодичне проведення експрес-аналізу бізнес-клімату в місті, перегляд чинних НПА місцевого рівня з метою зниження адміністративного навантаження на МСП, обговорення запровадження нових регуляцій для бізнесу та вирішення проблемних питань, навчання для депутатів та представників бізнес - об’єднань щодо ефективного здійснення регуляторної політики, навчання для посадових осіб щодо інструментів обчислення витрат малого бізнесу на виконання державних регулювань.
Операційна ціль 1.2. Удосконалення регуляторної діяльності Коломийської міської ради
Проведення навчально-інформаційних заходів для посадовців, депутатів та представників бізнес-об’єднань щодо ефективного здійснення регуляторної політики в цілому, здійснення ефективного інформаційного супроводу регуляторної діяльності міської ради. Для врахування інтересів і потреб МСП на початковій стадії розробки регулювань та упередження прийняття неефективних рішень планується упорядкування розділу «Регуляторна політика» на офіційному сайті Коломийської міської ради.
Операційна ціль 1.3. Удосконалення системи надання адміністративних послуг підприємництву
Для реалізації цієї цілі проводиться інвентаризація адміністративних послуг для бізнесу, які надаються Коломийською міською радою та її структурними підрозділами, приведення їх у відповідність до останніх змін діючого законодавства, адміністративні послуги систематизуються за галузями та сферами регулювання, спрощується процедура отримання таких адміністративних послуг для бізнесу. Сертифікація надання послуг відповідно до стандартів ISO 9000, розробка та впровадження системи стандартів надання адміністративних послуг дозволять підтримувати належний рівень та забезпечувати якість послуг для бізнесу.
Операційна ціль 1.4. Забезпечення рівного доступу всіх МСП до комунальних ресурсів
Реалізація цієї цілі дасть можливість, з залученням відповідних структур міської ради, створити реєстр вільних земельних ділянок та реєстр об’єктів нерухомості комунальної власності, які можуть бути надані в оренду/передані у власність. Реєстри будуть розміщені на офіційних веб-ресурсах міської ради та постійно оновлюватимуться. Інформація про місцеві закупівлі за бюджетні кошти оприлюднюватиметься на офіційному електронному ресурсі міської ради.
Операційна ціль 1.5. Розвиток конструктивного діалогу Влада - МСП - громада
Для досягнення цієї цілі необхідно розробити (з залученням громадських організацій, бізнес-асоціацій підприємців та громадськості) та впровадити комунікаційну стратегію «Влада-Бізнес-Громада» для подальшої ефективної співпраці: покращення інформованості бізнесу про перспективи розвитку міста та забезпечення участі підприємців у розвиткових проектах; організації дієвого зворотного зв’язку бізнес-влада. Системно проводитиметься робота з формування та підтримки позитивного іміджу підприємництва в м. Коломиї. Для МСП проводитимуться навчання з питань проведення ефективних адвокасі-компаній.
3.2. СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 2. Посилення спроможності місцевих посадовців та представників МСП розвивати бізнес в місті
При розробці політик та програм міською владою, якісна робота, спрямована на підтримку МСП та врахування його інтересів на ранніх етапах сприяє ефекту довготривалого розвитку для міста. Для забезпечення якісної роботи планується покращити рівень знань та навичок профільних фахівців, які залучені до розвитку МСП та підвищити спроможність самих МСП шляхом навчання та перепідготовки.
Операційна ціль 2.1. Посилення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування щодо розвитку бізнесу в місті
Запровадити моніторинг змін у нормативно-правових документах вищої юридичної сили, що стосується розвитку підприємництва та оперативне реагування на них, а саме: внесення змін до власних НПА, донесення інформації до бізнес спільноти. Залучати МСП до реалізації програм розвитку міста в усіх сферах життєдіяльності та проектів стратегії розвитку міста.
Операційна ціль 2.2. Переорієнтація системи надання послуг для МСП відповідно до актуальних потреб МСП
Проведення опитування підприємців та визначити потреби мікро -, малого та середнього підприємництва на різних етапах становлення та розвитку окремих груп підприємців (жінок, молоді, ВПО, СПД з обмеженими можливостями) в послугах. Створення нових об’єктів інфраструктури відповідно до потреб підприємництва, інформаційно-довідкового веб-ресурсу для підприємців, сприяння заходам для бізнес-освіти і менторської підтримки бізнесу бізнесом, проведення тематичних конкурсів із розробки проектів, направлених на розвиток МСП в місті.
Операційна ціль 2.3. Підвищення професійного рівня обізнаності МСП щодо нових можливостей залучення фінансових ресурсів
Проведення навчань/тренінгів по фінансовій грамотності для суб’єктів МСП щодо правильного залучення та використання фінансових ресурсів. Інформування зацікавлених СПД щодо донорських проектів та програм, які фінансують МСП, налагодження контактів з донорськими програмами, вивчення пропозицій і можливості їх використання для МСП в м. Коломиї.
Операційна ціль 2.4. Ефективне використання власних фінансових ресурсів для підтримки МСП
Реалізація цілі передбачає розробку та впровадження програми поворотної фінансової допомоги для різних категорій СПД (в т. ч. для мікробізнесу та для початківців), підтримку соціальних підприємств, визначених на конкурсній основі, розробку та впровадження програми погашення відсоткових ставок за кредитами.
3.3. СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 3. Підвищення рівня конкурентоспроможності місцевих МСП
Операційна ціль 3.1. Підвищення рівня конкурентності місцевих МСП в місті
Інформаційно-консультаційна підтримка СПД в проходженні необхідної сертифікації та адаптації до нових ринків збуту, створити інформаційний пункт (спільно з МСП) з питань сертифікації, участь у виставках, ярмарках, інших заходах різного рівня з метою просування місцевого товаровиробника.
Операційна ціль 3.2. Підтримка та розвиток перспективних сфер та галузей
Проведення аудиту з залученням зацікавлених сторін ринку діяльності МСП. Визначення основних трендів спеціалізації місцевого бізнесу та визначення переліку перспективних сфер МСП в місті.
Операційна ціль 3.3. Комерціалізація традиційних промислів
Сприяння створенню кластеру виробництва та реалізації місцевих художніх виробів. Створення асоціації майстрів народних ремесел Коломийщини, розробка програми її розвитку. Проведення серії навчальних семінарів для майстрів художніх виробів. Сприяння створенню спеціалізованої структури для поширення та розвитку художніх ремесел. Підтримка на конкурсній основі стартапів в галузі художніх промислів. Підтримка та просування художніх виробів на експорт через участь СПД у всеукраїнських та міжнародних профільних заходах. Створення спільних (культура, бізнес, майстри) арт-об’єктів (відкриті для відвідування майстерні на території музею) та проведення спільних заходів.
Операційна ціль 3.4. Підприємництво у розвитку краєзнавчого та культурного туризму в м. Коломиї
Створення туристичного кластеру (культурно - розважальний, готельний, ресторанний бізнес). Розробка стратегії його розвитку та функціонування. Запровадження сучасних механізмів менеджменту (з залученням МСП) в туристичній галузі міста. Розбудова якісної культурної інфраструктури за принципом приватно-державного партнерства для розвитку та використання культурно-історично-подієвого потенціалу міста. Щорічне проведення арт-фестивалів.
Операційна ціль 3.5. Підтримка екологізації МСП
Сприяння залучення МСП до сфери збору, сортування та переробки ТПВ. Підтримка МСП з орієнтацією на екологізацію бізнесу (впровадження енергозберігаючих технологій, зелені технології, виробництво еко-продукції тощо.
5.1. КООРДИНАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПО ВИКОНАННЮ ПРОГРАМИ
З метою координації дій по виконанню Програми розпорядженням міського голови створюється постійно діюча Робоча група. Очолює робочу групу заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради відповідно до розподілу обов'язків. Повний склад робочої групи та персональна відповідальність за реалізацію завдань Програми визначається розпорядженням міського голови. До складу робочої групи входять відповідальні фахівці відділу економіки та муніципального розвитку, інших підрозділів міської ради, депутати міської ради, представники установ, організацій та (за згодою) можуть входити представники бізнес-об’єднань, громадських організацій, підприємці, що залучені до виконання завдань та проектів Програми.
Заходи Програми можуть коригуватися з урахуванням результатів моніторингу виконання проектів/завдань програми, моніторингу проблем та потреб МСП, існуючої соціально-економічної ситуації, реальних можливостей видаткової частини бюджету міста та у випадках зміни законодавчих, нормативно-правових та інших актів.
Коригування здійснюється за ініціативи виконавців заходів Програми, постійних депутатських комісій міської ради, суб’єктів підприємницької діяльності, громадських організацій підприємців. Ініціатор готує пропозиції, до яких додає вичерпне обґрунтування (в разі необхідності розрахунок витрат) запропонованих змін та подає до опрацювання у відділ економіки та муніципального розвитку міської ради, яке в свою чергу виносить пропозиції на засідання робочої групи.
Робоча група збирається не рідше одного разу на квартал та виконує наступні функції:
- організовує взаємодію підрозділів виконавчих органів міської ради, органів державної влади, суб’єктів МСП, громадських організацій, бізнес-асоціацій в процесі реалізації Програми;
-здійснює підготовку звітів про стан реалізації Програми, надає їх міському голові та презентує їх на останньому в році черговому засіданні міської ради. Повний текст звіту підлягає обов’язковому розміщенню в мережі Інтернет;
-здійснює підготовку квартальних звітів про стан реалізації Програми, надає їх міському голові та презентує на засіданні виконкому міської ради.
5.2. МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНКА
Моніторинг являє собою регулярний збір і аналіз інформації для відстеження процесу реалізації Програми в цілому та окремих цілей та проектів зокрема за визначений період. Здійснення моніторингу виконання Програми покладається на відділ економіки та муніципального розвитку міської ради.
Моніторинг здійснюється щоквартально відповідно до розробленої системи моніторингу, яка полягає в порівнянні досягнутих значень індикаторів з наміченим для кожного з них планом та занесенням результатів в таблицю за зразком нижче. Інформація про хід виконання проектів/заходів Програми подається визначеними Планом дій виконавцями до Відділу економіки та муніципального розвитку міської ради в останній день звітного кварталу для узагальнення.
Результати моніторингу представлятимуться на засіданні робочої групи. Робоча група оцінює ступінь виконання поставлених завдань та приймає необхідні рішення щодо подальших дій з виконання Програми.
Оцінка виконання Програми за результатами року виноситься на обговорення робочої групи за участі зацікавлених сторін, а також на останнє в році чергове засідання міської ради.
Остаточна оцінка проводиться після завершення Програми для визначення ступеня досягнення поставлених цілей. Вона буде слугувати вихідними даними для розробки наступної відповідної програми.
Стратегічна ціль1. |
Операційна ціль 1.1. |
Завдання 1 |
Індикатор |
Період відстеження |
|||
Період 1 |
Період 2 |
Період … |
|||||
Індикатор 1 |
Базове значення (база), за наявності |
||||||
Цільове значення (план) |
|||||||
Досягнуте значення (факт) |
|||||||
Відхилення, +/-, факт від плану |
|||||||
Відхилення, +/-, факт від бази |
|||||||
Індикатор… |