НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

П'ятница, 03 травня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівн..."  № 3804-47/2019-47 від 27.06.2019р. 
Документ №3804-47/2019 від 27.06.2019р. Чинний
        

 
Повязані документи

Рішення міської ради  Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Коломийської міської ради в новій редакції
Рішення міської ради  №804-16/2021 від 24.06.2021р. Внесено зміни в інший нормативний акт

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

01.07.2019



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(47  сесія)
7  демократичного скликання
 
від 27.06.2019р.  № 3804-47/2019-47
 


Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Коломийської міської об’єднаної територіальної громади

       

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 28 березня 2018 року № 291 «Про затвердження Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти», міська рада


вирішила:


1. Затвердити Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Коломийської міської об’єднаної територіальної громади (додається).

2. Організацію виконання рішення покласти на заступника міського голови Бойцана В.В.

3. Контроль за виконанням рішення доручити постійній комісії з питань освіти, культури, спорту, інформаційної та молодіжної політики, соціального захисту та охорони здоров'я (Г. Романюк).



Міський голова                                                                                                     І. Слюзар



                                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                          рішення міської ради

                                                                          від 27.06.19 р. №3804-47/2019

                                                                     



ПОЛОЖЕННЯ

ПРО КОНКУРС НА ПОСАДУ КЕРІВНИКА

ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ

ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ


1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Це Положення визначає загальні засади проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, що перебуває у комунальній власності Коломийської міської об’єднаної територіальної громади.

1.2. Положення розроблено відповідно до Конституції України, Кодексу законів про працю України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про захист персональних даних», «Про запобігання корупції», наказу Міністерства освіти

і науки України від 28.03.2018 № 291 «Про затвердження Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.04.2018 за № 454/31906 тощо.

       1.3. Терміни, що вживаються у цьому Положенні:

- засновник – Коломийська міська рада, яка є засновником закладу загальної середньої освіти, що перебуває у комунальній власності Коломийської міської об’єднаної територіальної громади;

- заклад – юридична особа публічного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти, створена Коломийською міською радою;

- освітня діяльність – діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;

- орган управління – управління освіти Коломийської міської ради, уповноважений орган засновника.

Зміст інших понять і термінів визначений Законом України «Про освіту» та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють правовідносини у сфері освіти.


2. ВИМОГИ ДО КЕРІВНИКА

ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

2.1. Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, вільно володіє державною мовою.

2.2. Керівник комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти Коломийської міської об’єднаної територіальної громади. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

Одна і та сама особа не може бути керівником відповідного закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.

2.3. Не може бути призначена на посаду керівника закладу загальної середньої освіти особа, яка:

- за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;

- має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;

- є близькою особою або членом сім’ї керівників органу, що відповідно до статутних документів здійснює управління майном закладу загальної середньої освіти, галузеву політику і розвиток закладу загальної середньої освіти.


3. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ

3.1. Кандидата на посаду керівника закладу визначає конкурсна комісія за результатами відкритого та публічного конкурсного відбору на зайняття цієї посади.

3.2. Організацію та проведення конкурсного відбору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує засновник.

3.3. Конкурс складається з таких етапів:

1) прийняття рішення про проведення конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;

2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;

3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;

4) перевірка поданих документів на відповідність установленим законодавством вимогам;

5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі;

6) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу;

7) проведення конкурсного відбору;

8) визначення переможця конкурсу;

9) оприлюднення результатів конкурсу.

3.5. Рішення про проведення конкурсу приймає засновник:

- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;

- не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;

- упродовж десяти робочих днів з дня дострокового припинення (прийняття рішення про дострокове припинення) договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.

3.6. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на вебсайті засновника та вебсайті закладу освіти (у разі його наявності) наступного робочого дня з дня прийняття рішення про проведення конкурсу та має містити:

- повне найменування і місцезнаходження закладу;

- найменування посади та умови оплати праці;

- кваліфікаційні вимоги до керівника закладу відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту»;

- вичерпний перелік, кінцевий термін і місце подання документів для участі у конкурсі;

- дату та місце початку конкурсного відбору, його складові та тривалість;

- прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка уповноважена надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі у конкурсі.

В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить чинному законодавству.


4. МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ КОНКУРСНОЇ КОМІСІЇ

4.1. Для проведення конкурсного відбору засновник затверджує персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених статтею 26 Закону України «Про загальну середню освіту». До складу конкурсної комісії входять представники засновника закладу освіти, трудового колективу відповідного закладу загальної середньої освіти, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти Коломийської міської об’єднаної територіальної громади. Всього 12 осіб.

4.2. Голова конкурсної комісії – заступник міського голови. Загальна чисельність членів конкурсної комісії становить 13 осіб.

4.3. Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти, громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти Коломийської міської об’єднаної територіальної громади обираються на загальних зборах відповідного колективу. Протягом п’яти робочих днів з дати опублікування оголошення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, колективи подають до управління освіти перелік кандидатур для включення до персонального складу конкурсної комісії.

4.4. Для включення до складу конкурсної комісії кандидатур, запропонованих трудовим колективом закладу, громадським об’єднанням батьків учнів (вихованців) закладу та громадським об’єднанням керівників закладів загальної середньої освіти головуючими на загальних зборах до управління освіти письмово та електронною поштою подаються:

- супровідний лист у довільній формі із зазначенням двох кандидатур, які рекомендуються для включення до складу конкурсної комісії;

- заява кандидата на включення до складу конкурсної комісії;

- копія протоколу загальних зборів трудового колективу;

- копія листка реєстрації із підписами членів трудового колективу, які брали участь у загальних зборах.

4.5. Членом конкурсної комісії не може бути особа, яка:

- за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;

- має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;

- є представником від трудового колективу закладу загальної середньої освіти, на посаду якого проводиться конкурс та претендує даний представник колективу;

- є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

4.6. Члени конкурсної комісії зобов'язані не допускати конфлікту інтересів під час проведення конкурсного добору.

Перед початком розгляду документів, поданих кандидатами на участь у конкурсному доборі, член конкурсної комісії зобов'язаний повідомити про конфлікт інтересів та надати пояснення щодо обставин, які можуть перешкоджати об'єктивному виконанню ним обов'язків, про що зазначається у протоколі.

Член конкурсної комісії, який повідомив про конфлікт інтересів, участі в голосуванні не бере.

4.7. За результатами поданих кандидатур засновник  протягом 5 днів готує розполрядження щодо створення конкурсної комісії та її складу.

4.8. Засновник у рішенні про створення конкурсної комісії призначає секретаря конкурсної комісії з числа своїх працівників.

Секретар конкурсної комісії:

1) забезпечує скликання за дорученням голови конкурсної комісії її засідання;

2) формує проект порядку денного засідань конкурсної комісії;

3) здійснює підготовку засідань конкурсної комісії;

4) виконує доручення голови конкурсної комісії, пов'язані з організацією проведення засідань конкурсної комісії;

5) веде і зберігає протоколи засідань конкурсної комісії, які підписують усі члени конкурсної комісії.

6) бере участь у засіданнях конкурсної комісії без права голосу;

7) бере участь без права голосу у загальних зборах трудового колективу з обрання кандидатур до складу конкурсної комісії.

4.9. Організаційною формою роботи конкурсної комісії є засідання. Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу.

4.10. Інформація про час та місце проведення засідання конкурсної комісії розміщується на офіційному вебсайті засновника.

4.11. Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

4.12. Рішення конкурсної комісії оформлюються протоколами, які підписуються усіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюються на вебсайті органу управління впродовж одного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

Член конкурсної комісії, не згодний з прийнятим рішенням, може письмово висловити свою окрему думку з відповідного питання, яка додається до протоколу засідання.

4.13. Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості.

Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу, зокрема з боку засновника, його представників.


5. ВИМОГИ ЩОДО ПОДАННЯ

ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ УЧАСТІ У КОНКУРСІ

5.1. Усі бажаючі, які відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, можуть взяти участь у конкурсі.

5.2. Для участі у конкурсі кандидати подають такі документи:

- заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

- автобіографію та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);

- копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

- копію документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);

- копію трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;

- довідку про відсутність судимості;

- мотиваційний лист, складений у довільній формі.

Особа може подати інші документи, які підтверджуватимуть її професійні та/або моральні якості.

5.3. Визначені у пункті 5.2. документи кандидати подають особисто (або подає уповноважена згідно з довіреністю особа) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що становить 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.

Особа, яка подає документи, відповідає за достовірність поданої інформації.

5.4. Упродовж п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:

- перевіряє подані документи на відповідність установленим законодавством вимогам;

- приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі осіб, які подали не всі документи, необхідні для участі в конкурсі відповідно до вимог законодавства, або подали документи після завершення строку їх подання;

- оприлюднює на вебсайті засновника перелік осіб, яких допущено до участі у конкурсному відборі.


6. ВІДБІР КАНДИДАТІВ НА ПОСАДУ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

6.1. Конкурсний відбір проводиться публічно.

6.2. На першому засіданні конкурсна комісія розглядає документи, подані кандидатами на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам.

Результати розгляду невідкладно повідомляються кандидатам електронною поштою чи іншим засобом зв’язку.

6.3. Особа не допускається до участі в доборі кандидатів на посаду керівника закладу загальної середньої освіти у разі невідповідності вимогам, зазначеним у пункті 2.1. цього Положення.

6.4. Засновник організовує та забезпечує ознайомлення кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та іншими учасниками освітнього процесу не пізніше 5 робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.

6.5. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:

- перевірки на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, зокрема законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;

- перевірки професійних компетентностей, що відбувається шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання;

- публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації.

6.6. На другому засіданні конкурсної комісії кандидати, документи яких пройшли перевірку, передбачену у пункті 5.2., проходять перевірку на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти у формі письмового тестування за відкритими та закритими (з вибором однієї правильної відповіді) питаннями. Перевірка професійних компетентностей відбувається шляхом надання письмової відповіді на паперовому носії на одне ситуаційне завдання (однакове для всіх учасників).

6.7. Перелік питань на конкурс на призначення директора закладу загальної середньої освіти:

  • Система освiти в Українi.
  • Права учасникiв освітнього процесу.
  • Атестацiя педагогiчних працiвникiв.
  • Основнi вимоги до керiвника навчального закладу (порядок його призначення).
  • Типи закладiв системи загальної середньої освiти.
  • Трудовi вiдносини в системi загальної середньої освiти.
  • Повноваження органiв мiсцевого самоврядування в системi загальної cередньої освiти.
  • Державний контроль за дiяльнiстю закладiв освіти.
  • Основнi завдання i принципи системи загальної середньої освіти.
  • Проведення державної пiдсумкової атестацiї учнiв в системi загальної середньої освiти.
  • Порядок проведення екзаменiв, переведення та випуск учнiв закладiв загальної середньої освіти.
  • Документацiя з облiку дiтей i пiдлiткiв шкiльного вiку.
  • Управлiння закладами загальної середньої освіти.
  • Основнi акти законодавства України про освiту.
  • Державнi стандарти освiти.
  • Умови i порядок створення, реалiзацiї, лiквiдацiї закладiв загальної середньої освіти.
  • Освiтнi та освiтньо-квалiфiкацiйнi рiвнi.
  • Кадрове забезпечення сфери освiти.
  • Гарантiї держави педагогiчним та науково-педагогiчним працiвникам.
  • Правила внутрiшнього трудового розпорядку для працiвникiв закладів загальної середньої освіти, порядок їх затвердження.
  • Скільки рівнів має повна загальна середня освіта (відповідно до Закону України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р.)? Назвіть їх.
  • Наведіть приклад компетентнісного навчання.
  • Назвіть 11 компетентностей і 12 наскрізних вмінь зазначених в Законі України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р.
  • Скільки дітей може бути в одному класі школи (відповідно до Закону України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р.)?
  • За новим законом, гімназія – це? 
  • За новим законом, ліцей – це? 
  • Що не є повноваженнями адміністрації закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про освіту» (який набрав чинності 28.09.2017р.)?
  • Які контрольні функції зникли відповідно до нового Закону України «Про освіту»?
  • Хто контролюватиме якість освіти за новим законом?
  • Що таке «академічна доброчесність» відповідно до Закону України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р.?
  • Поясніть поняття формальної, неформальної та інформальної освіти. 
  • Що таке сімейне (домашнє) навчання?
  • Чия присутність не є обов'язковою для проведення конкурсу на посаду директора?
  • Як мають покращувати свої знання і вміння педагоги за новим законом?
  • Яке місце може займати релігія в школі?
  • Що є колегіальним органом управління закладом освіти?
  • Чи усі українці мають право на безкоштовну повну загальну середню освіту? Чи використовується ця норма в приватних закладах загальної середньої освіти?
  • Скільки варіантів має Базовий навчальний план початкової освіти?
  • Які нові форми атестації педагогічних працівників передбачені в Новій українській школі?
  • На чому базується поділ організації освітнього процесу на 2 цикли (І цикл – 1-2 класи; ІІ цикл – 3-4 класи)?
  • Назвіть складові Базового навчального плану Нової початкової освіти.
  • Як розподіляється варіативний складник базового навчального плану?
  • Назвіть мови викладання навчальних предметів?
  • Назвіть першочергове право, для зарахування дитини в заклад загальної середньої освіти.
  • Ким організовується інклюзивне навчання у закладі освіти?
  • Ким затверджуються штатні розписи державних і комунальних закладів загальної середньої освіти?
  • З якого року здобуття профільної середньої освіти усіма здобувачами освіти становитиме три роки?
  • Як здійснюється розподіл педагогічного навантаження у закладі загальної середньої освіти? Ким затверджується такий документ?
  • Що визначають Державні стандарти загальної середньої освіти?
  • Заклад загальної середньої освіти – це?
  • Хто інспектуватиме заклади освіти за новим законом?
  • Що  має  стати  інструментом забезпечення успіху Нової української школи?
  • Кому належить центральне місце в системі освіти (відповідно до концепції Нової української школи):
  • Скільки ключових компетентностей здобуватимуть учні (за новим законом «Про освіту»)?
  • Нова школа працюватиме на засадах якої педагогіки?
  • Яка роль учителя в Новій українській школі?
  • Які спрямування зможе обирати старшокласник у рамках профільної освіти?
  • На чому сфокусовані нові освітні стандарти?
  • Де здобувається базова середня освіта?
  • Назвіть ключову компетентність Нової української школи.
  • Відповідно до Закону України «Про освіту», які вимоги чи критерії визначає стандарт освіти?
  • Назвіть структурні компоненти, які містить освітня програма?
  • Охарактеризуйте наскрізні освітні програми.
  • Для осіб з особливими освітніми потребами, який додатковий складник можуть мати освітні програми?
  • Відповідно до Конституції України, хто має право на освіту в Україні?
  • Відповідно до Конституції України, яка освіта в Україні є обов'язковою?
  • Як розробляються стандарти освіти?
  • Назвіть терміни оприлюднення стандартів освіти на вебсайтах.
  • Назвіть основу для розроблення освітньої програми.
  • Які освітні програми можуть використовувати заклади освіти
  • Які  нові форми  атестації  педагогічних працівників  передбачені   в  Нової української школи?
  • Назвіть повний перелік ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті початкової освіти,  затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87.
  • Чи передбачено можливість інтеграції різних освітніх галузей у Державному стандарті початкової освіти?
  • Чи є інваріантний складник Базового навчального плану обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти?
  • Ким розподіляється варіативний складник базового навчального плану?
  • Чим відрізняються індивідуальна та інклюзивна форми навчання?
  • У якій формі проводиться Державна підсумкова атестація здобувачів освіти згідно з Державним стандартом початкової освіти?
  • Які повноваження має педагогічний працівник закладу освіти?
  • На яких засадах працює Нова українська школа?
  • Назвіть морально-етичні цінності визначені Концепцією Нової української школи.
  • Наведіть приклади принципів педагогіки партнерства.
  • У скільки етапів планується проведення  реформування загальної середньої освіти в Україні?
  • Відповідно до законодавства, хто може здійснювати управління закладом освіти?
  • Ким затверджується статут закладу загальної середньої освіти відповідно до  Закону України «Про загальну середню освіту»?
  • Відповідно до Закону України «Про освіту», хто зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти під час ліквідації закладу освіти?
  • У якому статусі може діяти заклад освіти як суб’єкт господарювання?
  • Чий дозвіл потрібен для здійснення громадського нагляду (контроль) безпосередньо в закладі освіти?
  • Що таке конфіденційна інформація відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»?
  • Які види відповідальності передбачені за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»?

Зразки ситуаційних завдань.

  • Кінець серпня. У кабінет директора закладу загальної середньої освіти приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі – 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Галину Іванівну (у минулому році на паралелі було три дев'ятих класи, а при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора?
  • До вас, як до керівника, зранку звернулася мама учня 5-го класу з наступною проблемою: класний керівник моєї дитини, замість того, щоб проводити уроки, постійно розмовляє по телефону. Викликайте її сюди і поговоримо. Проаналізуйте поведінку мами. Запропонуйте свій варіант розв’язання психолого-педагогічної ситуації.
  • До Вас, як до директора закладу загальної середньої освіти, прийшли батьки майбутнього першокласника з метою зарахування дитини до першого класу Вашої школи. В ході бесіди з батьками з’ясувалося, що вони проживають за адресою, яка не закріплена за територією обслуговування закладу освіти. Ваші дії, як керівника закладу освіти, якщо батьки наполягають на зарахуванні дитини саме до Вашого закладу?
  • Вчитель навчального закладу у відрядженні. Як провести заміну уроків для організації освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти у разі відсутності такого ж фахівця, виплату відрядних? 
  • 5.До Вас, як до директора, звернувся місцевий підприємець з пропозицією надати готівкові  кошти на встановлення металопластикових вікон у закладі освіти, який ви очолюєте. Підготуйте алгоритм дій директора школи, який, на Вашу думку, буде законним для вирішення цієї ситуації.
  • У заклад загальної середньої освіти, який ви очолюєте, звернулася мати учня  із письмовою заявою щодо зміни її сину уроків російської мови на уроки мови іншої національної меншини.  Як вирішити цю  ситуацію?
  • До Вас, як до директора закладу, звернувся батько учня з вимогою замінити вчителя (класного керівника), тому що він вважає його некомпетентним. Які Ваші дії?
  • До Вас, як до директора закладу загальної середньої освіти звернувся батько учня 9 класу  з вимогою бути присутнім під час проведення державної підсумкової атестації. Складіть алгоритм Ваших дій для вирішення цієї ситуації.
  • У педагогічному колективі неодноразово порушували питання необхідності обговорення проекту річного плану закладу освіти. Педагоги скаржилися, що адміністрація сама планує, не цікавиться думкою колективу, який має цей план виконувати. Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання річного плану на наступний  навчальний рік. Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.

6.8.Перелік тестових питань, зразок ситуаційного завдання та критерії оцінювання оприлюднюються на офіційному вебсайті засновника одночасно з оголошенням про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти. Варіанти відповідей на тестові питання оприлюдненню не підлягають.

6.9. Тестування складається державною мовою.

6.10. Загальний час для підготовки відповідей на питання тесту та вирішення ситуаційного завдання становить 80 хвилин. Під час проведення даного етапу кандидатам забороняється користуватися будь-якими допоміжними засобами. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.

6.11. Питання для кожного учасника тестування обираються з переліку питань. Кожне питання повинно передбачати три варіанти відповіді, одна з яких є правильною. Роздруковані тестові питання та ситуаційне завдання секретар конкурсної комісії кладе в конверти в день проведення конкурсу, а ключі правильних відповідей передає членам конкурсної комісії перед перевіркою завдань.

6.12. Після закінчення часу, відведеного на питання тесту та вирішення ситуаційного завдання, кандидат кладе в конверт бланк з письмовими відповідями.

6.13. Після отримання конвертів з письмовими відповідями від усіх кандидатів секретар конкурсної комісії передає їх членам конкурсної комісії для визначення результатів.

6.14. Члени конкурсної комісії визначають результати письмової частини конкурсу.

Для визначення результатів тестового запитання використовується така система оцінювання:

- за кожну правильну відповідь тестового запитання  кандидат отримує один бал;

- у разі обрання кандидатом більш як одного або неправильного варіанта відповіді кандидат отримує нуль балів.

Для визначення результатів ситуаційного завдання використовується така система оцінювання:

- три бали, якщо таке рішення є успішним, проведено детальний аналіз описаної ситуації, виявлена проблема, обрана і обґрунтована проблема для вирішення, визначені критерії та обмеження для вирішення проблеми; виявлено декілька альтернатив при вирішенні проблеми; на основі критеріїв і обмежень обрана одна з альтернатив, обґрунтований вибір альтернативи; розроблено управлінське рішення, виявлені ризики і припущення; рішення оформлено у вигляді управлінського документа (переліку документів для складних ситуаційних завдань з виділенням і оформленням базового рішення);

- два бали, якщо таке рішення є достатньо успішним, для подальшої роботи, проведено аналіз описаної ситуації, виявлена проблема для вирішення, частково визначені критерії та обмеження для вирішення проблеми; ймовірно виявлено декілька альтернатив при вирішенні проблеми; розроблено управлінське рішення, частково виявлені ризики і припущення; рішення оформлено у вигляді управлінського документа з незначними упущеннями;

- один бал, якщо таке рішення є частково успішним, аналіз описаної ситуації не проведено, виявлена проблема для вирішення; не виявлено альтернатив при вирішенні проблеми; розроблено управлінське рішення без урахувань ризиків і припущень; рішення прийнято усно;

- нуль балів, якщо таке рішення є неуспішним, аналіз описаної ситуації не проведено, не виявлена проблема для вирішення; не виявлено альтернатив при вирішенні проблеми; прийняте управлінське рішення не вирішує проблеми.

6.15. Після визначення результатів письмової частини конкурсу члени конкурсної комісії повертають конверти з відповідями секретарю. Після їх отримання секретар фіксує результати у зведеній відомості та оголошує кандидатам.

6.16. Кандидати, які набрали 35 і більше балів, вважаються такими, що пройшли письмову частину конкурсу та допущені до наступного етапу.

6.17. На наступному засіданні конкурсна комісія заслуховує публічні презентації (тривалістю до 15 хвилин) проектів програм розвитку закладу на два і шість років загальним обсягом не більше десяти сторінок (у форматі Word, Times New Roman, 14 пт, 1,5 інт) та проводить співбесіду з кандидатами щодо представленої презентації.

Представники засобів масової інформації та громадськості мають право бути присутніми під час проведення презентації запропонованих проектів програм розвитку закладу відповідно на два або шість років.

Члени конкурсної комісії, запрошені та присутні особи на засіданні конкурсної комісії мають утримуватися від публічних проявів свого ставлення до того, що відбувається на засіданні і не порушувати правила ведення засідання, передбачені цим Положенням. У випадку недотримання вищезазначених правил такі особи за вказівкою головуючого на засіданні або за рішенням більшості від присутніх членів комісії можуть бути видалені з приміщення, де проходить засідання.

Оцінювання результатів публічної презентації та співбесіди на відповідність вимогам професійної компетентності здійснюється таким чином:

- п’ять балів – презентація демонструє наявність чітко сформульованої мети та завдань розвитку закладу, терміну реалізації завдань та шляхи їх досягнення, аналіз сучасного стану закладу за зовнішніми ознаками (інформація, що стосується інформаційної відкритості закладу та розміщена на сайті закладу), визначення наявних проблем, реалістичність мети та поставлених завдань, використовуваних ресурсів, відповідність мети та завдань державній політиці у галузі освіти, чинним програмам розвитку галузі освіти, освітнім запитам громади, новизну, використання інноваційних методів та прийомів в управлінській діяльності, залучення колективу до інноваційної діяльності, участі у проектах тощо, переваги обраного шляху розвитку закладу, доповідач переконливо і повно відповідає на запитання, демонструє різноманітну кількість оригінальних прийомів, авторських знахідок;

- чотири бали – презентація демонструє наявність мети та завдань розвитку закладу, терміну реалізації завдань та шляхи їх досягнення, визначення наявних проблем, реалістичність мети та поставлених завдань, використовуваних ресурсів, відповідність мети та завдань державній політиці у галузі освіти, чинним програмам розвитку галузі освіти, освітнім запитам громади, новизну, використання інноваційних методів та прийомів в управлінській діяльності, залучення колективу до інноваційної діяльності, участі у проектах тощо, переваги обраного шляху розвитку закладу, доповідач переконливо і повно відповідає на запитання;

- три бали – презентація демонструє наявність мети та завдань розвитку закладу, визначені окремі терміни реалізації завдань та шляхи їх досягнення, визначення наявних проблем, використовуваних ресурсів, відповідність мети та завдань державній політиці у галузі освіти, чинним програмам розвитку галузі освіти, освітнім запитам громади, новизну, залучення колективу участі у проектах тощо, доповідач відповідає на запитання не аргументуючи їх;

- два бали – презентація демонструє мету та завдань розвитку закладу , які не обґрунтовані в повній мірі, терміни реалізації завдань та шляхи їх досягнення повністю або частково відсутні, невідповідність меті та завданням державної політики у галузі освіти, чинним програмам розвитку галузі освіти, освітнім запитам громади, не містить новизну, не передбачається залучення колективу та участь у проектах,  доповідач не на всі запитання може знайти відповіді;

- один бал – презентація не містить чіткої мети та завдань розвитку закладу, терміни реалізації завдань та шляхи їх досягнення повністю відсутні, мета та завдання не відповідає державній політиці у галузі освіти, чинним програмам розвитку галузі освіти, освітнім запитам громади, не містить новизну, не передбачається залучення колективу та участь у проектах, доповідач не може знайти переконливі відповіді на запитання, тема презентації не розкрита, повне порушення логіки виступу.

Визначення результатів презентації та співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально.

6.20. Остаточним результатом цього етапу конкурсу є сума балів, виставлених усіма членами конкурсної комісії.

6.21. За підсумками проведення всіх етапів конкурсу конкурсна комісія приймає рішення про визначення переможця конкурсу шляхом голосування або визнає конкурс таким, що не відбувся. Спосіб голосування визначається рішенням конкурсної комісії.

За результатами усіх етапів конкурсного відбору складається рейтинговий список кандидатів.

6.22. Конкурсна комісія на своєму засіданні приймає рішення про визначення переможця конкурсу за підсумковим рейтингом.

Якщо два і більше кандидатів мають однаковий підсумковий рейтинг, за рішенням голови конкурсної комісії переможець конкурсу визначається відкритим голосуванням її членів або проводиться повторна співбесіда.

6.23. Засновник забезпечує відеофіксацію та за можливості відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму вебсайті відеозапису впродовж одного робочого дня з дня його проведення.

6.24. Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оприлюднення.

6.25. Конкурсна комісія упродовж двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся, та оприлюднює результати конкурсу на вебсайті засновника.

6.26. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:

- відсутні заяви про участь у конкурсі;

- до участі у конкурсі не допущено жодного кандидата;

- жодного з кандидатів не визначено переможцем конкурсу.

6.27. У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс. Повторний конкурс проводиться у тому ж порядку.

6.28. Рішення конкурсної комісії можуть бути оскаржені в судовому порядку.

6.29. Протягом трьох робочих днів з дня визначення переможця конкурсу засновник призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір (контракт). Контракт з директором закладу загальної середньої освіти підписує міський голова.

Контракт з керівником закладу загальної середньої освіти визначає основні вимоги до діяльності закладу загальної середньої освіти, виконання яких є обов’язковим для керівника, та інші умови.

Істотні умови контракту публікуються на офіційному вебсайті засновника не пізніше наступного дня після його підписання.


7. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

Зміни і доповнення до Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, що перебуває у комунальній власності Коломийської міської об’єднаної територіальної громади, вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.






2011-2024 © Всі права застережено.