НОРМАТИВНІ АКТИ
КОЛОМИЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Четвер, 05 грудня 2024 року
 Рішення міської ради  "Про затвердження Положення про юридичний відділ Коломий..."  № 3240-39/2018-39 від 13.12.2018р. 
Документ №3240-39/2018 від 13.12.2018р. Чинний
        

 
Повязані документи

Пов'язаних документів немає

 
Історія документа

Історії немає

 
Публікації документа

17.12.2018



 
РІШЕННЯ
 
Коломийської міської ради
(39  сесія)
7  демократичного скликання
 
від 13.12.2018р.  № 3240-39/2018-39
 


Про затвердження Положення про юридичний відділ Коломийської міської ради у новій редакції



Керуючись Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", міська рада:


вирішилаУ


1. Затвердити Положення про юридичний відділ Коломийської міської ради у новій редакції (додається).

2. Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 20.02.2008р. № 1008-25/2008 “ Про затвердження Положень про відділ архітектури та містобудування, організаційний та юридичний відділи Коломийської міської ради ”.

3. Організацію та контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради О. Романюка.



Міський голова                                                                                     І. Слюзар









ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 13.12.2018 р. №3240-39/2018




ПОЛОЖЕННЯ

про юридичний відділ

Коломийської міської ради

(в новій редакції)



1. Загальні положення


1.1.        Юридичний відділ Коломийської міської ради є виконавчим органом Коломийської міської ради.

Юридичний відділ Коломийської міської ради (далі Відділ), створений відповідно до п.1 ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та здійснює свої повноваження на території територіальної громади міста Коломиї та приєднаних сільських територіальних громад.

Утворення Відділу є виключною компетенцією Коломийської міської ради.

Відділ підконтрольний та підзвітний міській раді та безпосередньо підпорядкований міському голові.

Відділ є самостійним, не має статусу юридичної особи.

1.2. Відділ у своїй діяльності керується  Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Івано-Франківської обласної і Коломийської міської ради, виконавчого комітету Коломийської міської ради, розпорядженнями Івано-Франківської обласної державної адміністрації, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими  актами України.

       1.3. Посадові особи, що працюють у відділі є посадовими особами місцевого самоврядування, відповідно до цього Положення мають повноваження щодо здійснення організаційно - розпорядчих  та  консультативно - дорадчих функцій і отримують заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.




       


       2. ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ВІДДІЛУ


       2.1. Основними завданнями Відділу є:

       2.1.1. Правове забезпечення діяльності міського голови, міської ради, її виконавчого комітету, а в разі необхідності структурних підрозділів міської ради.

       2.1.2. Організація правової роботи, спрямованої на правильне
застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог
актів законодавства, інших нормативно-правових актів міською радою, її виконавчим комітетом, міським головою при здійсненні ними своїх повноважень, в тому числі під час здійснення   господарської діяльності, а також запобігання порушенням чинного законодавства в діяльності міської ради.

       2.1.3. Забезпечення правильного застосування законодавства виконавчими органами   міської ради, внесення пропозицій міському голові про необхідність вжиття заходів щодо приведення у відповідність з вимогами чинного законодавства України актів, прийнятих з його порушенням.

       2.1.4. Розробка проектів нормативно-правових актів, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів міської ради, її виконавчого комітету, міського голови.

       2.1.5. Представництво інтересів міської ради, виконавчого комітету міської ради, міського голови в судах.

       2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

       2.2.1. Забезпечує дотримання та правильне застосування законодавства міською радою, її виконавчими органами та їх посадовими особами, інформує їх керівників про необхідність вжиття заходів щодо скасування або відміни нормативних актів, актів ненормативного характеру (індивідуальних актів) (далі - актів), прийнятих з порушенням чинного законодавства.

       2.2.2. Разом з відповідними виконавчими органами міської ради узагальнює практику застосування чинного законодавства у відповідній галузі, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд керівництву міської ради для вирішення питань про необхідність підготовки проекту акта та внесення його в установленому порядку до органу, уповноваженого його приймати.

       2.2.4. Безпосередньо розробляє проекти нормативно-правових актів міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови.

       2.2.5. Здійснює заходи щодо усунення правових, адміністративних, економічних та організаційних перешкод розвитку господарської діяльності, зменшення втручання державних органів у діяльність суб'єктів господарювання.

       2.2.6. Здійснює юридичну експертизу проектів актів та перевіряє їх на відповідність чинному законодавству при поданні їх для прийняття на підпис уповноважених осіб, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників відповідних виконавчих органів ради або осіб, які їх заміщують.

       У разі невідповідності проекту акта чинному законодавству, та, якщо внесені до нього відділом зауваження не враховано, відділ, не візуючи проект акта, подає письмовий висновок з посиланням на відповідні норми права із зауваженнями та пропозиціями до проекту акта для прийняття остаточного рішення уповноваженим органом.

       Не допускається видання актів, а також подання проекту акта відповідному органу для вирішення питання щодо прийняття чи узгодження без попереднього розгляду відділом.

       2.2.7. Бере участь у підготовці проектів рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, розглядає проекти актів, які надійшли для погодження, в разі необхідності готує письмові висновки чи зауваження до них.

       2.2.8. За дорученням міського голови готує правові висновки з питань, які виникають у процесі діяльності міської ради та її виконавчого комітету.

       2.2.9. Проводить разом з іншими виконавчими органами міської ради роботу з перегляду актів з метою приведення їх у відповідність із чинним законодавством, готує пропозиції щодо скасування, відміни, внесення до них змін або доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність.

       2.2.10. Проводить інформаційно-довідкову роботу із законодавства, у разі необхідності доводить до виконавчих органів міської ради інформацію про зміни, які відбулися в чинному законодавстві.

       2.2.11. Спільно з відповідними виконавчими органами міської ради сприяє своєчасному реагуванню на рішення, постанови, ухвали, окремі ухвали судів, документи інших правоохоронних чи контролюючих органів.

       2.2.12. Аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних чи контролюючих органів, результати й наслідки розгляду претензій, позовів і судових справ; розробляє пропозиції щодо усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності виконавчих органів міської ради, вносить їх на розгляд керівництва міської ради.

       2.2.13. Надає міському голові пропозиції щодо вжиття заходів реагування відносно виявлених у ході проведення перевірок правоохоронними та контролюючими органами фактів правопорушень у сфері бюджетного, податкового законодавства та інших галузей права.

       2.2.14. Готує відповідні документи та матеріали для звернення до правоохоронних та контролюючих органів за фактами виявлених правопорушень, для притягнення винних осіб до відповідальності, у разі необхідності про відшкодування за рахунок винних осіб заподіяної матеріальної та моральної шкоди.

       2.2.15. Готує позови до суду про визнання незаконними актів державних органів та їх посадових осіб, інших органів місцевого самоврядування, які обмежують права територіальної громади міста, повноваження  міської ради, виконавчих органів міської ради.

       2.2.16. Представляє в установленому чинним законодавством порядку інтереси міської ради, її виконавчого комітету та міського голови в судах, органах державної влади та місцевого самоврядування, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання, під час розгляду та вирішення правових питань і спорів.

       2.2.17. Бере участь в організації і проведенні семінарів, занять, інших заходів з правових питань з працівниками виконавчих органів  міської ради.

       2.2.18. Надає юридичну допомогу посадовим особам міської ради, депутатам міської ради у здійсненні ними своїх повноважень, забезпечує їх необхідними нормативно-правовими актами.

       2.2.19. Здійснює перевірки дотримання чинного законодавства в структурних підрозділах міської ради, підприємствах, установах та організаціях комунальної власності.

       2.2.20. Бере участь у пленарних засіданнях міської ради, засіданнях виконавчого комітету міської ради, постійних комісій міської ради, інших дорадчих та колегіальних органів з розгляду галузевих питань.

       2.2.21. Бере участь у проведенні нарад, семінарів, обговорень, інших заходів, пов'язаних з вирішенням правових питань, що виникають у процесі діяльності міської ради та її виконавчих органів.

       2.2.22. Розглядає звернення громадян.

       2.2.23. Здійснює своєчасний розгляд депутатських запитів,  звернень  з питань, віднесених до повноважень Відділу.

       2.2.24. Забезпечує своєчасне опрацювання запитів на публічну інформацію з питань, віднесених до повноважень Відділу, та надання відповідей на такі запити в порядку та в строки, визначені Законом України "Про доступ до публічної інформації".

       2.2.25. Узагальнює практику застосування законодавства та інших нормативних актів з питань, що належать до компетенції відділу, готує пропозиції, спрямовані на їх удосконалення.

       2.2.26. Організовує ведення діловодства відповідно до вимог чинного законодавства та інших нормативно – правових документів.

       2.2.27. Виконує у межах компетенції розпорядження та доручення міського голови, рішення міської ради та виконавчого комітету.

    2.2.28. У межах компетенції виконує інші функції згідно з чинним законодавством.

3. ПРАВА ВІДДІЛУ


       3. Відділ має право:

       3.1. Отримувати від виконавчих органів міської ради,  підприємств, установ і організацій міста інформацію з питань, що належить до компетенції Відділу.

       3.2. Представляти Відділ у відносинах з органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.

       3.3. У разі необхідності, за погодженням із керівниками структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ і організацій, залучати працівників для розгляду питань, що належать до його компетенції.

       3.4. За погодженням з міським головою в установленому порядку ініціювати скликання комісій, нарад, конференцій, семінарів з питань, що належать до компетенції Відділу.

       3.5 Контролювати в межах компетенції Відділу своєчасне і якісне виконання завдань, доручених іншим відділам, управлінням та іншим виконавчим органам міської ради.

       3.6. Вимагати обґрунтувань проектів рішень, розпоряджень та інших правових документів, попереднього погодження проектів керівниками відповідних виконавчих органів ради посилаючись на законодавчі  акти тощо. Затримувати проекти документів, які потребують ґрунтовного вивчення не більше ніж на 5 днів

3.7. Готувати і доводити виконавчим органам  міської ради обов'язкові для виконання вказівки щодо впровадження в життя рішень з питань правового забезпечення  покладених на відділ завдань;

       3.8. Подавати міському голові пропозиції про заохочення працівників,  які брали участь у розробці, підготовці та проведенні відповідних заходів, покладених на відділ, а також щодо накладання стягнень на осіб, які допустили порушення вимог законодавства і відповідних розпоряджень (доручень) керівництва ради;

       3.9 Відділ при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з виконавчими органами  міської ради.


4. Керівництво відділу


4.1.        Відділ очолює начальник, який призначається на посаду  міським головою на конкурсній основі в порядку  передбаченому  Законами України "Про службу в органах місцевого самоврядування","Про місцеве  самоврядування в Україні" чи за іншою процедурою, встановленою законодавством України і звільняється з посади  міським головою.

       4.2. Особа, яка призначається на посаду начальника, повинна мати повну вищу освіту, досвід та стаж роботи в органах місцевого самоврядування  (державної служби) не менше ніж 5 років;

       4.3.        Начальник відділу:

       4.3.1.        Безпосередньо підпорядкований міському голові;

     4.3.2.        Здійснює керівництво відділом, забезпечує погодження відділом проектів рішень на розгляд сесій  міської ради та її виконавчого комітету та розпоряджень міського голови;

    4.3.3. Визначає завдання і розподіляє обов'язки між співробітниками відділу, сприяє підвищенню їх кваліфікації;

      4.3.4.        Здійснює інші повноваження відповідно до Положення про відділ, а також покладених на нього завдань окремими рішеннями міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями  міського голови.


       

       5. Відповідальність.


5.1. Начальник відділу несе  відповідальність за:

5.1.1.        Виконання покладених на відділ завдань і здійснення ним своїх функціональних обов'язків відповідно до цього Положення;

      5.1.2.        Своєчасну і достовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Відділу, стан діловодства;

    5.2. Працівник Відділу, який не вжив, передбачених цим Положенням, заходів до усунення порушень законодавства, що призвели до негативних економічних наслідків, ущемлення прав і законних інтересів працівників, несе відповідальність в установленому законодавством порядку;


6. Прикінцеві  положення.


6.1.        Відділ утримується за рахунок місцевого бюджету.

Структуру, граничну чисельність Відділу затверджує  міська рада, штатний розпис та витрати на його утримання затверджує  міський голова.

       6.2.        Відділ має свій бланк,  веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства у виконавчих органах  міської ради. Посадові особи відділу мають службові посвідчення відповідного зразка.

       6.3.        Міський голова створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників відділу, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових та організаційних питань.

       6.4.        Покладання на відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються питань правової роботи, не допускається.

     6.5. Вимоги та висновки відділу відносно законності чи незаконності дій чи актів є обов'язковими для виконання всіма виконавчими органами і посадовими особами  міської ради.

      6.6.        Ліквідація і реорганізація відділу проводиться міською радою в порядку, встановленому чинним законодавством України.









2011-2024 © Всі права застережено.